mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Sjovt.... den "teknologi" som de bruger til at smide et billede/status op på en anden brugers væg når det sker er jeg også ved at lave i et datingsite der går i test i denne uge..
Det undrer mig dog lidt at FB ikke har gjort det allerede da det blot er AJAX der bruges til det.
/Niels Henriksen
www.netopcom.dk
Det undrer mig dog lidt at FB ikke har gjort det allerede da det blot er AJAX der bruges til det.
/Niels Henriksen
www.netopcom.dk
Det sjove er, at det allerede bliver gjort. De viser ikke de nye indlæg, men skriver fx. "Vis 2 nye indlæg" i toppen. Så de benytter AJAX i stor stil, bare ikke helt på samme måde :o)
Netopcom (1) skrev:Det undrer mig dog lidt at FB ikke har gjort det allerede da det blot er AJAX der bruges til det.
Til jer der snakker om at FB allerede bruger AJAX, så ja da, og i stor grad. Men AJAX er altså en bred teknologi, og der er mange måder hvorpå den kan udnyttes.
Jeg kan forestille mig, nu da de snakker om live-opdateringer, at de virkeliger _ER_ live. Dvs., ikke det gammeldags bøvl med at der refreshes en forbindelse hvert 30. sekund. Det er jo ikke live.
Forestiller mig at der er tale om en push teknologi her, istedetfor en gammeldags pull teknologi. Det fungerer ved at siden der hentes, forbliver ventende, og lader sig først hente når der er noget nyt. Ergo sker opdateringen præcis på det tidspunkt det sker, uafhængigt af hvad end opdaterings hastigheder mv., ville være. Skaber selvfølgelig også væsentligt mindre trafik, da der ikke skal hentes data konstant - kun når der er nyt data.
Se dét er smart. De bruger de nok allerede, især til deres messenger. Men det kan jo snildt bygges ind i hele deres system, således at alle informationer der er til at finde på deres side, altid er up-to-date om man så har aldet browser fanen stå åben i de sidste tre dage.
Alt det kræver en god mængde sund viden om hvordan et sådant system skal designes.
Jeg kan forestille mig, nu da de snakker om live-opdateringer, at de virkeliger _ER_ live. Dvs., ikke det gammeldags bøvl med at der refreshes en forbindelse hvert 30. sekund. Det er jo ikke live.
Forestiller mig at der er tale om en push teknologi her, istedetfor en gammeldags pull teknologi. Det fungerer ved at siden der hentes, forbliver ventende, og lader sig først hente når der er noget nyt. Ergo sker opdateringen præcis på det tidspunkt det sker, uafhængigt af hvad end opdaterings hastigheder mv., ville være. Skaber selvfølgelig også væsentligt mindre trafik, da der ikke skal hentes data konstant - kun når der er nyt data.
Se dét er smart. De bruger de nok allerede, især til deres messenger. Men det kan jo snildt bygges ind i hele deres system, således at alle informationer der er til at finde på deres side, altid er up-to-date om man så har aldet browser fanen stå åben i de sidste tre dage.
Alt det kræver en god mængde sund viden om hvordan et sådant system skal designes.
Tja. Kunne det tænkes at Friends feed er en konkurent , eller at facebook er meget interesseret i at få de brugere som friend feed lægger inde med. - Jeg ved det ikke, det kan også være at administrationen af facebook havde en kedelig dag, og skulle peppe den lidt op, med et opkøb af friends feed. Men spændende bliver det da, når det bliver intergeret med facebook. Så kan det jo på sigt, overtage msn funktionen ;) - Nu når vi snakker om automatisk opdate, så opdagede jeg da også lige at indlæg #5 dukkede automatisk op, efter jeg begyndte at skrive dette indlæg :=) Så der må vidst være flere der bruger den ajax funktion. *høhø*
#5 Umiddelbart kan det virke smart men som jeg ser det, får man bare en sindsygt masse hængende forbindelser. Det kan da ikke være særligt smart. Hvis en connection pool kunne holdes på måske 1000 før, skal den nu sættes op til måske 10000 for at håndtere den samme mængde brugere.
Push teknologi burde blive indbygget som en standard i browserne, for der er fremtid i det.
Push teknologi burde blive indbygget som en standard i browserne, for der er fremtid i det.
Som jeg læser det rundt omkring bliver der lagt stor vægt på de 12 ansatte der var ved friendfeed, de skulle være utrolig dygtige...
Har aldrig hørt om friendfeed før, men som nævnt, så lyder det som om at der er mere i købet end bare teknologien. Hvis friendfeed har en stor brugerskare, så kan det være at det er dem de er interesseret i at overtage (men der skal der nok lige "tjekkes" om nogle af brugerne allerede har en FB konto i forvejen? Og hvad sker der i sådan et tilfælde?)
Følger de ansatte så også med i købet, kan det jo også sagtens være en grund, hvis de er så gode som det lyder til
Følger de ansatte så også med i købet, kan det jo også sagtens være en grund, hvis de er så gode som det lyder til
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.