Ny gameplay-video viser Nvidias nye ‘ray tracing’-teknologi til realistiske lys-effekter.
Nvidias nyligt lancerede GeForce RTX 20-serie understøtter forbedret såkaldt ‘real-time ray tracing’, og en gameplay-demo fra “Battlefield V” og “MechWarrior 5” viser, hvordan den nye teknologi leverer ekstra realistiske lys-effekter.
Videoen viser realistiske skygger og lys-reflektioner i eksempelvis siden på en bil. Omkring 3:45 i videoen kan man også se en imponerende eksplosion, der ligeledes reflekteres i gadens vinduer.
Det skal dog siges, at spiludviklerne skal lave spillene, så de understøtter den nye ‘ray tracing’-teknologi, hvilket er tilfældet med de to spil i videoen og spil som det kommende “Shadow of the Tomb Raider”.
Sidstnævnte spil understøtter også såkaldt DLSS, som RTX 20-serien introducerer, der gør at spillet kan køre hurtigt selv i 4K-opløsning – læs mere her.
#1: Raytracing er langt fra noget nyt - heller ikke for 10 eller 20 år siden.
Det, der er nyt, er at man nu har en GPU, der rent faktisk kan gøre det i realtid i et spil. Tidligere har raytracing været noget man satte til at køre natten over eller havde et gigantisk cluster til (givet en stor nok scene).
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.