mboost-dp1

Nvidia
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Er det måske ikke fordi de fleste gamere bruger windows? Eller det ved jeg jo så ikke noget om, hvor vidt folk bruger det ene eller andet operativsystem på den puter de gamer på.
Men kommer alle spile ikke for det meste kun til windows eller bruger folk under linux en patch?
Men kommer alle spile ikke for det meste kun til windows eller bruger folk under linux en patch?
#6 eller bruger de fleste gamere Windows, fordi hardwareproducenterne understøtter Linux så dårligt? ATI's drivere er stadig til grin, og nu optimerer de deres hardware til en proprietær API (DX10). Det bliver ret svært for Linux overhovedet at udnytte hardwarens fulde potentiale, hvilket er lidt svinsk. Det samme problem som hvis du køber en mp3-afspiller der kun er kompatibel med eksempelvis iTunes.
Det er naturligvis markedet der bestemmer, men det er en kedelig udvikling for alle open source entusiaster.
Det er naturligvis markedet der bestemmer, men det er en kedelig udvikling for alle open source entusiaster.
#5 & #7 Ifølge min barnelærdom udføres featurefreeze før beta stadiet. Redmond tilfører stadig nyt og piller ting ud, ergo er der ikke erklæret feature freeze og Vista er ikke på Beta stadiet.
Er man endnu ikke nået til beta stadiet er man ej heller nået videre. Kort sagt er det en Alpha du roder rundt med, uanset hvad de kalder dimsen for at skjule sandheden - de har nemlig et meget stort PR mæssigt problem i øjeblikket.
Er man endnu ikke nået til beta stadiet er man ej heller nået videre. Kort sagt er det en Alpha du roder rundt med, uanset hvad de kalder dimsen for at skjule sandheden - de har nemlig et meget stort PR mæssigt problem i øjeblikket.
#9
Det du siger er altså at så godt som alle programmer er i alfa stadiet da der bliver tilføjet nye ting?
Linux tilføjer nye ting, alfa, macintosh tilføjer nye ting, alfa, og også windows, alfa.
Kan godt se din pointe men ved et tidspunkt må man jo sige stop og udsende "lortet" så at sige, i en eller anden version.
ontopic:
Lidt leaked info om dyret:
http://www.megagames.com/news/html/hardware/nvidia...
Et par billeder:
http://www.hardocp.com/news.html?news=MjE1NTksLCxo...
Det du siger er altså at så godt som alle programmer er i alfa stadiet da der bliver tilføjet nye ting?
Linux tilføjer nye ting, alfa, macintosh tilføjer nye ting, alfa, og også windows, alfa.
Kan godt se din pointe men ved et tidspunkt må man jo sige stop og udsende "lortet" så at sige, i en eller anden version.
ontopic:
Lidt leaked info om dyret:
http://www.megagames.com/news/html/hardware/nvidia...
Et par billeder:
http://www.hardocp.com/news.html?news=MjE1NTksLCxo...
#11 Problemet er at det vanskeliggør afprøvningen, hvis der hele tiden bliver rodet med feature sættet. De gør det kun fordi de har et PR-mæssigt problem, pga deres tidsgrænser er skredet så mange gange.
Du nævner GNU/Linux, og Apple - her benytter man sig rent faktisk af feature freeze, foretager den endelige test og udsender.
At der så senere kommer fixpacks er noget andet, men i løbet af beta/gamma testfasen er der lukket for nye tiltag.
Du nævner GNU/Linux, og Apple - her benytter man sig rent faktisk af feature freeze, foretager den endelige test og udsender.
At der så senere kommer fixpacks er noget andet, men i løbet af beta/gamma testfasen er der lukket for nye tiltag.
#8
Hold nu op med at sprede myten at man SKAL benytte iTunes hvis man har en iPod. Jeg mener personligt at iTunes sutter den fede lut og benytter derfor EphPod i stedet og er man ikke tilfreds med den, så er der mindst 10 andre tools til Windows, Linux etc. som kan det samme eller mere.
