mboost-dp1

Microsoft
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Men.. Hvor mange spil understøtter alligevel DX10 endnu?
Og Crysis, ja gode gamle Crysis, man skal jo seriøst have en computer fra det ydre rum for at køre det i Extra High eller hvad det hedder :(
Men det bliver da spændende og se hvordan det kommer til at påvirke spillene :)!
Og Crysis, ja gode gamle Crysis, man skal jo seriøst have en computer fra det ydre rum for at køre det i Extra High eller hvad det hedder :(
Men det bliver da spændende og se hvordan det kommer til at påvirke spillene :)!
Så hvad er det her, en annoncering af annonceringen? :)
#2, det kan måske netop være dette der skal til for at få spiludviklerne hevet med fremad. Plus at man jo lige skal tænke på, at computerspil gerne er et par år undervejs, og man måske ikke lige har lyst til at skrive hele grafik-engine om, "bare" pga. en ny DirectX. Endvidere er der mange spil, der benytter sig af eksisterende, licenserede grafik-engines, som sikkert også har et par år på bagen, og derfor ikke understøtter det nyeste af det nyeste.
#2, det kan måske netop være dette der skal til for at få spiludviklerne hevet med fremad. Plus at man jo lige skal tænke på, at computerspil gerne er et par år undervejs, og man måske ikke lige har lyst til at skrive hele grafik-engine om, "bare" pga. en ny DirectX. Endvidere er der mange spil, der benytter sig af eksisterende, licenserede grafik-engines, som sikkert også har et par år på bagen, og derfor ikke understøtter det nyeste af det nyeste.
ouch.. gad vide om mit nye GTX 280 kan køre DX 11?
Hvorfor er der egentlig ikke flere spil til DX10? Er det for svært at programmere til denne, eller er der for få der har kort der understøtter?
Hvorfor er der egentlig ikke flere spil til DX10? Er det for svært at programmere til denne, eller er der for få der har kort der understøtter?
Det ville være fedt hvis spiludviklerene også kigget på andet end DirectX, fx var OpenGL noget stort noget før i tiden... Hvis det ikke var for spil, havde jeg ikke Windows nu, Ubuntu 4 the win.
#6, id Tech 5 skulle angiveligt benytte OpenGL, og de regner i hvert fald selv med at den bliver bredt licenseret.
http://en.wikipedia.org/wiki/Id_tech_5
Jeg tror også den ringe udbredelse af Vista har en del at sige i forhold til Dx10 spil. Fx fik folk jo hurtigt fundet ud af at bruge Dx10-effekter i Crysis på Xp og Dx9.
http://en.wikipedia.org/wiki/Id_tech_5
Jeg tror også den ringe udbredelse af Vista har en del at sige i forhold til Dx10 spil. Fx fik folk jo hurtigt fundet ud af at bruge Dx10-effekter i Crysis på Xp og Dx9.
#8
Det er jo ikke rigtigt. DX10 bød blandt andet på shadermodel 4.0 og geometry shading. Det medfører en masse ting som var teknisk umuligt i DX9.(native altså)
Desuden er det ikke langsommere kig på tech specs på hhv. shadermodel 3 og 4. Det er hurtigere i de sitiuationer hvor man ydnytter den nye shadermodel eller nye features.
Bare fordi dit Crysis ikke gør den store forskel betyder det jo ikke at DX10 er langsommere og ikke kan mere. Det handler bare om at spilne skal ydnytte det først!
Det er jo ikke rigtigt. DX10 bød blandt andet på shadermodel 4.0 og geometry shading. Det medfører en masse ting som var teknisk umuligt i DX9.(native altså)
Desuden er det ikke langsommere kig på tech specs på hhv. shadermodel 3 og 4. Det er hurtigere i de sitiuationer hvor man ydnytter den nye shadermodel eller nye features.
Bare fordi dit Crysis ikke gør den store forskel betyder det jo ikke at DX10 er langsommere og ikke kan mere. Det handler bare om at spilne skal ydnytte det først!
#4 - hvis du mener at den ikke kan køre directx 10.0 tager du fejl.
Men du skriver godt nok 10.1? Var det 10.1 du mente?
Og hvad er 10.1 ? Er det bar en driverupdate?
Men du skriver godt nok 10.1? Var det 10.1 du mente?
Og hvad er 10.1 ? Er det bar en driverupdate?
"12, Mon ikke han mener 10.1 når det er det han siger ;)
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Directx_10.1
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Directx_10.1
Vi husker vel alle da DX10 kom ud og vi kom fra Halo 1 til Crysis ikk?
http://www.winmatrix.com/forums/index.php?showtopi...
Og det var sjovt hvordan det hele var Fake, altså det første med Flight Simulator var et Photoshop job, AOC kunne også gøre det i DX9 og samme med Crysis.
