mboost-dp1

Gamle computere...


Gå til bund
Gravatar #651 - _tweak
29. okt. 2017 12:01
brostenen (649) skrev:
_tweak (646) skrev:
hap haps en Socket 7 P120 maskine står nu i mit kontor og venter på at blive opgraderet :)


Nice.... Sweet....
Hvor finder du så mange gamle maskiner henne?


DBA og Facebook :)
Gravatar #652 - kblood
29. okt. 2017 17:10
#650 Dejligt at høre at det hjalp så meget at opdatere den firmware :) Jeg har godt nok også overvejet at købe en ekstra Rys, men jeg har en mus som virker okay og jeg har også et joystick som virker, men... nyere mus og controllers er nu bare bedre. Specielt fordi jeg også har en del af de SNES USB kontrollers da de er virkeligt gode og kun koster omkring 20 kr. når de bestilles fra Kina.
Gravatar #653 - CBM
30. okt. 2017 04:57
#652: jeps... det har hjulpet meget ang mus.. joystick support er dog det samme som før.. :-)

20 kr? Har du et link?

Jeg har også overvejet en ekstra rys mk 2. ..
Gravatar #654 - CBM
30. okt. 2017 05:21
#653:

Har overvejet en ekstra rys mk 2 så jeg har en til hver port

og så nogle usb omskiftere til at skifte mellem mus og joystick
Gravatar #655 - kblood
30. okt. 2017 07:23
#653+54
https://www.ebay.com/itm/2x-Super-USB-Controller-F...

Der er to udgaver, den ene med den 4 farver og den anden med to farver. Det er vidst enten den Amerikanske eller Japanske model af SNES den med to farver knapper.

Ja, jeg har også overvejet et eller andet der kunne skifte så man ikke skulle tage USBen ud og sætte den i igen hver gang.
Gravatar #656 - CBM
30. okt. 2017 07:54
@kblood: nice... takker.. jeg fandt også denne...

https://www.ebay.com/itm/Carcasa-caja-SNES-SuperNE...
Gravatar #657 - Ronson ⅍
30. okt. 2017 09:31
2-farvede knapper = USA
4-farvede knapper = EU/JP(/andre?)

Also, 16,59 kr (via appen)
Gravatar #658 - CBM
30. okt. 2017 10:25
@ronson:takker, tænker jeg vil bestille 2 controllere og en case til pi 3 og lave en Micro SNES der også kan emulere NES + alle mulige andre systemer via retro pie

Gravatar #659 - kblood
30. okt. 2017 12:04
#656 Nice :) Den havde jeg ikke set endnu. Jeg har længe haft kig på denne:
https://www.ebay.com/itm/Commodore-Amiga-Raspberry...

Den samme sælger lavet også en C64 casing mm.

#657 Ahh, jeg mente nok at den med 2 farver var USA.
Gravatar #660 - CBM
30. okt. 2017 13:07
kblood (659) skrev:
#656 Nice :) Den havde jeg ikke set endnu. Jeg har længe haft kig på denne:
https://www.ebay.com/itm/Commodore-Amiga-Raspberry...

Den samme sælger lavet også en C64 casing mm.

#657 Ahh, jeg mente nok at den med 2 farver var USA.


tjah, er bare ikke fan af de cases der har et "fake" keyboard på :-)

kunne godt tænke mig at se en Amiga 1000, 1500, 2000, 2500, 3000, 4000, walker, CD32 eller CDTV pi 3 case, da ingen af disse har bundkortet indbygget i deres keyboard og det derfor passer bedre som pi 3 case IMO :-)

Amiga Walker:

Gravatar #661 - kblood
30. okt. 2017 18:48
#660 Jo da, det er ligesom den SNES casing. Det er ren og skær for at give lidt ekstra nostalgi. Jeg har jo en Pi 3 i en Amiga 1200 casing med Amiga 1200 tastatur og sådan, men sådan en casing på størrelse med en Pi3 er jo noget nemmere at have med rundt.
Gravatar #662 - CBM
31. okt. 2017 04:30
kblood (661) skrev:
#660 Jo da, det er ligesom den SNES casing. Det er ren og skær for at give lidt ekstra nostalgi. Jeg har jo en Pi 3 i en Amiga 1200 casing med Amiga 1200 tastatur og sådan, men sådan en casing på størrelse med en Pi3 er jo noget nemmere at have med rundt.

