mboost-dp1

Hjælp til valg af processor:)


Gå til bund
Gravatar #1 - Romkugle
9. jun. 2008 20:04
Hej, jeg kigger på en ny gamer pc, men jeg ved ikke om processoren er god nok: Intel dual core 2 (2,4 Ghz) Jeg er kun tretten år, og har ikke så meget forstand.. ;)
Skal jeg have en bedere processor, eller lyder den her ok?:)
På forhånd mange tak. ;)
Gravatar #2 - Norrah
9. jun. 2008 20:12
Den er fin nok, du har ikke behov for mere end det, med mindre du satser på at køre alt i en opløsning omkring 1920x1200. Men det gør du vel næppe? Kan sige jeg selv har quad core udgaven med samme hastighed, hvilket vil sige at i spil, så er vi teknisk set stillet ens.

Og jeg har på intet tidspunkt følt den manglede et punch, jeg køre forresten 1920x1200.

Håber det hjælper. Hvis du derimod ikke ved hvad en opløsning er, så kan jeg omformulere det til, "du vil ane at man kan havde behov for mere."
Gravatar #3 - vandfarve
10. jun. 2008 06:11
#1

Det kan både være en Intel C2D E4600 og E6600, så der er en forskel. Siden du nok står overfor at købe en ny computer, så er det med meget stor sikkerhed en E4600'er.

Processoren i sig selv er god nok, men det kan betale sig at betale et par hundrede ekstra (igen, hvis det er en computer, som et firma samler til dig) for at få en processor i E8x00-familien. Her skal du nok særligt gå efter E8200'eren og E8300'eren, da de giver mest valuta for pengene.

Men jo, du vil sagtens overleve med den processor.

Hvilket grafikkort er der i, da det har langt større betydning?
Gravatar #4 - Happy-Cheese
10. jun. 2008 14:04
#1
Ja, giv lige dine specifikationer på din computer :)

Jeg vil give vandfarve ret i at du ville klare dig okay med den CPU du har kig på lige nu, men at en bedre bestemt ikke ville skade... osse de CPU'er han foreslår er nogle meget fine nogen, hvis man skal have Dual Core :D

Jeg går ind for at man generelt køber Quad Core nu (4 kerner)
Jeg har næsten lige købt nu computer med en 2,5 Ghz quad :)
Men jeg vil foreslå dig at købe den der er 2.67 Ghz Quad...
Den er næsten ikke dyere og har dobbelt så meget chache :)

Jeg kan godt se at hvis du skal have en releativ billg CPU er quad core nok ikke ligefrem løsningen, men hvis du vil smide så meget efter en CPU som 1800 kr så skal du have en lækker Quad Core :D

Med hensyn til at du er en dreng på 13 år uden forstand vil jeg lige påpeje at det ikke er den genrelle regl da Jeg næsten lige er blevet 14 og har masser af forstand :O
Gravatar #5 - vandfarve
10. jun. 2008 14:11
#1 Hvis du smider et link til den side eller bare kommer med en liste over den computer, som du vil købe, så kan vi langt nemmere hjælpe dig, komme med forslag og måske finde "weak spots", som kan blive en flaskehals ift. gaming.

#4 Genialt indlæg - især slutningen... ;)
Gravatar #6 - Romkugle
10. jun. 2008 15:49
Nvidia 8800GTS 512 Mb,
320 Mb SATA Harddisk 7200rpm,
1024 mb kingston DDR2 Ram,
Intel Xeon 800FSB bundkort,
Intel socket 478 køler
Er det ikke de væsentligste ting?
Ser det nogenlunde ud?:)

#4 Hehe, ja, du er sikkert også meget klogere end mig:)
Men jeg vil gerne lære mere om IT, og så er der jo kun en vej frem.. :)

Men ser de ovenstående konfigurationer ok ud?;)
Gravatar #7 - Romkugle
10. jun. 2008 15:51
#4Og ja, jeg vil da gerne smide 1800,- hvis jeg får en lækker CPU for det.. :)
Gravatar #8 - AndersGC
10. jun. 2008 15:56
1GB RAM?
Hva OS skal det køre?
Og hvad slags spil skal det kunne trække?
Gravatar #9 - Romkugle
10. jun. 2008 16:01
Det køre Windows Xp media edition, det er en brugt PC.. ;)
Den skal kunne trække, BF2, WoW, BF 2142, Cs, og andre "ikke alt for krævende" spil.. Ikke ligefrem Crysis:)
Gravatar #10 - vandfarve
10. jun. 2008 17:09
#9 Du vil stadig få en hurtigere computer OG endda spare strøm, hvis du tager en E8300'er i stedet for. Den er til gengæld også en del billigere end Q9x00-serien, og den vil i dit tilfælde være lige så hurtig.

