mboost-dp1

Gudmundur
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Cutepuppy (100) skrev:Når nu man kigger på hele sagen vil jeg nok nærmere se et problem i at den kære direktør straks puster sig op som en brunstig bavian og proklamerer at han da har undersøgt det hele TIL BUNDS, og der er slet ikke noget at komme efter.
Igen, hvem siger det var direktøren....
SlettetBruger (94) skrev:Huskede brugeren ikke at åbne kassen og tjekke indholdet inden postbudet smuttede? ergo...
Har du overhovedet læst de andre kommentarer, eller kigget på billederne? (mit gæt er nej...)
For hvis du havde, ville du vide at selvom han havde åbnet pakken, var den lavet så professionelt at han sikkert ikke havde opdaget det før senere, når indholdet i processor-kassen skulle pakkes ud, noget man normalt først går når man er klar til at montere den i bundkortet.
Så selvom han fik postbudet til at vente men han pakkede ud (not bloody likely) så havde han ikke opdaget at det var fake, medmindre han vidste hvad han skulle kigge efter, og for den sags skyld var mistænksom.
Som udgangspunkt tror man jo alt er ok, når man har bestilt en i7 proessor, og der kommer en i7 processor-kasse med en realistisk vægt og et ~99.5 % ægte udseende?
SlettetBruger (101) skrev:Igen, hvem siger det var direktøren....
Det gør direktøren?
Der er da ingen direktør der ville finde sig i at en eller anden tilfældig medarbejder misbruger hans navn på nettet, og lægger ord i hans og firmaet mund?
Desuden, som det kan læses blandt disse kommentarer, er det ikke første gang han udtaler sig her på newz, hvilket også forklarer hvorfor han overhovedet har en konto her...
hahaha, ja så har SHG da lige dræbt sig selv, alt det skal posted allover :)
FARVEL SHG i var alligevel blevet en latterlig skod butik..
bare det faktum en direktør kan finde på at gå ind på newz.dk og svare en kunde i en nyheds tråd er simpelthen for DUMT...
Er han 12år ?
nå, trustpilot here I come
FARVEL SHG i var alligevel blevet en latterlig skod butik..
bare det faktum en direktør kan finde på at gå ind på newz.dk og svare en kunde i en nyheds tråd er simpelthen for DUMT...
Er han 12år ?
nå, trustpilot here I come
Hej Alle,
Racister er vi på ingen måde, da Shg.dk´s rekord er at have 8 forskellige nationaliteter ansat på samme tid!
Mht. til sagen, så er vi ofte udsat for svindel og derfor har vi desværre altid paraderne oppe. Da vi modtog en klage over en falsk CPU tænkte vi straks på sagen i USA hvorefter der blev godkendt en status af den omtalte CPU type. Dvs. at man bestiller kasserne ved vores lagerrobot der kører dem ud og derefter går man i gang med at tjekke og tælle produkterne. Der var ingen fejl at finde! Da debatten kørte på sit højeste, så kørte jeg selv ud på lageret og så ved selvsyn at der ikke var nogen falske CPU´er i lagerkasserne inden jeg skrev mit indlæg.
Jeg er nok en meget direkte person og lige meget hvordan man formulerer det, så kan man ikke skrive at man ikke tror på kunden uden samtidig at postulere at han er en svindler. De punkter jeg lagde til grund var følgende.
1. Vi handler kun ved officielle Intel distributører
2. Der var ingen intern personadgang til kasserne ud over tilgang og afgang af varer (tjek via video)
3. Vi havde ingen andre falske cpu´er på vores lager.
4. Kunden ville ikke komme til os og vise indpakningen (efterfølgende måske en misforståelse)
5. Et af de billeder der kom fra kundens e-mail havde været igennem photoshop.
Derfor valgte jeg at afvise sagen og skrive i dette forum der allerede var oppe på kogepunktet!
Da vi efterfølgende fandt en uregelmæssigehed fra en af vores leverandører, så har vi skrevet og jeg har ringet til kunden. Vi undersøger stadig sagen, men den er lukket af for hans vedkommende og vi har sendt en ny CPU. Nedenfor kan I se den mail der er sendt til kunden.
“Hi ...........
