mboost-dp1
DSB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis der er nogle hos DSB som seriøst nu sidder og tænker: "Øj det var da godt nok mærkeligt at Internet til 1 kr pr. minut i år 2009 ikke var en succes" - Ja så har de godt nok ikke meget fornemmelse for hvad der sker ude i verden og hvordan udviklingen går.
De skulle måske prøve at snakke med nogle eksterne konsulenter, fordi stort set alle med lidt fornuft råbte alarm da deres oprindelige "tilbud" blev annonceret.
De skulle måske prøve at snakke med nogle eksterne konsulenter, fordi stort set alle med lidt fornuft råbte alarm da deres oprindelige "tilbud" blev annonceret.
hold da kæft mand! to år om at nå frem til den konklusion.
Mobilt bredbånd er stadigvæk dyrt hvis man fx som mig jagter et abn til min iPhone og opkobling via til når jeg er på farten, men DSB er en dyr fornøjelse i forvejen så det giver ikke mening at betale for deres net.
Det mindste de kan gøre med de billetpriser er sgu da at gi noget internet gratis - to år er bedre sent end aldrig.
Mobilt bredbånd er stadigvæk dyrt hvis man fx som mig jagter et abn til min iPhone og opkobling via til når jeg er på farten, men DSB er en dyr fornøjelse i forvejen så det giver ikke mening at betale for deres net.
Det mindste de kan gøre med de billetpriser er sgu da at gi noget internet gratis - to år er bedre sent end aldrig.
Ja og mobilt bredbånd med fx 3 virker altså ikke så godt på en tur til Struer. Der er flere steder undervejs hvor man mister forbindelsen. DSB's net fungerer ret godt (fik det gratisk ifm. en DSB 1' billet)... bare man ikke skulle igennem så meget crap for at logge sig på (gælder for de fleste wireless i dag, suk).
Vi vil bare...ha...et åbent access point.
Vi vil bare...ha...et åbent access point.
paradise_lost (4) skrev:Wow, vågnede DSB virkelig op. Eller hæver de bare billet priserne endnu mere
Det gør de nu nok under alle omstændigheder, spørgsmålet er så om de hæver prisen mere end de ellers ville have gjort?
Hvornår fatter politikerne at hvis de vil have bilerne ud af byerne og folk til at bruge kollektiv trafik, så skal priserne ned.
Meget meget ned.
Og gratis internet oveni er kun en lille start...
Hvordan kan nogen havde troet at det ville blive en succes at havde internet i toget der der koster det samme som billetten.
For mig har det givet mig mindre løst til at køre i tog, da jeg føler mig hånet når der køre et tog ind på perrongen med et stort: "internet i toget" skilt malet på siden, og man godt ved at det betyder: "giv os alt dit guld for et ustabilt internet"
For mig har det givet mig mindre løst til at køre i tog, da jeg føler mig hånet når der køre et tog ind på perrongen med et stort: "internet i toget" skilt malet på siden, og man godt ved at det betyder: "giv os alt dit guld for et ustabilt internet"
cryo (6) skrev:Ja og mobilt bredbånd med fx 3 virker altså ikke så godt på en tur til Struer. Der er flere steder undervejs hvor man mister forbindelsen. DSB's net fungerer ret godt (fik det gratisk ifm. en DSB 1' billet)... bare man ikke skulle igennem så meget crap for at logge sig på (gælder for de fleste wireless i dag, suk).
Vi vil bare...ha...et åbent access point.
Øh... Du kan da ikke sammenligne dsb's system med 3's net ude på bøh-landet :)
#6
Der vil jeg til gengæld sige, at Arrivas gratis wifi er helt fantastisk. Lige så snart man er forbundet og åbner sin favoritbrowser smider den en grøn side i hovedet af en, hvor man blot skal sætte et flueben ved, at man godkender en række betingelser, hvorefter man trykker "log på", og så er man igennem.
Det tager 2 sekunder, og det er nemt og overskueligt.
Synes godt nok også det er på tid at DSB fik indset, at der ikke var nogen forretning i det.
Aboot time.
