mboost-dp1

Telia

Debitel skifter navn til Call me

- Via Comon - , redigeret af Pernicious

Da rettighederne til navnet Debitel udløber i 2009, har Telia valgt at skifte navnet til Call me. Med navneskiftet håber man på, at det vil hjælpe med at ligge det tidligere noget dårlige ry bag sig.

Jesper Brøckner, administrerende direktør, Telia skrev:
Vi kan nu tage det bedste fra Debitel, som er de gode tilbud og de skarpe priser, og det bedste fra Call Me, som er muligheden for at prøve nye ting af.

Med navneforandring kommer der også et nyt logo, der består af teksten Call Me på en skotskternet baggrund. Ud over denne ændring, så vil selskabet ikke lave de store ændringer ved deres image, da de mener, det vil få selskabet til at virke for utroværdigt hos kunderne.





Gå til bund
Gravatar #1 - karga
28. jan. 2008 10:34
Det "tidligere" dårlige ry..? Vil til jeg ligger i min grav aldrig stole på Debitel, og da slet ikke Telia
Gravatar #2 - RKJ
28. jan. 2008 10:35
Det nye logo lyder lige umiddelbart lidt specielt. Men lad os nu se..
Gravatar #3 - Pernicious
28. jan. 2008 10:40
#2

Du kan se det på www.callme.dk
Gravatar #4 - Duffi
28. jan. 2008 10:48
De kunne have været mere originale og skiftet navn til YouHear. Nåår nej.. :)
Gravatar #5 - rpey60
28. jan. 2008 10:49
YouSee, Call Me... Hvad bliver det næste!?
Gravatar #6 - hgul
28. jan. 2008 10:50
Der skal vist mere til end et nyt navn for at rette op på det ry Debitel har. Jeg mener, kundeservicen bliver jo ikke just forbedret fordi der kommer et nyt navn til.

Om Call Me er et godt navn, vil jeg ikke bedømme, men jeg har i hvert fald ikke lyst til at ringe til Debitel ;-)

Been there, done that.
Gravatar #7 - TheThufir
28. jan. 2008 10:51
Synes det er sjovt de skriver at de ikke ændrer andet end navnet for ikke at miste troværdighed... Jeg synes da det at de skifter navn får mig til endnu mere at miste troværdigheden til dem.. (ikke at der har været nogen..) Debitel ringer stadig (på trods af at det er 4 år siden jeg købte en telefon hos dem) med gode tilbud om at jeg bare kan komme over til dem, osv osv... Næ nej.. Telmor e har jeg haft i lang tid nu.. og det er godt/billigt/funktionelt... plus at jeg godt kan lide at jeg kan tanke min telefon op direkte fra telefonen og ikke behøver at finde en computer for at gøre det :)
Gravatar #8 - TheThufir
28. jan. 2008 10:53
Desuden.. HVIS de så endelig ville ændre på deres ry synes jeg da lige netop de bør ændre alt andet end navnet... Et firma har da et dårligt ry af en grund.. Og den grund forsvinder altså ikke af at man gemmer sig væk bag et nyt navn :P
Gravatar #9 - Zhor
28. jan. 2008 10:55
jeg ved ik om det er kun mig, men syndes det lyder lidt a la Sexlinie :/

#1
Vil jeg os sige... Min far har til sin tid haft en masse bøvl med dem som endte i retten...
Gravatar #10 - Magten
28. jan. 2008 10:57
Wouw, det nye logo er da rimelig grimt? :o

Som andre påpeger: Så det at skifte navn, skulle forvirre kunderne nok til at de tror hele firmaet nu er konge-firmaet der har styr på det hele?

Hmm....
Gravatar #11 - wide
28. jan. 2008 10:58
Damn hvor er det logo grimt.
Gravatar #12 - Dijkstra
28. jan. 2008 11:00
Det er jo lallende tåbeligt.

Vi skifter navn, - for det gamle er plettet.
Men øh, - vi fortsætter med vores julelege. Det kan vi vel så gåre en 3-4 år og så skifte navn igen.
"Ja nemlig ja!"

Hvad bliver det næste? No-name?

Klik ind her: http://www.debitelshop.dk/debitel/addToCartPage.do...

Det første er deres "BetalSenere", - som imho er lidt skummelt. Men i det mindste skriver de det relativt klart.
Det næste, - er det sekunds eller minuttakseret? Jeg kan ikke se det.
Og så, - hvis man går lidt tættere på, og klikker sig ind her: http://debitel.dk/debitel/data.nsf/q/CC651666C5DB7... og her: http://www.callme.dk/debitel/data.nsf/webDocuments...
ser man at opkald til telefonsvaren koster 99 øre/minut samt at der er en samtalestart på 50 øre og opkaldsforsøg på 25 øre. Samtalestart + opkaldsforsøg er i øvrigt ikke en del af minimumsforbruget. Så reelt er det umuligt at ringe for minimumsforbruget. Hvilket næppe var konkurrencestyrrelsens mening med det begreb.
I øvrigt er jeg stadig usikker på om man skal betale BÅDE opkaldsstart og opkaldsforsøg.

