mboost-dp1

Akkilu

Dansk firma forsøger sig med lavpris-tablet

- Via Akkilu - , redigeret af Pernicious

På det efterhånden meget omfattende tablet-marked, håber det nystartede danske firma Akkilu, at de kan få en del af markedet med en lavpris-tablet.

Navnet på tabletten er “Dub” den kører Android 4.2.2 (Jelly Bean), indeholder 512 MB RAM, Wi-Fi, Gsensor, en Cortex A8 1 GHz CPU, 7″ skærm med en opløsning på 800×400 pixels og et batteri som er oplyst til at holde til 6 timers “normalt brug”.

Specifikationerne er ikke i nærheden af hvad konkurrenter som iPad eller Nexus 7 har, men til gengæld er prisen meget lav, da den kun koster 499 kroner, hvilket er målet for firmaet.

Akkilu skrev:
Tablets har længe været en ting, som kun folk med mange penge har råd til. Det vil vi gerne ændre på, og derfor har vi lanceret vores tablet Dub.

Opdatering: – Bemærk at denne nyhed har indicier for at være falsk. Vi har valgt ikke at slette nyheden, så du kan læse de kommentarer, der er omkring produktet og virksomheden.





Gå til bund
Gravatar #101 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. jun. 2013 11:01
#99

Hedder du (eller ejeren) Ole?
Gravatar #102 - sohu
18. jun. 2013 11:03
Thoroughbreed (101) skrev:
#99

Hedder du (eller ejeren) Ole?


De er ikke svindler hvis det er du mener og nej.

Hvis i har problemer med at købe igennem dem fint. De får en forhandler fra Roskilde meget snart som i kan købe igennem.
Gravatar #103 - Nåkja
18. jun. 2013 11:05
sohu (102) skrev:
Hvis i har problemer med at købe igennem dem fint. De får en forhandler fra Roskilde meget snart som i kan købe igennem.


Jeg tror både mig, Skat og forbrugerombudsmanden har problemer med "dem".
Gravatar #104 - IT-ekspert Kejser
18. jun. 2013 11:09
Åbningstiderne minder mig om de tidspunkter skoleelever får fri på.
http://akkilu.dk/kontakt-os/ skrev:
Mandag: 15.30- 20.00

Tirsdag: 14.30-20.00

Onsdag: 13.30-20.00

Torsdag: 14.30-20.00

Fredag: 12.30-20.00

Lørdag: 12.00- 15.00

Søndag: 12.00- 15.00


Protip - læg mærke til udsvinget i start-tidspunkt
Gravatar #105 - Hånter
18. jun. 2013 11:10
sohu (99) skrev:
En mere ting: De har siddet igår og rettede alle grammatiske fejl og har ændret nogen ting. De har blandet andet fået et telefon nummer. Og de nævner navnet på den rigtige processor.

De vil gerne lytte til jer og det har de gjort.

Er der mere de kan gøre bedre?


Ja, de kan holde op med at få en "praktikant" til at stå for hele virksomheden samt overholde de regler der nu skal overholdes, når man sælger ting som virksomhed (Regler). Derudover synes jeg det er dybt uprofessionelt at du stadig påstår at det ikke er dig der står bag virksomheden, når du så tydeligvis gør det.
Gravatar #106 - IT-ekspert Kejser
18. jun. 2013 11:12
Desuden bliver batteritiden ændret jævnligt. I går var den på 6 timer og i dag er den på 5 timer.

EDIT: På produktbeskrivelsen står der: "Medfølger 14 dages returret"

Det er et lovkrav* at man skal give 14 dags returret ved fjernsalg.

*forbrugeraftalelovens §§ 17 og 18
Gravatar #107 - Nåkja
18. jun. 2013 11:16
478907111414718754684 (103) skrev:
sohu (102) skrev:
Hvis i har problemer med at købe igennem dem fint. De får en forhandler fra Roskilde meget snart som i kan købe igennem.


