mboost-dp1

Zerved
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det skal dæleme være hurtigt, hvis det skal være hurtigere end dankort.
De nye terminaler, i f.eks. dansk supermarked, godkender næste købet instant.
Det virker enormt bøvlet at skulle taste pin ind for at åbne telefonen, starte en app og igen godkende et beløb med pin/password.
#3 Nu er det jo ikke fordi dankort er nogen billig løsning, hverken for kunder eller erhvervsdrivende. Den er jo møj hamrende urimelig dyr, så rent prismæssigt burde zerved kunne gøre det markant billigere.
De nye terminaler, i f.eks. dansk supermarked, godkender næste købet instant.
Det virker enormt bøvlet at skulle taste pin ind for at åbne telefonen, starte en app og igen godkende et beløb med pin/password.
#3 Nu er det jo ikke fordi dankort er nogen billig løsning, hverken for kunder eller erhvervsdrivende. Den er jo møj hamrende urimelig dyr, så rent prismæssigt burde zerved kunne gøre det markant billigere.
Ja, lad os da holde al nytænkning og innovativ udvikling tilbage, grundet 1,- forøgelse på dagens ret til 249,-. Det er jo ikke sådan verden hænger sammen. Personligt elsker jeg når der kommer nye tiltag som Just-Eat.dk, som tjener godt på deres nytænkning - men det vigtige er ydermere - at det netop kommer forbrugeren til glæde. Umildbart har min lokale pizza-mand ikke hævet priserne i takt med at flere og flere transaktioner foregår via. nettet.
XorpiZ (3) skrev:Eftersom det må formodes at det ikke er gratis for virksomhederne at bruge, så er der tale om en ekstraudgift. Det må derfor også formodes, at virksomhederne sætter priserne op for ikke-Zerved kunder for at opveje ekstraudgiften.
Med andre ord - sikke et lortekoncept.
Det var da en noget flosset logik. Virksomhederne har også en udgift ved at lade dig servicere af en tjerner der skal modtage din bestilling. Denne udgift er nu sparet.
Eftersom man må formode at det er et særdeles lavt beløb der tages pr. ordre, så er de penge sgu nok mere end sparet for virksomheden. Ikke nok med det - det her tyder også på, at serviceniveauet bliver hævet for kunden.
Jeg stemmer for.
-N- (4) skrev:#3 Nu er det jo ikke fordi dankort er nogen billig løsning, hverken for kunder eller erhvervsdrivende. Den er jo møj hamrende urimelig dyr, så rent prismæssigt burde zerved kunne gøre det markant billigere.
Det afhænger ikke af Zerved, men af teleselskaberne (såfremt man betaler via telefonregningen). Hvis man betaler med sit dankort via app'en er man jo ligevidt.
Tyrian (6) skrev:Virksomhederne har også en udgift ved at lade dig servicere af en tjerner der skal modtage din bestilling. Denne udgift er nu sparet.
Tjenerne skal stadig være der for at servere maden og tage imod andre kunder.
Der er kun én gruppe, der kommer til at betale for restaurantens udgifter til Zerved. Og det er kunderne.
Magten (7) skrev:Der er jeg så uenig. Jeg vil absolut foretrække personlig betjening frem for en app. Det er en stor del af mine restaurant/cafe/bar besøg, så det vil jeg helst ikke undvære.
Det kan måske være en fordel, hvis man går på bar og ikke vil have personlig kontakt med andre mennesker.
Uanset om der kommer 734 nye måder at betale på, vil der stadig være brug for både tjener og dankort-terminal i al forudsigelig fremtid. Medmindre alle på magisk vis skifter til at betale med mobiltelefon. Og så er der sgu nok større spillere på markedet end det her "danske startup".
Jonas_ (11) skrev:Brugeren er i det mindste ikke oprettet indenfor det sidste døgn, ydermere har han postet et par nyheder før..
Uanset hvad, bør det være Newz' ansvar at rydde op i de indsendte nyheder, så evt. reklamer ikke slipper igennem. Det er fjollet at forsvare Newz og bannerkøb, hvis Newz selv er ligeglade.
#8 Tænkte bare, at hvis det gøres over telefonregningen, så "bundler" man jo til én dankort betaling, men ja, det kan snildt være at teleselskaberne er mere grådige en bankerne.
Der er kun kunderne til at betale, sådan er det jo. og zerved kan kun få penge fra en kilde, og det er forbrugerne :-D
Jeg vil nu stadig mene, at konkurrence på just eat og generel betaling i butikker/restaurationer er mere end almindelig velkommen.
Pris og kvalitet af jo afgørende for, om det bliver en succes, sådan er det i en markedsøkonomi.
Der er kun kunderne til at betale, sådan er det jo. og zerved kan kun få penge fra en kilde, og det er forbrugerne :-D
Jeg vil nu stadig mene, at konkurrence på just eat og generel betaling i butikker/restaurationer er mere end almindelig velkommen.
Pris og kvalitet af jo afgørende for, om det bliver en succes, sådan er det i en markedsøkonomi.
-N- (17) skrev:#8 Tænkte bare, at hvis det gøres over telefonregningen, så "bundler" man jo til én dankort betaling, men ja, det kan snildt være at teleselskaberne er mere grådige en bankerne.
