mboost-dp1

Microsoft

Endnu en Vista-feature droppet

- Via TechWeb - , redigeret af ZOPTIKEREN

Microsoft har valgt at opgive implementationen af endnu en feature i det efterhånden meget forsinkede Windows Vista.

Ifølge TechWeb har Microsoft droppet PC-to-PC Sync, en feature som tillader P2P overførsel af filer mellem computere, for hele tiden at have den nyeste version af den fil man arbejder på, selvom man arbejder på flere computere.





Gå til bund
Gravatar #1 - b.b
9. jun. 2006 06:41
Kan de efterhånden ikke nøjes med at udgive et nyt tema til XP?
Gravatar #2 - DeadMeZ
9. jun. 2006 06:45
øv... den feature kunne jeg ellers godt have brugt når jeg sidder derhjemme og koder prog. til arbejdet.. :S
Gravatar #3 - ZaphyR
9. jun. 2006 06:45
#1
det er altså mange vigtige updates tilbage i Vista i forhold til XP....Aero f.x.! Så ikke kom her med dine smarte kommentarer!
Gravatar #4 - ethereal
9. jun. 2006 06:49
#3
Aero er altså ikke en vigtig update ... det er visuelt lir.
Gravatar #5 - sKIDROw
9. jun. 2006 06:51
Gad vide hvornår vi ser nyheden: "Windows Vista opdøbt til Windows XP SP3..."
Gravatar #6 - Nash
9. jun. 2006 06:53
Bare fordi det ikke er der fra starten, betyder det jo ikke at det heller ikke kommer i en senere Service Pack..
Synes MS skal se at få det OS smidt på markedet med de features der er færdigudviklede nu, og så kan de tilføje flere senere ligesom de har gjort med tidligere styresystemer.
Gravatar #7 - Mazon
9. jun. 2006 07:02
meh - kunne oxo godt bruge den feature :(
har stadigt ikke fået unison til at fungere ordenligt, får bare:
Fatal error: Received unexpected header from the server:
expected "Unison 2.13\n" but received "\013\n", which differs at "\013". mellem xp & fc5
Gravatar #8 - ZaphyR
9. jun. 2006 07:14
#4 ups, sorry, glemte [irony] mode: on :D
Gravatar #9 - Hack4Crack
9. jun. 2006 07:14
De tilføjer nok nye funktion i deres service packs.
Gravatar #10 - GurliGebis
9. jun. 2006 07:29
Som #9 siger, så kommer den nok med senere, jeg vil hellere have, at de udskyder den, og så leverer noget af bedre kvalitet når det er klart :-)
Gravatar #11 - ronnipedersen
9. jun. 2006 07:34
#4
Aero er altså ikke en vigtig update ... det er visuelt lir.


Jeg er ikke enig... Et billede siger som bekendt mere end 100 ord, og at man gøre noget visuelt er i mine øjne ikke lir. Der er mange muligheder med Aero, men det kræver naturligvis at der kommer nogle programmer der understøtter og udnytter det.
Gravatar #12 - bjerh
9. jun. 2006 07:48
#11 Det er tusind ord. 1000 ord. 100 er alt, alt for lidt.

Og når man så kan se billeder med Aero, bliver det jo rigtig.. mange ord. Ms har vist gang i noget ved navn Ms Sam! Eller Samson, eller sådan noget i den retning. I hvert fald kan man se billede, i flotte effekter. :)
Gravatar #13 - Snuden
9. jun. 2006 07:58
#2

Prøv at kigge på Novells iFolder. http://ifolder.com
Gravatar #14 - TullejR
9. jun. 2006 07:59
#2

hvad med at sætte noget svn eller cvs op?


ontopic: det undrer mig at de ikke har nosser nok til at sige til folk at de bliver nødt til at vente til alle features er færdige. ellers ender vista jo ligesom med firefox 2 - en helt ny version, uden nogle særlige features...
Gravatar #15 - desvaerre
9. jun. 2006 08:09
Ej seriøst, det skuffer mig enormt, jeg havde virkelig set frem til den feature... De får den nok smidt med senere hen.
Gravatar #16 - DeadMeZ
9. jun. 2006 08:11
#13 takker for link... det ser ud til at være et godt prog :)
Gravatar #17 - ajust
9. jun. 2006 08:13
Hm, jeg troede ellers den beta af Vista der er ude nu, skulle være "Feature full". Men vil det sige funktionen er halvfærdig i beta'en nu, eller er det mig der har misforstået noget?

