mboost-dp1

SXC - mapelc

Email og søgereklamer stadig bedst til onlinereklamer

- Via Giga Omni Media - , redigeret af Pernicious

Firmaet Monetate har analyseret mere end 100 millioner online shoppingbegivenheder, hvor de har observeret på konverteringsraten og størrelse af køb i forbindelse med forskellige salgskanaler.

Tallene viser, at den største konverteringsrate ligger ved kanalen emails, hvor 4,25 % reklame-emails fører til et salg, der i gennemsnit har en værdi på $82,72. For søgning er der en konverteringsrate på 2,49% med et gennemsnitligt køb på $90,40. Lavest er sociale tjenester, der kun har en konverteringsrate på 0,59% og et gennemsnitligt køb på $64,19.

En tidligere rapport fra Monetate, for året 2011, viser, 73,19 % af besøgene på Facebook klikker sig videre til en virksomheds hjemmeside på en produktside, mens det tilsvarende tal for Google Search kun var 56,30 %. Dog så 74,31 % af besøgene fra Google mere end en produktside, mens det kun var tilfældet for 54,33 % af besøgene fra Facebook.


Marifran Manzo-Ritchie fra Monetate siger, at online-butikker stadig benytter sig af de traditionelle kanaler som email og reklamer ved søgemaskiner, mens de sociale tjenester stadig skal bevise, at de er pengene værd.

Marifran Manzo-Ritchie, Monetate skrev:
Ecommerce providers are still using email and search because those methods are proven to work and they’re not going away. That being said, with the hype around social, it can be very tempting for an ecommence marketer to launch a full-scale ad campaign on social media, thinking that traffic = conversions. But with this kind of data now available, a marketer might think twice before betting the farm on social.

Manzo-Ritchie mener dog til trods for de svage tal for sociale tjenester, at der stadig er en berettigelse for virksomheder til at bruge denne kanal. Hun mener, at virksomheder kan bruge de sociale tjenester til at opbygge et forhold til deres kunder, samt lokke nye kunder til, som kun bruger de sociale tjenester. Dog ser hun også, at når personer bruger de sociale tjenester, er de oftest ikke i ”shopping-mode”, og kan derfor være sværere til at få til at købe varer.





Gå til bund
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login