Hold nu op med at sprede myten at man SKAL benytte iTunes hvis man har en iPod. Jeg mener personligt at iTunes sutter den fede lut og benytter derfor EphPod i stedet og er man ikke tilfreds med den, så er der mindst 10 andre tools til Windows, Linux etc. som kan det samme eller mere.
#10
Vista er slet ikke krævende, selv min lille laptop, med et 1400ati gfx køre fint med det nye eye goodies aktiveret.
Så det er ikke vistas skylde :)
DOG skal det lige siges at det ser ud som om at vista benytter harddisken meget mere, af en eller anden årsag jeg ikke lige kan finde. (eller også var det bare fordi Vista endnu ikke kan styrer harddiskens strømfeature.)
#12 hvilke feature er det lige du snakker om som er kommet til eller blevet fjernet siden beta?... Jeg er ikke bekendt nogen en eneste.
#8 ej nu må da sku lige. de kort der er bare BYGGET efter hvad DX10 kræver. At linux så ikke kan udnytte det er sku da linux's problem, det er jo ikke fordi koret slår 20 vertex shader fra hvis den ser at du køre linux.! så stop med det ævl :)
Vista er slet ikke krævende, selv min lille laptop, med et 1400ati gfx køre fint med det nye eye goodies aktiveret.
Så det er ikke vistas skylde :)
DOG skal det lige siges at det ser ud som om at vista benytter harddisken meget mere, af en eller anden årsag jeg ikke lige kan finde. (eller også var det bare fordi Vista endnu ikke kan styrer harddiskens strømfeature.)
#12 hvilke feature er det lige du snakker om som er kommet til eller blevet fjernet siden beta?... Jeg er ikke bekendt nogen en eneste.
#8 ej nu må da sku lige. de kort der er bare BYGGET efter hvad DX10 kræver. At linux så ikke kan udnytte det er sku da linux's problem, det er jo ikke fordi koret slår 20 vertex shader fra hvis den ser at du køre linux.! så stop med det ævl :)
#18
Det er fordi vista kører nogen tjenester når du ikke bruger systemet.
Det er fordi vista kører nogen tjenester når du ikke bruger systemet.
#8
Korrekt, ATI's og nVidia's linux drivere er ikke de bedste, men det er noget pjat at sige at ydelsen i linux ikke kan følge med, for det er simpelthen en direkte løgn. Jeg har endnu ikke prøvet et spil der kan køre native i både linux og windows, som kører bedst i windows. Quake3, quake4, unreal tournament, warsow kører alle bedre i linux end i windows (på min maskine anyway), bare for at nævne nogen få. Det virkelige problem er, at spilproducenter ikke udgiver en linux udgave af deres spil, men derimod kun en windows udgave.
#18
Hvordan kan det blive linux' problem at ATI og nVidia ikke udgiver ordenlige drivere? Eller i det mindste åbner deres drivere, så folk kan lave deres egne? Problemet er producenten, ikke OS'et.
Korrekt, ATI's og nVidia's linux drivere er ikke de bedste, men det er noget pjat at sige at ydelsen i linux ikke kan følge med, for det er simpelthen en direkte løgn. Jeg har endnu ikke prøvet et spil der kan køre native i både linux og windows, som kører bedst i windows. Quake3, quake4, unreal tournament, warsow kører alle bedre i linux end i windows (på min maskine anyway), bare for at nævne nogen få. Det virkelige problem er, at spilproducenter ikke udgiver en linux udgave af deres spil, men derimod kun en windows udgave.
#18
Hvordan kan det blive linux' problem at ATI og nVidia ikke udgiver ordenlige drivere? Eller i det mindste åbner deres drivere, så folk kan lave deres egne? Problemet er producenten, ikke OS'et.
Som spilentusiast mener jeg der ikke er nogen tvivl om, at DirectX10 - og de tilhørende grafikkort - er vejen frem.
Mange spil har ligenu det problem, at de skal planlægges ud fra et markede af grafikkort, der spænder over de sidste 6 års hardware - og hardwarefeatures. Det kan sænke det generelle kvalitetsniveau (for at udviklerne kan være 'featuresikre') og i værste fald betyde lavere ydelse på det færdige produkt - uanset om man har det nyeste hardware.
