mboost-dp1

SXC - patyvo

Dell betaler $100 mio til børstilsynet

- Via The Economist - , redigeret af Net_Srak

I USA har Dell længe været involveret i en sag hos det amerikanske børstilsyn SEC, fordi SEC mente, computerproducenten har tilbageholdt vigtige økonomiske oplysninger i perioden 2002 til 2006.

I den periode havde Dell en aftale med Intel om kun at sælge produkter med Intels processorer, hvilket gav Dell adgang til en ekstra stor pose penge. Disse penge indgik ikke direkte i regnskaberne, men blev brugt til at lukke huller i regnskabet, så selskabet kunne komme ud med et positivt resultat.

SEC vurderer, at aftalen på et tidspunkt stod for 76 % af Dells kvartalsindtægter, hvilket førte til, at regnskabet styrtdykkede, da aftalen ophørte. Således måtte Dell præsentere blodrøde tal for året 2007, som blev forklaret med en aggressiv prisstrategi og høje komponentpriser.

For at få afsluttet sagen har Dell indvilliget i et forlig, der betyder, de skal af med 100 millioner dollars til SEC. Ud over forliget er der udstedt en bøde til ejeren Michael Dell på fire millioner dollars for skødesløshed.





Gå til bund
Gravatar #1 - Softy
26. jul. 2010 12:09
Hmmm... ja, så var der nok noget om sagen jo. Ellers ville Dell vel have kæmpet til sidste blodsdråbe ;-)
Gravatar #2 - MOA
26. jul. 2010 14:06
Fryd for det lortefirma... De er nogle elendige svindlere hele bundtet.

Siger jeg efter en tur i fogedretten i dag hvor Dell har snydt mig noget så grusomt.

Dell is hell!!!
Gravatar #3 - oliwood
26. jul. 2010 14:35
#2

Fortæl?
Gravatar #4 - JusteDK
26. jul. 2010 16:19
MOA (2) skrev:
Fryd for det lortefirma... De er nogle elendige svindlere hele bundtet.

Siger jeg efter en tur i fogedretten i dag hvor Dell har snydt mig noget så grusomt.

Dell is hell!!!


Do tell

Har min Dell på 2 år, og jeg håber sku ikke de går nedenom og hjem inden for det næste år, for så har jeg spildt penge på den forsikring jeg tegnede med computeren (varede 3 år)
Den har kørt fejlfrit og deres service er en fryd... vil glæde mig til at høre om dine oplevelser MOA
Gravatar #5 - MOA
26. jul. 2010 20:57
oliwood (3) skrev:
#2

Fortæl?

Laver en leasing aftale på noget udstyr til en virksomhed, jeg sætter underskrift så det kommer igennem, opretter PBS aftale alt er fint, sælger virksomheden, PBS aftale overholdt og sidste regning betales efter ca. 3 år, de sender slutfaktura (Noget restbeløb) som alm. post, der går kludder og de ringer til en anden virksomhed og bliver uvenner med ham, hører først da 1200 kr er blevet til 5000 kr. som jeg går med til at betale over 2 regninger, får del 1, betaler, afventer del 2, så kommer der en ny opkrævning efter 2-3 uger, nu skylder jeg 12.000 kr., gør indsigelse og siger jeg må henvende mig til selve virksomheden da jeg ikke gider hænge på regningen.. ringer igen nogle dage efter, der er fodgen sat på og vupti så er jeg i RKI... mød op 6 mdr. efter i fodgedretten (I dag)

Nu tog de så lige 12.000 kr. fra min bolig.

Kæft jeg følte mig røvrendt.
Gravatar #6 - Slettet Bruger [1377037234]
27. jul. 2010 06:25
Cool story bro

Viser meget hvor skod dells management er.
Gravatar #7 - MOA
27. jul. 2010 11:01
#6 helt enig, jeg er forbløffet over de fik lov af dommeren. Jeg har dog også den svaghed, at jeg ikke kendte til indsigelsesfrister til selve fodgedretten da det var første gang jeg fik sådan en skrivelse.

De havde på intet tidspunkt interesse i, at løse konflikten, det er det værste, der skulle bare smides renter og gebyrer på.

Men de 12.000 kr jeg bøder her og nu for, skal nok potentielt blive millioner i tabt fortjeneste på sigt for Dell, for jeg har trodsalt muligheden for ikke at anbefale dem resten af mine dage, blot ved at gengive min oplevelse med det lortefirma.

Deres danske direktør illustrerer iøvrigt meget godt deres latterlige mentalitet i forholdet til deres kunder, under interviewet d. 2 feb 2010 hvor hans telefon pludselig ringer og han må gå under et interview med Kontant: http://www.kommunikationsforum.dk/log/multimedia/b...

Gravatar #8 - Sikots
27. jul. 2010 11:06
MOA (7) skrev:
Deres danske direktør illustrerer iøvrigt meget godt deres latterlige mentalitet i forholdet til deres kunder, under interviewet d. 2 feb 2010 hvor hans telefon pludselig ringer og han må gå under et interview med Kontant: http://www.kommunikationsforum.dk/log/multimedia/b...

Haha jeg kan godt huske den sag - det var så åbenlyst at direktøren havde en medarbejder til at ringe til ham, hvis der var problemer med interviewet - og direktøren var ellers igang med at blive ristet.
Kæft det var en luset klam omgang - men jeg grinede dog højlydt!
Gravatar #9 - MOA
29. jul. 2010 09:25
Det er den værste medieoptræden nogensinde i menneskets historie :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login