Ahh, på den måde. Det har du selvfølgelig ret i, men jeg kan ikke forestille mig, at teleselskaberne gratis vil lege kreditselskab (som de jo kommer til) :)
Konkurrence er altid godt, men hele konceptet med at Zerved-kunder har større prioritet i køen end andre kunder er noget pjat.
478907111414718754684 (14) skrev:Uanset hvad, bør det være Newz' ansvar at rydde op i de indsendte nyheder, så evt. reklamer ikke slipper igennem. Det er fjollet at forsvare Newz og bannerkøb, hvis Newz selv er ligeglade.
Ja.. men er der overhovedet noget der indikerer at ukendte 'martinn' -uden efternavn, uden by, har noget som helst med en anden tilfældig martin fra Zerved at gøre?
især hvis vi (lidt langt ude) antager at ~martinn har et efternavn der starter med n, og Martin fra Zerveds fulde navn er Martin Willer Tychsen
gramps (19) skrev:Fordi normalt er det ikke kunderne som betaler for alle restaurantens udgifter?
Jo.
Men når der kommer flere udgifter (og vi antager at restauranterne ikke tager forskellige priser alt efter betalingsform), så må det nødvendigvis betyde en generel prisforhøjelse.
Jeg prøvede Zerved da jeg var inde i DK Koncertsal for nogle weekender siden.
Der var ekstrem lang kø ved baren og jeg skulle blot bestille lidt til pausen. Så jeg prøvede det reklamerede Zerved og må sige jeg blev positiv overrasket. Jeg kunne nemt lige vælge på menukortet hvad jeg ville have og efterfølgende betale. Da jeg kom ud til pausen, stod varene klar til indtagelse som hvis jeg havde bestilt det i baren.
Hvis jeg også kan undgå at skulle spænde ben for en tjener for at få opmærksomhed (Hvilket nogle gange er nødvendigt på Københavnske restauranter), så vil jeg helt klart gøre det.
Der var ekstrem lang kø ved baren og jeg skulle blot bestille lidt til pausen. Så jeg prøvede det reklamerede Zerved og må sige jeg blev positiv overrasket. Jeg kunne nemt lige vælge på menukortet hvad jeg ville have og efterfølgende betale. Da jeg kom ud til pausen, stod varene klar til indtagelse som hvis jeg havde bestilt det i baren.
Hvis jeg også kan undgå at skulle spænde ben for en tjener for at få opmærksomhed (Hvilket nogle gange er nødvendigt på Københavnske restauranter), så vil jeg helt klart gøre det.
Grunden til jeg tjekkede det var teksten i nyheden. Den har efter min mening nogle af de samme træk som vi tidligere har set når folk laver skjult reklame for deres arbejdspladser.Nagelfar^^ (20) skrev:Ja.. men er der overhovedet noget der indikerer at ukendte 'martinn' -uden efternavn, uden by, har noget som helst med en anden tilfældig martin fra Zerved at gøre?
Mén hvis man nu absolut skal avle med fluer, så har vedkommende jo lagt adskillige artikler op som intet har med dette at gøre.
XorpiZ (8) skrev:Tyrian (6) skrev:Virksomhederne har også en udgift ved at lade dig servicere af en tjerner der skal modtage din bestilling. Denne udgift er nu sparet.
Tjenerne skal stadig være der for at servere maden og tage imod andre kunder.
Der er kun én gruppe, der kommer til at betale for restaurantens udgifter til Zerved. Og det er kunderne.
Men bemandingen bliver mindre, når opgaven bliver mindre. Så det kan godt være kunderne kommer til at betale udgifterne til Zerved men det er stadig resourcer der spares på personalesiden.
Kunne det tænkes at det kom til Danmark på et tidspunkt læs: Jylland
Det kan koste mange arbejdspladser, ja :(
Tyrian (26) skrev:Men bemandingen bliver mindre, når opgaven bliver mindre. Så det kan godt være kunderne kommer til at betale udgifterne til Zerved men det er stadig resourcer der spares på personalesiden.
Det kan koste mange arbejdspladser, ja :(
Wolfgang (22) skrev:Jeg prøvede Zerved da jeg var inde i DK Koncertsal for nogle weekender siden.
Der var ekstrem lang kø ved baren og jeg skulle blot bestille lidt til pausen. Så jeg prøvede det reklamerede Zerved og må sige jeg blev positiv overrasket. Jeg kunne nemt lige vælge på menukortet hvad jeg ville have og efterfølgende betale. Da jeg kom ud til pausen, stod varene klar til indtagelse som hvis jeg havde bestilt det i baren.
Hvis jeg også kan undgå at skulle spænde ben for en tjener for at få opmærksomhed (Hvilket nogle gange er nødvendigt på Københavnske restauranter), så vil jeg helt klart gøre det.
og hvis de ville udvide det så man kunne bestille bord, og mad samtidig så maden bare stod klar når man kom :)
Hængerøven (27) skrev:Kunne det tænkes at det kom til Danmark på et tidspunkt læs: Jylland
Det kan koste mange arbejdspladser, ja :(
Nu er det nok primært tiltænkt caféer og ikke gourmetrestauranter, og cafeer har jo som bekend UDELUKKENDE piger, der studerer humaniora ansat som tjenere, der hader dig, fordi samfudet af uransagelige årsage har sendt dig til dem for at irriterende dem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.