True.

Men
kabinetterne fra en c64 eller en a1200 er ikke fyldt ud af blot en pi og en keyrah.
Og så kommer spørgsmålet så, hvad man så skal bruge resten af pladsen til.

Kan dog godt være jeg også bare vælger at gøre det samme, en pi3 i et a1200 kabinet og en pi1 i en c64 kabinet (pi1 kan sagtens klare at emulere en c64)

På den anden side, en mikroskopisk pi3 snes med controllere, kunne også være sjov. Eller også skulle jeg bare bruge en pi1 til mikro snes ideen :-)
Gravatar #663 - brostenen
31. okt. 2017 07:51
_tweak (651) skrev:

DBA og Facebook :)


Hmmmm.... Tjaa... DBA kan jeg godt med, men FaceBook skal jeg ikke ind i igen.
Gravatar #664 - brostenen
31. okt. 2017 07:58
Så fik jeg endelig skrabet penge sammen til en IndivisionECS til min Amiga600. Og så er de sgu edderkrafthelvede blevet udsolgt. Checkede i sidste uge, og der havde de stadig nogen på lager. Sååå.... I mellemtiden, før jeg får svar på den mail, hvor jeg spurgte om de får nye på lager i fremtiden. Så har jeg ledt lidt rundt på nettet efter alternativer. Jeg fandt disse to her under i linkene. Er der nogen her på Newz som har købt en af dem? Hvis de har, hvad er dommen over dem?

https://www.ebay.com/itm/Amiga-Scandoubler-Flicker...

https://www.ebay.com/itm/Amiga-ScanDoubler-RGB-to-...

Gravatar #665 - demolition
31. okt. 2017 08:10
brostenen (664) skrev:
Er der nogen her på Newz som har købt en af dem? Hvis de har, hvad er dommen over dem?

Kvaliteten er ikke imponerende på disse. Farverne er ofte lidt underlige, der kan være en del støj, noget latency og så er der ikke noget der hedder smooth motion (50 Hz). Læg forøvrigt mærke til at dine links er en enorm overpris på hvad der blot er et GBS-8220 board i en billig kasse, men hvor der bliver taget overpris fordi de skriver Amiga i titlen..

GBS-8220 alene kan fås for 110 kr (plus toldgebyr):
https://www.ebay.com/itm/HD-Game-Converter-Board-C...

Gravatar #667 - brostenen
31. okt. 2017 08:22
#665
Ahhh I see... Hmmm. Den du linkede til er version 3,03. Der er en på YouTube som har haft stor held med en version 4.XX hvor han havde den på en Amiga500.

Jeg tror det bedste jeg kan gøre, er lige at give den et par dage, og se hvad Individual computers giver af svar på min mail. Men ret belastende at de ikke har flere på lager. Med mindre der er nogen her på newz, som kender en webshop i europa, hvor de har flere IndivisionECS på lager.
Gravatar #668 - brostenen
31. okt. 2017 08:30
#666
Uhhh mate... You hit the devils mark :-D :-D :-D

Nå... Spøg til side.
Ingen af dem, ud over scandex, er til Amiga600. Og jeg ved ikke om den der er på eBay, fungerer. Hvis den gør, er det ikke sikkert at den kan benyttes til LCD/TFT skærme. Jeg har ingen CRT, og kommer heller ikke til at eje en, da min forlovede er høj-følsom over for den høje tone som CRT-Rør udsender. Ikke alene lyden, men den flimren der er på skærmen, kan hun heller ikke med. Begge ting giver hende dyb migræne anfald, i løbet af en små 5 minutter. Så CRT er helt udelukket i vores hjem. Selv blinkende lysstofrør kan hun ikke med.

De andre som du har linket til, er heller ikke til Amiga600. Desuden er de ikke fra EU lande, så jeg kommer til at betale overpris (moms + told oven i hatten), for et produkt jeg ikke kan benytte.
Gravatar #669 - CBM
31. okt. 2017 08:35
#668:

fair nok :-) havde ikke lige set at den scandex ikke befandt sig i EU

Alinea
https://www.alinea-computer.de/index_en.php

- har den ikke

GGSData
http://www.ggsdata.se/index.php?page=Datorer/indiv...
http://www.ggsdata.se/index.php?page=Datorer/indiv...

