mboost-dp1

SXC - guitargoa

Danskerne er vilde med nethandel

- Via EB - , redigeret af Avenger- , indsendt af Donsig

Der er stadig flere og flere, som handler på nettet, og blandt de som gør, så er danskerne dem, der spenderer flest penge sammenlignet med resten af Europa.

En ny undersøgelse for nethandlen i Europa i 2010, lavet af Kelkoo, afslører, at danskerne i gennemsnit har købt ind for 12.310 kroner. Det er mere end 1.000 kroner mere end det næste folkfærd på listen, briterne.

Med førstepladsen ligger danskerne også 50 % over gennemsnittet for Europa, der er på cirka 8.000 kroner. Sammenlagt handlede danskerne for ikke mindre end 33,5 milliarder kroner online sidste år.

Til trods for de fine tal, så tror Kelkoo på, at tallet bliver endnu bedre for 2011, og forudser en stigning på 16 % til 38,8 milliarder kroner. Danmark er dog en lille spiller i europæisk sammenhæng, hvor alene Storbritannien i 2010 havde en omsætning på 388 milliarder kroner på e-handel.





Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jan. 2011 11:20
Oooog der faldt hammeren så ... Nevermind :D
Gravatar #2 - TrolleRolle
25. jan. 2011 11:20
Måske er det på tide at detailhandlen vågner lidt op.

Jeg synes personligt at de "rigtige" butikker i Danmark længe har været vandt til at de kan køre priserne op i totalt urealistiske højder. Hvis man rejser bare en smule til vores nabolande vil man opdage at mange ting er prissat noget mere fornuftigt derude.

På masser af varer kan man spare over 30% bare ved at købe det på nettet. Når forskellen er så stor så har jeg godt nok svært ved at overtale mig selv til at støtte en "rigtig" butik, selvom jeg egentlig gerne ville.
Gravatar #3 - torben09
25. jan. 2011 11:22
Hvorfor skulle man ikke handle derhjemmefra, og få leveret til døren, og som regel billigere end i en butik. For at forbedre sikkerheden, var det måske en idé, at de handlende tilmeldte sig PayPal, så kortoplysninger ikke bliver smidt for meget rundt i verden
Gravatar #4 - Tumleren
25. jan. 2011 11:29
torben09 (3) skrev:
For at forbedre sikkerheden, var det måske en idé, at de handlende tilmeldte sig PayPal


PayPal skal på ingen måde indblandes i mine køb på nettet. De har ry for at nægte modtageren af penge at gøre netop det - modtage penge. Hørt om Minecraft, startet af en svensker? Han brugte PayPal til at sælge med i starten, og havde omkring €1 mio. som han ikke kunne få udbetalt fordi PayPal nægtede, og kamdkafkfasfd nu skal jeg til at sige alt muligt som jeg ikke gider skrive.

bottom line, de har et dårligt ry, de skal ikke indblandes
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jan. 2011 11:33
Tumleren (4) skrev:
og kamdkafkfasfd nu skal jeg til at sige alt muligt som jeg ikke gider skrive.


¿Que?

Hvad mener du lige der :P
Gravatar #6 - mireigi
25. jan. 2011 11:43
Tumleren (4) skrev:
PayPal skal på ingen måde indblandes i mine køb på nettet. De har ry for at nægte modtageren af penge at gøre netop det - modtage penge. Hørt om Minecraft, startet af en svensker? Han brugte PayPal til at sælge med i starten, og havde omkring €1 mio. som han ikke kunne få udbetalt fordi PayPal nægtede, og kamdkafkfasfd nu skal jeg til at sige alt muligt som jeg ikke gider skrive.

bottom line, de har et dårligt ry, de skal ikke indblandes


På den anden side bruges PayPal til millioner af transaktioner ved køb af spil på Steam, og de har ingen problemer med at få udbetalt deres penge.

