mboost-dp1

ebay
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvad er det med firmaer og skifte logo hele tiden...? Man mister meget af sin branding... Og det var vidst det?
David Munch (2) skrev:Hvad er det med firmaer og skifte logo hele tiden...? Man mister meget af sin branding... Og det var vidst det?
Sandt, men der er bestemt også en målbar effekt ved netop at skifte logo og 'ruske lidt op' ... lade der ske noget nyt og signalere at man kan flytte sig... er mand dygtig nok kan man ved at skifte logo og signal rent faktisk forbedre sig brand.
Du tror da vel ikke det bare er nogle tilfældige ledere der tager en beslutning som den her?Ni (3) skrev:#2 For branding og reklamebureauerne er der gode penge i det, så de råder naturligvis virksomhederne til det, og ja, mange virksomheder har dybest set ikke de skarpeste ledere. Ikke hvis man tager indholdet af deres lederkurser i betragtning.
Der er nu ikke den store fare for at ebay mister noget på det her logo skifte. Det er jo ikke fordi de har ændre noget vildt. Det er stadig det samme navn og bogstaverne står i rigtig rækkefølge.
Men som de siger, det nye virker mere seriøst, i forhold til det gamle som ligner noget fra en tegneserie.
Måske de gerne vil af med billedet nogle folk har af ebay som noget kun online spillere bruger til at sælge "varer" på.
Men som de siger, det nye virker mere seriøst, i forhold til det gamle som ligner noget fra en tegneserie.
Måske de gerne vil af med billedet nogle folk har af ebay som noget kun online spillere bruger til at sælge "varer" på.
dan1el (9) skrev:rød, grøn, gul og blå ? minder mig om...hmm..Windows, Chrome, AVG antivirus m.fl. og så er det en helvetica font ? wow... håber det har været rigtigt dyrt :)
Det er et logo sammensat af forskellige farver... det ser lidt billigt ud.... hvad er det logoet repræsenterer? ... et site... hvor der er mange forskellige ting.... som man gerne vil have folk skal købe... billigt (eller opfatte som samme)...
Det er ikke sikkert det er helt uden tanke virksomhed at der ikke er lavet et logo i marineblå farver som signalerer high class pricing...
Yes! endelig er det gabende 90'er logo skiftet ud...
Hvergang jeg så logoet blev jeg skudt tilbage til windows 3.11
Hvergang jeg så logoet blev jeg skudt tilbage til windows 3.11
Hvis eBay virkelig mente moderniseringen seriøst, så fik HELE websitet en både grafisk og interaktionsmæssig overhaling. Det ligner noget fra forrige årtusinde. Ikke så meget selve forsiden, men mange af undersiderne er IMHO ekstremt bruger-uvenlige og designmæssigt bedagede.
#8 Jeg er ret sikker på det ikke er gutten i bunden, der tager beslutningen og heller ikke tilfældige lederes, men dem som er ansvarlige på området.
Men når man kan få over 100.000kr for at sætte direktioner i store multinationale selskaber til at spille WoW én dag, og bilde dem ind, at det er lederudvikling, så er det ikke super duper stjerne dygtige beslutningstager der sidder der. Jeg har absolut ingen tilled til den type beslutningstagere.
Jeg er nok af samme holdning som forskere på området, direktioner er sammensat på bagrund af netværk og ikke kompetencer.
Nogle direktører og lederer fejler igen og igen og igen og igen, men det påvirker ikke deres jobsituation.
Desuden har jeg selv været med til ekstremt dyre lederkurser, og de gode af dem har referencer til første og andet semester på uni, rest er en fis i en hornlygte. De giver jo bare et indtryk af, hvor absurd dårlig ens leder er, når de vælger den slags.
En virksomhed som coca cola har haft det samme logo siden tidernes morgen, det samme gælder lego, så behovet for at tilpasse logoet tidsen designkontekst.
Men når man kan få over 100.000kr for at sætte direktioner i store multinationale selskaber til at spille WoW én dag, og bilde dem ind, at det er lederudvikling, så er det ikke super duper stjerne dygtige beslutningstager der sidder der. Jeg har absolut ingen tilled til den type beslutningstagere.
Jeg er nok af samme holdning som forskere på området, direktioner er sammensat på bagrund af netværk og ikke kompetencer.