- intern version til A1200 har en grøn prik
grøn prik = i lager : Varan finns i lager för omedelbar leverans.

- mens intern A600 version har en gul prik?
gul prik = mot beställning : Varan tas in mot er beställning, räkna med viss leveranstid.

Det ser sort ud pt ift at finde interne scandoublere til A600....

Men hvis der er andre amiga shops i EU, kunne det være interessant at høre om dem

Hvis GGSData først skal bestille den, så er du sikkert lige så godt stillet på at vente på vesalia eller en af de andre "store" EU amiga shop sites


Gravatar #670 - brostenen
31. okt. 2017 08:43
#669
Jeg har lige smidt en mail af sted til GGS Data, for at høre dem om de kan skaffe flere. Eller om det er helt slut. Det er trods alt nogenlunde samme pris som på Indevidual computers. Cirka 750 på Indevidual og 800 på GGS (omregnet til danske kroner).
Gravatar #671 - demolition
31. okt. 2017 10:38
Hvis du ikke finder et restlager et sted, ville jeg nok lige vente nogle uger og se om de ikke kommer på lager igen. Det sker jævnligt at de bliver udsolgt hvorefter der bliver produceret endnu et batch. Det er dyrt at have en masse på lager, så de producerer ikke så store partier af gangen.

Det kan også være at du kan finde en brugt.

Husk at du skal have en A603/A604(n) chipram-udvidelse for at kunne bruge Indivision i A600.

ScanPlus ECS/AGA lyder forøvrigt ret interessante:
https://amigaprj.blogspot.dk/2017/03/the-shipping-...

Det er dog kun AGA udgaven jeg kan finde til salg:
https://www.amedia-computer.com/en/accueil/272-sca...

ECS udgaven kan dog formodentligt ikke bruges i A600, medmindre den kan sidde i Icomps A604 udvidelse.
Gravatar #672 - brostenen
31. okt. 2017 12:28
#671
Jeps.... Tak for linkene. Jeg har købt, modtaget og installeret en a604n i min Amiga600.

Jeg har undersøgt de der cbs?? 8900 boards. Dem der siges at kunne give det bedste resultat er version 4.xx men hvad med 5.xx? Ved folk noget om hvordan den fungerer?
Gravatar #673 - brostenen
31. okt. 2017 13:23
Jeg har lige fået mail tilbage fra Indevidual computers, fra en som hedder Jens. Han kan meddele at det var et bette batch som blev lavet, og der er ikke flere der kommer på hans webshop, før han får færdiggjort Reloaded MK2. Så desværre for mig, så skal jeg ud og finde alternativer nu.... Arhhhh... For krafthelvede også da.

Tror bare jeg springer på en af de færdigbyggede så. Jeg har ikke overskud til at sætte mig ind i at lodde kablerne for tiden. Gider heller ikke ligge og rode med at finde casing og strømforsynere. Så sparer jeg sgu op til en IndivisionECS, når de en gang kommer igen. Jeg skyder på at det bliver til næste år eller noget i den retning.

Hvad med acceleratorkort til Amiga600? Jeg kan intet finde til overkommelig pris, som stadig er så langsomt, at det ikke udvikler noget varme. Jeg har kun brug for stock-1200 hastighed. (14mhz 020). Det skal bare være overkommeligt at betale sig fra, samt næsten ingen varmeudvikling. Der er jo VampireV2, men til den pris, er slet ikke noget jeg vil købe. Så er der Furia, men den ser ud til at udvikle varme med de heatsink's der er påmonteret. Den røde ACA030 (eller var det ACA020) er ikke til salg længere, og hvad jeg kan læse mig til, er der potentielle stabilitets problemer.
Gravatar #674 - kblood
31. okt. 2017 13:32
Jeg har desværre ingen direkte erfaring med scan-doublers. Jeg ved bare at jeg har læst en del debatter om dem og at folk skriver at det giver en smule forsinkelse. Jeg forestiller mig at denne forsinkelse lidt kan sammenlignes med den input lag det giver emulerer computeren på en Pi 1, 2 eller 3 måske.