Jeg tror at det handler meget om ens konto er registreret til en virksomhed eller en privatperson.
Gravatar #7 - trylleklovn
25. jan. 2011 11:47
Tumleren (4) skrev:
Han brugte PayPal til at sælge med i starten, og havde omkring €1 mio. som han ikke kunne få udbetalt fordi PayPal nægtede


Ehm, de frøs hans account fordi de havde mistanke om svindel. Hvilket ikke er så mærkeligt når en privatperson lige pludselig har $750.000 på sin account. Han fik pengene igen senere.
Gravatar #8 - torben09
25. jan. 2011 12:20
Tumleren (4) skrev:
PayPal skal på ingen måde indblandes i mine køb på nettet. De har ry for at nægte modtageren af penge at gøre netop det - modtage penge. Hørt om Minecraft, startet af en svensker? Han brugte PayPal til at sælge med i starten, og havde omkring €1 mio. som han ikke kunne få udbetalt fordi PayPal nægtede, og kamdkafkfasfd nu skal jeg til at sige alt muligt som jeg ikke gider skrive.

bottom line, de har et dårligt ry, de skal ikke indblandes


Dét er jeg ikke klar over. Har altid haft en positiv opfattelse af PayPal, også når handler gik "skævt", refunderede de. Men pointen i dét, jeg sagde, ér, at det måske er godt med et eller andet centralt indbetalingssystem, så man ikke behøver at bruge sit kortnummer, hos folk, man ikke ved, vil gøre med dem
Gravatar #9 - Søren
25. jan. 2011 13:20
Som sagt, så er der jo en alt for stor prisforskel til at man kan overbevise sig selv om, at man godt vil købe i en butik.

Et eksempel er kameraudstyr:

Et kamera til ca. 5.000 online, sælges i diverse butikker for næsten 7000, hvis jeg ikke underdriver i min hukommelse. Det er for meget.

Det samme med alt andet, stort set.
En skærm til 1300 online, koster i fona 16-1700.
Gravatar #10 - Taxwars
25. jan. 2011 14:06
Så er det vel kun et spørgsmål om kort tid før de eksisterende afgifter på internettet bliver sat endnu mere op, så de grådige politikere kan kradse endnu mere ind til deres åndssvage projekter.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [3737464354]
25. jan. 2011 15:00
Jeg venter spændt på en Amazon.dk :)
Gravatar #12 - LinguaIgnota
25. jan. 2011 15:26
Jeg ville som sådan ikke have noget imod at betale lidt ekstra, hvis jeg til gengæld kunne få en ordentlig behandling og noget kompetent vejledning. Desværre har store dele af det danske butikspersonale helt glemt, at de arbejder i et servicefag, så man bliver ofte mødt af en 18-årig, tyggegummityggende, bruncremeindsmurt slikhårsmongol, hvis foretrukne responsum til ethvert spørgsmål er: "Det er jeg ikke sikker på..." - Nå, men tak for dét, så.
Og lad os endelig ikke glemme den mistænkeliggørelse, man skal udsættes for, når man vælger at gøre brug af sin reklamationsret. På det punkt har jeg ikke haft en eneste dårlig oplevelse med nethandel - jeg sender lortet tilbage, de giver mig mine penge eller en ny vare. Ingen diskussion, ingen sure miner, ingen ubehagelige blikke.

Man slipper også for insisterende sælgere, der forsøger at pushe et produkt, som man ikke er interesseret i. Prøv at gå i en 3-butik og fortæl dem, at du gerne vil have en iPhone; de vil næsten med garanti prøve det hårdeste de har lært, at prakke dig en HTC på i stedet. Jeg har en bekendt, hvis veninde var udsat for sådan en omgang og efter pres fra sælgeren valgte den billigere HTC - hun blev så skuffet over brugeroplevelsen, at hun begik selvmord.*

*True story, bortset fra det med selvmordet.

TL;DR: Fuck Fona.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login