Der vil jeg til gengæld sige, at Arrivas gratis wifi er helt fantastisk. Lige så snart man er forbundet og åbner sin favoritbrowser smider den en grøn side i hovedet af en, hvor man blot skal sætte et flueben ved, at man godkender en række betingelser, hvorefter man trykker "log på", og så er man igennem.
Det tager 2 sekunder, og det er nemt og overskueligt.
Synes godt nok også det er på tid at DSB fik indset, at der ikke var nogen forretning i det.
Aboot time.
He he. DSB har brug EKSTREMT mange penge og ressourcer på det l*rt. Hos 3 kan man få sådan et 3G accces point. Så du kan dele dit 3G ud på en WLAN i én enhed. Det havde sgu været bedre hvis DSB havde købt to af dem til hvert tog og så bare sat dem op uden kryptering.
Det ville have fungeret bedre OG været billigere end det det har nu - Som alligevel ikke virker.
Har rejst meget mellem Århus og KBH med 3 og det virker fint. Den kan falde ud i tunnelen, men det gør TDC's ikke efter sigende.
Way-to-go DSB. Endnu engang har i bevist at i ikke magter opgaven. Behøver jeg spørge: Hvor bliver alle de fine nye IC4-tog af? Næh! Ud med hele baduljen og lad nogle andre komme til.
På trods at DSBs advarsler om at Arriva skulle overtage noget togdrift i DK, så synes jeg nu at Arriva har bevidst at DSB ikke bør have fortrinsret på togdriften. - Amatører.
Det ville have fungeret bedre OG været billigere end det det har nu - Som alligevel ikke virker.
Har rejst meget mellem Århus og KBH med 3 og det virker fint. Den kan falde ud i tunnelen, men det gør TDC's ikke efter sigende.
Way-to-go DSB. Endnu engang har i bevist at i ikke magter opgaven. Behøver jeg spørge: Hvor bliver alle de fine nye IC4-tog af? Næh! Ud med hele baduljen og lad nogle andre komme til.
På trods at DSBs advarsler om at Arriva skulle overtage noget togdrift i DK, så synes jeg nu at Arriva har bevidst at DSB ikke bør have fortrinsret på togdriften. - Amatører.
paradise_lost (4) skrev:Wow, vågnede DSB virkelig op. Eller hæver de bare billet priserne endnu mere
En højere billetpris kan ikke umiddelbart, med rimelighed, undskyldes med at der skal laves internet i togene. Det koster altså ikke alverden sammenholdt med hvad togdriften ellers koster. Ellers så ville de have pligt til at nævne den som en del af deres større udgifter i deres regnskab.
http://ipaper.ipapercms.dk/DSB/fakta/Regnskab/Kvar...
\o/
Det DSB ikke har fattet er, hvor stor en fordel det her giver dem i forhold til konkurrencen med bilerne. Almindelige mennesker, der ikke har råd til DSB '1, kan nu med fordel bruge toget om arbejdsplads, og optimere deres tid bedre. Meget synd det her er kommet ca. 5 år for sent :D
Det DSB ikke har fattet er, hvor stor en fordel det her giver dem i forhold til konkurrencen med bilerne. Almindelige mennesker, der ikke har råd til DSB '1, kan nu med fordel bruge toget om arbejdsplads, og optimere deres tid bedre. Meget synd det her er kommet ca. 5 år for sent :D
#20 -
4. mar. 2010 11:13
Avenger- (15) skrev:
Der vil jeg til gengæld sige, at Arrivas gratis wifi er helt fantastisk.
Kan jeg så nikke genkendende til.... Det virker bare...
Problemet er bare at når jeg tager toget så er det kun 20-30 min. i et arrivatog og så 1½ time i DSB-tog... Så kan knap nok nå at få startede den bærbare op og sat mig til rette....
Kørte Skive-Århus H med Arriva og der var ingen udfald nogen steder på vejen. Hastigheden svingede selvfølgelig, men da jeg målte den, lå den på 2mbit, hvilket må siges at være godt nok, til det man skal bruge nettet til, i et tog.
Er bare super glad for, at vi har Arriva her i landsdelen!
Er bare super glad for, at vi har Arriva her i landsdelen!