Men det er heller ikke så væsentligt. CallMe & Debitel. Heller ikke til mig!
Gravatar #13 - TrolleRolle
28. jan. 2008 11:20
Det kan da være at deres kunder er så heldige at Debitelsangen, som de bruger som vente musik, bliver skiftet ud...

Debitelsangen har teksten "Debitel, Debitel, Debi-Debi-tel, Debitel, Debitel, Debi-Debi-tel" osv osv... og det følger en eller anden melodi.

Man blive jævn træt af det efter en halv times ventetid...
Det er trods alt 6 år siden jeg ringede til dem for at opsige abbonementet og det var åbenbart irriterende nok til at jeg stadig husker det som det værste opkald til en kundeservice nogensinde.
Gravatar #14 - syrinx.dk
28. jan. 2008 11:41
#4, #5:
Så mangler vi bare at Nilfisk skifter navn til BlowMe eller YouSuck...

[ontopic]
Jeg forstår ikke helt hvad de/I mener med tidligere dårlige ry - jeg har selv haft debitel uden at have noget at klage over. Jeg nåede dog at skifte inden de kom under Telia's vinger, for Telia vil jeg ALDRIG have noget med at gøre - kender alt for mange der har haft problemer med deres snyderegninger osv.
Gravatar #15 - sKIDROw
28. jan. 2008 11:50
Bare fordi man siger fækalier istedet for lort, så tror jeg nu det lugter lige fælt. :P

Så jeg håber sandelig, du har lavet mere selvransagelse end det.
Gravatar #16 - Zhor
28. jan. 2008 11:56
#14

Jeg kan da give mit forslag eller eksempel til hvorfor der er et forbandet dårlig ry om debitel hjemme hos os...

Min far har haft abonement hos dem i et års tid for 5-6år siden... Så sagde han den op skriftligt og bad en skriftlig erklæring om opsigelsen... Den får han så tilbageog intet sker indtil 3måneder efter lukket abonement, der begynder han så lige pludselig at få regninger af forbrug og abonnement som han aldrig har brugt... Han ringer op og meddeler at der sket noget fejl og at han har skriftligt opsigelse...

Den beder de os om at sende og vi sender dem en kopi... Alligevel bliver regninger ved med at kommer uafbrudt 1 års tid vi ringer igen og denne gang siger de at de vil have originalen, men den går ikke for den er en bevis for at den er opsagt...

Det hele ender som sagt lidt tidligere i retten men jeg sendte bare opsigelsen til at og bad min far at lade være med at møde i retten for bevisen er sendt... Hvem tror i vinder sagen :)
Gravatar #17 - icebreaker
28. jan. 2008 11:59
Vi sælger det gamle lort til jer bare på en ny måde ^^
Gravatar #18 - Magten
28. jan. 2008 12:03
#14
Udover den nitte oplevelse #16 har haft (har selv oplevet at modtage regninger efter opsagt abonnement), kan jeg da fortælle dig at deres kundeservice (for 4-5 år siden) var så dybt hamrende latterlig dårlig at man skulle tro det var løgn.. Oftest tog det en times tid at komme i gennem til en kundeservice medarbejder, en time som man vel at mærke SELV skulle betale for (og med minutpriser en del dyrere end idag var det ikke en billig service)..
Gravatar #19 - holmen
28. jan. 2008 12:09
Det plejer ikke at l' problemet, naar man har sminket et lig...
Gravatar #20 - demolition
28. jan. 2008 12:19
#9: Tænkte jeg også lidt på. I Asien bruger Samsung navnet 'Anycall' som brand-navn til deres telefoner, men i Europa gav det nok associationer til callgirls, så man brugte bare Samsung navnet i stedet for..
Gravatar #21 - pbol01
28. jan. 2008 12:46
Jeg er grafisk debil, og jeg vil æde min gamle hat på, at jeg ikke engang, hvis jeg prøvede, kunne jeg lave et logo der er så grimt!
Har de fundet det i røven på Fat Bastard?
Gravatar #22 - Cinetix
28. jan. 2008 12:52
Kilden:
Debitel-ejerne Telia afviser at navneskiftet skal ses som en distancering fra det gamle ry.


Newz.dk:
Med navneskiftet håber man på, at det vil hjælpe med at ligge det tidligere noget dårlige ry bag sig.


