mboost-dp1

Hjælp til en ny gamer computer.


Gå til bund
Gravatar #1 - peterflip
9. jun. 2008 15:39
Hej. Jeg skal ud og købe en ny gamer pc til omkring 7000kr. Jeg kan ikke samle en slev da jeg kun er 12år så håber i vel hjælpe mig og TAK PÅ FOR HÅND.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
9. jun. 2008 15:41
flyttede til 'Hardware'
Gravatar #3 - peterflip
9. jun. 2008 15:47
kk kan du hjælpe mig
Gravatar #4 - MiniatureZeus
9. jun. 2008 15:49
Næ ikke rigtigt, men de her to artikler kan:
http://newz.dk/artikler/computerbygning-del-1-forb...
http://newz.dk/artikler/computerbygning-del-2-indk...

Læs dem, og så har du forhåbentlig en lidt bedre viden inden for det her, som slet ikke er så svært som det ser ud til : )

Bare spørg vandfarve, han har praktisk talt bygget alle newz.dk brugernes computere :P
Gravatar #5 - peterflip
9. jun. 2008 15:54
okay tak

Den skal fylde 10 teng =)
Gravatar #6 - AndersGC
9. jun. 2008 15:55
Og hvis du stadig ikke kan, så prøv dell.dk under XPS serien, men hvis du bygger selv kan du nok få mere får pengene.. :P
Gravatar #7 - peterflip
9. jun. 2008 16:05
#6 okay jeg tror jeg springer over jeg gider ikke samle en selv=) men xps på dell er dyre det syntes jeg og deres grafikkort er ikke så godt
Gravatar #8 - vandfarve
9. jun. 2008 19:28
#5

Hvis du har problemer, så skal jeg nok hjælpe dig, men der er vist en konsensus herinde om, at Topdata.dk leverer de bedste (samlede og stationære) computere i Danmark.

Skal det være med skærm, tastatur, mus, Windows-licens (XP vs. Vista?), eller skal du kun have toweret? Altså, selve computeren...

Umiddelbart lyder dette som en meget god computer, men det er kun toweret, hvorfor der er ingen af disse komponenter, som jeg lidt har nævnt. Ellers skal du ned i en prisklasse på omkring 4-5.000 kroner, hvis du skal have alle de ting med.

Du kan også eksempelvis vælge disse komplette systemer med, såsom den her eller den her, men der skal selv her købe en Windows-licens med. Den dyre er væsentlig bedre end den 1.700 kroner billigere computer, så de penge er rigtig godt lagt ud.

Du kan selvfølgelig vælge at købe toweret på Topdata.dk og så selv skaffe dig resten af komponenterne, men jeg regner med, at du forstår pointen nu og selv kan finde ud af det... :)
Gravatar #9 - XorpiZ
10. jun. 2008 02:26
#8

Jeg har nu fremragende erfaringer med compumail.dk - de sidste 3-4 pc'er jeg har "samlet" til kammeraterne er bestilt der, og der har ingen problemer været overhovedet :)
Gravatar #10 - peterflip
10. jun. 2008 07:28
#7 Jeg takker for dine råd det lyder godt jeg tror bare at jeg køber den der xtream e8400 det bliver lidt dyrt når jeg og så skal have vista oven i men tak
#8 okay jeg kan lige kigger der inde.
Gravatar #11 - vandfarve
10. jun. 2008 10:47
#10

Husk på, at du kan købe en OEM-licens til cirka en tredjedel af prisen af en "ægte" licens. Det betyder, at du kun må installere den på én computer, og at du ikke må flytte den til en anden. Du kan måske også få problemer, hvis du installerer ny hardware, men det lader ikke til, at det er dine planer. Desuden er Microsoft ret flinke til at åbne op for OEM-licenser - i hvert fald de gange, som jeg har været i gennem, og de historier, som andre Newz-brugere har.

Det vil i hvert fald være et godt alternativ til en "ægte" Vista-licens.
Gravatar #12 - izym
11. jun. 2008 22:28
Lidt offtopic, men har du ikke lavet et lignende topic før?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login