Mere ontopic: Det er selvfølgelig ærgeligt, men der er jo chance for den kommer senere.
Gravatar #18 - sparrez
9. jun. 2006 08:14
Nej, der sker MANGE nye spændende ting i Vista

http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_Windo...

^ Fin liste over nye "features"
Gravatar #19 - sguft
9. jun. 2006 08:17
Må indrømme jeg ikke engang var klar over et sådant program var planlagt skulle med i Vista, så gør nu ikke det store fra eller til for mit vedkommende.

Som andre har pointeret kommer det formentlig på et senere tidspunkt, ligesom flere af de andre features der ikke når udgivelsen.

#18: wow, rimelig lækkert link til en dag man keder sig ;)
Gravatar #20 - Ejdesgaard
9. jun. 2006 08:18
hmm... MS mål med at sende et nyt OS på markedet til hjemmebrugere hver andet år, bliver vist ikke til noget foreløbig :s

OFFTOPIC!!!
Godt at man er smuttet over til nux (Gentoo.org) det kører
24/7, og de har de featurs man har brug for.
OFFTOPIC!!!
Gravatar #21 - stefan_v
9. jun. 2006 08:30
Anede ikke der var sådan en funktion, så for mig er det hamrende ligegyldigt - der er vidst noget lignende i Office (2000+ ?), men ikke noget jeg har prøvet at bruge.

#2 + #13
Så kunne det være at MS Visual Source Safe eller den åbne SubVersion var noget... Når det nu er til kode, så er det de gør bedst.
Gravatar #22 - joa
9. jun. 2006 08:46
Men der må da være andre programmer, der kan klare synkroniseringen i Vista? Jeg bruger SyncBack nu på XP, og håber da også man kan bruge et tredjepartsprogram i Vista.

Hvis der er nogle der vil have 3d-accelereret skrivebord, så fyr op for SuSE 10.1 med xgl og compiz ... det slår vist det hele ;o)
Gravatar #23 - Pondus
9. jun. 2006 08:49
Nu er det efterhånden et par år siden jeg stoppede med at bruge Windows, så måske skal jeg bare blande mig uden om. Men er det blevet sådan, at hvis en feature ikke findes i operativ systemet, så er man på spanden, fordi der ikke findes tredjeparts software længere?
Gravatar #24 - xandax
9. jun. 2006 08:51
#20:
Godt at man er smuttet over til nux (Gentoo.org) det kører
24/7, og de har de featurs man har brug for.
----

Fint for dig. Lad nu os andre ignoranter som reelt er intereseret i Microsoft og Vista nyheder være i fred, mens du kan sidde i fred og fryde dig over at du benytter verdens beste OS på din computer.
Gravatar #25 - Ejdesgaard
9. jun. 2006 09:11
#24 hvorfor kommenterer du #20?
Du kommer ikke med nogen kommentar eller konklution der er værd at læse.

ps. OFFTOPIC betyder at det ikke er relevant til nyheden, og derved er det ikke noget du behøver at tude over, hvilket du gør.


Så længe vi snakker om Workstations/PC'er, kan man ikke sige at et specifikt OS er "verdens bedste", idet, det er en personlig holdning.
Gravatar #26 - stelki
9. jun. 2006 09:19
#25 Hvorfor kommenterer du at #24 kommenterer #20?
Du kommer ikke med nogen kommentar eller konklusion der er værd at læse.

