mboost-dp1

Flickr - dweekly
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeffe (1) skrev:Måske denne nyhed lige skulle korrekturlæses. JEg fandt i hvert fald tre fejl.
Sådan er det. Har du læst Politiken for nylig?
Jamen, nogle kunder er bare gigantiske problemer og det kan da være, han er det, ham her, men måske de kunne have taget i opløbet.
#1
Det er det, det lille blå link "foreslå rettelser" under nyheden er til for.
[ontopic]
En sag for injurier?? Kan næppe tro de vinder den, da det ser ud til at Eniro-nej.dk har (noget af) dokumentationen på plads. Og jeg ser ingen steder han kalder dem for svin, svindlere eller andre "navne".
Det jeg mangler dokumentation på er kontrakten som indeholder "gratis opsætning". Samt en undersøgelse i hvordan "den person hos Eniro der har 'sat annoncen op' har kludret gevaldigt i det".
Det er det, det lille blå link "foreslå rettelser" under nyheden er til for.
[ontopic]
En sag for injurier?? Kan næppe tro de vinder den, da det ser ud til at Eniro-nej.dk har (noget af) dokumentationen på plads. Og jeg ser ingen steder han kalder dem for svin, svindlere eller andre "navne".
Det jeg mangler dokumentation på er kontrakten som indeholder "gratis opsætning". Samt en undersøgelse i hvordan "den person hos Eniro der har 'sat annoncen op' har kludret gevaldigt i det".
Jeg kan godt lide den måde Eniro svarer på alle dem som ligger en kommentar på kilde siden lol. Der er åbenbart ingen som skal have ret over Eniro derinde. Mon ikke Eniro snart opretter en profil her på Newz og kommentere alt, hvad skriver om dem.
El_Coyote (7) skrev:#6
Kan du omformulere så din kommentar kan læses?
Here you go!
http://old.farmorogborn.dk/artikler/img/boeger-min...
Jeffe (1) skrev:Måske denne nyhed lige skulle korrekturlæses. JEg fandt i hvert fald tre fejl.
"Hjælp til eller luk spalten" :D
Ahj, der er et par fejl men du kan da ikke påstå at du ikke forstår hvad der menes.
fennec (3) skrev:En sag for injurier?? Kan næppe tro de vinder den, da det ser ud til at Eniro-nej.dk har (noget af) dokumentationen på plads. Og jeg ser ingen steder han kalder dem for svin, svindlere eller andre "navne".
Er det stadig injurier når du rent faktisk har dokumentationen for det du siger på plads?
Er det så ikke lag dokumenteret tørt?
Eniro kommer til at tabe kunder på det cirkus de har startet med den her sag.
Men okay - folk husker åbenbart ikke at Krak var lige så store slyngler !
Men okay - folk husker åbenbart ikke at Krak var lige så store slyngler !
Chucara (13) skrev:Jeg fatter ikke hvorfor Eniro ikke bare lader det mindre beløb slippe. Der fremstår jo som den store, onde virksomhed mod den lille mand. Det var oprindeligt 8.000,- det handlede om.
Huh? Der var aftalt en pris på 6.000 kr/md, og aftalen løb i tre måneder. Det giver 18.000 kr. som Eniro gerne vil have.
Kunden mener så at aftalen er misligeholdt og han derfor ikke er påkrævet at betale regningen.
Har manden virkelig været så dum at tegne en ekslusivaftale med Eniro, således at han ikke måtte benytte andre annoncører?
Han burde have nøje overvåget omsætningen og effektiviteten af Eniros reklamer. Efter 1-2 uger burde han kunne se at det gik den forkerte vej og genoptaget den gamle kampagne. De 18.000 til Eniro er småpenge i forhold til den kvarte million han mistede i omsætning.
Han burde have nøje overvåget omsætningen og effektiviteten af Eniros reklamer. Efter 1-2 uger burde han kunne se at det gik den forkerte vej og genoptaget den gamle kampagne. De 18.000 til Eniro er småpenge i forhold til den kvarte million han mistede i omsætning.
#11
Injurier kan være svære at afgøre, fordi de oftes baseres på udtalelser. F.eks. kan man kalde Pia Kjærsgaard racist pga. hendes udtagelser, men det skal vurderes om hendes udtagelser nu også er racistiske, så den kan falde begge veje. Kalder du hende for skattesvindler (uden at kunne bevise det), så er det injurier.
Man arbejder med 2 typer af injurier:
1. "Værdidomme" som er meninger og vurderinger
2. "Faktuelle påstande".
Værdidomme kan ikke bevises, og der er ikke noget krav om bevis. Faktuelle påstande skal der i mod bevises.
Så kalder man Eniro for snydere og svindle, og faktisk kan bevise det, så er det ikke injurier, da det bliver en faktuel påstand med bevis.
Injurier kan være svære at afgøre, fordi de oftes baseres på udtalelser. F.eks. kan man kalde Pia Kjærsgaard racist pga. hendes udtagelser, men det skal vurderes om hendes udtagelser nu også er racistiske, så den kan falde begge veje. Kalder du hende for skattesvindler (uden at kunne bevise det), så er det injurier.