Jeg tror både mig, Skat og forbrugerombudsmanden har problemer med "dem".


http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/internettetehandel?SC_itemid=88f301f3-ef54-4d12-a1ba-e8aa930a7095 skrev:
4. Oplysningspligten
4.1. Det følger af hvert lands lovgivning, at en række oplysninger skal gives før, under og efter en aftale er indgået. Det er nødvendigt, at den erhvervsdrivende sætter sig ind i de oplysningskrav, der er i den nationale lovgivning. Blandt andet – men ikke udelukkende – skal den erhvervsdrivende give oplysninger om:

4.1.1.1. Navn og adresse på virksomheden, registreringsnummer og oplysninger, der gør det muligt hurtigt at kontakte og kommunikere med den erhvervsdrivende, herunder e-post adresse.

Så overholder Akkilu overholder ikke lovgivningen for online handel.
Gravatar #108 - Nåkja
18. jun. 2013 11:59
Lidt mere om hvilke oplysninger, man skal give:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Foer-s...
Gravatar #109 - DrHouseDK
18. jun. 2013 13:54
Og i dag har den fået en helt anden CPU. Der er noget galt i Laksegade.

Gad vide om nogen har lavet en nyhed ud af en skoleopgave? Det kunne Akkilu meget vel være..
Gravatar #110 - Pingvin
18. jun. 2013 14:50
Jeg er mest imponeret over Soho's stædighed over ikke at ville indse at dette foretagende er helt håbløst som det er nu - og fortsat bare snakker videre om de få ændringer som ironisk nok intet ændre.

Som om han slet ikke forstår sammenhængen eller hvad der bliver sagt :S
Gravatar #111 - tashda
18. jun. 2013 15:12
Det her er den sjoveste tråd der længe har været!
Har nogen ringet til nummeret endnu og spurgt hvorfor der pludseligt er specifikationsændringer på hjemmesiden, hvorfor der markedsføres med 14 dages returret og hvordan de får lavet SW-updates hurtigere og bedre end Google?

Det er ihvertfald en samtale jeg meget gerne vil lytte til.. :) (Hvis den bliver optaget så husk at oplyse dette, og at det kan ske den bliver offentliggjort)...
Gravatar #112 - NeoNmaN
18. jun. 2013 16:16
I Dub tabletten medfølger der et USB port, der kan gør at du let kan flytte dine filer. Bemærk at denne USB Port ikke er indbygget, men en adapter fra Micro Usb til USB Port.


Sådan en USB port har jeg squ aldrig set før ^^ temlig blæret at USB porten ikke er indbygget i den tablet! :D
Gravatar #113 - Mr.Smiley
18. jun. 2013 16:21
NeoNmaN (112) skrev:
Sådan en USB port har jeg squ aldrig set før ^^ temlig blæret at USB porten ikke er indbygget i den tablet! :D


Flueknepperi, vil være passende på den kommentar.

Der er tale om en Micro-USB port.
Derfor kan man ikke sige at USB-Porten er integreret i enheden, som sådan, da det jo som sagt er af Micro varianten.
Det kommer lidt an på hvordan man ser på det.

...Flueknepperi.


- Og jeg har intet what so ever med denne "tablet" at gøre.
Ville være pænt flov over at være en del af det og ellers overvejer at søge tilflugt i et andet land efter dette..
Gravatar #114 - Slettet Bruger [2755817253]
18. jun. 2013 16:53
The plot thickens...
Gravatar #115 - FlameBait
18. jun. 2013 17:09
Det her er den mest spændende tråd længe!
Gravatar #116 - theflowmanager
18. jun. 2013 19:35
Jeg startede med at følge denne nyhed i går, og da det er min fødselsdag i dag vil jeg blot sige tak for god underholdning til jer alle som har bidraget til denne tråd! Underholdsnings værdien har været helt i top! Som en god sort komedie! :)
Gravatar #117 - nielsbuus
18. jun. 2013 20:08
Med risiko for at blive ratet gentagelse:

Det her er den bedste tråd på newz i mange måneder. Den er reality satire på et højt plan. Og så har jeg også lært noget om Vordingborg Køkkener for 13 år siden.