Med DirectX10 ryddes det værste hardware af markedet (f.eks. en del af Intels onboard "spillekort", Geforce 2,3,4, ATI R8500,9250 etc.) - hvis man vil køre spillene i DirectX10 mode, der er fremtiden. Det gør udviklerne mere sikre på hvilke features der som minimum understøttes, og dermed kan de sigte højere.
I en overgangsperiode kan man så køre med DirectX9L indtil man er klar til skiftet.
Mange spil har ligenu det problem, at de skal planlægges ud fra et markede af grafikkort, der spænder over de sidste 6 års hardware - og hardwarefeatures. Det kan sænke det generelle kvalitetsniveau (for at udviklerne kan være 'featuresikre') og i værste fald betyde lavere ydelse på det færdige produkt - uanset om man har det nyeste hardware.
Med DirectX10 ryddes det værste hardware af markedet (f.eks. en del af Intels onboard "spillekort", Geforce 2,3,4, ATI R8500,9250 etc.) - hvis man vil køre spillene i DirectX10 mode, der er fremtiden. Det gør udviklerne mere sikre på hvilke features der som minimum understøttes, og dermed kan de sigte højere.
I en overgangsperiode kan man så køre med DirectX9L indtil man er klar til skiftet.
Kan det overhovedet betale sig at inverstere i et GeForce 8800? Når de første rigtige DX10 spil udkommer (ex. Crysis), vil 8800 jo være for langsom til at kunne trække disse spil
#Til dem der har fået ind i hoved at Vista=strømslugende GFX kort:
Jeg køre Vista med alt øjeguf sat til uden problemer på mit GF5200FX kort
Yderlige inf. om min comp: se min profil
Jeg køre Vista med alt øjeguf sat til uden problemer på mit GF5200FX kort
Yderlige inf. om min comp: se min profil
#9
Det er meget forskelligt hvordan man udvikler software. Hyldevaresoftware er rigtigtnok often udviklet med et featuremål som opfyldes og derefter går i beta. Men hyldesoftware er kun en lille del af den samlede udvikling.
De fleste udviklingstimer går til spcialsoftware og her er det meget normalt at man aftaler forskellige deadlines for forskellige featuresets med kunden.
Det er meget forskelligt hvordan man udvikler software. Hyldevaresoftware er rigtigtnok often udviklet med et featuremål som opfyldes og derefter går i beta. Men hyldesoftware er kun en lille del af den samlede udvikling.
De fleste udviklingstimer går til spcialsoftware og her er det meget normalt at man aftaler forskellige deadlines for forskellige featuresets med kunden.
Jeg synes da det er for latterligt at man SKAL have Windows Vista for at kunne udnytte sit grafikkort fuldt ud... overvej det lige:
Ny motor til den gamle Ferrari Enzo - Fås kun hvis du ejer et hus i Lyngby!
Ny motor til den gamle Ferrari Enzo - Fås kun hvis du ejer et hus i Lyngby!
#29 dit argument hænger jo ikke sammen med emnet, det skulle jo være nyere version motor til din gamle spand... hvilket jo heller ikke altid kan lade sig gøre...
#9
Ved ikke hvad du har lært i din barndom... men Microsoft kalder det det ikke for beta længere derfor er det ikke længere beta... Hvis der er nogen der skal bestemme stadiet er det vel producenten og der kan da slet ikke fastlægges regler derom, eftersom at dette kunne resultere at man går en version efter beta og tilbage til beta fordi der bliver implementeret noget nyt de ikke regnede med at kunne nå...
#9
Ved ikke hvad du har lært i din barndom... men Microsoft kalder det det ikke for beta længere derfor er det ikke længere beta... Hvis der er nogen der skal bestemme stadiet er det vel producenten og der kan da slet ikke fastlægges regler derom, eftersom at dette kunne resultere at man går en version efter beta og tilbage til beta fordi der bliver implementeret noget nyt de ikke regnede med at kunne nå...