Nogle direktører og lederer fejler igen og igen og igen og igen, men det påvirker ikke deres jobsituation.
Desuden har jeg selv været med til ekstremt dyre lederkurser, og de gode af dem har referencer til første og andet semester på uni, rest er en fis i en hornlygte. De giver jo bare et indtryk af, hvor absurd dårlig ens leder er, når de vælger den slags.
En virksomhed som coca cola har haft det samme logo siden tidernes morgen, det samme gælder lego, så behovet for at tilpasse logoet tidsen designkontekst.
Ni (14) skrev:En virksomhed som coca cola har haft det samme logo siden tidernes morgen, det samme gælder lego, så behovet for at tilpasse logoet tidsen designkontekst.
Nej, de har ikke.
http://www.graphicdesignblog.org/wp-content/upload...
Jeg kan ikke nævne nogle virksomheder, der ikke skifter logo fra tid til anden.
Det gælder i øvrigt også LEGO:
http://lego.wikia.com/wiki/The_LEGO_logo
Casstor (5) skrev:Så alt de har gjordt er at bruge den samme font til alle bogstaverne, ændret det stor Y til et lille y, og sat alle bogstaverne på samme linie?
Ja, men det er også nemt at sige bagefter man har set det.
De dygtige markedsføringskonsulenter er dem som kan sige det på forhånd, og begrunde hvorfor det skal se sådan ud.
#14 Fed rant, men lettere off-topic. Du må endelig ikke undervurdere evnen til at pleje et netværk. Det er den vigtigste kompetence for en leder, at de kender nogen som kan udføre arbejdet bedre end dem selv! :D
XorpiZ (15) skrev:Nej, de har ikke.
http://www.graphicdesignblog.org/wp-content/upload...
Imho, så var det ærgeligt da Pepsi skiftede til det ny logo .. Jeg kunne meget bedre lide Yin-Yang-Wave-tingen
Må være den samme tumpe som har designet Microsofts nye logo.
Da jeg designede og solgte logoer, ville jeg ikke kunne præsentere sådan noget overfor en klient, med god samvittighed.
Og hvis det der er moderne design, så er det godt nok en kedelig verden vi lever i.
Men knæk og bræk til dem, hvis det makværk virker, så er det fint med mig.
Da jeg designede og solgte logoer, ville jeg ikke kunne præsentere sådan noget overfor en klient, med god samvittighed.
Og hvis det der er moderne design, så er det godt nok en kedelig verden vi lever i.
Men knæk og bræk til dem, hvis det makværk virker, så er det fint med mig.
Ni (3) skrev:#2 For branding og reklamebureauerne er der gode penge i det, så de råder naturligvis virksomhederne til det, og ja, mange virksomheder har dybest set ikke de skarpeste ledere. Ikke hvis man tager indholdet af deres lederkurser i betragtning.
Nu har deres designbureau nok også et behov for at deres logo for succes for at holde på kunden, og evt. tiltrække nye.
Der er ikke gode penge i at tilbyde et nyt logo til et selskab, hvis selskabet mister på det, lidt ligesom der ikke er gode penge i at få et firma til at lave en offensiv reklame kampagne hvis de ikke vinder noget på det.
Ikke svært at se hvor de har fundet inspiration henne.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Googlelogo.png
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Googlelogo.png
Danielwj (23) skrev:Ikke svært at se hvor de har fundet inspiration henne.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Googlelogo.png
Nok nærmere: http://en.wikipedia.org/wiki/File:EBay_(former_log...
eBay er desuden en ældre virksomhed end Google.
Kolklik (7) skrev:#6 jeg synes det nye er pænere :) Det andet er meget 90'er agtigt, hvor imod det her, som de også selv siger, er en smule mere seriøst, om end begge er kedelige :)
Det gamle logo havde bevægelse og tyngde i sig. At bogstaverne overlappede hinanden, havde forskellig højde og farverne var semi-transparente viste en form for 'playfulness'.
Det nye logo med sin sans-serif, font størrelse og placering viser en form stilren post-modernistisk/ futuristisk simplicitet. Problemet jeg dog ser er at det mangler tyngde, men mest af alt at det mangler en form for individualitet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.