Man bliver vidst nød til at finde sig i den input lag, medmindre man finder sig en FPGA i stedet. Den jeg syntes virker mest lovende som stand alone pt, er nok Arcade REPLAY FPGA. Den har fået sig en 060 expansion også som vidst gør den kraftigere end selv Vampire Amigaer og det som nok gør jeg finder den mest relevant er at man kan koble et diskette drev til den og læse Amiga disketter, og så kan den vidst også bruges til mere end Amigaer. Jeg ved så bare ikke om den vil kunne passe ind i et Amiga kabinet, for det er også ret vigtigt for mig at den skal kunne... men man kunne måske finde et Amiga 1000 kabinet eller sådan noget til den. Den understøtter også PS/2 baserede Amiga tastaturer.

FPGA er så vidst altid en noget dyr vej at gå. Vampire giver jo forresten også mulighed for at forbinde til HDMI og når det er typen man sætter på f.ex. en Amiga 600, så har man netop også stadigt mulighed for et diskette drev og sådan.

Jeg har jo pt en Amiga 1200 med en ACA1221 expansion og en Commodore 1084S monitor til den. Det er da dejligt med en original monitor, men en klar ulempe er at den ikke rigtigt kan håndtere 640x480 på en brugbar måde. Skærmen blinker simpelthen alt for meget ved det. Ved ikke om det måske er derfor de adaptere / konvertere hedder flicker fixers?

#662 Det er rigtigt at de kabinetter ikke bliver fyldt ud af en Pi og en Keyrah. Nu har jeg jo selv gjort begge dele da jeg har 2 Keyrah. Den ene er desværre defekt og fungere kun med C64, men jeg gad ikke at klage. Det må jo siges at være en god ting at den ikke udfylder en C64 eller en Amiga vil jeg mene, for så kan man udvide med forskellige ting. En ting jeg har udvidet med er en microSD til SD adapter / forlænger kabel der gør at jeg kan skifte SD kort uden at åbne den Amiga 1200 casing og så har den jo nogle flere muligheder. Så kan man kører Amibian på den, RetroPie og andre specielle Pi OS meget nemt og Amiga tastaturet kan bruges til det hele. Ulempen er at man mangler F11 og F12, det er det eneste der kan give lidt problemer i nogle tilfælde vil jeg mene.

Jeg kan da se din pointe med at lave den til en SNES Mini f.ex. men nu har jeg et 128 gb SD kort i min AmigaPi, så jeg bruger den sådan set til alle emulatorer. DOS, Sega, Nintendo, Playstation 1, Amiga, Commodore, MAME og hvad der ellers er.

Men med den Amiga og C64 casing jeg linkede er størrelsen jo det samme som den SNES casing. De er lavet til at passe perfekt med en Pi, og det gør selvfølgelig at tastaturet ikke virker. Jeg mener der måske er nogen der har fået LEDS til at virke på dem til gengæld... er ikke helt sikker. Lyder som noget gnider arbejde. Pointen er også at jeg helst vil undgå det gnider arbejde. Man kan vidst også sætte det op så man ikke skal bruge et tastatur, man kan bruge kontrollers til det hele. Så skal det vidst være Playstation eller X-Box controllers men der kan man lave genveje til at man så kan bruge tastaturet med en stick der vælger taster. Der er det jo en smags sag vil jeg mene om man bruger et SNES, C64, Amiga eller whatever mini Pi størrelse kabinet/boks til sin Pi.
Gravatar #675 - Ronson ⅍
31. okt. 2017 14:15
brostenen (673) skrev:
Jeg har lige fået mail tilbage fra Indevidual computers, fra en som hedder Jens.
Det er ejeren og ham der står bag deres hardware :)
Gravatar #676 - brostenen
31. okt. 2017 14:54
#675
Ahhh... Cool nok at have fået klar udmelding fra skaberen af produktet. :-P Nice.
Gravatar #677 - demolition
31. okt. 2017 15:02
Inden jeg fik en Vampire i min 600, havde jeg en ACA620 i den og det synes jeg er en lækker lille accelerator. Fin pris, god hastighed (reelt > 2x A1200), passende med hukommelse og bliver ikke synderligt varm. Den første version havde stabilitetsproblemer, men det blev hurtigt fixet med rev. 2, og bruger man samtidig den medfølgende stelledning så burde man ikke opleve problemer. Jeg havde ingen stabilitetsproblemer overhovedet med min. Man skal dog sikre sig at man ikke har den helt gamle version af Gayle for den er den ikke kompatibel med.