Synes personligt det er for ringe at man SKAL opgradere til Vista for at kunne bruge de nye kort og spille de nye spil. Jeg har fx ingen interesse eller lyst til at installerer noget der sløver min maskine endnu mere ned, æder mere ram (tilføj selv flere). Og det bare fordi at jeg vil kunne udnytte de nye grafikkort og kunne spille de nye spil.
Men det kan man bare ikke, fordi at Microsoft har besluttet sig for at være sådan engang narrøve af proportioner. Men mon ikke de er nødt til at lav en patch til DX alligevel når at de finder ud af at deres salgsforventninger slet ikke slår til.
Men det kan man bare ikke, fordi at Microsoft har besluttet sig for at være sådan engang narrøve af proportioner. Men mon ikke de er nødt til at lav en patch til DX alligevel når at de finder ud af at deres salgsforventninger slet ikke slår til.
#30 Alien
Hvis Microsoft vil brue fastdefinerede termer, må de bruge dem rigtigt eller holde sig til egne opfundne termer. Både Alpha og Beta stadierne er fast definerede, gennem mange års udvikling. Et ufærdigt produkt, bliver ikke mere færdigt fordi du kalder det nået andet.
Der KAN og der ER fastlagt nogle klare definitioner af disse termer. Hvad Microsoft så vil, med deres egne termer må de så om.
#32
Tror han blander MDMI og HDCP sammen. Den han glæder sig til er nok HDMI, og næppe HDCP som nogen burde omskæres for.
Ved ikke hvad du har lært i din barndom... men Microsoft kalder det det ikke for beta længere derfor er det ikke længere beta...
Hvis Microsoft vil brue fastdefinerede termer, må de bruge dem rigtigt eller holde sig til egne opfundne termer. Både Alpha og Beta stadierne er fast definerede, gennem mange års udvikling. Et ufærdigt produkt, bliver ikke mere færdigt fordi du kalder det nået andet.
Hvis der er nogen der skal bestemme stadiet er det vel producenten og der kan da slet ikke fastlægges regler derom, eftersom at dette kunne resultere at man går en version efter beta og tilbage til beta fordi der bliver implementeret noget nyt de ikke regnede med at kunne nå...
Der KAN og der ER fastlagt nogle klare definitioner af disse termer. Hvad Microsoft så vil, med deres egne termer må de så om.
#32
Tror han blander MDMI og HDCP sammen. Den han glæder sig til er nok HDMI, og næppe HDCP som nogen burde omskæres for.
#21,
Problemerne jeg har er at features som f.eks. LOD renderes fejlagtigt, og giver grafikfejl, grundet ATI's drivere (der er nogle længere diskussioner om dette på OGRE-engines forum).
#14
#8 ej nu må da sku lige. de kort der er bare BYGGET efter hvad DX10 kræver. At linux så ikke kan udnytte det er sku da linux's problem, det er jo ikke fordi koret slår 20 vertex shader fra hvis den ser at du køre linux.! så stop med det ævl :)
Ja, kortene er BYGGET efter hvad DX10 kræver, og DX10 er propreitært. Dermed har man sørget for at den bedste ydelse kun kan opnås når DX10 er tilstede, altså Windows Vista. Hvis de havde baseret det på en åben standard (OpenGL f.eks., eller en udvidelse), så havde det været langt mere kompatibelt.
Problemerne jeg har er at features som f.eks. LOD renderes fejlagtigt, og giver grafikfejl, grundet ATI's drivere (der er nogle længere diskussioner om dette på OGRE-engines forum).
#14
#8 ej nu må da sku lige. de kort der er bare BYGGET efter hvad DX10 kræver. At linux så ikke kan udnytte det er sku da linux's problem, det er jo ikke fordi koret slår 20 vertex shader fra hvis den ser at du køre linux.! så stop med det ævl :)
Ja, kortene er BYGGET efter hvad DX10 kræver, og DX10 er propreitært. Dermed har man sørget for at den bedste ydelse kun kan opnås når DX10 er tilstede, altså Windows Vista. Hvis de havde baseret det på en åben standard (OpenGL f.eks., eller en udvidelse), så havde det været langt mere kompatibelt.
