mboost-dp1

Ny bærbar hjælp


Gå til bund
Gravatar #1 - jesp3739
16. jun. 2008 16:19
Hej
Jeg ser på bærbar, men jeg ved ikke rigtig, hvad man skal vælge. Den skal bruges til skolebrug, film, musik, kodning, photoshop og 3ds max.

Spil den skal kunne spille:
warcraft 3
wow
cs
css
(tf2)

Spil som ville være dejlige, men behøves ikke:
unreal tournametn 3
cod 4

Prisen skal helst ikke være over de 10.000 kr. helst omkring de 7-8.000 kr.

Hvis det kan lade sig gøre til prisen, ville en IBM/Lenovo være dejligt

Håber i kan hjælpen.
Tak på forhånd.
Gravatar #2 - trylleklovn
16. jun. 2008 16:21
Generelt synes jeg det er spild af penge, at købe en bærbar til det formål der. Du kan få en stationær, der kan trække det samme til halvdelen af prisen. Og så vil den bærbare snarere være "slæbbar", pruste, hoste, være varm og ikke have specielt god batterilevetid.
Gravatar #3 - Happy-Cheese
16. jun. 2008 16:53
#1 teknisk set kunne du "næsten" bare købe en stationær der er lige så god som den bærbare du snakker om :)

Og så kunne du bare købe en bærbar ved siden af der nemt kunne bruges til skole og osse CS CSS og photoshop til 3 k
Gravatar #4 - jesp3739
16. jun. 2008 17:08
Ja, jeg går for det meste heller ikke ind for bærebare til hårde spil og hardcore 3d.
Men jeg skal bruge en bærbar til skole efter ferien, og så ville det være dejligt hvis den kunne trække spil, som warcraft 3 og cs.
Desuden vil jeg også gerne have muligheden for at lave 3d og arbejde med photoshop nede i stuen foran fjersynet sammen med famillien, istedet for at sidde inde på sit værelse.

Så er der ikke nogen forslag?
Gravatar #5 - Happy-Cheese
16. jun. 2008 17:44
nhåå okay hvis du insistere på en GAMER laptop så tag et kig ind forbi Dell.dk og kig på deres XPS gamer serie
:)
Gravatar #6 - Happy-Cheese
16. jun. 2008 18:02
Ellers så står Dell osse får http://alienware.com/ :D
de skulle osse have noget ret fedt.. :)

Faktisk er XPS ved at dø til fordel for Alienware
Gravatar #8 - Happy-Cheese
16. jun. 2008 18:09
arh pis troede lige jeg kunne spille smart der :) tak..
Gravatar #9 - jesp3739
16. jun. 2008 18:11
Nu snakker jeg jo heller ikke om en desideret gamer computer, men en, som kan bruge til spil som warcraft 3 og cs, samtidig med at man kan bruge den til skolebrug, og 3d.
Jeg siger ikke den skal kunne køre crysis i high, men jeg vil lige tage et kig på xps serien.

Ellers nogle forslag
Gravatar #10 - Camilo
16. jun. 2008 18:57
www.zepto.dk

Det er det billigste og du kan selv ændre i hardwere så den passer til dine formål, sidder selv på en som kostede mig 9kg og den kan alt hvad du skal bruge din til, ang. kvalitet så har der ikke været noget bøvl men har en to års full garanti, så jeg kan hælde kaffe i den når jeg vil og få en ny.
Gravatar #11 - kimx
16. jun. 2008 19:00
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id...

Meget lig min egen, kan uden de store problemer spille spillene på den første liste.
Gravatar #12 - jesp3739
16. jun. 2008 20:51
ok tak for hjælpen
Gravatar #13 - Bjørn
16. jun. 2008 21:00
Jeg kender ikke så meget til fjernskrivebord og terminal løsninger, men ville det fx kunne løses med en stationær som ´kraftværk` og så en relativ billig bærbar hvor man blot logger ind på den stationære og bruger programmerne herpå?

Måske ville det ikke fungere med spil, med hvad med design/animations programmerne?
Gravatar #14 - vandfarve
16. jun. 2008 21:21
#13 Du skal have en seriøs forbindelse, både hvor du sidder, og hvor den stationære er, hvis du skal opretholde en FPS på over 30-40 med en opløsning på ca. 1280x800 samt en rimelig detalje samt en svartid på under 10 ms. Det er desværre ikke brugbart, som du også selv nævner.

Jeg kan også selv anbefale Zepto, men kig dig for. Du risikerer hurtigt at bruge 12-15.000 kroner på en bærbar med samme spec, som de med et andet navn sælger til 8-10.000 kroner. Derfor skal du blot gå efter deres tilbud, som altid plejer at være der og glemme alt andet.

Derudover er der Dell, der også kan levere nogle ordentlige maskiner, og der er rådet det samme. Hold dig til slagtilbudene, ellers risikerer du meget hurtigt at betale overpris.

Til sidst skal du vide, at hvis du vil have en ordentlig bærbar til spilbrug, så koster det både på batteritiden og mht. kampvægten, så overvej nøje, hvad den skal kunne, og hvad den ikke skal kunne. Eksempelvis kan jeg fortælle, at min bærbar med en Intel C2D T5550 på 1,83 GHz, 2 GB ram og Intel GMA950 næsten kan trække WC3 med alt på max, så det kræver altså ikke den voldsomste maskine at spille netop det spil!
Gravatar #15 - jesp3739
17. jun. 2008 07:03
OK tak for hjælpen.
Jeg tror jeg bestiller en zepto, men er der nogen, som kender deres taske "Zepto Zimple Bag"?

Hvor god kvalitet er den?
Hvor mange rum er der i den?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login