mboost-dp1

Lenovo 3000 V200


Gå til bund
Gravatar #1 - danshans
13. jun. 2008 19:24
Jeg overvejer at købe ny bærbar og har kig på denne Lenovo 3000 V200. Er der folk som kender til den, eller har hørt noget om den?

Mine krav til den er at den skal have en rimelig processor, max. skærm: 12,1". Derudover skal det selvfølgelig være en rimelig god maskine. Ingen vild gamer pc, men en god 12,1" maskine.
Gravatar #2 - Lobo The Man
13. jun. 2008 19:55
Har fundet nogle tests af den:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3...

http://www.pcworld.com/article/id,137787-page,1-c,...

http://robinnet.org/index.php?/archives/4-Test-af-...

Har ikke selv haft maskinen imellem hænderne, men tror umiddelbart at det er en ok maskine.

Har selv en Thinkpad X60, som jeg er meget tilfreds med, men mangler dog ind imellem et optisk drev i maskinen.
Gravatar #3 - danshans
14. jun. 2008 10:07
Nu har jeg kigget lidt mere, og er blevet anbefalet denne:

- Lenovo ThinkPad T61 - 14.1'' - Win XP Pro 8889W5T

Nogen som kender til den? Selvom den går lidt imod min første idé om at jeg absolut ville have en 12,1", synes jeg det er en super fed maskine.

Men hvad synes I?

Hvis man får sat DVD-Brænder i og evt. en større hdd, så synes jeg man har en rigtig fed maskine.
Gravatar #4 - BjarniM
14. jun. 2008 10:16
Hvorfor tager du ikke IBM's T60P med i betragtning? Modelmæssigt er den lidt ældre end T61, men dertil også langt federe på mange, mange måder. Jeg snakker af erfaring, da jeg selv har en T60P og min frue har en T60.
Der er f.eks. p.t. en forhandler i Danmark, som har T60P på kampagnetilbud, til en absolut fornuftig pris.
Gravatar #5 - BjarniM
14. jun. 2008 10:42
Rettelse:
Min frue har en T61, og ikke en T60, som beskrevet ovenfor.
Gravatar #6 - danshans
14. jun. 2008 11:16
Absolut også en mulighed - synes det virker til at være en rigtig fornuftig maskine (har kigget på T60P 2,16 GHz med 2 GB ram..

Hvilke fordele/ulemper ser du ved den BjarniM?
Gravatar #7 - vandfarve
14. jun. 2008 11:44
Jeg har en Lenovo 3000 V100, og den kan jeg desværre ikke anbefale. Jeg regner med, at den er næsten identitisk med V200'eren bortset fra noget hardware, så derfor vil jeg heller ikke anbefale den.

Byggekvaliteten kunne godt være bedre, da alt er af (billigt?) plastik. Jeg bander konstant over nogle småfejl, som man sagtens kan leve med, men som forringer ens følelse af produktet bare lidt for meget. Den bliver desuden ekstrem varm, og så kan den ikke holde batteritiden. Med et 8-cellet batteri på min med alt skruet ned, slukket, fjernet og med minimum brug kan jeg lige snige mig op på 3-3,5 timer.

Hvis du skal have noget ordentlig kram til den pris, så kan jeg anbefale en X40 eller X60, der sagtens kan fåes for omkring 8-9.000 kroner.

Men efter jeg så priserne på en V200, så har man svært ved at finde noget lige så billigt. Man får ikke meget computer for den samme pris, som det V200'eren koster.
Gravatar #8 - vandfarve
14. jun. 2008 11:49
Jeg fandt lige en interessant model hos Laptops.dk, som jeg selv har savlet over et par gange:

X60 Tablet til 8.995 kroner med følgende specifikationer:

CPU Intel Core Duo 1,66GHz (L2400)
Ram 1024 MB
Harddisk 5400 RPM, 120 GB
Drev Ingen
Skærm 12,1" SXGA+ (1400*1050)
Grafikkort Intel GMA 945 (op til 128MB delt)
Netværk 56K + 10/100/1000 Lan + Wireless (a,b,g) + BT + FPR
Porte 3 stk. USB 2,0, Fast IR, SD kortlæser, Securechip, VGA
Software Windows XP Tablet 2005
Vægt 1,9 kg
Garanti 3 år
Pris inkl. moms Kr. 8.995,-
Leveringstid 1-2 dage (er på lager)

Der er desværre ikke noget internt drev, men man kan altid købe et eksternt til ca. 300 kroner. Bemærk venligst processoren, som er ekstra strømbesparende, ligesom skærmen ikke findes bedre i denne størrelses computer. Desuden slipper du for Vista, som bruger en del mere systemressourcer og derved strøm end XP. Minusset er grafikkortet og rammene, men rammene kan man altid skifte - og det koster kun 400 kroner for 2x1 GB DDR2 667MHz ram til bærbare.
Gravatar #9 - BjarniM
14. jun. 2008 12:59
#6:

Min T60P føles ganske enkelt langt mere solid og velbygget end min frues T61, selv om T61 i realiteten burde være den bedre maskine, eftersom den jo er nyere end T60P. Det er måske lidt svært at sætte ord på, men en T60P føles langt bedre kvalitetsmæssigt på ALLE punkter end en T61.