^nemlig ja det gælder vidst osse på dit indlæg (såvel som mit)
Gravatar #27 - Bocaj
9. jun. 2006 09:21
#25
Er det ikke det samme du selv gør?
Gravatar #28 - ZaphyR
9. jun. 2006 09:28
#25, 26 & 27
Jeg vil også være med!
Gravatar #29 - stefan_v
9. jun. 2006 09:31
#25, #26, #27, #28, #this
Oh-no! Infinite loop!
Gravatar #30 - luuuuu
9. jun. 2006 10:38
#10

Jeg ved ikke hvorfor, men af en eller anden grund finder jeg den kommentar uhyre morsom. "...levere noget af bedre kvalitet..." :D
Gravatar #31 - Whoever
9. jun. 2006 10:50
Bare det kommer med...

Men okay, haster ikke med at få vista ud lige nu...kommer jo nok til at koste en 5-8000 for Ultimate udgaven (hvis det kan gøre det) og de penge skal jo lige skrabes sammen.
Gravatar #32 - pycoz
9. jun. 2006 11:04
Det var en skam!! Ellers en okay fed ide!!
Gravatar #33 - duckling
9. jun. 2006 11:22
#31
Det var da en uhyrlig pris...hvor har du den fra?
Gravatar #34 - DarkRogue
9. jun. 2006 11:57
#31 jeg er da ved at tude, jeg tænkte jeg skulle smide godt 1000kr efter den udgave... buhuuu
Gravatar #35 - MadsKaizer
9. jun. 2006 12:25
1 par timer, og man har de fleste af de features i form af opensource stuff, fuck da af med vista, hvad skal man med det når man kan bruge opensource og indirekte støtte kommunismen og den kommende væbnede revolution!
Gravatar #36 - Whoever
9. jun. 2006 12:48
#33 og #34, den er taget ud af min....

Nej, jeg tænker bare på at XP Pro kostede 3-4000 da det kom ud (før "mus" OEM versionerne), generelt synes jeg priserne er høje for de store versioner af MS programmer.
XP koster jo stadig mellem 2 og 3k i fuld version.
Gravatar #37 - sparrez
9. jun. 2006 13:27
#36

Er det prisen i Føtex? har fundet en på EDBPriser til lige omkring en tusse...

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157666

Det synes jeg da ikke er så galt...og du behøver nok ikke Vista Ultimate Edition, jeg tror ikke jeg kommer til at have brug for den helt store ihvertfald..
Gravatar #38 - psn
9. jun. 2006 13:28
Den nye Microsoft Windows Vista i sin endelige udgave: http://peecee.dk/?id=41695
Efter talrige udsættelser er den endelige version kommet i 2015 - med visse beskæringer i funktionaliteten - men frygt ej: den køre mere stabilt end nogen windows version hidtil.
Desuden har den som noget helt nyt medfølgende skærmprojektor!
Gravatar #39 - Scavy
9. jun. 2006 15:17
#37

Nu skal du være opmærksom på #36 nok omtaler retail versionen der er væstenligt dyrer end den OEM version som du henviser til.
I retail versionen har du fuld support fra Microsoft hvorimod i OEM versionen er der nul support fra Microsoft men derimod er det forhandleren der har solgt dig den der skal stå for supporten.
Gravatar #40 - coctail
9. jun. 2006 19:30
#Dem som kommer med kommentarer som "jamen, det kommer jo nok i en senere service pack"

Syntes i at det er iorden at der ikke er nogle meget radikale ændringer i en windows version som har været over 5 år undervejs? Personligt syntes jeg IKKE at det er acceptabelt at en stor del af det som skulle være det nyskabende (og som ms har brugt som undskyldning for at flytte releasedatoen flere gange) bare kommer som servicepacks om måske 2 eller 3 år...