Hvis man kunne rate nyheder, så ville denne her være informativ, relevant, sjov, interessant, +1 og LIKE på én og samme tid.
Gravatar #118 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. jun. 2013 20:15
#117

Du KAN rate nyheder .. Tryk på "Stem (0)" -_-
Gravatar #119 - Backfirejr
19. jun. 2013 13:38
Hr. Kejser (96) skrev:
Formuar til e-mærket.dk skrev:
Hej E mærke.

Jeg vil blot gøre Jer opmærksom på et muligt misbrug af e-mærket hos denne side: http://christiansen-total.webshop3dev.com/

De skilter med e-mærket men følger man linket kendes butikken ikke.

Denne tråd på newz.dk: http://newz.dk/dansk-firma-forsoeger-sig-med-lavpr... referere til siden og ejerens tilsynladen blakket historik.

Jeg håber I kan bruge min mail til beskyttelse af e-mærkets troværdighed.

Hilsen Mads


Har gjort e-mærket opmærksom på mulig svindel med logo.


Samme her.

Fik følgende svar, for de interesserede:

E-mærket skrev:
Hej ____.

Tak for din mail.

Jeg kan bekræfte at Christian Total IKKE er e-mærket. De har tidligere været en e-mærket netbutik, men vi har opsagt samarbejdet. Vi har en sag kørerende mod dem, for uberettiget brug af vores logo, hvor der er udstedt en række dagbøder for denne overtrædelse. Vi arbejder derfor hårdt for at få Christiansen Total til at nedtage vores logo, og stoppe med at misbruge vores e-mærke.

....




Gravatar #120 - Hylle
19. jun. 2013 15:28
Bedste tråd på newz.dk nogensinde. Jeg prøvede at købe via. bankoverførsel, så man måske kunne få lidt bankinformation/mere info om hvem der egentlig sælger de her tablets.

Fik følgende svar dagen efter min ordre:

akkilu skrev:
Hej Stefan.

Vi har valgt ikke at tage imod bank overførelse fra i dag. Da vi mener at det ikke giver kunden sikkerhed nok.

Du kan betale gennem kredit kort hvor du også kan foretage indsigelser hvis der er problemer.


Det er bemærkelsesværdigt at både ejeren og sohu begge skriver "kredit kort" som to ord, og f.eks. "bank overførelse".
Det er ikke fordi jeg går op i folks små stavefejl, men det er da påfaldende at både praktikanten, som er praktikant selvom firmaet ikke har noget CVR nummer, webmasteren, og ejeren begge har problemer med de samme ting i dansk retskrivning.
Det er næsten som en slags smitsom sygdom.

Men sohu kan sagtens redde den her ved at sige "Det var mig der svarede på mailen, jeg er jo i praktik der." :-)
Gravatar #121 - sohu
19. jun. 2013 16:47
Hylle (120) skrev:
Bedste tråd på newz.dk nogensinde. Jeg prøvede at købe via. bankoverførsel, så man måske kunne få lidt bankinformation/mere info om hvem der egentlig sælger de her tablets.

Fik følgende svar dagen efter min ordre:

akkilu skrev:
Hej Stefan.

Vi har valgt ikke at tage imod bank overførelse fra i dag. Da vi mener at det ikke giver kunden sikkerhed nok.

Du kan betale gennem kredit kort hvor du også kan foretage indsigelser hvis der er problemer.


Det er bemærkelsesværdigt at både ejeren og sohu begge skriver "kredit kort" som to ord, og f.eks. "bank overførelse".
Det er ikke fordi jeg går op i folks små stavefejl, men det er da påfaldende at både praktikanten, som er praktikant selvom firmaet ikke har noget CVR nummer, webmasteren, og ejeren begge har problemer med de samme ting i dansk retskrivning.
Det er næsten som en slags smitsom sygdom.

