mboost-dp1

Kan ikke få kontakt til switch


Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. aug. 2016 08:09
Mojn!

Der sidder jo en masse kloge hoveder her, så hjælp mig lige ...

Jeg har lige fået en "ny" switch jeg skal bruge til noget PoE - der er fint nok hul igennem hvis jeg bare sætter et stik i, men jeg kan under ingen omstændigheder få kontakt til switchen for at konfigurere den. Jeg har prøvet at nulstille til FIV (First Initial Version) hvilket betyder en factory reset (i hvert fald hvad jeg forstår ud fra manualen)

Jeg har selvfølgelig sørget for at vi et på samme subnet osv, men uanset hvad kan jeg hverken pinge den eller få forbindelse via Telnet.

What to do? Kan man på en eller anden måde lave en IP scan over alle subnets?

Jeg kan ikke tilgå den direkte via console porten, da jeg ikke har et RJ45 - RS232 kabel -.-'

tl;dr

Hjælp en noob med at få forbindelse til en switch
Gravatar #2 - CBM
16. aug. 2016 09:26
Der findes (windows) programmer der kan scanne efter alle ip og Mac adresser på alle subnets.

Fx. Advanced IP Scanner, muligvis colasoft Mac scanner, muligvis softperfect network scanner, muligvis portscan & stuff, muligvis ip seize, muligvis pcfinder, m.fl.



Hvis den har en com port så prøv med en USB com port og seriel kabel.

Står der noget om dens default (ved factory reset) ip og subnet i manualen?
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. aug. 2016 11:17
#2

Har desværre ikke et konsol kabel liggende - ellers var det også umiddelbart min eneste løsning.
Der står IP og subnet i manualen - jeg tvivler bare på at deres "First Initial Version"-reset er det samme som en factory reset :/ jeg er bange for at den beholder sin adresse

- edit -

Men vil da lige prøve den der IP scanner. Det kan være at jeg er heldig.
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. aug. 2016 07:55
Soblem Prolved!

Fik dog ikke den første du anbefalede til at virke, men det fungerede med Wireshark! Hvorfor havde jeg ikke selv tænkt på det?!

Oh well ...
Gravatar #5 - _tweak
17. aug. 2016 08:01
Må man snage og spørge hvilken switch du har fået fat i? :)
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. aug. 2016 09:24
#5

Ja klart. Avaya Cajun P333T-PWR

Ikke den stiveste pik i saunaen, men havde brug for noget PoE, og budgettet er stramt (læs: 0kr)
Den skal bruges på den ny brandstation i Tønder, til bl.a. strøm til accesspoints (og det løse)

Fik godtnok 4 styk, inklusiv 3 moduler til at koble dem sammen, og et fiber modul. Såååeee, nu har jeg så et par i overskud ^_^
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login