We have looked at the fake cpu and decided that we will give you another one. We still have difficulties believing that the fake one comes from our stock and we will investigate this case further. I am sorry for the inconvenience but unfortunately we often meet people who try to cheat us so we have to be very carefull.“
Sidst men ikke mindst så vil jeg beklage at en af mine kundeservice medarbejder gik i rødt og gik over stregen mht. sit sprogbrug i dette forum.
Med venlig hilsen
Shg.dk
Poul Thyregod
Racister er vi på ingen måde, da Shg.dk´s rekord er at have 8 forskellige nationaliteter ansat på samme tid!
Mht. til sagen, så er vi ofte udsat for svindel og derfor har vi desværre altid paraderne oppe. Da vi modtog en klage over en falsk CPU tænkte vi straks på sagen i USA hvorefter der blev godkendt en status af den omtalte CPU type. Dvs. at man bestiller kasserne ved vores lagerrobot der kører dem ud og derefter går man i gang med at tjekke og tælle produkterne. Der var ingen fejl at finde! Da debatten kørte på sit højeste, så kørte jeg selv ud på lageret og så ved selvsyn at der ikke var nogen falske CPU´er i lagerkasserne inden jeg skrev mit indlæg.
Jeg er nok en meget direkte person og lige meget hvordan man formulerer det, så kan man ikke skrive at man ikke tror på kunden uden samtidig at postulere at han er en svindler. De punkter jeg lagde til grund var følgende.
1. Vi handler kun ved officielle Intel distributører
2. Der var ingen intern personadgang til kasserne ud over tilgang og afgang af varer (tjek via video)
3. Vi havde ingen andre falske cpu´er på vores lager.
4. Kunden ville ikke komme til os og vise indpakningen (efterfølgende måske en misforståelse)
5. Et af de billeder der kom fra kundens e-mail havde været igennem photoshop.
Derfor valgte jeg at afvise sagen og skrive i dette forum der allerede var oppe på kogepunktet!
Da vi efterfølgende fandt en uregelmæssigehed fra en af vores leverandører, så har vi skrevet og jeg har ringet til kunden. Vi undersøger stadig sagen, men den er lukket af for hans vedkommende og vi har sendt en ny CPU. Nedenfor kan I se den mail der er sendt til kunden.
“Hi ...........
We have looked at the fake cpu and decided that we will give you another one. We still have difficulties believing that the fake one comes from our stock and we will investigate this case further. I am sorry for the inconvenience but unfortunately we often meet people who try to cheat us so we have to be very carefull.“
Sidst men ikke mindst så vil jeg beklage at en af mine kundeservice medarbejder gik i rødt og gik over stregen mht. sit sprogbrug i dette forum.
Med venlig hilsen
Shg.dk
Poul Thyregod
thyregod (107) skrev:“Hi ...........
We have looked at the fake cpu and decided that we will give you another one. We still have difficulties believing that the fake one comes from our stock and we will investigate this case further. I am sorry for the inconvenience but unfortunately we often meet people who try to cheat us so we have to be very carefull.“
Hvis jeg fik en email fra en email der forklarede sig på så dårligt engelsk, så ville jeg tænke at det lød rimelig suspekt fra starten af. ;)
thyregod (107) skrev:
Sidst men ikke mindst så vil jeg beklage at en af mine kundeservice medarbejder gik i rødt og gik over stregen mht. sit sprogbrug i dette forum.
Endelig en ræsonabel udmelding fra SHG ;)
thyregod (107) skrev:
5. Et af de billeder der kom fra kundens e-mail havde været igennem photoshop.
Og så er det jeg igen spørger hvorfor I ikke bad kunden om at tage billeder, der inkluderede kvitteringen el. lign.? Det ville måske have været lettere for både jer og kunden.
Hvis kunden ikke kan levere sådanne billeder, men godt kan levere andre billeder, så virker det selvfølgelig temmelig suspekt. Hvis han derimod kan levere dem, så er det måske værd at se nærmere på. Det er selvfølgelig ikke fuldstændig svindelsikkert, men det er da en udmærket første-screening.
Det er selvfølgelig let at sidde her og være bagklog -- og sket er sket. Men uanset udfaldet, så kan man jo altid prøve i det mindste at tage ved lære af sagen og måske finde en måde at håndtere det på, så lignende sager ikke nødvendigvis skal på newz.dk for at blive løst. Det er vel i virkeligheden i alles bedste interesse.