# 40
Jeg har oplevet samme 'problem', og det har ikke noget at gøre med at Vista cacher rammen konstant på HD, så havde ydelsen været lavere/mere ustabil, hvilket den ikke er - heller ikke under spil (hvor harddisken aktiviteten også kan foregå).
Jeg tror det er en masse baggrundstasks den kører, herunder løbende diskdefragmentering mens harddisken er idle.
# 38
Microsoft satser pt. på gameren med Windows Vista, og de har indflydelsen til at kunne rykke hele softwaremarkedet og hardwaremarkedet fremad. Jeg tror ikke Linux var deres primære bekymring i den sammenhæng, men mere at få udviklere, hardwarefabrikanter og forhandlere til at arbejde sammen om at gøre PC spil attraktivt overfor og sammen med konsollerne.
Jeg har oplevet samme 'problem', og det har ikke noget at gøre med at Vista cacher rammen konstant på HD, så havde ydelsen været lavere/mere ustabil, hvilket den ikke er - heller ikke under spil (hvor harddisken aktiviteten også kan foregå).
Jeg tror det er en masse baggrundstasks den kører, herunder løbende diskdefragmentering mens harddisken er idle.
# 38
Microsoft satser pt. på gameren med Windows Vista, og de har indflydelsen til at kunne rykke hele softwaremarkedet og hardwaremarkedet fremad. Jeg tror ikke Linux var deres primære bekymring i den sammenhæng, men mere at få udviklere, hardwarefabrikanter og forhandlere til at arbejde sammen om at gøre PC spil attraktivt overfor og sammen med konsollerne.
#37
Tvivler jeg nu stærkt på. Hvis der er nogen der er gået igang med at lave emuleringer af directX er det vel nærmere cedega.
Dokumentation er vigtigt, ja. Men øh, selvom directX er veldokumenteret, vil linux f.eks. stadig ikke have mulighed for at understøtte det native.
Tvivler jeg nu stærkt på. Hvis der er nogen der er gået igang med at lave emuleringer af directX er det vel nærmere cedega.
Dokumentation er vigtigt, ja. Men øh, selvom directX er veldokumenteret, vil linux f.eks. stadig ikke have mulighed for at understøtte det native.
#35
Du skal være velkommen til at komme med de "klare definitioner" der i følge dig findes.
En søgning på Google returnerer dette (i lidt forskellige versioner) Beta: "The last software testing phase before a production rollout."
Hvor i dette står der at der ikke må tilføjes/fjernes funktionalitet i en beta test fase som du hævder?
Som beta tester igennem mange år kan jeg røbe for dig at feature freeze som regel sker ved beta 2 eller beta 3. Sommetider først ved RC1 (typisk for betaer der ikke har et beta 2 stade).
Hvis der er nogen der skal bestemme stadiet er det vel producenten og der kan da slet ikke fastlægges regler derom, eftersom at dette kunne resultere at man går en version efter beta og tilbage til beta fordi der bliver implementeret noget nyt de ikke regnede med at kunne nå...
Der KAN og der ER fastlagt nogle klare definitioner af disse termer. Hvad Microsoft så vil, med deres egne termer må de så om.
Du skal være velkommen til at komme med de "klare definitioner" der i følge dig findes.
En søgning på Google returnerer dette (i lidt forskellige versioner) Beta: "The last software testing phase before a production rollout."
Hvor i dette står der at der ikke må tilføjes/fjernes funktionalitet i en beta test fase som du hævder?
Som beta tester igennem mange år kan jeg røbe for dig at feature freeze som regel sker ved beta 2 eller beta 3. Sommetider først ved RC1 (typisk for betaer der ikke har et beta 2 stade).
# 42
Er det op til Windows at gøre deres DirectX kompatibelt med Linux (eller indsæt X konkurrent)?
Næppe. Det er ikke i MS interesse eller deres ansvar, at forbedre end konkurrerende platform.