Når en public DX11 demo kommer ud skal man nok tage det med et gram salt.
http://www.winmatrix.com/forums/index.php?showtopi...
Og det var sjovt hvordan det hele var Fake, altså det første med Flight Simulator var et Photoshop job, AOC kunne også gøre det i DX9 og samme med Crysis.
Når en public DX11 demo kommer ud skal man nok tage det med et gram salt.
#14. Det billede har aldrig skulle vise DX10's muligheder. Det var som >pcplayer sagde det, en koncept tegners våde drøm.
Samt ser det også ud som om du har misforstået ideen med DX en hel del. Det eneste DX garanterer er at man kan bruge grafikkortet til at lave beregninger. Intet andet.
Resten er programmørernes og grafikernes arbejde.
Samt ser det også ud som om du har misforstået ideen med DX en hel del. Det eneste DX garanterer er at man kan bruge grafikkortet til at lave beregninger. Intet andet.
Resten er programmørernes og grafikernes arbejde.
har det overhovedet nogen betydning? efter hvad jeg har set, så existere direct x 10 slet ikke. Det er kun programmet som siger: du har ikke direct x 10. du MÅ ikke vælge den højeste indstilling.
Det er programmet som bestemmer om Direct X 10 giver bedre grafik. Hvilket det selvfølgelig får penge for fra Microsoft.
Hvad synes i ?
Det er programmet som bestemmer om Direct X 10 giver bedre grafik. Hvilket det selvfølgelig får penge for fra Microsoft.
Hvad synes i ?
At folk der bruger DX10 ikke får penge fra MS...
Det er ikke DX der skaber en flottere grafik, det giver bare nogle bedre værktøjer til programmørerne og kan give bedre ydelse ved formindskning af overhead.
Det er ikke DX der skaber en flottere grafik, det giver bare nogle bedre værktøjer til programmørerne og kan give bedre ydelse ved formindskning af overhead.
#18 Men hvis det skal udbredes og hvis man vil imponerer så var det måske en god idé at dem der har udviklet DX10 og viste hvad man kunne presse ud af det - giv os noget rigitg real time eyecandy som viser at man virkelig udnytter DX10 værktøjer.
På samme måde mener jeg Microsoft kunne bidrage mere til udbredelsen af bedre design når det gælder PC kabinetter.
På samme måde mener jeg Microsoft kunne bidrage mere til udbredelsen af bedre design når det gælder PC kabinetter.
#19
Hvilket måske mere er et område for hardwareudviklerne, og ikke software firmaer som MS.
Men du skal ikke høre mig klage, hvis MS skulle være med til at udvikle nogle hardwarestandarder for kabinetter og, ikke mindst, bedre modul-opbygget hardware. MS er et af de meget få firmaer, der har indflydelse nok til at skabe en standard indenfor det meget fragmenterede PC markede. Hardware er bare ikke rigtig deres speciale.
#on topic
Alle nyere Nvidia grafikkort (8800 - 280) understøtter op til og med DirectX10.
Alle ATI grafikkort fra HD3xxx og opefter understøtter DirectX10.1
DirectX 10.1 er en mindre opdatering til DirectX10, der især tilgodeser nogle specifikke features, såsom globalt lys og shader AA rutiner/blending.
DirectX 11 bliver kun annonceret - indtil videre skal den først blive udgivet sent 2009 (iflg. kilden).
Hvilket måske mere er et område for hardwareudviklerne, og ikke software firmaer som MS.
Men du skal ikke høre mig klage, hvis MS skulle være med til at udvikle nogle hardwarestandarder for kabinetter og, ikke mindst, bedre modul-opbygget hardware. MS er et af de meget få firmaer, der har indflydelse nok til at skabe en standard indenfor det meget fragmenterede PC markede. Hardware er bare ikke rigtig deres speciale.
#on topic
Alle nyere Nvidia grafikkort (8800 - 280) understøtter op til og med DirectX10.
Alle ATI grafikkort fra HD3xxx og opefter understøtter DirectX10.1
DirectX 10.1 er en mindre opdatering til DirectX10, der især tilgodeser nogle specifikke features, såsom globalt lys og shader AA rutiner/blending.
DirectX 11 bliver kun annonceret - indtil videre skal den først blive udgivet sent 2009 (iflg. kilden).
#4 Directx er et instruktionssæt, så gpu skal undersøtte instruktionerne for at kunne udføre dem, lidt ligesom med mmx, sse, 3dnow og 64bit udvidelserne i 80x86 arkitekturen.
#20 jep o derudover tager det for det meste et års tid før der begynder at komme spil, for folk skal først have gfxkort der understøter det.
#20 jep o derudover tager det for det meste et års tid før der begynder at komme spil, for folk skal først have gfxkort der understøter det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.