mboost-dp1

Hjælp mht. GeForce 7900 GTX


Gå til bund
Gravatar #1 - Chug
1. jun. 2008 08:03
Hej,

jeg er ret sikker på at det her er et utroligt dumt spørgsmål, men nu spørger jeg alligevel.
Er der en forskel, og hvis så, hvad er forskellen på et:
Inno3D GeForce 7900 GTX (http://tinyurl.com/5lj76a)

og et:
ASUS GeForce 7900 GTX (http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=80435)

? :)

Mvh, Chug.
Gravatar #2 - Happy-Cheese
1. jun. 2008 08:20
nej, kun det at det ikke er det samme firma der sælger/laver agtigt den :)

jeg foretrækker selv Inno3D..
Gravatar #3 - Chug
1. jun. 2008 08:22
Okay, great. Mange tak :)
(det er til Age of Conan.. Det spil har dræbt mit gamle GeForce 6600..)
Gravatar #4 - Happy-Cheese
1. jun. 2008 08:28
Var så lidt :) og held og lykke med Age of Conan.. det skulle være et virklig godt spil
Gravatar #5 - kimx
1. jun. 2008 09:21
Hvis du skal have nyt grafikkort ville det så ikke være en ide at vælge et af den nyeste generation i stedet for et gammelt der er alt for dyrt i forhold til ydelsen.

Hvis det ikke kan vente så købt et 8800GT, ellers så vent en måned eller to så er både nvidias og amd's nye kort kommet på markedet.
Gravatar #6 - Happy-Cheese
1. jun. 2008 10:13
Det er rigtig nok hvad kimx siger... hvis du har 3000 til et grafikkort så hellere køb et 9800GTX til 2000 :)
Gravatar #7 - Chug
1. jun. 2008 11:42
Jeg har kigget på både 8800 og 9800 og svajer nu mellem de to..
Men jeg har også brug for nye ram, og nu kan jeg ikke finde ud af om mit (ret nye :S) motherboard kan trække DDR2 ram?

Mobo: (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=939Dual-VSTA)
Gravatar #8 - vandfarve
1. jun. 2008 12:19
#7 Lige nu giver 8800GT med 512 MB GDDR3-ram bedst forhold mellem pris og performance. Det er faktisk et af de bedste singlechip-kort lige pt. Efter jeg har læst et par reviews, så er 9800GTX primært en skuffelse, da det blot er et 8800GT på sterioder (Den tekniske forklaring er lidt længere, men sådan er det jo altid...).

Derfor vil jeg enten anbefale dig at købe 8800GT, eller hvis du virkelig skal have toppen af poppen, så skal du vente til sommeren, hvor de nye GT260 og GT280-kort kommer fra Nvidia. Ifølge deres egen (lidt partisk og lidt uberegnelige tal) vil vi opleve et ordentligt performance-boost i forhold til vores nuværende kort. Der skal du nok forvente at smide mellem 2.000-2.500 kroner for det bedste kort (jf. mine egne spekulationer), men så får du også det bedste, der findes på markedet.

Efter jeg har set på dit bundkort, så vil jeg dog anbefale dig blot at købe et 8800GT-kort. Dit bundkort er rimeligt gammelt, ligesom din processor vil begrænse dit grafikkort voldsomt. Du vil derfor ikke få det store ud af at købe det nyeste fra Nvidia.

Og nej, dit bundkort understøtter ikke DDR2-ram. Du skal i stedet finde nogle ældre DDR-ram, men de er rimelig dyre nu, og det kan derfor betale sig at lede efter nogle brugte. Du kan maksimalt købe dem, som hedder "DDR400 PC3200" og gå meget gerne efter et par med enten 2 x 512 MB eller 2 x 1024 MB (= 1 GB), så du kan udnytte din Dual Channel-teknologi.
Gravatar #9 - Chug
1. jun. 2008 12:30
Vandfarve - Mange tak for hjælpen, det tror jeg at jeg vil gøre.

Øv, jeg havde ellers håbet at det kunne trække DDR2, men så må jeg (indtil der kommer lidt penge i kassen) nøjes med de gamle. :)

Jeg har fundet et par DDR400 PC3200" ram til en ret billig pris (http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=145694))
Gravatar #10 - vandfarve
1. jun. 2008 12:39
#9

Nej, du skal hellere kigge hos EDBpriser.dk, hvor priserne er langt lavere. Tjek selv dette link, hvor jeg har fundet de ram, der passer din maskine.

Disse ram er groft sagt 50% billigere end dem fra Zitech, de virker og så slipper kan du med en vis sandsynlighed beholde de gamle ram, som sidder i.

Har du forresten information om dem, der allerede sidder i?
Gravatar #11 - Chug
1. jun. 2008 12:56
#10

Hov ja, det har du ret i. Jeg troede dem fra Zitech var et kit med to i. - Tak igen. :)


Dem som er i, er vist også Kingston. 2x 512 DDR400 PC3200. Jeg er ikke hundrede procent sikker.
Gravatar #12 - vandfarve
1. jun. 2008 13:00
Okay, så kan jeg bare anbefale dig at købe et kit med 2 x 512 MB-ram af samme slags. Derved opnår du 2 GB, hvilket burde være rimeligt med dit setup (Mine forældre kører selv på 256 MB, og det er da til at overkomme), ligesom du også spare lidt penge.

Hvor fingerfærdig er du med en computer, og hvilken processor sidder der forvejen i din computer? Jeg kan se, at det faktisk er muligt at montere end AM2-baseret processor, og hvis du har sådan én, så ville det pludselig være interessant også at skifte bundkort, så du kan få DDR2-ram og derved så stille begynde at opgradere maskinen one-by-one.

Men det kan godt løbe op i 2.000-3.000 kroner i totalomkostninger, så det er kun, hvis du har en AM2-baseret AMD-processor, hvis du har pengene til det, og hvis du gider at bruge en halv dag på det.
Gravatar #13 - Chug
1. jun. 2008 15:14
Jeg er ikke så forfærdelig fingerfærdig, men jeg har en ven som kan hjælpe (lidt). :)

Jeg kiggede under Systemoplysninger, Processor: x86 Family 15 Model 47 Stepping 2 AuthenticAMD ~2400 Mhz

Er det, det du leder efter? :)
Gravatar #14 - vandfarve
1. jun. 2008 15:37
#13

Det lugter lidt af en AMD Athlon X2 4800+, men jeg kan ikke lige bekræfte det. Den er sikkert S939-baseret, så vi dropper bare det med at opgradere bundkort m.m.

Bare gå efter de DDR-ram og det grafikkort, som vi allerede har fundet til dig, så burde det ikke gå helt skidt! :)
Gravatar #15 - Chug
1. jun. 2008 16:35
AMD Athlon Duo 3800+ vist nok.
Ja, det har jeg tænkt mig. Skide godt! :) Tak.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login