mboost-dp1

Facebook

Facebook angiveligt på vej med autoplay videoreklamer

- Via CBS - , redigeret af OnkelDunkel

Mens man i Danmark debatterer, om det er i orden at have reklamer med lyd på danske nyhedssider, ser det nu ud til, at Facebook er på vej i den anden retning og tilføjer disse til deres side.

Facebook har i dag intet mindre end 1 milliard brugere, og alle disse kan nu angiveligt se frem til, at reklamerne på det sociale netværk ikke bare bliver små, farverige firekanter med informationer, som man kender det fra i dag, men at det i stedet bliver videosekvenser på op til 15 sekunder, der starter af sig selv.

Det nye påfund skyldes Facebooks længe omtalte interesse i at få fingrene i nogle af de mange penge, der er i tv-reklamer, og håber nu på at kunne lokke de kendte reklamer over på det sociale medie.

Der er, ligesom ved de nuværende reklamer, tale om reklamer, der forsøger at matche brugernes lokation og tidligere søgeresultater.

Facebook er ikke de første til at indføre denne model. LinkedIn har allerede omtalt planer at tilføre lignende reklamer.





Gå til bund
Gravatar #1 - Cruiser
20. dec. 2012 10:41
Thank god for adblock.
Gravatar #2 - ph1l
20. dec. 2012 10:42
#1

Og Flashblock for den sags skyld ..
Gravatar #3 - NeoNmaN
20. dec. 2012 10:45
#1 & #2) Ja jeg skulle lige til at poste "God dag Adblock & Flash block" men i var hurtigere ;)

Men mund ikke Facebook så måske finder på at nægte adgang til de der har installeret disse 2 plugins? det er der sider der har gjort før fordi de ikke mente brugeren skal snyde deres annoncør.
Gravatar #4 - Montago.NET
20. dec. 2012 10:46
man burde boykotte firmaer som reklamere på den måde...

Microsoft (som sammen med Newz ødelagde oplevelsen på Newz total) har jeg dog svært ved at boykotte fordi jeg lever af at lave ting med deres produkter...

men alle andre firmaer ville jeg nok godt kunne gøre det...
Gravatar #5 - Montago.NET
20. dec. 2012 10:48
NeoNmaN (3) skrev:
Men mund ikke Facebook så måske finder på at nægte adgang til de der har installeret disse 2 plugins? det er der sider der har gjort før fordi de ikke mente brugeren skal snyde deres annoncør.


Hvis Facebooks mund begynder at savle.... eller jeg mener...

Hvis Facebook blokkere folk, skrider de da bare over på Google+

Google ville elske FB hvis de gjorde det :D
Gravatar #6 - Daniel-Dane
20. dec. 2012 10:49
#3
Vil de også nægte adgang for brugere, som ikke har Flash installeret?

Hvis de begynder at brokke sig over adblock, kan man altid prøve med en hosts files-baseret adblock, med mindre adblocken bliver smartere (og holder op med at afsløre sig selv).
Gravatar #7 - Mort
20. dec. 2012 11:05
Det er firmaernes egen skyld at vi som brugere benytter adblockers.

De fleste af os er enige om at ikke-generende reklamer er fint og vi forstår godt at det er måden websiderne financieres på.

De fleste af os er også ligeglade med at websiderne tjener penge på reklamer, lige så snart de begynder at blande generende reklamer ind i de ikke-generende.

Så længe sider som newz eller facebook benytter sig af generende reklamer, så blokerer jeg for alle reklamer på det website.
Gravatar #8 - ko
20. dec. 2012 11:13
Hvor er jeg glad for, at jeg ikke er en del af det facebookcirkus
Gravatar #9 - andy123
20. dec. 2012 11:15
Facebook og Newz må have en meget tæt dialog. Jeg bruger heldigvis AdBlock, men der skal ikke meget til før jeg simpelthen bare skrider. Jeg er i forvejen meget træt af alle de sponsorerede likes man får smidt i hovedet i Facebooks app. Halvdelen af ens feed er sgu reklamer.
Gravatar #10 - ITemplate
20. dec. 2012 11:35
#5: Hvilke "blokkere"?

OnTopic: Det ville være en uhyre ringe beslutning hvis det bliver tilladt på FB. Jeg tror simpelthen ikke det bliver implementeret i praksis. AdBlock vil hurtigt blive til FbBlock i mange sammenhænge.
Gravatar #11 - 1000tusind
20. dec. 2012 11:41
Så kan det da kun gå nedad bakker for FB fremover.
Det kan være prikket som får boblen til at briste, mens Zuckerberg griner hele vejen til banken og hjem igen.