Det er kedeligt at den heller ikke er på lager længere - det er ikke ret længe siden at man stadig kunne købe den.

Furia kan stadig fås og den er der også mange der er glade for:
http://amigastore.eu/en/480-furia-33mhz-fpu-for-am...
Furia kan dog være lidt kræsen med hvilke CF kort den kan køre sammen med, men finder man et der virker (kan evt. købes sammen med), så er der smæk på skillingen.
Gravatar #678 - Ronson ⅍
31. okt. 2017 15:35
Men hvornår skal du sælge den ACA620 til mig?
Gravatar #679 - brostenen
31. okt. 2017 15:56
#677
Kan Furia downclockes til 14,7 megaherz? Og vil deraf køre så koldt, at den teoretisk ville kunne køre uden heatsinks?
Gravatar #680 - brostenen
31. okt. 2017 16:03
Ved gennemgang af en gammel amibay-tråd om 8200 boards, og et par videoer på YouTube, er jeg overbevist om at version 4 af boardet er et godt valg. Jeg har derfor lige investeret i denne her:

https://www.ebay.com/itm/Amiga-Scandoubler-Flicker...

Den har ifølge sælgeren en version 5 af boardet, så jeg satser på at det er denne her som løser min quest....
Det jeg kunne se ud fra folks rapporteringer over +80 sider med posts (ja, jeg har læst dem alle igennem), er at det fungerer fint nok på en rigtig computerskærm. Mindre godt på et fjernsyn. Da jeg har en 3 til 4 fladskærme, burde det være fint nok, indtil Indevidual Computers får produceret flere IndevisionECS.
Gravatar #681 - CBM
31. okt. 2017 18:07
#673: Amiga Reloaded MK2???
Gravatar #682 - CBM
31. okt. 2017 18:50
@kblood:

Javist, det er ikke negativt at en pi ikke udfylder hhv amiga og c64 kabinetter..

Men jeg tænker jo straks på hvad der kan puttes i af udvidelser og får ikke ro på før jeg finder den mest optimale måde at udfylde kabinettet på

Eller finder et alternativ at putte i kabinettet som fx et miniITX board

Med c64 og miniITX så kommer jeg til at tænke på c64x kabinettet

Havde lagt en god plan for noget gamer miniITX pc indmad til et c64 kabinet jeg har, men så var det at der dukkede et godt tilbud op fra Tyskland på en færdig løsning :-)


Gravatar #683 - kblood
31. okt. 2017 19:57
#682 Ja, det var det samme for mig. Jeg har f.ex. gjort det så jeg kan ligge et batteri ind i den casing så den har sin egen strømkilde. Overveje at prøve at gøre det så den kunne bruges som bærbar. Jeg har også købte en lille højtaler til den med eget batteri, men den ser desværre ud til ikke at have sin egen volume af nogen slags. Et display ligesom til Gotek drev kunne også være spændende, eller måske bare en af de 5-7" skærme man kan bruge sammen med en Pi som måske også kunne have ne strømkilde inden i kabinettet Så er der selvfølgelig også muligheden for at få et USB DVD drev installeret i sådan en casing.

Jeg har jo forresten en C64X. Desværre er dets miniITX motherboard stået af. Sikkert fordi jeg valgte at prøve at køre den uden kølere. Det var nu ikke et problem jeg mærkede imens den kørte, det var efter jeg havde pakket den sammen og senere sat den frem igen at den på ingen måder ville boote.

Hvis den skulle have indmad skulle det helst være noget med passiv køling. Den har også et DVD drev, men det virkede vidst aldrig, så det skal nok også udskiftes hvis det skal bruges.

Jeg fandt ud af det med den Rys MK2 forresten. Jeg havde været et fjols og ikke læst det ordenligt, man skal jo trykke på den knap imens den kobles til, ikke efter den er koblet til. Svært at sige om jeg har vundet noget ved at gøre dette.
Gravatar #684 - brostenen
31. okt. 2017 21:19
#681
C64 Reloaded MK2. Ikke færdig endnu, men jeg kunne forstå på ham, at det tager meget af hans tid. Ved ikke noget som helst om hvad han roder med lige p.t. med henblik på boardet. Men han arbejder hårdt på den. Så meget kunne jeg forstå via mailen.

