mboost-dp1

W3C
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Men flash er jo laaaaaaaaaaaaaaaangsoooooooooooomt som en i bare helvede - og resourcekrævende som intet andet.
*indsæt tehweb kommentar omkring html5 master race her*
*indsæt tehweb kommentar omkring html5 master race her*
HerrMansen (1) skrev:Men flash er jo laaaaaaaaaaaaaaaangsoooooooooooomt som en i bare helvede - og resourcekrævende som intet andet.
*indsæt tehweb kommentar omkring html5 master race her*
Men det er markant hurtigere og mere konsekvent når det kommer til animationer. Derfor har det stadigvæk sin berretigelse.
Det er klart at til videoafspilning og simple animationer er HTML5 efterhånden at foretrække.
Her er fx en ren CSS3 implemention af en animation: http://anthonycalzadilla.com/css3-ATAT/index.html
Den bliver vist meget forskelligt på tværs af platforme og er langt mindre flydende end noget man ville kunne lave i flash
mfriis (2) skrev:Den bliver vist meget forskelligt på tværs af platforme og er langt mindre flydende end noget man ville kunne lave i flash
Ja altså medmindre du sidder på en platform som enten ikke kan trække den tunge animation - eller slet ikke kan afspille Flash.
Tag bare et kig på noget så ordinært som Farmville på facebook. En typisk offentlig PC kan knapt nok trække et par frames per sekund i sådan en omgang objekter og antialiasing.
Hvis det ikke virker på mobilen, har det ikke nogen fremtid, vel? Så lad os vinke farvel til Java, Silverlight og alle andre plugin-baserede teknologier nu vi er i gang, og se stort på at der stadig er nogen, der bruger desktops/laptops...
Mht. udviklingsværktøjer til HTML5 animationer, har Adobe selv et par interessante alternativer. Tag fx. et kig på Adobe Edge. Og med den nyeste version af Flash er det muligt at eksportere animationer til HTML5 via Createjs frameworket. Ok til simple animationer, selv om resultatet fylder 10-20 gange mere end det samme lavet med Flash.
Selv om det teknisk er muligt at lave nogle af de samme ting med HTML5, som man ellers bruger Flash til, er det ikke sikkert det kan betale sig. Det er stadig betydeligt hurtigere og lettere at bruge Flash til at udvikle spil, komplekse animationer og kombinere interaktion, lyd og video. Vi bruger kun HTML5 der hvor det økonomisk kan betale sig - ikke ud fra en idealistisk betragtning om åbne og lukkede standarder.
Mht. udviklingsværktøjer til HTML5 animationer, har Adobe selv et par interessante alternativer. Tag fx. et kig på Adobe Edge. Og med den nyeste version af Flash er det muligt at eksportere animationer til HTML5 via Createjs frameworket. Ok til simple animationer, selv om resultatet fylder 10-20 gange mere end det samme lavet med Flash.
Selv om det teknisk er muligt at lave nogle af de samme ting med HTML5, som man ellers bruger Flash til, er det ikke sikkert det kan betale sig. Det er stadig betydeligt hurtigere og lettere at bruge Flash til at udvikle spil, komplekse animationer og kombinere interaktion, lyd og video. Vi bruger kun HTML5 der hvor det økonomisk kan betale sig - ikke ud fra en idealistisk betragtning om åbne og lukkede standarder.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.