Desuden er der nok vision og gode tanker bag DirectX10 initiativet (set fra en gamers synspunkt), der kræver en speciel mobilisering af flere kræfter end lige Microsofts egen software. Og den form for mobilisering kan Linux / Open Source / Fri software miljøet ikke magte, og slet ikke økonomisk.
Jeg vil gerne kritisere MS for mange ting, men jeg synes deres udgangspunkt for næste fase af PC gaming er helt i tråd med mine ønsker.
Er det op til Windows at gøre deres DirectX kompatibelt med Linux (eller indsæt X konkurrent)?
Næppe. Det er ikke i MS interesse eller deres ansvar, at forbedre end konkurrerende platform.
Desuden er der nok vision og gode tanker bag DirectX10 initiativet (set fra en gamers synspunkt), der kræver en speciel mobilisering af flere kræfter end lige Microsofts egen software. Og den form for mobilisering kan Linux / Open Source / Fri software miljøet ikke magte, og slet ikke økonomisk.
Jeg vil gerne kritisere MS for mange ting, men jeg synes deres udgangspunkt for næste fase af PC gaming er helt i tråd med mine ønsker.
#42 Kessler
Cedega OG Wine folkene. Jeg nævnte ikke Cedega, da de jo netop ikke laver en komplet fri udgave. Wine er faktisk nået ret langt med DirectX 9, omend jeg ikke kan sætte procent på.. ;)
Den diskussion vil jeg overlade til eksperterne. Det vigtigste er også, at få DirectX dokumenteret færdigt. Og så hurtigst muligt, komme igang med directx10.
#45 AenimA
Du mener Microsoft?. Nej det er nok utopi, så det må andre nok gøre for dem.
Det kunne have klædt dem, selv at dokumentere DirectX i detaljer. Men heller ikke det, er nok særligt realistisk. Men så er det jo godt, at der er andre til at klare denne opgave for dem.
Det går nu ganske glimrende for Wine projektet allerede med v9, så jeg ser intet belæg for din pessimisme heldigvis.
Det rent tekniske jeg har set, ser da spændende ud. Så meget desto vigtigere er det jo at sikre, at heller ikke det får lov at blive et lockin.
Tvivler jeg nu stærkt på. Hvis der er nogen der er gået igang med at lave emuleringer af directX er det vel nærmere cedega.
Cedega OG Wine folkene. Jeg nævnte ikke Cedega, da de jo netop ikke laver en komplet fri udgave. Wine er faktisk nået ret langt med DirectX 9, omend jeg ikke kan sætte procent på.. ;)
Dokumentation er vigtigt, ja. Men øh, selvom directX er veldokumenteret, vil linux f.eks. stadig ikke have mulighed for at understøtte det native.
Den diskussion vil jeg overlade til eksperterne. Det vigtigste er også, at få DirectX dokumenteret færdigt. Og så hurtigst muligt, komme igang med directx10.
#45 AenimA
Er det op til Windows at gøre deres DirectX kompatibelt med Linux (eller indsæt X konkurrent)?
Du mener Microsoft?. Nej det er nok utopi, så det må andre nok gøre for dem.
Næppe. Det er ikke i MS interesse eller deres ansvar, at forbedre end konkurrerende platform.
Det kunne have klædt dem, selv at dokumentere DirectX i detaljer. Men heller ikke det, er nok særligt realistisk. Men så er det jo godt, at der er andre til at klare denne opgave for dem.
Desuden er der nok vision og gode tanker bag DirectX10 initiativet (set fra en gamers synspunkt), der kræver en speciel mobilisering af flere kræfter end lige Microsofts egen software. Og den form for mobilisering kan Linux / Open Source / Fri software miljøet ikke magte, og slet ikke økonomisk.
Det går nu ganske glimrende for Wine projektet allerede med v9, så jeg ser intet belæg for din pessimisme heldigvis.
Jeg vil gerne kritisere MS for mange ting, men jeg synes deres udgangspunkt for næste fase af PC gaming er helt i tråd med mine ønsker.