EDIT: (det var denne mail jeg modtog)

Hi,

Indivision ECS has been low-stock for quite a while, that's the reason it was not available from resellers.

I will have to make a re-design in order to make it producable with today's components. This will take substantial time. I have no idea when I can even start on the project, as the C64 Reloaded MK2 is taking up all resources right now.

ciao,
--
Jens Schönfeld
Gravatar #685 - CBM
1. nov. 2017 03:39
@brostenen: ok. Hm troede han havde en amigareloaded mk 1 der skulle være færdig.... den mand har en forkærlighed for 8 bit commodore

@kblood: ok. Ja mht rys så skal bootloader knap holdes inde mens den tilsluttes til den pc der skal opdatere dens firmware

Samme teknik gælder for at opdatere firmware på sum usb btw
Gravatar #686 - demolition
1. nov. 2017 07:58
Ronson ⅍ (678) skrev:
Men hvornår skal du sælge den ACA620 til mig?

Ja, den ligger faktisk p.t. i sin originale æske i skabet, men jeg har bare ikke lige lyst til at skille mig af med den.. En Vampire er lækker, men der er nu også noget særligt over en ægte 020/030, så jeg tror at den på sigt skal installeres i min A600 #2. :-)
Gravatar #687 - kblood
1. nov. 2017 08:41
Ja, den C64 Reloaded ser spændende ud. Jeg har overvejet at bestille en.

Jeg fik sørme den GOTEK. Nu har jeg ellers fået refund og sådan, så jeg må hellere hurtigt få testet den så jeg kan se om jeg ikke lige skal kontakte dem og sige at jeg fik den alligevel og høre om jeg måske ikke skulle betale den refund tilbage.
Gravatar #688 - CBM
1. nov. 2017 10:48
@kblood: jeg har både gotek og hxc slim.. Jeg foretrækker gotek
Gravatar #689 - kblood
1. nov. 2017 18:37
#688 Jeg overvejede at ligge HxC firmware på denne for at prøve det, men de har åbenbart låst den så firmwaren skal ligges på med en eller anden serial ting... ret underligt vil jeg mene for jeg gider da ikke at købe sådan en ting ekstra oven i at skulle betale for firmwaren.

Det er så vidst også lige meget for Flash Floppy er godt nok nice. Jeg har fået den til at virke med boot loader og det hele så den kan boote ind i en menu hvor jeg kan vælge vælge disketter der skal kunne vælges og hvilket nummer de skal have og så understøtter den jo også displays, så jeg modder den nok så den bliver en integreret del af Amigaen og måske jeg vil gøre det så at displayet sidder i selve casingen da denne casing jo er lavet til det.
Gravatar #690 - CBM
2. nov. 2017 04:15
@kblood: enig... Ingen grund til at smide hxc firmware på gotek. Jeg har ofte spurgt Jeff (manden bag hxc) og han ikke kunne give hxc slim adf support, det ville han ikke... Men så er det godt der findes gotek ..

Mit hxc slim drev får måske en ekstern drive adaptor på et tidspunkt... Da den kan bruge et forkonfigureret sd kort
Gravatar #691 - demolition
2. nov. 2017 07:17
kblood (689) skrev:
#688 Jeg overvejede at ligge HxC firmware på denne for at prøve det, men de har åbenbart låst den så firmwaren skal ligges på med en eller anden serial ting... ret underligt vil jeg mene for jeg gider da ikke at købe sådan en ting ekstra oven i at skulle betale for firmwaren.

Uha ja, 5 kr inkl. porto for sådan er jo virkeligt noget der kan vælte læsset:
https://www.ebay.com/itm/USB-To-TTL-Serial-Port-Br...
:-)

Jeg har selv HxC på mine Goteks og det fungerer rigtigt godt, men det var så også noget jeg fik inden FlashFloppy kom på banen. FF har stadig visse mangler ifht. HxC, men er kommet rigtigt godt med og til Amiga kan den stort set lige så meget som HxC. Til diverse andre systemer er HxC dog stadig bedre.
Gravatar #692 - CBM
2. nov. 2017 08:38
#691: ja til ikke-Amiga ting, tænker jeg at HxC er god og skulle jeg engang være heldig at få fingrene i en Atari ST eller lignende, så skal den have min HxC Slim..