Så hvis du har muligheden, så hold dig til dual core-serierne, men gå efter de nyeste modeller for din og miljøets skyld.
Gravatar #11 - Romkugle
10. jun. 2008 17:32
Tak for de fine svar.. :)
Mvh. Joakim
Gravatar #12 - Happy-Cheese
10. jun. 2008 17:47
#buggles
Hehe.. ja okay vandfarve har hvist desvære ret i at det ikke kan betlae sig at købe quad core endnu, men jeg kunne virkelig bare ikke lade være :D

Hvis du køber lidt mere ram til den kan den altså osse "nemt" køre Crysis :)

DDR2 Ram er meget billigt for tiden da DDR 3 ram er på vej "ind". du kunne da nemt købe 4 GB ram for 500 kr og så kan du droppe Quad core frem for Dual Core :'(

Og aå har du altså en ret sej computer som godt kan køre crysis på mellemst settings :D

#5 Thats Fucking TeamWork!!
Gravatar #13 - Romkugle
10. jun. 2008 17:53
okay, tak:)
Så sætter jeg også de 4 gb ram i.. :)
jeg troede elers faktisk Quadcore ar bedst, men så ved jeg da bedre nu. :D
Gravatar #14 - vandfarve
10. jun. 2008 18:24
#13

Quac core-processorer er bedst, men vi har bare ikke programmer, der kan understøtte det ordentligt endnu. Hvis du er villig til at bruge de 6-900 kroner ekstra, så vil jeg da anbefale dig at købe en CPU med fire kerner, men de spil, som du nævner, understøtter så vidt jeg ved ikke quad core, og så er du lige vidt.

Quad core er dog genialt, hvis man har "råd" til det, eller hvis man skal bruge tilpas nye applikationer og programmer til, at det kan betale sig. Ellers betaler du blot en masse penge for fire kerner, hvor der enten er fuld skrald på to af dem, mens de andre to idler, eller hvor aktiviteten ligger på mellem 20-75% på alle fire kerner.

Derfor skal man hellere bruge pengene der, hvor man får noget ud af det, og det er enten på grafikkort, ram eller dual core-processorer.
Gravatar #15 - JensOle
10. jun. 2008 19:36
!!! HOW HOW !!!
Hvis du er ved at skifte CPU i en gammel gammel/brugt PC skal lige være sikke på at den nye processor passer på dit bundkort i socket'en - stikket.

Følgende stikker i mine øjene :
-----------------------------------
Intel Xeon 800FSB bundkort,
Intel socket 478 køler
Det køre Windows Xp media edition, det er en brugt PC.. ;)
-----------------------------------

Dit bundkort skal have dette, ellers får du et problem.

Kan du ikke finde dit bundkort på nettet et sted ?
Står der ikke model nummer et sted på kortet ?
Gravatar #16 - Romkugle
11. jun. 2008 07:33
Nåå, okay, så forstår jeg bedre.. :) Så i spil som Crysis ville en Quadcore være bedst Fx?:)
Gravatar #17 - vandfarve
11. jun. 2008 12:52
JensOle har en meget væsentlig pointe. Jeg havde fuldstændigt ignoreret de specs, som du uploadede, men der kan være et kæmpe problem - nemlig kompatabiliteten.

Hent CPU-Z fra eksempelvis www.download.com, der med sikkerhed vil kunne redegør for, hvilken processor som du har nu, hvilket samtidigt vil afsløre, hvilken socket den bruger.

Indtil da vil jeg anbefale dig at vente med at beslutte dig og købe, ellers risikerer du at købe noget, som du ikke kan bruge.
Gravatar #18 - Romkugle
11. jun. 2008 16:45
Hmm, ja, så går jeg også på jagt efter et nyt bundkort som er kombatibelt med processoren, eller måske skal jeg bare købe en hel ny Pc i stedet, det virker som om der er mange ting der skal gøres ved Pc'en.. :)
Gravatar #19 - Happy-Cheese
11. jun. 2008 17:42
#18 alså du har det 'bedste' Grafikkort og din harddisk er det overhobedet heller ikke noget i vejen med :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login