Det rent tekniske jeg har set, ser da spændende ud. Så meget desto vigtigere er det jo at sikre, at heller ikke det får lov at blive et lockin.
Det går nu ganske glimrende for Wine projektet allerede med v9, så jeg ser intet belæg for din pessimisme heldigvis.
Hvis man går ud fra det her status på wine er der stadig et stykke vej til at implementere DirectX8/9 i Wine; og det er ved DirectX9's sidste periode. DirectX10 bliver nok ikke nemmere. Wine er jo ikke ligefrem et nyt projekt, så vi skal nok ikke forvente et fuldt fungerende DirecX10 kompatibelt Wine i de første par år. Eller 3.
Kald det pessimisme, hvis det gør dig glad. Men så lang er listen heller ikke over fuldt fungerende applications/games med den nuværende version..
Men jeg er enig med dig i, at det tekniske ser spændende ud. Og med de nye pakninger/butikssamarbejde, integrerede konsol/PC spil etc. etc. skal der nok komme (mere) liv og popularitet i PC spillene. F.eks. Ser Alan Wake ganske interessant ud IMO.
#47 AenimA
Oddsne taget i betragtning, syntes jeg det er gået fremragende.
Tør ikke gætte på tidshorisonten, men med den infrastruktur som er på plads. Tror jeg nu det vil gå hurtigere, end det har gået hidtil. Men alt vil være gætværk.
Nej at reimplementere noget, som ændre sig hele tiden er ikke nemt eller hurtigt. Men listen over ting som fungerer acceptabelt, er nu alligevel voksende. Med spil er der måske en introsekvens, som ikke virker og må skippes. Det er til at leve med. Specielt CVS versionen, klarer mange ting. Træerne gror ikke ind i himlen, men mod de odds er det ret godt klaret alligevel.
Jeg ser det som både spændende og skræmmende, på en og samme tid. Men vælger at være forsigtig optimist alligevel.
Jo tak!.
Det i sig selv er da en motivationsfaktor alene, for alle dem som vil spille på Non-Microsoft platforme. Mange nye GNU/Linux brugere, er ikke glade for at slippe spillene. Og de giver Wine, er ret stort løft... :)
Hvis man går ud fra det her status på wine er der stadig et stykke vej til at implementere DirectX8/9 i Wine; og det er ved DirectX9's sidste periode.
Oddsne taget i betragtning, syntes jeg det er gået fremragende.
DirectX10 bliver nok ikke nemmere. Wine er jo ikke ligefrem et nyt projekt, så vi skal nok ikke forvente et fuldt fungerende DirecX10 kompatibelt Wine i de første par år. Eller 3.
Tør ikke gætte på tidshorisonten, men med den infrastruktur som er på plads. Tror jeg nu det vil gå hurtigere, end det har gået hidtil. Men alt vil være gætværk.
Kald det pessimisme, hvis det gør dig glad. Men så lang er listen heller ikke over fuldt fungerende applications/games med den nuværende version..
Nej at reimplementere noget, som ændre sig hele tiden er ikke nemt eller hurtigt. Men listen over ting som fungerer acceptabelt, er nu alligevel voksende. Med spil er der måske en introsekvens, som ikke virker og må skippes. Det er til at leve med. Specielt CVS versionen, klarer mange ting. Træerne gror ikke ind i himlen, men mod de odds er det ret godt klaret alligevel.
Men jeg er enig med dig i, at det tekniske ser spændende ud. Og med de nye pakninger/butikssamarbejde, integrerede konsol/PC spil etc. etc. skal der nok komme (mere) liv og popularitet i PC spillene.
Jeg ser det som både spændende og skræmmende, på en og samme tid. Men vælger at være forsigtig optimist alligevel.
F.eks. Ser Alan Wake ganske interessant ud IMO.
Jo tak!.
Det i sig selv er da en motivationsfaktor alene, for alle dem som vil spille på Non-Microsoft platforme. Mange nye GNU/Linux brugere, er ikke glade for at slippe spillene. Og de giver Wine, er ret stort løft... :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.