Men til Amiga ting, er der altså ikke noget der slår at man bare smider en USB pind med ADF filer direkte i GOTEKS USB port og kører derudaf..


Men der er vist også noget med at de nyeste hxc firmwares til gotek, har understøttelse af adf filer, dog mener jeg at der stadig ikke er adf support til hxc slim

Gravatar #693 - demolition
2. nov. 2017 09:48
Jeg tænkte også på HxC til Gotek da jeg skrev ovenstående. Den fungerere helt fint med både ADF, IMG, HFE, HFEv3 (til originale spil konverteret fra IPF) m.fl.
Gravatar #694 - kblood
2. nov. 2017 15:41
#691 Det kan godt være, men det er kun for at kan have copy protection på sin firmware. Det er ikke fordi det skulle være det store problem for ham at gøre så man kunne ligge den på gennem USB i stedet og jeg får sikkert den ting væk hvis den da virker når den ankommer, hvis den ankommer, efter at vente i 30 dage.

Det er da godt nok en del at skulle gøre for noget det kun er nødvendigt fordi han syntes. Desuden bad han mig om at købe hans firmware nu hvor jeg brugte hans open source software da jeg skrev om det i en Amiga gruppe. Det syntes de andre i gruppen ikke var helt okay men jeg var da enig i at han havde gjort et godt stykke arbejde med den software så jeg havde nu ikke noget imod at købe hans firmware også... selvom jeg da aldrig kommer til at bruge den.

Så ja, 5 kr og en hel masse besvær. Det kræver også flere kabler og sådan for det er jo ikke nok at have den der, der skal også på kabler til den. Som man kan se følger de ikke med. Nu skal jeg bruge kabler i den stil uanset men det om det er 5 kroner eller ej er det en omkostning og spild af folks tid, og dårlig kundeservice.

Men jeg har fået den til at virke. Har konverteret spil jeg har lavet til SCP filer om til HFEv3 filer og spillet dem på den, og givet dem sådan en boot ting så jeg man kan vælge hvilke disketter der skal være på hvilke pladser i drevet.

Jeg mangler kabler til at få displayet sat på, så jeg nøjes med det i Goteken ind til videre. Jeg har også fået sat en speaker på den, men er ved at bestille knapper og kabler så jeg kan få den installeret i selve min A1200. Lige nu har jeg sat forlænger kabler på og så går de ud af diskettedrevs porten. Det fungere fint nok sådan set.
Gravatar #695 - brostenen
4. nov. 2017 11:24
Har fået besked om at min upscaler er blevet sendt med posten. Så må jeg se hvad kvaliteten er når den ankommer. Skal nok rapportere resultatet her inde.
Gravatar #696 - brostenen
6. nov. 2017 18:57
Fik gang i den ISA IDE controller med onboard cache ram som jeg købte noget tid siden.
Den skal testes igennem nu, og jeg er meget glad for den. Ret blæret med en 80186 processor på kortet. Nope... Ikke 286 eller 386... Det er sgu en 186 CPU.

Der var lidt knuder i at få den til at makke ret. Men jeg fandt softwaren til kortet, og fik den testet. Der er et lille tool, som ikke alene tester kortet, men også den ram der er påmonteret. Der kan skisme installeres helt op til 2x4mb 30-pin moduler, som er heftigt på en IDE controller fra 1991.
Gravatar #697 - kblood
6. nov. 2017 22:41
#696 186? Gik man ikke fra 8086 til 286?
Gravatar #698 - CBM
7. nov. 2017 04:22
#696: nice

#697: der var også en 80186
Gravatar #699 - kblood
7. nov. 2017 13:11
#698 Det giver nu også mening at der var, jeg syntes bare aldrig jeg har hørt om eller set en. Jeg har dog set en 8086 og en 386. Jeg mener at den 8086 havde en monokrom skærm. Det var vidst grøn og sort.
Gravatar #700 - CBM
7. nov. 2017 13:45
@kblood: tror det kom an på hvad grafik kort du satte i, men ja CGA var vist ret udbredt (composit) og det samme var monokrome composit skærme, har selv et par monokrome komposit CRT skærme stående i computer museet :-)

der var 8088, 8086, 80186, 80286, 80386, etc..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login