mboost-dp1

Hjælp til bærbar.


Gå til bund
Gravatar #1 - nalacin
16. nov. 2013 20:28
Hej.

Jeg skal til at købe en semi god gaming bærbar som kan klare de fleste opgaver og være mobil, det den skal bruges mest til er minecraft til sønnen, wow og starcraft lign spil og billed behandling
ellers bliver multi platformspil købt til konsol.

jeg kigger på en brugt og en ny, der er ingen tvivl om de fleste komponenter i den nye er til dels bedre.

spørgsmålet er:
Den ene har et GTX570m grafikkort og den nye har et gt750m grafikkort.

samme antal ram den brugte har 1333mhz den nye har 1600mhz

den brugte har en i5-2430m 2,4ghz
og
den nye har en i5 4200M (Haswell)2,5ghz

mit problem er at jeg gerne vil spare så meget som muligt og kan spare 2600kr på den næsten 2år gamle brugte bærbar.

Vil helst ikke føle jeg får MEGET mere for de 2600kr ekstra for den helt nye. Men men hvad synes i jeg skal vælge

Er de tæt på hindanden eller er ikke så ferm med forskellen på alle tingene.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. nov. 2013 09:47
Har du evt. et link til den nye bærbar? At du sparer 2.600 kr er et vidt begreb, hvis du f.eks. kun skal give 1.000 kr for den brugte, er det et godt køb. Koster den derimod 5.000 er det spild af penge :)
Gravatar #3 - Sanity
17. nov. 2013 14:30
I denne brug og smid væk kultur ville jeg passe meget på med at købe en 2 år gammel bærbar. F.eks. har batteriet sjældent en levetid på meget over 2 år. Dvs at den gamle maskine med al sandsynlighed skal være i stikkontakt konstant. Og det er typisk efter et par år maskinerne begynder at få småskavanker, med mindre det er f.eks. Lenovo.



Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. nov. 2013 14:42
#3

Vås! Min gamle HP (4,5 år) kører fint hos min svigermor. Hun har lige fået et nyt batteri, til 450 kr.

En to år gammel bærbar er et FINT køb, hvis prisen altså er derefter!
Gravatar #5 - Sanity
17. nov. 2013 15:00
#4 Ingen tvivl om at nogle maskiner holder sig fint, og ja, man kan købe nyt batteri.

Mener dog bare at han skal være opmærksom på at en 2 år gammel bærbar godt kan have skavanker lige om hjørnet, afhængig af mærke osv.

Jeg har nok bare selv været ret uheldig med levetiden på mine bærbare.
Gravatar #6 - nalacin
17. nov. 2013 20:26
Hey.
Tak for alle jeres svar.

Jeg endte med ar købe den gamle msi.
Ja batteriet kunne være bedre og holder ikke mere en få timer.

Men da det er en "gamer" bærbar så skal den jo være i stikkontakten når man spiller.

Men ja jeg har/havde min tvivl men sælger var ret ærlig under hele salget.

Håber ikke jeg fortryder det.
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. nov. 2013 06:04
Årh, jeg be'r ...
Gravatar #8 - Hånter
18. nov. 2013 13:45
PHP-Ekspert Thoroughbreed (7) skrev:
Årh, jeg be'r ...


Det var så lidt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login