mboost-dp1

Fisker Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
"Ny elbil kan køre 644 km. på én opladning" - ifølge Henrik Fisker selv, uden dog at være bekræftet.
"Henrik Fisker og hans firma Fisker inc. er klar med den nye elbil EMotion, der angiveligt kan klare 644 km. på én opladning. Og det er rekord." - Bilen er ikke "klar", men er blevet fremvist som koncept. Ergo kan den lige så godt køre 1200 km på en opladning. Grunden til jeg nævner dette, er fordi at Fisker på det sidste, har været en del af lidt kontroversiel diskussion. For det meste bliver Fisker sammenlignet med Tesla med overskrifter som "Her er den næste "Tesla-killer". Beugen af Killer vækker interesse i oversigter, men det viser sig også at han/de, nok har betalt folk, for at kommentere hvor fantastisk Fiskers biler er (Fisker Karma f.eks.), selv om virkeligheden er en helt anden (Karma har ikke særlig positive anmeldelser fra ejere).
"Den vil desuden kunne køre autonomt på det, man kalder niveau 4, der er tæt på at være helt selvkørende, selv om lovgivningen ikke er helt klar på det punkt." - Dette er yderst tvivlsomt, da konceptet ikke har noget der tyder på sensorer nogen steder.
Ud over alt dette, så er der ikke nogen realistisk tidshorizont for hvornår bilen forventes at blive bygget. Hvis det er 2022, ja så vil de fleste biler til den tid, i den prisklasse, have de features og rækkevidde, som Fisker hævder om sin EMotion koncept-bil. Indtil da, er dette bare en flot koncept-bil, med alt for megen usikkerhed omkring sig. Især når Fisker først annoncerer at de er LAAANGT foran alle andre i solid-state batterier, for derefter at bakke ud, og annoncere at det nok ikke bliver lige med det samme, og at de vil bruge lithium batterier.
JEg håber dog at han får succes, men tror meget lidt på det. EMotion er i hvertfald flot at se på. Men det er der også andre biler der kommer at være. Og prisen tør jeg ikke gætte mig til, især sammenlignet med Tesla Roadster 2.0 (2020) konceptet der blev fremvist forleden.
"Henrik Fisker og hans firma Fisker inc. er klar med den nye elbil EMotion, der angiveligt kan klare 644 km. på én opladning. Og det er rekord." - Bilen er ikke "klar", men er blevet fremvist som koncept. Ergo kan den lige så godt køre 1200 km på en opladning. Grunden til jeg nævner dette, er fordi at Fisker på det sidste, har været en del af lidt kontroversiel diskussion. For det meste bliver Fisker sammenlignet med Tesla med overskrifter som "Her er den næste "Tesla-killer". Beugen af Killer vækker interesse i oversigter, men det viser sig også at han/de, nok har betalt folk, for at kommentere hvor fantastisk Fiskers biler er (Fisker Karma f.eks.), selv om virkeligheden er en helt anden (Karma har ikke særlig positive anmeldelser fra ejere).
"Den vil desuden kunne køre autonomt på det, man kalder niveau 4, der er tæt på at være helt selvkørende, selv om lovgivningen ikke er helt klar på det punkt." - Dette er yderst tvivlsomt, da konceptet ikke har noget der tyder på sensorer nogen steder.
Ud over alt dette, så er der ikke nogen realistisk tidshorizont for hvornår bilen forventes at blive bygget. Hvis det er 2022, ja så vil de fleste biler til den tid, i den prisklasse, have de features og rækkevidde, som Fisker hævder om sin EMotion koncept-bil. Indtil da, er dette bare en flot koncept-bil, med alt for megen usikkerhed omkring sig. Især når Fisker først annoncerer at de er LAAANGT foran alle andre i solid-state batterier, for derefter at bakke ud, og annoncere at det nok ikke bliver lige med det samme, og at de vil bruge lithium batterier.
JEg håber dog at han får succes, men tror meget lidt på det. EMotion er i hvertfald flot at se på. Men det er der også andre biler der kommer at være. Og prisen tør jeg ikke gætte mig til, især sammenlignet med Tesla Roadster 2.0 (2020) konceptet der blev fremvist forleden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.