Edit: Rettet fejl i citéringen.
thyregod (107) skrev:5. Et af de billeder der kom fra kundens e-mail havde været igennem photoshop.
90% af mine billeder har været igennem photoshop, gør dette at de ikke reflekterer virkeligheden?
Den eneste grund til at jeg kunne godtage den grund, var hvis der var ændret data på pakken eller lign. Hvis ikke, er det bare endnu en idiotisk undskyldning.
#107
Saa fordi Hakim er neger, saa kan han ikke vaere racist? Eller fordumsfuld?
Cool.
Det var bare ikke det du skrev i dit indlaeg.
Dertil kommer saa, at du bruger videoovervaagningen som belaeg for at det er 'svindel' i samme vending.
Det kan du sagtens.
Kundeservice for retarderede:
"Vi beklager din gene, men vi har brug at se det paastaaede produkt, samt din kvittering for at foretage en intern undersoegelse.
Da vi har meget god videoovervaagning af udleveringsomraadet, vil dette blive kigget grundigt igennem, samtidig med at vores beholdning af Intel cpu'er gennemsoeges for lignende tilfaelde, saa snart du opfylder et af 2 krav:
1) Moeder op herude med det 'falske' produkt.
2) Sender os et billede med produkterne du har koebt, samt dagens avis og din faktura.
(Billederne maa ikke koeres igennem Photoshop inden du leverer til os)
Det er saa hamrende ligegyldigt, da enhver med adgang til udleveringen, kan bytte produkter.
Afgang af varer sker vel stadig med en person til at haandtere kassen? Eller staar de bare paa gulvet saa random kan tage dem ? :)
Igen, det er ikke et argument.
Jo han ville.
Og det var noget af det foerste han skrev her i traaden - inden du var herinde.
Hamrende ligegyldigt.
Ja, saa det er jo hamrende ligegyldigt om det er en leverandoer i 'stoler paa' eller ej -.-
Det er maaske en ide at dine medarbejdere ikke klager over andres Engelsk niveau, naar jeres eget er saa ringe.
Det er ikke noget nyt for SHG, men det er da rart at du beklager det.
SHG er stadig en fail-shop og det undrer mig meget at folk overhovedet gider at handle der.
Direktoeren lyver direkte og anklager folk for at vaere svindlere.
Selv i den her sag har SHG ikke sagt at der ikke er tale om svindel, de naevner blot problemer hos leverandoeren og refunderer derfor 'just in case'.....
Utroligt daarlig stil.
Jeg vil stadig anbefale at han benytter sin returret og bestiller fra et helt andet sted.
Racister er vi på ingen måde, da Shg.dk´s rekord er at have 8 forskellige nationaliteter ansat på samme tid!
Saa fordi Hakim er neger, saa kan han ikke vaere racist? Eller fordumsfuld?
Da debatten kørte på sit højeste, så kørte jeg selv ud på lageret og så ved selvsyn at der ikke var nogen falske CPU´er i lagerkasserne inden jeg skrev mit indlæg.
Cool.
Det var bare ikke det du skrev i dit indlaeg.
Dertil kommer saa, at du bruger videoovervaagningen som belaeg for at det er 'svindel' i samme vending.
Jeg er nok en meget direkte person og lige meget hvordan man formulerer det, så kan man ikke skrive at man ikke tror på kunden uden samtidig at postulere at han er en svindler.
Det kan du sagtens.
Kundeservice for retarderede:
"Vi beklager din gene, men vi har brug at se det paastaaede produkt, samt din kvittering for at foretage en intern undersoegelse.
Da vi har meget god videoovervaagning af udleveringsomraadet, vil dette blive kigget grundigt igennem, samtidig med at vores beholdning af Intel cpu'er gennemsoeges for lignende tilfaelde, saa snart du opfylder et af 2 krav:
1) Moeder op herude med det 'falske' produkt.
2) Sender os et billede med produkterne du har koebt, samt dagens avis og din faktura.
(Billederne maa ikke koeres igennem Photoshop inden du leverer til os)
De punkter jeg lagde til grund var følgende.
1. Vi handler kun ved officielle Intel distributører
Det er saa hamrende ligegyldigt, da enhver med adgang til udleveringen, kan bytte produkter.
