Forskellen mellem priserne på et produkt solgt i USA og det samme produkt solgt i Europa er nogle gange markante, og med Windows 7 er forskellen i nogle tilfælde på over 100 %.
Hos Version2 har de kigget nærmere på prisforskellene og fået sig en snak med divisionschef Mortimer Liebman fra Microsoft. De største forskelle er på opgraderingspriserne for Windows 7 Professional og Windows 7 Ultimate, der for førstnævnte er på 106 % over den amerikanske pris, og for den anden er på 96 %.
De resterende produkter har en merpris på omkring 44 %, priser Liebman forsvarer med forskellen mellem det amerikanske og det danske marked.
Mortimer Liebman, divisionschef hos Microsoft til Version2 skrev:
Som udgangspunkt er priserne fastsat ud fra, at det er forskellige markeder med forskellige valutaer og skatter, og vi budgetterer også ud fra, hvor meget vi forventer at sælge.
Liebman vurderer desuden, at langt de fleste vil købe Windows 7 med en ny computer, hvor der er tale om andre priser end ved løssalg. Han ønsker dog ikke at forklare, hvorfor merprisen på professional- og ultimate-opgraderingerne er så høje i forhold til de andre priser.