Personligt kan jeg være ligeglad, men jeg har dog lidt ondt af de mindre it-kyndige brugere, som f.eks. bedsteforældre, der er hoppet på vognen for at få lidt kontakt med deres familie og venner, og nu må døjes med en masse lorte reklamer og en skodside, som ikke er til at finde rundt på.
Gravatar #12 - G_R_E_E_N
20. dec. 2012 11:47
Reklamer?? Hvor?? :)
Gravatar #13 - Thalion
20. dec. 2012 11:50
Hvis det er flash baseret bliver det blokeret, da jeg blokerer alle plugins i chrome.

Men andre reklamer irriterer mig ikke, det bliver dog nok flash og så kommer det ikke til at påvirke mig.
Gravatar #14 - HenrikH
20. dec. 2012 12:07
Ret sikker på at FB vil basere det på f. eks. HTML5 eller lign.

De går glip af et pænt tablet segment, primært iPads, ellers jo?

En animeret gif, kombineret med en synkroniseret lydfil og vupti :-D
Gravatar #15 - NallaA
20. dec. 2012 13:12
#14: Jeg tror nok der vil komme nogle adblockere til Facebook, ligemeget hvordan de implementerer det. Der vil simpelthen være for mange der ikke vil have ads med lyd på.
Personligt har jeg egentligt ikke noget imod ads på siderne. Det er en fin måde at tjene lidt penge på, men det begyndte bare at tage overhånd.
Pludselig så man kæmpe flash reklamer med blinkende lygter og vanvittig lyd, som desuden fyldte vanvittigt meget. Nogle af disse reklamer fik endda folks computere til at brække sig, og så begyndte adblockerne at dukke op. Ikke fordi vi ikke vil se reklamer, men fordi det bliver for meget. Og specielt med lyd går det helt galt.
Derfor vil der også komme adblockere til at fjerne Facebook reklamerne. I sidste ende vil folk sikkert bevæge sig mere over på G+, hvis det bliver for grotesk.
Gravatar #16 - Ylle
20. dec. 2012 13:32
Montago (5) skrev:
Hvis Facebooks mund begynder at savle.... eller jeg mener...

Hvis Facebook blokkere folk, skrider de da bare over på Google+

Google ville elske FB hvis de gjorde det :D

Det gør de ikke nej. Google+ er noget forbandet møg. Google må en dag forstå, at de er gode til noget, men de kan ikke lave alt. En social tjeneste er en af dem...

Derudover er AdBlock det eneste der forhindrer mig 100% i at skifte til til IE10. Det er simpelthen verdens bedste addon til en browser.
Gravatar #17 - Ragnarok
20. dec. 2012 14:14
#16

IE har da et udemærket adblock plugin og har da haft det siden version 7 eller 8

tilføj easylist som tracking list og vupti. (kan gøres via manage add-ons eller her www​.fanboy.co.nz/ie.html)
Gravatar #18 - excentrikkeren
20. dec. 2012 15:30
Er lidt bekymret over der står videosekvenser på 15 sekunder, når jeg tænker på forbruget af data det vil medføre, for personer der kun her mobilt abonnement.
Håber ikke det kommer i DK, og hvis det sker, håber jeg at fb-brugere kan finde et andet socialt medie at bruge.
Gravatar #19 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. dec. 2012 15:30
Hvis facebook gør det, så skyder de da sig selv i foden o_O Jeg var træt af de reklamer der var på FB da jeg havde en profil derinde for 3-4 år siden...

Oh, og nåja - der er ikke en milliard brugere på facebook, men en milliard profiler... >_<
Gravatar #20 - luuuuu
20. dec. 2012 16:02
Så skal der da bestemt også være lyd på reklamerne. Høj lyd. Ellers gider jeg ikke.
Gravatar #21 - gramps
20. dec. 2012 17:26
Ylle (16) skrev:
Det gør de ikke nej. Google+ er noget forbandet møg. Google må en dag forstå, at de er gode til noget, men de kan ikke lave alt.


100 mio. aktive brugere er uenige med dig. Deriblandt mig.
Gravatar #22 - Vandmand
20. dec. 2012 18:10
Thoroughbreed (19) skrev:
Hvis facebook gør det, så skyder de da sig selv i foden o_O Jeg var træt af de reklamer der var på FB da jeg havde en profil derinde for 3-4 år siden...

Oh, og nåja - der er ikke en milliard brugere på facebook, men en milliard profiler... >_<


Hver bruger har en profil, ja... Facebook har en milliard brugere, de er bare ikke unikke. :P Brugerkonti havde nok vaeret et bedre ord at bruge, men jeg tror at ordet bruger nu til dags bliver brugt som synonym for brugerkonto i mange tilfaelde.

