mboost-dp1

Facebook

Facebook-annoncører ført bag lyset i to år

- , indsendt af _tweak

Da Facebook introducerede videoafspilning i brugernes strøm af opdateringer, var selskabets håb, at annoncørerne ville springe på den nye funktion og købe sig til ‘video-spalteplads’.

Det skete også. Men facebook har oversolgt funktionen ganske kraftigt – op til 80 procent.

Den gennemsnitlige Facebookbruger ser slet ikke så mange film på sin profil, som Facebook indtil nu har opgivet.

I selskabets måde at tælle afspilninger på, har man set bort fra de afspilninger, der varer mindre end tre sekunder. På den måde kommer det til at se ud som om, langt flere brugere er villige til at se meget mere video end de i realiteten er. Ifølge Wall Street Journal er det opgivede tidsforbrug på videoer 60-80 procent højere, end hvad der egentligt er tilfældet.

Fejlen i udregningerne blev fremlagt af Facebook overfor reklamebureauet Publicis Media, der i 2015 købte annoncer for 77 milliarder dollars for selskabets kunder.

Facebook melder, at fejlen er rettet i fremtidige tal.





Gå til bund
Gravatar #1 - CBM
23. sep. 2016 13:06
De må vel bare lave fullscreen reklamer som ikke kan fjernes, med mega høj lyd og en masse andre lækre ting....

Dem der stadig bruger FB har sikkert ikke noget imod det og så får folk set de lækre reklamer
Gravatar #2 - _tweak
23. sep. 2016 13:58
CBM (1) skrev:
De må vel bare lave fullscreen reklamer som ikke kan fjernes, med mega høj lyd og en masse andre lækre ting....

oh the joy.. :)
Gravatar #3 - Sugardad2
25. sep. 2016 08:08
Man kan så konkludere at det hele handler om at skrabe flere penge sammen, også selvom produktet ikke har nogen værdi.... For enhver idiot kan sgu da komme frem til at der bliver auto afspillet så sindsygt mange videoer i 2-3 sekunder, uden lyd vel og mærke
Gravatar #4 - Manofsciencemanoffaith
25. sep. 2016 08:32
I selskabets måde at tælle afspilninger på, har man set bort fra de afspilninger, der varer mindre end tre sekunder. På den måde kommer det til at se ud som om, langt flere brugere er villige til at se meget mere video end de i realiteten er. Ifølge Wall Street Journal er det opgivede tidsforbrug på videoer 60-80 procent højere, end hvad der egentligt er tilfældet.


Jeg forstår ikke teksten. Nogen der kan oversætte?
Gravatar #5 - _tweak
25. sep. 2016 08:50
Manofsciencemanoffaith (4) skrev:
Jeg forstår ikke teksten. Nogen der kan oversætte?


Når man regner gennemsnits-tiden ud for, hvor længe folk ser video, har man fjernet alle dem der ser under 3 sekunder video (f.eks. når man scroller ned igennem feedet) fra data-sættet.

.. hvilket svarer til at fjerne alle flade dæk fra gennemsnittet af "hvor meget luft er der i bildæk" .. (bilanalogi ftw)
Gravatar #6 - Manofsciencemanoffaith
25. sep. 2016 09:23
_tweak (5) skrev:
Når man regner gennemsnits-tiden ud for, hvor længe folk ser video, har man fjernet alle dem der ser under 3 sekunder video (f.eks. når man scroller ned igennem feedet) fra data-sættet.


Men så er det vel kun tiden, der er manipuleret med, og ikke antallet af brugere? Jeg vil tro, at mange stopper reklamerne, så snart de kan.
Gravatar #7 - _tweak
25. sep. 2016 09:42
Manofsciencemanoffaith (6) skrev:
Men så er det vel kun tiden, der er manipuleret med, og ikke antallet af brugere?


Ikke hvis dataen præsenteres som : "1 million brugere så video" (korrekt, 1 million startede en video) ".. og det gjorde de i gennemsnit 5 sekunder" (hvilket måske kun var 30% der blev talt med).

Der er tale om mindre manipulation hvis man siger "1 million brugere så video" og "300.000 så i gennemsnit video i 5 sekunder" - men så er det næppe et særlig godt scam.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login