2. Der var ingen intern personadgang til kasserne ud over tilgang og afgang af varer (tjek via video)
Afgang af varer sker vel stadig med en person til at haandtere kassen? Eller staar de bare paa gulvet saa random kan tage dem ? :)
3. Vi havde ingen andre falske cpu´er på vores lager.
Igen, det er ikke et argument.
4. Kunden ville ikke komme til os og vise indpakningen (efterfølgende måske en misforståelse)
Jo han ville.
Og det var noget af det foerste han skrev her i traaden - inden du var herinde.
5. Et af de billeder der kom fra kundens e-mail havde været igennem photoshop.
Hamrende ligegyldigt.
Da vi efterfølgende fandt en uregelmæssigehed fra en af vores leverandører
Ja, saa det er jo hamrende ligegyldigt om det er en leverandoer i 'stoler paa' eller ej -.-
“Hi ...........
We have looked at the fake cpu and decided that we will give you another one. We still have difficulties believing that the fake one comes from our stock and we will investigate this case further. I am sorry for the inconvenience but unfortunately we often meet people who try to cheat us so we have to be very carefull.“
Det er maaske en ide at dine medarbejdere ikke klager over andres Engelsk niveau, naar jeres eget er saa ringe.
Sidst men ikke mindst så vil jeg beklage at en af mine kundeservice medarbejder gik i rødt og gik over stregen mht. sit sprogbrug i dette forum.
Det er ikke noget nyt for SHG, men det er da rart at du beklager det.
SHG er stadig en fail-shop og det undrer mig meget at folk overhovedet gider at handle der.
Direktoeren lyver direkte og anklager folk for at vaere svindlere.
Selv i den her sag har SHG ikke sagt at der ikke er tale om svindel, de naevner blot problemer hos leverandoeren og refunderer derfor 'just in case'.....
Utroligt daarlig stil.
Jeg vil stadig anbefale at han benytter sin returret og bestiller fra et helt andet sted.
We have looked at the fake cpu and decided that we will give you another one.
Hvad skal han med to falske CPU'er?
114 posts and counting.. Og tænk alt det her ville kunne være undgået hvis det ikke var for post #10 når du skriver sådan noget på et forum til og med, så skal du regne med den shitstorm det blev til. folk reagere anderledes, jeg prøver at ta' alting roligt f.eks hvis jeg havde modtaget en metal klods istedet for en dyr CPU, men jeg kender både udlændinge og danskere der ville gå balstyrisk amok i telefonen, jeg har selv snakket med den type kunder og man kommer ikke langt med dem, men hvis du ønsker sympati eller forståelse for din side af sagem så skal du ikke rakke ned på hans sprog, det havde jo ikke noget med sagen at gøre, jeg siger ikke at han ikke gjorde det problematisk for jer at følge med i hvad der skete eller hvorfor det skulle passe, men igen hans sprog eller hans accent havde intet med sagen at gøre.
Måske skulle Poul Thyregod være ham der udtaler sig om hvad der sker fremover da du ikke ser ud til at være istand til at styre dig Mhartvig, det blev jo en kæmpe fokus på hans sprog og racisme istedet for en debat om kundeservice.
Måske skulle Poul Thyregod være ham der udtaler sig om hvad der sker fremover da du ikke ser ud til at være istand til at styre dig Mhartvig, det blev jo en kæmpe fokus på hans sprog og racisme istedet for en debat om kundeservice.
Syrede reaktioner der kommer fra folk mod SHG, racisme, inkompetence og masser af "jeg handler aldrig der igen".
Havde jeg været ansat/ejer i/af SHG havde jeg handlet på samme måde, undtagen at skrive herinde da den slags bør komme ud gennem en officielt "kanal" og ikke igennem et forum. Forummet beskeder burde så kun anvendes til at henvende til den officielle udmelding.
Manden har fået en falsk CPU, klager, sender billeder ind og får venner til at rumstere på forummer, men hvor lang tid har den her sag taget? Fire dage og to besøg i butikken? For mig lyder det som en storm i et glas vand på grund af SHG lige ville sikre sig at han ikke snød dem med et eBay eksemplar eller billeder fra nettet.