Jeg bruger ikke Facebook ret meget, og naar jeg goer, er det stort set kun chat delen, men hvis dette bliver implementeret kan jeg ikke forestille mig at bruge Facebook overhovedet. Det vil nok blive valgt fra.
Gravatar #23 - Fanatiskfanboy
20. dec. 2012 20:31
#2
Og Flashblock for den sags skyld .. skrev:

Og for os der ikke er dumme nok til at have flash.
Men hey, hvad hvis det bliver HTML5? Damn...
Gravatar #24 - fusk
21. dec. 2012 00:49
Vil være et godt tidspunkt at promovere google+ på
Gravatar #25 - ibyte_dk
21. dec. 2012 08:40
Nu har jeg mange hobby interesser og jeg elsker at finde nye dimser i Facebook reklamer. Men nu er jeg også frisk til at trykke på fjern og "uinteressant" ved de reklamer jeg ikke gider se på. Så jeg har nok efterhånden et kæmpe filter hos FB :)
Gravatar #26 - Whoever
21. dec. 2012 11:58
Er det ikke bare et spørgsmål om at de lægger 15 sek. video reklame ind hver gang du vil se andre brugeres video f.eks.? Lidt ligesom nfl.com altid gør det med samtlige af deres videoer...
Gravatar #27 - Lord HellFire
21. dec. 2012 14:39
Adblockere kan omgås (ihvertfald med tekst-/billedreklamer) ved at servere det fra samme adresser og undermapper som normalt sitemateriale. Hvordan skulle adblockere kunne se forskel på reklametekst og normalt indhold? Jo.. ved at sammenligne med kendte reklametekster, men så vil der altid være noget slack mellem adblock-opdateringer og reklameindhold og derved vil nye reklamer ikke blive blokeret effektivt nok.
Gravatar #28 - gramps
21. dec. 2012 20:31
#27
AcBlock Plus kan blokere bestemte <div> på bestemte domæner. <div> bruges ofte til at opsætte hjemmesider, og reklamer ligger også i en <div> for sig selv.
Gravatar #29 - Lars77
22. dec. 2012 15:24
Jeg har intet imod reklamer, men dem hvor der automatisk starter video op, dem kan jeg ikke lide. Men jeg er heldigvis ikke på facebook :-)
Gravatar #30 - ko
25. dec. 2012 09:54
Folk tildeler jo indlæg karakterer, som vinden den blæser.

ko (8) skrev:
Hvor er jeg glad for, at jeg ikke er en del af det facebookcirkus


Er RELEVANT fordi Facebook ikke kan overleve uden brugere. Tiltag, som vil få brugere til at forsvinde, er negativt. Jeg tilkendegiver min mening om Facebook og deres reklamer.
Gravatar #31 - gramps
28. dec. 2012 22:26
#30
Ratings gives i forhold til nyheden, og i forhold til nyheden var #8 særdeles irrelevant.
Gravatar #32 - ko
11. jan. 2013 17:03
#31

Hvis man laver lidt statistik, så er der en klar tendens. Er folk enige i den personlige udlægning, så er indlægget relevant. Er folk uenige, så er det irrelevant. Det rating-system er ikke meget bevendt.
Gravatar #33 - gramps
11. jan. 2013 21:57
#32
Hvis man læser retningslinjerne, så står der meget tydeligt:

http://newz.dk/om-os/information skrev:
Irrelevant
En kommentar som ikke har noget at gøre med emnet, der bliver diskuteret i den valgte tråd.


Dit personlige fravalg af Facebook har intet at gøre med autoplay-videoreklamer. Du minder om en attention-whore; hvorfor ville du ellers først skrive noget irrelevant, brokke dig over det, og brokke dig over det igen?
Gravatar #34 - ko
11. jan. 2013 22:42
Jeg giver dig da gerne et eksempel. I tråden om det nye hul i java skrives følgende i indlæg 2:

http://newz.dk/saa-er-den-igen-gal-med-java skrev:
Tak DanID, fordi jeg skal blive ved med at have Java, selvom jeg ikke har andet at bruge det til, end jeres sørgelige skrammel...


10 x relevant. Er det i tråd med disse retningslinjer?

attention-whore? Næ, jeg synes bare systemet her er latterligt.
Gravatar #35 - gramps
12. jan. 2013 08:02
#34
Systemet er latterligt, og det har været diskuteret mange gange. Det ændrer ikke på at den diskussion vi to har lige nu er irrelevant, og at meningen med ratings hurtigt kan ses under Information. Dit oprindelige indlæg er, stadig, irrelevant; men årsagen bag er tydeligvis todelt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login