?
Gravatar #23 - el_barto
28. jan. 2008 12:53
Offtopic (jeg fatter det ikke, hjælp!)

Hvorfor er nogle indlæg skjult og markeret med "Uheldig"? De virker ikke specielt "uheldige" men er bare en del af debatten!?
Gravatar #24 - Hald
28. jan. 2008 13:03
totalt klamt logo, håber allerede de har fyret deres marketingsafdeling. Jeg startede på Debitel, og kan takke dem for 1 eneste ting... det nemme mobilnummer jeg fik, og det er så det.. tåbelige, dumme, og unge mig (dengang) skiftede jeg til Telia... Unlim'ted eller hvad det nu hed, så droppede de det fordi der var nogle [jeg har intet med det at gøre, hehe] der misbrugte det / udnyttede det yderst optimalt. så skiftede jeg til Sonofon.. og tjaa.. det spiller :-)

men.. AT&T måtte godt komme til danmark nu, hvis i kan fange sådan en lille en... ;-)
Gravatar #25 - 001110
28. jan. 2008 13:24
Dårlig ry er en underdrivelse, det er hele den måde de driver forreting på der er fejlfyldt.

Der er tre i min omgangskreds der har haft debitel. Uafhængigt af hinanden, har alle tre over en epriode på 2 år haft opsagt deres abonnementer, og alle tre har haft store problemer med at "komme ud" med det resultat at de fortsat har skulle betale 7-9 måneder efter at de havde opsagt abonnementet, hvis det i det hele taget har kunne ladet sig gøre. Hos den ene tog det halvanden måned i sig selv bare at "få lov" til at sige aftalen/abonnementet op. Det er stik imod hvad der står i deres egne aftalevilkår.

Det lugter langt væk af fusk når man skal hen og true dem med advokat før end at man kan få lov til at opsige sit abonnement.


[OT]
Telia mistede mig som kunde for lang tid siden, en ting er de dårlige priser, noget andet er at min. ventetiden hos kundesupport er 20 min, og nej, opkaldet er ikke gratis..
Gravatar #26 - Swarms
28. jan. 2008 13:38
#23 Jeg ville også gerne have forklaringen, virkelig uinteressant at en kritik af fejl i nyheden skal gemmes under uheldig som f.eks. #22 blev.
Gravatar #27 - syrinx.dk
28. jan. 2008 13:55
#16:
Ok, jeg har som sagt ikke haft problemer med dem, heller ikke da jeg 'konverterede' til et andet selskab. Din oplevelse lyder mere som det man normalt hører om Telia - kender selv en hel del der har oplevet netop dette - og blot én af grundene til at jeg holder mig langt væk fra dem

#18:
Faktisk blev debitel's kunderservice for blot et par år siden kåret som den bedste (har ikke referencen), så de har åbenbart forbedret den siden - selvom jeg dog ikke syntes den var helt optimal
Gravatar #28 - karga
28. jan. 2008 14:22
#23 og 26
Uheldig er noget der her på Newz.dk kaldes for "Karma".. har man dårlig karma, vil ens indlæg med det samme være skjulte.. Man får uheldig eller dårlig karma hvis en bestemt mængde af ens indlæg bliver rated negativt..
Der er så op til flere, der efterhånden er begyndt at misbruge rating systemet
Gravatar #29 - Odyssey
28. jan. 2008 14:34
Ak, ja det nye logo passer da til servicen HAHA!!! Aldrig har jeg set så grimt et logo før...
Gravatar #30 - gnаrfsan
28. jan. 2008 15:06
#1 Så er vi da flere...
#28 Ved at spam rate?
Gravatar #31 - XxX
28. jan. 2008 15:29
Debitræls kan skifte navn 1000 gange men hvis de ikke skifter deres lorteservice ud så er det hele lige meget.

Har både en samlever og en far som uafhængigt af hinanden har haft bøvl med det skodfirma.

ALDRIG ALDRIG ALDRIG Debitel.

Kendte en unlocker der en overgang reklamerede med at han oplåste telefoner låst til debitel GRATIS...Han havde de OGSÅ pisset på og det var så hans hævn.

XxX
Gravatar #32 - Norrah
28. jan. 2008 18:37
you will have to call me , because I have no signal...
Gravatar #33 - PaW^
28. jan. 2008 19:36
debitel = Telia ? :O:O vidste jeg sku ikk.. nu overvejer jeg at droppe mit telia xpress abb. :O
Gravatar #34 - gnаrfsan
28. jan. 2008 23:19
#33 Hvis du kan. En bekendt kunne ikke. Det endte med en forbruger sag. Der var self masser af beviser på hans side, men stadig er det da irriterende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login