mboost-dp1

Facebook

Facebook præsenterer redesignet nyhedsfeed

- Via The Next Web -

Facebook har torsdag aften præsenteret sit redesignede nyhedsfeed, som er den side, man får vist, når man logger ind på det sociale netværk.

Stifteren af Facebook, Mark Zuckerberg, beskriver det nye design som en personlig avis, der er langt mere visuelt orienteret end det gamle design, og som gør det muligt for brugeren at vælge hvilke emner, han eller hun er interesseret i at læse. Man kan for eksempel vælge kun at se historier relateret til musik eller billeder.

Det nye design betyder blandt andet, at billeder i feedet bliver større, og det samme gør links til artikler, der også viser mere af, hvad artiklerne handler om. Dermed bliver begge disse også nemmere at se på mobile platforme. Nyhedsfeedet bliver nemlig en konsistent oplevelse på tværs af platforme, så det ser ens ud på både på web-versionen og mobiludgaverne af Facebook.

Er man interesseret i at prøve det nye nyhedsfeed, kan man melde sig til på facebook.com/newsfeed, hvor der også kan læses mere om konceptet.

Du kan se en præsentationsvideo af det nye nyhedsfeed nedenunder.





Gå til bund
Gravatar #1 - bobolobo
7. mar. 2013 19:53
Tager godt nok nogen design træk fra konkurrenten; welcome to facebook+...

Gravatar #2 - dinmor
7. mar. 2013 20:45
Jeg kan ikke undgå at tænke Hitler når jeg ser det billede der er valgt som preview...
Gravatar #3 - Longio
7. mar. 2013 21:13
Var der nogen der sagde Google+ :O
Gravatar #4 - vooze
7. mar. 2013 21:28
#0 skrev:
Man kan for eksempel vælge kun at se historier relateret til musik eller billeder.


Hvornår kan man så vælge ALLE spil og alt lort fra på én gang, og sige "hey, jeg her er for at holde lidt øje med billeder osv... IKKE for at se random fake giveaways og "spil" udover det hele.."
Gravatar #6 - vooze
7. mar. 2013 22:05
zymes (5) skrev:
#4
https://www.facebook.com/help/211829542181913/


Derfor kan jeg jo stadig få anmodninger om spil og pis og lort.. Var slet ikke det jeg søgte :)
Gravatar #7 - Magten
7. mar. 2013 22:19
bobolobo (1) skrev:
Tager godt nok nogen design træk fra konkurrenten; welcome to facebook+...


Longio (3) skrev:
Var der nogen der sagde Google+ :O
De er vist lige gode om at kopiere fra hinanden.
Gravatar #8 - jASTDK
8. mar. 2013 00:12
Goodbye Clutter, Hello More AdSpace.
Gravatar #9 - Laziter
8. mar. 2013 01:51
#8 - Is where Adblock comes in handy ;)
Gravatar #10 - Annikadk
8. mar. 2013 08:33
Længe leve FBPurity - håber jeg, omend de gør livet surt for manden bag..
Ikke så meget pga adds (for mig), mere for at undgå at se alt det møg man ikke selv kan slå fra - som fx når man har nogle fantastiske "venner" / familiemedlemmer der deltager og dermed deler alt for meget møg i form af konkurrencer.
Spil fjerner den også, afstemninger mm.

Looket overlever vi nok at de ændrer, men om de laver en "shared pages" "likes" "votes" "games" osv - det er noget andet.
Gravatar #11 - Justin
8. mar. 2013 10:15
vooze (4) skrev:
Hvornår kan man så vælge ALLE spil og alt lort fra på én gang, og sige "hey, jeg her er for at holde lidt øje med billeder osv... IKKE for at se random fake giveaways og "spil" udover det hele.."


Syntes godt om
Gravatar #12 - gramps
8. mar. 2013 10:24
Jeg ved godt det er nævnt før, men det her ligner rigtig meget det, som Google+ lavede for et år siden. Der er en nifty feature med at vise hvem der er tagget i billeder, men det er ca. det.

Og hvorfor lave unified oplevelse? En skærm på en computer opfordrer til en komplet anden brug end en 4" skærm på en smartphone, ligesom formfaktoren på en tablet kræver en helt tredje udnyttelse.
Gravatar #13 - bobolobo
9. mar. 2013 16:10
gramps (12) skrev:
Jeg ved godt det er nævnt før, men det her ligner rigtig meget det, som Google+ lavede for et år siden. Der er en nifty feature med at vise hvem der er tagget i billeder, men det er ca. det.

Og hvorfor lave unified oplevelse? En skærm på en computer opfordrer til en komplet anden brug end en 4" skærm på en smartphone, ligesom formfaktoren på en tablet kræver en helt tredje udnyttelse.

Jeg tror ganske enkelt, at du misforstår hvad de mener med denne mere ’unified’ oplevelse. Nu beskæftiger jeg mig gennem mit studie med bruger-til-computer interaktion og konteksten omkring. Det er rigtig hvad du siger, at der skal designes forskelligt brugerfladedesign til eksempelvis en computer og en smartphone, men der optales ikke en 'unified' oplevelse som de skal være det samme. De ønsker en 'unified' oplevelse i den forstand, at facebook vil virke mere bekendt hvis du kommer fra en platform til en anden. Man kan sagtens have samme service over flere platforme med samme designsprog, navigationsstruktur mm. og stadig have det optimeret til den pågældende enhed forhold til skærmstørrelse, opløsning, input, konteksten den bruges i mm.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login