#23 -
4. mar. 2010 11:29
Orange (22) skrev:Hvor gammel er din bærbar? 20 min opstart lyder af en del :)
Vist fra December :-P
Gider bare næsten ikke starte den op, åbne Visual Studio og SQL Managment Studio, finde ud af hvor jeg kom til, fortsætte i 5-10 min, hvorefter jeg bliver nød til at slukke.....
Kan self bare surfe på nettet, men så kan jeg ligeså godt bruge IPod'en.....
Hvem er ansvarlig for deres branding, seriously? Hvis de alligevel vil gøre det gratis, hvorfor så ikke bare sige at det er for at gøre det mere attraktivt, og ikke at "vi var DESVÆRRE nødt til at gøre det, men i virkeligheden ville vi gerne have malket vores kunder 3-5 år endnu".
Glæder mig dog til at de får smidt det på, og håber inderligt at det er noget der kan bruges bare tilnærmelsesvist. Har selv prøvet Arrivas netforbindelse, som var noget nær (eller fuldstændig) ubrugelig.
Glæder mig dog til at de får smidt det på, og håber inderligt at det er noget der kan bruges bare tilnærmelsesvist. Har selv prøvet Arrivas netforbindelse, som var noget nær (eller fuldstændig) ubrugelig.
10#
Ok har ikke ville læse kommentarer siden 10's men sådan er det.
Regeringen skal bare fatte at DR1 er en dødssejler og trække nogle penge ud af dem og bruge dem på DSB istedet for. Det er da LANGT mere brugbart og gavnligt for samfundet.
Side-spørgsmål; Vil det så også fungerer på strækningen Århus- Esbjerg når der er internet på IC-togene på den strækning? Ved godt at der står Århus-København, men det var beslutningen for to år siden. Så gælder det vel ALLE strækninger hvor internet er tilgengælig i togene.
Ok har ikke ville læse kommentarer siden 10's men sådan er det.
Regeringen skal bare fatte at DR1 er en dødssejler og trække nogle penge ud af dem og bruge dem på DSB istedet for. Det er da LANGT mere brugbart og gavnligt for samfundet.
Side-spørgsmål; Vil det så også fungerer på strækningen Århus- Esbjerg når der er internet på IC-togene på den strækning? Ved godt at der står Århus-København, men det var beslutningen for to år siden. Så gælder det vel ALLE strækninger hvor internet er tilgengælig i togene.
Spørgsmålet er nu, om firmaer såsom 3 føler sig truet, nu hvor der er mindre incitament for at have mobilt internet. Men ok, som én eller anden nævner her, så kan deres 3-forbindelse falde ud under togturen, så måske har der aldrig været konkurrence på det område.
Jeg har prøvet både med 3 og TDC, og begge dele falder ud Århus-Odense - 3 var dog markant værre så vidt jeg husker.
Men ret skal være ret - ved 3 kørte jeg over 2G - ved TDC kørte jeg kun 2G via en Nokia 6230i - ved ikke, om den højere hastighed kræver noget mere, eller om det ekstra det måtte kræve, er noget teknologien tager højde for.
Men ret skal være ret - ved 3 kørte jeg over 2G - ved TDC kørte jeg kun 2G via en Nokia 6230i - ved ikke, om den højere hastighed kræver noget mere, eller om det ekstra det måtte kræve, er noget teknologien tager højde for.
Det var dælme også på tide at DSB tog sig sammen til at gøre Internettet gratis... Nu har alle andre Toge haft gratis internet i jeg ved ikke hvor længe....
FLOT DSB
Det kræver typisk en 3G forbindelse for at kan følge med i den hastighed som toget køre...
FLOT DSB
TheAvatar (30) skrev:Jeg har prøvet både med 3 og TDC, og begge dele falder ud Århus-Odense - 3 var dog markant værre så vidt jeg husker.
Men ret skal være ret - ved 3 kørte jeg over 2G - ved TDC kørte jeg kun 2G via en Nokia 6230i - ved ikke, om den højere hastighed kræver noget mere, eller om det ekstra det måtte kræve, er noget teknologien tager højde for.
Det kræver typisk en 3G forbindelse for at kan følge med i den hastighed som toget køre...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.