mboost-dp1

"-forceasm", "-forceSSE" og "-advmethods" og valg af fah og gah


Gå til bund
Gravatar #1 - Human
3. nov. 2005 15:59
Hejsa

Jeg har lige hentet den nyste version af folding@home console (ikke betaen). Da jeg skulle sætte det op spurgte den om -advmethods, jeg sagde ja. MEn den har ikke spurgt om den skal bruge "-forceasm" og "-forceSSE", så hvordan sætter jeg edn til det?

Og jeg kan se at den også folder for gah projektet istedet for fah. Hvordan ændre jeg det?

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Human
3. nov. 2005 16:18
Jeg tror jeg fandt ud af det meste ved at bruge pizza installeren.

Men hvordan kan jeg sikre mig at jeg folder de rigtige ting? Så vidt jeg har forstået kan man både folde gah og fah?
Gravatar #3 - k_madsen
9. nov. 2005 16:21
#1
-forceSSE er udgået og erstatet med -forceasm. -forceSSE ville i tidligere versioner tvinge AMD prosessorer til at anvende SSE istedet for 3Dnow(+).
-forceasm vil i ver. 5 og opefter, bruge den højeste level af SSE / 3Dnow som er tilrådighed.
BEMÆRK: du skal have din køling af cpu'en IORDEN, såfremt du anvender den kommando.
Såfremt du IKKE anvender -forceasm og din pc'er stopper uden stop kommando, så vil programmet automatisk slå optimeret kode fra (SSE / 3Dnow+).
Hvilket igen reduserer belastningen af din cpu.
Gravatar #4 - Smasher
9. nov. 2005 20:43
Hvordan ændrer man i services i windows, så man får tilføjet forceasm osv?
Gravatar #5 - k_madsen
10. nov. 2005 16:28
Gravatar #6 - Smasher
10. nov. 2005 19:01
Hvor meget betyder det om man får forceasm med eller ej?
Og hvad meget varmere bliver cpu'en?
Gravatar #7 - k_madsen
10. nov. 2005 23:18
Den bliver IKKE varmere, men såfremt du har forceasm med, vil den blive ved med at kører optimeret maskinsprog, selv om din pc'er IKKE kan klarer det.
Gravatar #8 - Smasher
11. nov. 2005 15:43
Sidder der ikke noget sikkerheds noget indbygget et eller andet sted som lukker computeren ned når cpu'en bliver for varm?
Gravatar #9 - k_madsen
13. nov. 2005 08:53
Jo netop og den slukker bare for frq til cpuen, hvilket igen betyder at komputeren låser. Men ellers kan langt de fleste pcers temperatur aflæses, nogle med et med følgende program. (ASUS m.fl.)
Mange bundkort kan anvende et program der hedder speedfan.
http://www.almico.com/sfdownload.php
Gravatar #10 - .dot
16. nov. 2005 09:26
<irrelevant value="det her er så indlæg nummer 60.000, tillykke med det :P" />
Gravatar #11 - .dot
16. nov. 2005 10:13
130: Er det flame at sige tillyke med indlæg nummer 60.000? Det da en glædens begivenhed!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login