mboost-dp1

Lan party i Aalborg


Gå til bund
Gravatar #1 - JOzER_J
14. aug. 2009 10:27
Hey folkens

I en brandert igår, var vi et par stykker der syntes det kunne være en sjov ide da vi alle er computer interesseret og syntes at det er alt for lang tid siden vi alle har deltaget i sådan noget.

Vi kunne jo selvfølgelig sagtens holde noget for os selv, men da vi har en sal med plads til 200 - 300 mennesker liggende centralt i Aalborg midtby, samt en internet linie der kan håndtere en ordenlig håndfuld mennesker, blev vi enige om at det skulle være noget offentligt.

Problemet er jo at folk ikke længere (i hvert fald hvad jeg ved af) tager til lan partys. Så mit egentlig spørgsmål er hvad der skulle til for at folk ville deltage i sådan et party? Det skal siges at vi har et okay organisatorisk bagland, så det ville være muligt at fx skaffe 8bits musik på en scene eller få fat i adskillige konsoller og lave konkurrence på dem eller noget lign.

Mvh.
Lenni
Gravatar #2 - NioBe
14. aug. 2009 10:37
Jeg var interresset hvis det kunne have blevet et sted nær KBH... :/
Gravatar #3 - shantri
14. aug. 2009 10:44
Fedt initiativ.. lykke til med det :D Bor også lidt for langt væk... desværre.
Gravatar #4 - Svindleren
14. aug. 2009 11:52
ahh nice meget tæt på mig... måske er jeg interreseret :D

skal lige se om jeg kan få nogle andre kammerater med på den vogn.

vi vil ikke have folk der gamer WOW !! klamt at se til et lanparty at man sidder i sin egen verden :-)
Gravatar #5 - zin
14. aug. 2009 11:55
#1:
Det er da nemt. Central placering, mulighed for (fælles-) afhentning (til os der ingen bil har :-P) og en masse events. :-)
Gravatar #6 - JOzER_J
14. aug. 2009 22:00
#5:
Tja, afhentning er altid et problem...kan ikke engang huske om the party arrangerede noget dengang det blev afholdt, men hvis der var nok fra et område så ville det jo ikke være så svært at kapre en bus.

Nu siger du events, som sagt jeg har været væk fra lan miljøet i lang tid, og jeg syntes dengang at demoer og lign var noget af det sjoveste....er der stadig gang i sådan noget? for spil konkurrencer er der jo selvfølgelig ingen problemer i at arrangere, det kræver jo bare et par servere og lidt præmier
Gravatar #7 - Caek of Doom
14. aug. 2009 23:50
Men.... hvornår? ;)
Gravatar #8 - Norrah
15. aug. 2009 07:45
Har aldrig været til lan..
Tror heller ikke jeg har i sinde at begynde nu,
Gravatar #9 - BurningShadow
15. aug. 2009 08:14
Mener du som The Party, eller et gamer party?
Gravatar #10 - Wird
15. aug. 2009 12:15
Jeg kender nogle stykker der vil elske at være med til at afholde et sådan party, men lige hvad der trækker gæster til.. det er jo ikke helt nemt at vide :(
Gravatar #11 - Norrah
15. aug. 2009 17:04
#10. jooo, det er faktisk ret nemt.
Det hele handler om økonomi.
Hvor langt i kan trække den, og hvor mange i ved kommer.
Uden penge, kan i intet.. og forudbetalinger for et koncept i ikke har slået fast kommer ikke til at ske.

Det er som sådan ret nemt at sætte op, når man kender de betydene faktorer. I skal bare havde en ide om hvor mange, og hvem de er..!

Måske prøve at skaffe noget sponsor støtte.
Gravatar #12 - JOzER_J
15. aug. 2009 19:23
#11
Tja det bliver nok Studenterhuset Aalborg der kommer til at stå for det i sidste ende (og dermed nok Aalborg Universitet som sponsor, samt nogle af byens detailforretninger (hvis jeg får min vilje)) Vi har fx. i forvejen et godt samarbejde med fx. Stereo Studiet. Så økonomisk kan vi være rimlig godt dækket, hvis hele bestyrelsen ser det som en god ide som os andre. Desuden så har vi en del grej liggende og nogle af landets bedste bookere, i hvertfald indenfor musikken.
Men ja det faldende punkt er vel hvor mange man trække til sådan et arrangement, men det er vel eventuelt bare noget med at snakke med andre arrangører af lign arrangementer og høre om de kan give noget godt bud.
Gravatar #13 - Plimmer
29. aug. 2009 14:59
Kan huske der var nogen indenfor BF1942 miljøet der holdt et "luksus" lan. Altså hvor man kunne sove i en aktuel seng, få et bad og der var vist også spa og swimmingpool.

Mener de holdt pengene hjemme på de arrangementer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login