Prøv at tænke jer til hvor ustyrlig lille sandsynligheden for en falsk Intel CPU ender i Danmark er, dette er vel det eneste registrerede tilfælde udenfor USA. For at gøre det værre har det være en ud af en hel forsendelse og kunden og hans venner har brugt mere tid på forummer end på at slå koldt vand i blodet og vente på en mulighed for at snakke med den rette person i butikken.
Nyheden burde vel mere dreje sig om at de falske CPU'er kan dukke op hvor som helst i stedet for at være en lynchning af SHG.
Selv handlede jeg meget ved den gamle SHG, er nu skiftet over til Proshop og har ikke indtryk af pengene ender i andre lommer. Jeg har aldrig oplevet problemer fra den side og har fået gennemført alle mine reklamationer uden problemer ved at følge deres anvisninger. Tingene plejer så at tage et par uger, men jeg har ingen WoW afhængighed eller lignende så jeg overlever nok at jeg skal snakke med andre mennesker IRL i et stykke tid.
Jeg konkluderede også til sidst at manden blot var dummere end snot.thyregod (107) skrev:Racister er vi på ingen måde, da Shg.dk´s rekord er at have 8 forskellige nationaliteter ansat på samme tid!
Det gør stadig ikke hans udtalelse mindre racistisk. Til gengæld kan man evt. se igennem fingre med den.
Der er ingen der siger I som firma er racister, det er din medarbejder der har udtalt sig racistisk.
#119
Racisme er ikke moentet paa en specifik race.
Det er ogsaa gaeldende i dette tilfaelde, hvor det er 'alt andet Dansk eller Engelsk' der hentydes til.
Ellers ville det ikke vaere racistisk at sige 'alle de der sandniggers', fx :P
Lige en tanke... hvordan gætter man race udfra engelsk dialekt?
Racisme er ikke moentet paa en specifik race.
Det er ogsaa gaeldende i dette tilfaelde, hvor det er 'alt andet Dansk eller Engelsk' der hentydes til.
Ellers ville det ikke vaere racistisk at sige 'alle de der sandniggers', fx :P
Racisme findes ikke for der findes ikke forskellige menneskerracer.
der er ikke nok forskelle mellem "sorte" og "hvide" til at man kan kalde det forskellig race... det er ligesom en sort og hvid labrador...
der er ikke nok forskelle mellem "sorte" og "hvide" til at man kan kalde det forskellig race... det er ligesom en sort og hvid labrador...
SlettetBruger (124) skrev:der er ikke nok forskelle mellem "sorte" og "hvide" til at man kan kalde det forskellig race... det er ligesom en sort og hvid labrador...
Øh hvad? Der er da ikke større genetisk forskel mellem en labrador og en terrier, end der er mellem en neger og en eskimo.
Det er enkelt nok, med denne tommelfingerregel:
Kan de få unger sammen, er det forskellige racer af samme art.
Kan de ikke, er de enten defekte eller forskellige arter.
Der er sjældne undtagelser, som f.eks. almindelige mennesker, der får børn med mennesker, der har Downs syndrom. Mennesker med Downs syndrom har et ekstra kromosom, og er i princippet nærmest en anden art, da racer af samme art ellers har samme antal kromosomer, men forskelle i arvemassen.
Kan de få unger sammen, er det forskellige racer af samme art.
Kan de ikke, er de enten defekte eller forskellige arter.
Der er sjældne undtagelser, som f.eks. almindelige mennesker, der får børn med mennesker, der har Downs syndrom. Mennesker med Downs syndrom har et ekstra kromosom, og er i princippet nærmest en anden art, da racer af samme art ellers har samme antal kromosomer, men forskelle i arvemassen.
gnarfsan (125) skrev:Øh hvad? Der er da ikke større genetisk forskel mellem en labrador og en terrier, end der er mellem en neger og en eskimo.
Det var bare hvad jeg læste i ill. videnskab i mine unge dage ^^
Læser det mest for "nyhedernes" skyld. høre om produkter og teknologier, hvis de viser sig at være interessante finder jeg resten på nettet...
wikipedia xD
not
wikipedia xD
not
#131
Det har jeg godt lagt mærke til. Jeg mener at han har gjort det ret længe :P
Jeg havde også en fan i en lille uge eller sådan noget...
Det har jeg godt lagt mærke til. Jeg mener at han har gjort det ret længe :P
Jeg havde også en fan i en lille uge eller sådan noget...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.