T60P er også mindre end en T61 rent fysisk og vejer også lidt mindre, hvilket du garanteret bliver glad for i længden, selv om det ikke er alverden til forskel.

Som udgangspunkt har en T60P også et bedre grafikkort og hurtigere harddisk, hvilket også tiltalte mig en smule, da jeg købte den tilbage i januar i år. Selvfølgelig kunne jeg få et ligeså godt grafikkort i en T61 og en 7200 RPM Harddisk, men så koster det pludselig nogle kroner ekstra.

Min T60P er nemlig fra fabrikken konfigureret, som du nævner - 2,16 GHz og 2GB RAM. Dog valgte jeg at opgradere harddisken til 200 GB i stedet for 100 GB da jeg bestilte den, hvilket jeg er meget glad for, da opgraderingen "kun" kostede 1000 kr. ekstra. Til gængæld blev harddisken jo dobbelt så stor og så slipper jeg jo også fra at bøvle med for lidt plads foreløbigt.

Jeg er ikke endnu stødt på nogen ulempe på min T60P kontra min frues T61 - hellere tværtimod. Jeg vil næsten gå så langt som at sige, at min egen T60P er min kones T61 overlegen på alle punkter, på nær skærmen, som er en lille anelse lysstærkere på en T61. Dog ikke så meget, at det på nogen måde generer en, som bruger en T60P.
Gravatar #10 - themuss
14. jun. 2008 14:09
Jeg har en T61 og nej det er IKKE en IBM thinkpad desværre.

byggekvaliteten er gået ned ned ned *pive uhæmmet* Lortelenovo.

En af forcerne ved Thinkpad ift andre mærker er deres onsite-garanti.

Hvis valget står ml en T60P med ATI eller T61 med NVIDIA skal du overveje om du vil køre et linux/bsd-OS på den. I så fald vil jeg anbefale T61eren.
Gravatar #11 - danshans
14. jun. 2008 16:19
Regner med at kører Windows XP Pro på den computer jeg køber, da jeg har hørt så meget dårligt om Vista, og fordi jeg er rigtig godt tilfreds med XP.

Jamen det er godt nok svært om man skal vælge T60P eller T61. Må man ligge konfigurationer og priser, samt forhandlernavne herind, for så kunne jeg rigtig godt tænke mig hvis nogle vil hjælpe mig med at finde nogle specifikke maskiner at sætte op imod hinanden..
Gravatar #12 - danshans
15. jun. 2008 17:16
Har kigget videre. Hvad synes man om denne maskine:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=422...
Gravatar #13 - BjarniM
15. jun. 2008 18:01
Følger du dette link , sparer du (efter, hvad jeg ser) 2000 på den samme maskine.
Gravatar #14 - danshans
15. jun. 2008 19:18
Nej det er ikke de samme konfigurationer.. Desværre.
Gravatar #15 - BjarniM
16. jun. 2008 13:49
Og hvad er så lige den store forskel på de to modeller, som udgør 2000 kr? Udover den mikroskopiske forskel på grafikkortet og at den 2000 kroner dyrere maskine har 1 GB Ram ekstra, som ellers kan købes for 250 kr i enhver butik?
Gravatar #16 - danshans
16. jun. 2008 14:39
Så vidt jeg kan se er processor ikke det samme. Som du nævner det er der færre ram i. Grafikkortet er ikke det samme, ligesom der vist heller ikke er fingerprintscanner i. Desuden kan jeg ikke se hvilket batteri som er i den billige og hvor lang tid man regner med dette kan holde.

Så helt den samme maskine er det ikke.. Selvom det selvfølgelig er et alternativ - jeg tror dog jeg vælger maskinen til 12k.
Gravatar #17 - themuss
16. jun. 2008 15:11
#16 Jeg ville tage T61eren blot for grafikkortet.

En P'er er også lidt mere aggressiv end en ikke-P'er.

Dvs. du har kortere batteritid og din maskine bliver generelt en del varmere.
Gravatar #18 - BjarniM
16. jun. 2008 15:32
#17:

Jeg har selv en T60P med det store batteri og den kan sagtens klare et sted mellem 4-5 timer på batteriet, hvilket ikke er så helt tosset. Og da er jeg ikke særlig sparsom med skærmbelysningen, eller hvilke programmer der kører.
Gravatar #19 - Lobo The Man
16. jun. 2008 20:04
Jeg kan kun anbefale Thinkpad X60, jeg kører Ubuntu på min og den spller fint.
Vil dog anbefale at investere i et 8 cellet batteri, så holder den snildt 5-6 timer på en opladning. også ka man have det lille 4 cellet batteri med i tasken som reserve.

Jeg så må undvære et dvd-drev går i de fleste tilfælde, jeg har dog investeret i en usb dvd-brænder til når jeg er på langfart.
Det ville dog have været rarest med en indbygget dvd-drev. (hvem der så bare havde råd til en X300 :-) )

X60'ere er meget solidt bygget, og jeg syntes at den er af en bedre kvalitet end 61'er serien.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login