Facebook har torsdag aften præsenteret sit redesignede nyhedsfeed, som er den side, man får vist, når man logger ind på det sociale netværk.
Stifteren af Facebook, Mark Zuckerberg, beskriver det nye design som en personlig avis, der er langt mere visuelt orienteret end det gamle design, og som gør det muligt for brugeren at vælge hvilke emner, han eller hun er interesseret i at læse. Man kan for eksempel vælge kun at se historier relateret til musik eller billeder.
Det nye design betyder blandt andet, at billeder i feedet bliver større, og det samme gør links til artikler, der også viser mere af, hvad artiklerne handler om. Dermed bliver begge disse også nemmere at se på mobile platforme. Nyhedsfeedet bliver nemlig en konsistent oplevelse på tværs af platforme, så det ser ens ud på både på web-versionen og mobiludgaverne af Facebook.
Er man interesseret i at prøve det nye nyhedsfeed, kan man melde sig til på facebook.com/newsfeed, hvor der også kan læses mere om konceptet.
Du kan se en præsentationsvideo af det nye nyhedsfeed nedenunder.