Man arbejder med 2 typer af injurier:
1. "Værdidomme" som er meninger og vurderinger
2. "Faktuelle påstande".
Værdidomme kan ikke bevises, og der er ikke noget krav om bevis. Faktuelle påstande skal der i mod bevises.
Så kalder man Eniro for snydere og svindle, og faktisk kan bevise det, så er det ikke injurier, da det bliver en faktuel påstand med bevis.
HerrMansen (4) skrev:Tag endelig et kig på kilden - Eniro får tørre tæv af en jura-studerende i kommentarerne.
Det er jo til grin at se Eniro forsvare sig i kommentarene.. Så de indrømmer at de har misligholdt aftalen, ved at opkræve et opstartsgebyr og fastholde den, hvorfor man må antage at kunden var i sin gode ret at opsige aftalen i december 2011. At de så har fortsat med at reklamere, på trods af Eniros brud på aftalen og kundens opsigelse må jo stå for deres egen regning. Kan dog godt forstå, at gerne vil have betaling for de klik de gav ham i de ca. 10 dage inden de fik opsigelsen i hænderne.
Kan ikke se hvordan de regner med at vinde den. Og i så fald at de vinder den, så vil det stå meget skidt for aftaler her i landet, hvis man kan oprette uopsigelige aftaler, misligholde dem og stadig kræve betaling. Hvis de vinder, så åbner det jo helt nye potentialer for svindlere der operer indenfor lovens rammer. Er der nogen der har sat sig en smule ind i sagen, der kan belyse hvorfor Eniro burde vinde denne sag? Eller er den så fucked up som det umiddelbart ser ud til?
En ting er hvis Eniro har ville opkræve flere penge end der var aftalen, dårlig stil Eniro.
Men når jeg læser hvad der står på eniro-nej.dk, virker det til at han brokker sig over at omsætningen faldt i det kvartal, og han bruger siden til at skyde skylden på Eniro, for sine egne dårlige forretningsbeslutninger. Kampagnen virkede ikke, det er bare surt, se at komme videre.
Men når jeg læser hvad der står på eniro-nej.dk, virker det til at han brokker sig over at omsætningen faldt i det kvartal, og han bruger siden til at skyde skylden på Eniro, for sine egne dårlige forretningsbeslutninger. Kampagnen virkede ikke, det er bare surt, se at komme videre.
hahahha!
Hele den tråd på Computer World burde angives i bogen "PR for totale idioter - hvad du ikke skal gøre"
At en virksomhed kan finde på at kommunikere på den måde er intet andet end chokerende. Hvem fanden er det de har ansat. Hold kæften, sgu da, i stedet for at skændes med folk :S
HAHAHAH! JAMEN! JAMEN! JAMEN!
Hele den tråd på Computer World burde angives i bogen "PR for totale idioter - hvad du ikke skal gøre"
At en virksomhed kan finde på at kommunikere på den måde er intet andet end chokerende. Hvem fanden er det de har ansat. Hold kæften, sgu da, i stedet for at skændes med folk :S
http://www.computerworld.dk/art/228535/eniro-hadeside-ejer-skal-betale-os-18-000-kroner skrev:Nævnet mener så åbenbart, at der skal være vide rammer for brugen af den slags "hadesider", og det tager vi til efterretning.
Når vi valgte at gå ind i domænesagen, er det, fordi sagen indeholder nogle helt principielle problemstillinger for os. Du vil også kunne læse, at klagenævnet netop har behandlet den som en principiel sag. Ville det have skabt mindre støj, hvis vi havde taget den kyniske vej og ladet som ingenting? Måske.
Men i øvrigt foretrækker vi at lade domstolen gøre sit arbejde i fred, og derfor vil vi helst undgå sagsbehandling pr. internetdebat - med al respekt for, at jeg godt kan forstå, du synes, indholdet i sagen er interessant.
HAHAHAH! JAMEN! JAMEN! JAMEN!
Eniro burde lyttet til kundens klage, fremfor blot at ignorerer det hele. På den måde kunne de optimerer deres egen forretning, og nok få endnu flere endnu gladere kunder. Men det virker ikke som om, at det er deres hensigt, af en eller anden uforståelig grund. For hos http://shop.cosmos-co.eu hvor jeg arbejder, lytter vi i høj grad til kunderne og deres ønsker, for det er den eneste måde, hvorpå vi kan blive bedre. Det samme burde Eniro, hvis de i fremtiden også vil have mange og tilfredse kunder.
Som ansat vel domstolene kan jeg berette, at der skam er utallige, lignende sager der har og til stadighed verserer. Ingen tvivl om, at jeg fraråder enhver erhvervsdrivende at have noget at gøre med visse selskaber, herunder det i artiklen omtalte og det med et navn der lyder på noget med farvede sider...
jacobtf (21) skrev:Som ansat vel domstolene kan jeg berette, at der skam er utallige, lignende sager der har og til stadighed verserer. Ingen tvivl om, at jeg fraråder enhver erhvervsdrivende at have noget at gøre med visse selskaber, herunder det i artiklen omtalte og det med et navn der lyder på noget med farvede sider...
De grå sider?! (hvis den reference siger andre end mig noget...)
Eniro kunne have kommet noget mere smidigt ud af det her. Men ak.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.