mboost-dp1

unknown

Dansk H&S: Klar det selv, forbrugerminister!

- Via Politiken - , redigeret af Pernicious

Forbrugerministeren, Lars Barfoed (K), mener at detailhandelen skal oprette deres eget IT-ankenævn for at tilvejebringe hurtigere sagsbehandling af klager over IT-udstyr. Som det fungerer nu er der ofte en ventetid på op mod halvandet år for forbrugerklager hos Forbrugerklagenævnet. Hvis branchen ikke selv har oprettet et IT-ankenævn inden slutningen af året kan der komme lovgivning på tale, siger forbrugerministeren.

Dansk Handel & Service er uening i forbrugerministerens holdning, og mener selv at det er mere rimeligt at det offentlige selv forsøger at nedbringe ventetiden.

Dansk Handel & Service har før udtalt sig i denne sag.





Gå til bund
Gravatar #1 - jack_call
11. jun. 2005 06:15
Hvad er det lige HS ikke har forstået? Det offentlige vil jo netop gøre noget for at nedbringe ventetiden. Hvis HS gik med nu, kunne de blot få noget at sige, om udfærdigelsen af et sådan ankenævn.
Jeg ved godt at det er penge til det HS vil ha, men det sker næppe.
Gravatar #2 - lorric
11. jun. 2005 06:34
Tjoh, opgaven er i dag hos Forbrugerklagenævnet. Jeg kan da godt forstå at HS ikke vil have den opgave, blot fordi det offentlige har en lang ventetid. Og ville forbrugeren være tjent med et klagesystem, der var styret af detailhandlen? hmmm, prøv igen Lars Barfoed.
Gravatar #3 - TWFH
11. jun. 2005 07:01
Dansk Handel & Service er uening i forbrugerministerens holdning, og mener selv at det er mere rimeligt at det offentlige selv forsøger at nedbringe ventetiden.

Bevares, ganske vist er Forbrugerklagenævnet, som en offentlig instans, delvist skyld i ventetiderne, men det er jo ikke DEM som skaber problemet i første omgang - det er jo netop branchen og deres til tider noget spøjse holdning til forbrugerne, dvs. deres kunder.
Er helt klart af den holdning at branchen bare kan punge ud, og det i en ruf!

#2 Du har på den anden side ret i, at det næppe ville være hensigtsmæssigt med et klageorgan som var branchestyret - det var nu også blot min mening de skulle betale, og derudover ikke have nogen som helst administrativ funktion inden for foretagendet.
Gravatar #4 - DL
11. jun. 2005 07:04
Man kunne også oprette et offentlig system, og så lade detailhandlen betale hver sag, så vil behandlingen af den enkelte forbruger ret sansynligt blive meget bedre...
Gravatar #5 - ChrashOverride
11. jun. 2005 17:29
er det bare mig der har det dårligt med at få et IT klage nævn som forhandlerne selv har styr på eller er der andre personer som har det lidt mistænkeligt ved dette udsagn????

Jeg mener det vil være noget hen af det samme som at sige at Politiet efterforsker selv de sager hvor folk mener at de er gået over stregen med for meget magt....
Det vil sikkert gå meget meget hurtigt med sådanne metoder i undersøgelserne af sig selv..
JOKE. "Har jeg gjort noget galt..." 5 sek senere " Hmmmm nej det har jeg ikke..."
Gravatar #6 - rackbox
11. jun. 2005 20:19
Det ville være 1000 gange mere rimeligt at finde de brodne kar i branchen og så lade dem betale hele gildet - eller lukke. Jeg ved godt, at der er mange brodne kar, men det er fa'me synd for de få der faktisk behandler forbrugerne ordentligt.

Ved godt, at det ikke lige just er nemt at finde de rette syndere..
Gravatar #7 - Whoever
12. jun. 2005 07:30
#2, #3, de fleste andre brancher håndterer fint selv deres klagenævn, så hvorfor ikke IT-branchen?

Mere relevant er det at man ikke har defineret IT endnu. Det bliver hurtigt til alle produkter, hvori der indgår IKT komponenter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login