mboost-dp1

Estlands EU-formandskab
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis det kommer til at fungere, kan det revolutionere (bus og) lastbiltrafikken. Små eldrevne, føreløse lastbiler til at fragte gods i byerne, og større (føreløse) lastbiler til at fragte godset mellem byerne/fabrikkerne.
Gad vide, hvor lang tid endnu, det giver mening at satse på et job som chauffør?
Gad vide, hvor lang tid endnu, det giver mening at satse på et job som chauffør?
Jeg så dem godt på sommerens tur til Tallinn, så dem desværre aldrig køre og de er ikke specielt spektakulære at se på når de bare ... holder.
Jeg kan godt forstå at de har lidt problemer med fodgængerovergange. Til dem der forstår estisk: http://tv.delfi.ee/uudised/paevauudised/video-ises...
Jeg kan godt forstå at de har lidt problemer med fodgængerovergange. Til dem der forstår estisk: http://tv.delfi.ee/uudised/paevauudised/video-ises...
nwinther (1) skrev:Gad vide, hvor lang tid endnu, det giver mening at satse på et job som chauffør?
I forbindelse med at de "førerløse" lastbiler kørte igennem Danmark sidste år fortalt de 6 producenter at de ville beholde lastbilchefførerne, men lade dem håndtere administrative opgaver i stedet for.
Det ville også lette implementeringen ift. lovgivning (krav at der er en person i køretøjet).
Hvilket minder meget om tankegangen ved at lade piloten/anden piloten i et fly fungere som servitrice i flyet, med mulighed for fallback hvis der sker noget uhåndterbart.
Så, til at starte med, kan være at det er ansatte i andre positioner der skal bekymre sig…
ScorpD (4) skrev:nwinther (1) skrev:Gad vide, hvor lang tid endnu, det giver mening at satse på et job som chauffør?
I forbindelse med at de "førerløse" lastbiler kørte igennem Danmark sidste år fortalt de 6 producenter at de ville beholde lastbilchefførerne, men lade dem håndtere administrative opgaver i stedet for.
Det ville også lette implementeringen ift. lovgivning (krav at der er en person i køretøjet).
Hvilket minder meget om tankegangen ved at lade piloten/anden piloten i et fly fungere som servitrice i flyet, med mulighed for fallback hvis der sker noget uhåndterbart.
Så, til at starte med, kan være at det er ansatte i andre positioner der skal bekymre sig…
Joh, men rollen som chauffør ændrer sig så tilstrækkeligt, til at arbejdet reelt bliver et andet. Og det kan forventes, at det bliver ulovligt for mennesker at føre bil på en række strækninger. Chaufføren bliver i så fald en person som opholder sig på destinationen, og overtager lastbilen ifbm. en parkering eller lignende. Tilsvarende for personbiler.
I hvert fald kan man forvente, at langturschaufføren bliver et mere sjældent syn.
nwinther (1) skrev:
Gad vide, hvor lang tid endnu, det giver mening at satse på et job som chauffør?
http://www.cnn.com/2017/04/15/opinions/the-robot-s...
In the United States, 3.5 million truck drivers could lose their jobs over the next decade as self-driving trucks hit the highways.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (7) skrev:@ Manglende arbejde for chauffører
Hvad skal alle polakkerne så lave?
Vel noget i stil med hvad de danske chauffører skal lave og hvad de danske chauffører som er blevet erstattet af polakker pt. laver.
CGP Grey har blandt andet diskuteret om hvad konsekvenserne af at computere bliver intelligente kunne være:
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.