mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis jeg behøver at lave en søgning for at finde ud af hvem er mine venner der er til pizza med pepperoni, så er de nok ikke mine venner... Lyder som noget teenage teknologi. Men hey, facebook er vel også ved at være for teenagere og folk som lever mere på nettet end i den virkelige verden.
Google+ ser mere og mere seriøst ud.
Google+ ser mere og mere seriøst ud.
"Venner der er checket ind på Smukfest"Kayze (2) skrev:Hvis jeg behøver at lave en søgning for at finde ud af hvem er mine venner der er til pizza med pepperoni, så er de nok ikke mine venner...
"Billeder af mig og X"
"Billeder af X og Y"
Jeg kan nu komme på mange nyttige eksempler.
Hvorfor?Kayze (2) skrev:Lyder som noget teenage teknologi. Men hey, facebook er vel også ved at være for teenagere
Kayze (2) skrev:og folk som lever mere på nettet end i den virkelige verden.
...
Hvorfor er Google+ ikke det?Kayze (2) skrev:Google+ ser mere og mere seriøst ud.
Det her er en funktion jeg har ventet på lige siden jeg selv lavede et social navigations system til mit speciale.
Efter min bedste overbevisning er det først NU Facebook begynder at blive socialt. Når jeg kan indtaste, Vis mig (nu eller historisk) hvor folk der kan lide Medina, X-factor og Cult, er mellem 18 og 30 (og hvis historisk, så også i dette tidsrum på døgnet, denne måned om året el. lign) er henne...
(så jeg kan tage hen og hate på dem!). Nej, gas, men det at kunne navigere, ikke efter personer (= objekter) men personlighedskarakteristika er ægte social navigation.
Så den her funktion (eller rettere, det jeg håber den OGSÅ er, på mobile enheder) er YDERST anvendelig, ikke bare for personer, men også for datamining (hvem anvender hvilket byrum i hvilke tider på døgnet f.eks.) til virksomheder og kommuner.
Det her er jo første skridt på vejen til at folk bruger facebook inddirekte til at mødes med andre (altså som værktøj til ægte social interaktion, hvilket interaktion gennem beskeder og updates altså ikke er!).
Efter min bedste overbevisning er det først NU Facebook begynder at blive socialt. Når jeg kan indtaste, Vis mig (nu eller historisk) hvor folk der kan lide Medina, X-factor og Cult, er mellem 18 og 30 (og hvis historisk, så også i dette tidsrum på døgnet, denne måned om året el. lign) er henne...
(så jeg kan tage hen og hate på dem!). Nej, gas, men det at kunne navigere, ikke efter personer (= objekter) men personlighedskarakteristika er ægte social navigation.
Så den her funktion (eller rettere, det jeg håber den OGSÅ er, på mobile enheder) er YDERST anvendelig, ikke bare for personer, men også for datamining (hvem anvender hvilket byrum i hvilke tider på døgnet f.eks.) til virksomheder og kommuner.
Det her er jo første skridt på vejen til at folk bruger facebook inddirekte til at mødes med andre (altså som værktøj til ægte social interaktion, hvilket interaktion gennem beskeder og updates altså ikke er!).
Whoever (4) skrev:altså som værktøj til ægte social interaktion, hvilket interaktion gennem beskeder og updates altså ikke er!
Hvorfor er beskeder ikke ægte social interaktion?
Interaktion er noget med at påvirke noget ved handling. Social er vel at der er mellem mennesker. Og det er vel ægte for dem, der er involveret.
Potaters gonna potate...
Jeg glæder mig til at se hvad folk for ud af den her søge funktion, og jeg synets det er en meget spændende udvikling for Facebook.
Jeg glæder mig til at se hvad folk for ud af den her søge funktion, og jeg synets det er en meget spændende udvikling for Facebook.
#5 Problemet med social interaktion via eks. værktøjer som facebook er at du reelt ikke har nogen social værdi. Social værdi er basalt set noget der dannes ud fra sanse-indtryk, og jo du har synet og hørelsen ved videoer osv., men din hjerne bearbejder digital interaktion og fysisk (same place, same time) interaktion væsentligt anderledes; ved fysisk ("ægte") interaktion er oplevelsen langt langt stærkere (det er trods alt også noget din hjerne har lært at håndtere gennem tusindvis af år). Ved digital interaktion, er det sådan set dig selv der definerer hvordan interaktionen er foregået, uanset om det så foregik sådan. Din hjerne bygger en historie (gør den også ved fysisk iøvrigt), som grundet de manglende sanseindtryk næsten 100% er baseret på dine egne "fordomme"; altså hvad hjernen allerede ved og har lært.
Så nej, digital interaktion er på ingen måder så ægte som same place, same time interaktion, netop pga. at dine sanseindtryk betyder enormt meget for hvordan hjernen bearbejder "en interaktion". Du kender det jo selv...hvis du har stået halvstiv (af alkohol!!) i baren og fået øje på en lækker person (så er alle køn dækket ind), vil din oplevelse og hukommelse dagen efter være uendelig (næsten) stærkere, hvis du rent faktisk talte, duftede (eller lugtede..øv) og måske endda mærkede vedkommende. Også selvom det kun var et kort øjeblik (REJECTED!)....
Det er det jeg mener med "ægte" social interaktion...men altså, i bund og grund er din pointe selvfølgelig valid og det er jo lidt et spørgsmål om definitioner
Så nej, digital interaktion er på ingen måder så ægte som same place, same time interaktion, netop pga. at dine sanseindtryk betyder enormt meget for hvordan hjernen bearbejder "en interaktion". Du kender det jo selv...hvis du har stået halvstiv (af alkohol!!) i baren og fået øje på en lækker person (så er alle køn dækket ind), vil din oplevelse og hukommelse dagen efter være uendelig (næsten) stærkere, hvis du rent faktisk talte, duftede (eller lugtede..øv) og måske endda mærkede vedkommende. Også selvom det kun var et kort øjeblik (REJECTED!)....
Det er det jeg mener med "ægte" social interaktion...men altså, i bund og grund er din pointe selvfølgelig valid og det er jo lidt et spørgsmål om definitioner
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.