mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Ideen med at bruge grafikkortet er ret genial. Først jeg hørte om det var med et eller andet lydprogram der kunne køre gøre noget meget komplekse ting så let som ingenting på GPU'en.
Tror også vi kommer til at lære noget om den type beregninger på datalogistudiet engang.
Tror også vi kommer til at lære noget om den type beregninger på datalogistudiet engang.
Det kræver så een af to ting;
1. Bedre køling/mindre larm fra køling af GPU
2. At man spiller høj musik (normalt overdøver spillet GPU kølerens larm)
1. Bedre køling/mindre larm fra køling af GPU
2. At man spiller høj musik (normalt overdøver spillet GPU kølerens larm)
"I første omgang fokuseres på support af ATI-kernerne R520-R600"
hmhm...så vidt jeg ved kommer R600 som ikke en gang har et officailt navn endnu, ikke i handlen før næste år marts - april ;)
hmhm...så vidt jeg ved kommer R600 som ikke en gang har et officailt navn endnu, ikke i handlen før næste år marts - april ;)
#3
Exactly :)
FPU / MMU + C-vision64 var en nice combo :)
Det kunne vaere interessant at se nogle demoer til pc'en hvor GPU blev udnyttet til fysik beregninger..
#2
Hvorfor dog det?
Hvis du syntes dit gfxkort larmer saa smider da selvfoelgelig en bedre koeler paa?
F@H bruger jo nok ikke i naerheden af 100% af GPU'en, da det kun er visse beregninger som laves her.. Det er ihvertfald saadan jeg forstaar det :D
Exactly :)
FPU / MMU + C-vision64 var en nice combo :)
Det kunne vaere interessant at se nogle demoer til pc'en hvor GPU blev udnyttet til fysik beregninger..
#2
Hvorfor dog det?
Hvis du syntes dit gfxkort larmer saa smider da selvfoelgelig en bedre koeler paa?
F@H bruger jo nok ikke i naerheden af 100% af GPU'en, da det kun er visse beregninger som laves her.. Det er ihvertfald saadan jeg forstaar det :D
#5 Ikke destro mindre er R600 stadig supportet og nævnt på deres hjemmeside. R600 er blot en efterfølger med 64 shadere istedet for 48.
#2: Mit 7800GT er passivt kølet, så den larmer lige lidt, lige meget hvor meget man presser den. Hvor er problemet? :-)
Men nej, jeg kunne stadig aldrig finde på at køre F@H eller noget lignende, udelukkende pga. at jeg synes det er spild af elektricitet at lave beregninger på denne ineffektive måde (ineffektiv set i forhold til energiforbruget).
- Dertil så synes jeg også at der er varmt nok i min lejlighed lige nu, så jeg behøver ikke at skrue op for elvarmen..
Men nej, jeg kunne stadig aldrig finde på at køre F@H eller noget lignende, udelukkende pga. at jeg synes det er spild af elektricitet at lave beregninger på denne ineffektive måde (ineffektiv set i forhold til energiforbruget).
- Dertil så synes jeg også at der er varmt nok i min lejlighed lige nu, så jeg behøver ikke at skrue op for elvarmen..
Et sted hvor man kan finde mange andre ikke-grafik GPU sager:
http://www.gpgpu.org/
Meget interessant, hvis man er til den slags :)
http://www.gpgpu.org/
Meget interessant, hvis man er til den slags :)
#7
"R600 er blot en efterfølger med 64 shadere istedet for 48 "
Dette bliver ATI's først DX 10 gfx kort, som har mange ting til fælles med gfx chipen som sidder i xbox 360, så det er ikke blot en upgarde version, som f. eks X1950 XTX , er det ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R600
"R600 er blot en efterfølger med 64 shadere istedet for 48 "
Dette bliver ATI's først DX 10 gfx kort, som har mange ting til fælles med gfx chipen som sidder i xbox 360, så det er ikke blot en upgarde version, som f. eks X1950 XTX , er det ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R600
Hvis man bruger .Net sprogene kan man bruge følgende library fra ms research.
Hvor man kan lave forskellige beregninger via GPU'en.
http://channel9.msdn.com/Showpost.aspx?postid=2295...
Hvor man kan lave forskellige beregninger via GPU'en.
http://channel9.msdn.com/Showpost.aspx?postid=2295...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.