mboost-dp1

Kan man tilslutte almindelig PC-skærm til mac ?


Gå til bund
Gravatar #1 - DetVarSoerens
9. mar. 2004 09:51
Kan man tilslutte en mac til en almindelig, uden der skal gøres noget specielt.. ?
Jeg skal have sat en plasma skærm med normalt VGA-stik til en mac, og vil lige være sikker inden, jeg står med det hele...

Mvh.
Søren
Gravatar #2 - DetVarSoerens
10. mar. 2004 10:38
Der må da være nogle mac'ere derude, som har prøvet at sætte en normal PC-Skærm til en mac, eller nogle der bare ved det ? virker det, eller virker det ikke ?
Jeg har aldrig rodet med mac før, ved bare at nogle gange er de lidt specielle...
Men vil da gætte på at en skærm er en skærm, eller hva' ???

Mvh.
Søren
Gravatar #3 - Bubel
10. mar. 2004 11:45
En skærm er en skærm er et tv.......
Et tv er en skærm, men den kan jeg ikke koble til en PC.

Du skal ikke regne med at du bare kan købe en standard PC monitor og koble på din Mac.
I "gamle" dage skulle man bruge en pc-mac video converter for at kunne benytte en pc-monitor. Så jeg vil gætte på at det kommer meget an på hvor gammel den er.
Gravatar #4 - 0nsdag
10. mar. 2004 21:04
Hvis din mac har vga-udgang på kortet, kan du tilslutte en vga-skærm til den. Længere er den ikke. Hvis din mac ikke har vga, dvi eller adc, dvs. er over ti år gammel og kører OS 7-8, skal du smide den ud ;-)

Hvilken model er der tale om?

Onsdag
Gravatar #5 - DetVarSoerens
11. mar. 2004 10:03
Ok, mange tak for svar, den har vga-udgang og kører OS-9 og OS-X...
Så takker herfra

Mvh.
Søren
Gravatar #6 - dinosauer
15. mar. 2004 10:05
Din mac kan sagtens bruge en pc skærm, du skal som sagt bare have en vga port, eller en converter....

vh Anders
Gravatar #7 - duck-1
22. mar. 2004 10:42
kan man så bruge en mac skærm på pc?
Gravatar #8 - amokk
11. apr. 2004 19:56
#7 tænk selv... hvis det er en vga skærm og PCen har et vga stik, hvad vil du så gætte på?
Gravatar #9 - duck-1
13. apr. 2004 20:39
jamen undskyld, så lad mig omformulere... kan man bruge en mac Studio eller cinema display på en pc? er der ikke noget med at de får strøm igennem samme kabel som signalet?
Gravatar #10 - amokk
13. apr. 2004 21:48
kig på skærmen og se om den har et strømstik... hvis ikke, har du nok ret
Gravatar #11 - 0nsdag
14. apr. 2004 18:52
Et cinema display skal tilsluttes med et adc-stik (Apple Display Connector), der bærer video, usb og strøm. Med en apple dvi til adc adapter kan du sætte skærmen til et hvilken som helst maskine med dvi, men eftersom al kalibrering af skærmen foregår gennem usb-porten, er du nødt til at have en mac i nærheden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login