Servicepacks er en pakke med opdateringer, ikke en 'ups-det-nåede-vi-sq-ikke-at-få-færdigt-programmeret-funktionen
-inden-OS-releasen-pakke'..

Det kan godt være at det bliver mere komplekst at lave et meget omfattende OS, men MS' kapacitet bliver også størrere (flere progrømmere. Der udover er det særdeles uproffesionelt, at udskyde en udgivelsesdatoen så mange gange/langt, og så endda fjerne en langt række fuktioner.
Gravatar #41 - Saxov
9. jun. 2006 21:23
#40
Nu ser jeg ikke service packs, som bare en stor hotfix patch., men ser det mere som MS's version af minor release, dvs. Windows XP SP2 er blot Windows XP.2
Og ligesom der er stor forskel på Linux kernen version 2 og 2.4 (som jo blot er 4 service packs senere) så er der også stor forskel på Windows XP og Windows XP SP2.

Så for min skyld er der intet problem i at der bliver released funktionalitet i SP, og jeg ser da gerne at de flytter nogle features over i en SP, så Windows Vista kan komme på gaden i en stabil version ASAP.
Gravatar #42 - SmackedFly
10. jun. 2006 09:49
#41

Forkert! Du misser jo også fuldkommen Microsofts versioneringssystem. De navngiver jo efter NT version, mener det er NT 5.1 de er ved nu.

Linux bliver navngivet med 4 versionsnumre. w.x.y.z, hvor de første to for såvidt er major versionsnumre, Y er minor, og z er en sikkerhedspatch iterator.
Gravatar #43 - sKIDROw
10. jun. 2006 11:56
Longhorn/Vista er da klart, et stort prestigetab for Microsoft.
Microsoft her lovet lovligt flittigt, og det er det som snart lidt for tit er sksploderet i ansigtet på dem. De virker kun til et indfrie, en brøkdel af alt det lovede og bliver stadig forsinkede.

Der er et ordsprog: "Flyv ikke højere end vingerne bærer..."
Og Microsoft overvurdere vist kronisk deres vinger.

Forskellen mellem Windows XP og Vista, bliver vist groft sagt som forskellen mellem Windows 95 og Windows 98.

Lidt under hjelmen, og lidt på overfladen. Men generelt ikke noget, man ikke kunne have brugt en servicepack til.

Billedet af Microsoft som en uovervindelige konge på softwaremarkedet, begynder heldigvis* langsomt at få dybe ridser... :)

* Hver gang et defactomonopol bliver reduceret, til endnu en valgmulighed, vinder vi allesammen.
Gravatar #44 - ztyle
10. jun. 2006 12:30
Microsoft har sikkert problemer med at få det til at virke sammen med deres overdrevne sikkerhed

#36 jeg gav 1200 kr. da den engelske pro version udkom(fuld), og senere en opgrade version på dansk(den fulde version ligger på den danske opgrade) for 699, sammenlagt giver det ikke engang 2k, på trods af min utolmodighed, for den danske xp-pro kunne erhverves for 1495, da den udkom.
Gravatar #45 - rdh
10. jun. 2006 14:09
Der er flere af jer der snakker om at de features som de ikke får med i første release, bare kommer som patches senere. Det kan bare ikke lade sig gøre for dem alle. Jeg tænker specielt på deres nye filsystem(baseret på en database), som jeg anså for at være en af de helt nyskabende, og meget interessante features som blev lovet af MS. De har ganske vist talt om at det kommer som en opdatering senere, men så bliver det bare et lag oven på NTFS. Så jeg tror #43 har ret i at det nok ender med at forkellen mellem Vista og XP ikke bliver større end mellem 95 og 98.
Gravatar #46 - jimmi
10. jun. 2006 14:57
Microsoft Windows Vista a distant second-best to Apple Mac OS X

http://www.computerworld.com/action/article.do?com...

Ifølge ComputerWorld har Vista på forhånd tabt alle chancer for at slå Apple's OS X 10.4, som pt. er et år gammelt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login