mboost-dp1

Billig HTPC


Gå til bund
Gravatar #1 - izym
8. jun. 2008 19:22
Går og har lidt planer om, at snart bygge mig en billig HTPC. Den skal kunne afspille i 720p, optage osv., radio er ikke nødvendigt. Selvfølgelig skal der også være en masse plads til film, musik etc. Styresystemet den skal bruges med bliver Vista, muligvis 64bit (hvis processoren er 64bit). Indtil videre har jeg kigget på dette:

Kabinet: AOpen H360A 534 kr.
Bundkort: ABIT AN-M2 441 kr.
Processor: Atlon 64 X2 3800+ 2 GHz 289 kr.
Hukommelse: Kingston ValueRAM 2 x 1 GB 299 kr.
Harddisk: Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750GB 649 kr.

Har ikke fået kigget på tv-tuner og køling, da jeg ikke har specielt meget forstand på det, og det er nemlig her jeg bl.a. spørger om hjælp; hvad skal jeg købe? Og er det jeg har kigget på indtil videre godt nok til mine krav? Og lige en sidste; har jeg glemt noget? ;)
Gravatar #2 - Jace
8. jun. 2008 19:27
Ud fra målene er det ikke et HTPC kabinet. Det skal være 43 cm bredt. Så har det samme bredde som din forstærker og dvd-afspiller og passer perfekt ind i stuen. Måske værd at overveje?

Så er konen også nemmere at overtale til at have en computer stående i stuen :)
Gravatar #3 - izym
8. jun. 2008 19:33
Har dog ikke nogen kone endnu, ville i hvert fald være lidt tidligt (er 15). ;) Det eneste jeg p.t. har ved tv'et er min PS3 og kontrolenheden til mit surround (til et Logitech Z-5450, som egentlig er et pc-sæt, dog med S/PDIF og TOSLINK), som ikke har den størrelse. Men det kunne da overvejes, at købe den 43 cm bred, da det jo kunne ske, at man køber nogle "rigtige" højtalere. Det skal foresten lige siges, at jeg er åben over for helt andre setups, end lige den jeg har postet.
Gravatar #4 - zin
8. jun. 2008 23:20
#1: Well, processoren er 64bit (deraf navnet 64... :)).
Personligt ville jeg foretrække HyperX RAM til en sådan maskine, i stedet for ValueRAM - men ellers fint valg.
Husk skærm, mus og keyboard - ellers har du det hele :-)
Gravatar #5 - izym
9. jun. 2008 06:45
#4
Tænkte nu mere på, hvis en skrev en anden processor, som af en eller anden grund ikke var 64bit. Til skærm har jeg mit tv. Men havde ikke lige tænkt så meget på mus/tastetur, dog ville diNovo Mini vel fungere godt til en HTPC/media center. Foresten, hvad er din grund til HyperX RAM? Ikke at jeg ikke tager imod dit råd, er bare lidt nysgerrig. :)
Gravatar #6 - vandfarve
9. jun. 2008 06:52
#5

HyperX-ram er af en bedre kvalitet. Du vil sikkert ikke mærke nogen forskel, men pengene er stadig godt lagt ud, så man ikke behøver at tænke "hvad nu hvis...".

Jeg har ikke direkte kendskab til forskellen på de to ram-typer, men mon ikke HyperX er produceret af bedre materialer, testet grundigere, har en bedre garantiperidoe (Livstid, så vidt jeg husker) og alt det der?

Desuden ser de bedre ud! :)
Gravatar #7 - moveteam
9. jun. 2008 08:07
Jeg ville ikke vælge en 64 bit processor til en HTPC, da det bare skaber nye problemer med drivere.
Gravatar #8 - kimx
9. jun. 2008 08:15
#7
Du kan stort set ikke købe en processor der ikke er 64-bit. Men du kan selv vælge den software du vil bruge. Dvs. 32 eller 64-bit software.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login