mboost-dp1

LCD skærm, hvad skal jeg vælge?


Gå til bund
Gravatar #1 - trylleklovn
6. jun. 2008 12:48
Hej ærede newz.dk brugere

Når jeg ikke benytter min MacBook laptop med en absolut forfærdelig low budget skærm, sidder jeg ved min stationære og dens forfærdelige gamle 17" Apple CRT skærm, som har en løs forbindelse i kablet hvilket resulterer i random gulfarvning af billedet...

Givet kunne jeg godt bruge en ny skærm til min stationære, som jeg evt. kunne bruge som sekundær skærm til min laptop af og til.

Jeg har altid hældt mest til CRT skærme, de koster trods alt ikke så meget og giver stadig et flot billede med præcise farver, som da er en hjælp nå jeg lader som om jeg designer websites og laver anden grafik, og dette er også grunden til, at jeg ikke er sprunget på LCD vognen med det samme (Host host, det har selvfølgelig intet med min økonomi at gøre....!)

Men nu da min sidste undskyldning for en skærm er ved at stå af så begynder jeg, at værdsætte den pladsbesparing jeg kunne erhverve mig ved en LCD skærm og samtidig benytter jeg alligevel min stationære mindre end normalt, så jeg vil sågar kunne leve med andet end en professionel grafiker skærm.

So i ask you! The people of newz.dk! Hvad skal jeg kigge på?

Jeg har en top pris på omkring 2000,- og vil helst ikke ende ud med en skærm, der er meget mindre end 20".

Jeg spiller kun en anelse, men vil da gerne kunne spille et par spil uden lange efterspor grundet langsom opdatering. Og så må farverne gerne være lidt bedre end ringe. Hvor for jeg mest for pengene?
Gravatar #2 - trylleklovn
6. jun. 2008 19:26
Bump .
Gravatar #3 - gentox
6. jun. 2008 19:48
Desværre har de fleste LCD skærme i din prisklasse et TN panel, da de er billigere at fremstille, men da de ikke kan vise nær så mange farver som f.eks. et IPS, eller PVA panel, er det ikke noget jeg kan anbefale til grafisk brug.

Du kan læse mere om dem her.

Hvis jeg skal anbefale en monitor, til de penge, så er det en af de 2 her under, som ikke benytter TN paneler, de ligger så desværre over dit beløb.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=441...
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=406...
Ville selv gå efter den fra LG, hvis budgettet ikke var større.

Personligt har jeg en alt for dyr monitor, i forhold til dens opdatering og størrelse med et P-MVA panel, men den er farvemæssigt klasser bedre end de fleste TN skærme.

Kan se at Acer skærmen også har Pivot, altså hvor du kan tilte skærmen på højkant, for at få mere plads i højden. Ikke så tit jeg bruger det, men lækker funktion.
Gravatar #4 - Ronson ⅍
6. jun. 2008 19:50
Så du vil have en grafikerskærm til maks 2000 kr på minimum 20"? Lyder meget usandsynligt, men håber da nogle finder en, for så skal jeg da også have en.
Gravatar #5 - Norrah
6. jun. 2008 20:31
Den koster godt nok 3.000,-
Men det er nok det bedste du kan få for meget få penge.

Samsung 245B Har en ven der har købt en, det er en decent skærm, den er på ingen måde nær så god som min egen samsung 244T. Men jeg syntes du skal prøve at skaffe en samsung, det er kvalitet selv nede i de lave priser.
Gravatar #6 - gentox
6. jun. 2008 20:35
Norrah > Og dens TN panel leverer varen?

Men selvfølgelig kan den ikke være på højde med din egen, da den har et PVA panel.
Gravatar #7 - Norrah
6. jun. 2008 20:37
#6 det er korrekt, den har et TN panel. Men til den pris er det jo det man må tage med. Min ven var også bekymret, men den skulle være ganske god.
Gravatar #8 - Ramong
10. jun. 2008 17:48
Har lidt samme problem som #1, jeg skal have en ny skærm til min pc og er helt ude i skoven når det kommer til at finde rundt i skærme.
Har dog læst lidt på lektien.

Jeg skal have en skærm som skal bruges til gaming, men også HD film og andet. Så jeg vil have en i god kvalitet.
Pris noget mellem 2000-4000kr vil jeg tro

Har kigget på forskellige skærme og vil høre om noget som http://www.alienware.com/accessories/gear-shop-Det...
er godt eller skidt !

Tak :P
Gravatar #9 - gentox
10. jun. 2008 18:05
#8
Går stærkt ud fra at din post er en joke, eftersom du linker til Amerikanske Alienware, med en skærm der ikke engang er speciel for dem.

Og hvis du er seriøs med hensyn til at du vil bruge den til HD film, så ville du nok heller ikke have valgt en skærm med en så lav opløsning som 1680 x 1050. Når du har brug for 1920×1080 for at kunne se en HD film i 1:1.

Hvis det ikke er en joke, så undskylder jeg.
Men det virker lidt sådan, specielt fordi du bruger denne ":P" til sidst.
Gravatar #10 - p1x3l
10. jun. 2008 18:17
well jeg købte en samsung 206bw til jul da min crt blev sløret er ganske tilfreds med den .. stor forbedring i forehold til den crt jeg havde og overholdte mit buget på omkring 2000,-

det største problem er synsvinkelen man ka fint se men farver ændre sig en smugle så vis man har en farve over hele skærmen ka man se det men er ik slemt :)
Gravatar #11 - Norrah
10. jun. 2008 18:21
#8 well, jeg linker vidst til den i #5.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login