Men sohu kan sagtens redde den her ved at sige "Det var mig der svarede på mailen, jeg er jo i praktik der." :-)


Du svarede jo for mig :)
Gravatar #122 - Backfirejr
19. jun. 2013 17:42
sohu (121 skrev:


Du svarede jo for mig :)


Sætter de virkeligt en praktikant til at håndtere al kundekontakt?
Gravatar #123 - Hånter
19. jun. 2013 17:58
#sohu - Synes du ikke selv du er ved at være lidt for langt ude? Helt ærligt? Det er åbenlyst at det er dig der står bag hjemmesiden (der stadig har mange fejl, og især sproglige fejl). Kan du ikke bare indrømme det, og så komme over den her latterlige diskussion?

Jeg synes du trækker den alt for langt ud, og jeg er slet ikke i tvivl om at andre Newz'ere er mere trætte af det end jeg er. Hvis de bliver trætte nok, så får du skam en masse opmærksomhed omkring din virksomhed. Du kan eventuelt søge lidt på www.kynz.dk om de WoW-tråde vi har haft. Eller om de andre hjemmesider der har prøvet på at få "gratis reklame" her på Newz, hvor de, gennem Googles web-crawlere, bl.a. er blevet associeret med børnearbejde, porno og des lige. Meget underholdende læsning dog!
Gravatar #124 - Fjolle
19. jun. 2013 18:54
Backfirejr (122) skrev:
Sætter de virkeligt en praktikant til at håndtere al kundekontakt?


De har jo travlt med at opdatere android og finde ud af hvordan man undgår at skrive cvr nr på hjemmesiden.
Gravatar #125 - snesman
19. jun. 2013 19:41
Det havde forbigået min opmærksomhed hvor god underholdning sohu er i stand til at levere, specielt her, men også i andre tråde.

Man mindes anal guso på en sær måde.
Gravatar #126 - sohu
20. jun. 2013 07:00
Hvor er der grammatiske fejl?
Gravatar #127 - Nåkja
20. jun. 2013 07:18
They're everywhere!
Gravatar #128 - sohu
20. jun. 2013 09:52
478907111414718754684 (127) skrev:
They're everywhere!


Hvor.
Gravatar #129 - Fjolle
20. jun. 2013 09:52
sohu (128) skrev:
478907111414718754684 (127) skrev:
They're everywhere!


Hvor?


FYP
Gravatar #130 - XorpiZ
20. jun. 2013 10:00
Fordi jeg er i godt humør, så får du en liste. Du må selv finde fejlene.

Dub-tabletten er en af Danmarks billigste, og bedste tablet til prisen!
så vær opmærksom på at det vil tage lidt længere tid.
Vi mener at tablets skal være nemme at bruge.
Du kan læse mere om den under Butik.
Touch betyder at man kan bruge sine fingre til at styre computeren i stedet for den traditionale mus og tastatur.
Vi syntes at 3700kroner er alt for meget for hel almindelig forbrugere, derfor sælger vi vores Dub Tablet der kun står til 499,99 kroner!

Og det var bare en hurtig skimning.

Seriøst, sohu. Tag dig dog sammen og stå ved hvad du har lavet.
Gravatar #131 - ninja-mad
20. jun. 2013 10:05
sohu (126) skrev:
Hvor er der grammatiske fejl?

Sproglige fejl og stavefejl blev der sagt, og der kan nævnes, som allerede før: din konsekvente opdeling af sammensatte navneord og andre småting som ikke at konsekvent sætte kommaer (bemærk hvordan kun den øverste halvdel af hjemmesiden er med kommaer), resten er bare korte sætninger.
Gravatar #132 - Pingvin
20. jun. 2013 14:11
Heh,

Egentlig får han en masse input og sparring til sin virksomhed. Gratis konsulent hjælp til at "finpudse" forretningen.

Dog skulle bundniveauet nok have været lidt højere hvis det skulle kunne være brugt positivt :)

Men ideen kunne sådan set være fin :)
Gravatar #133 - NeoNmaN
20. jun. 2013 18:40
Elsker simplehen denne sætning

Alle software opdateringer bliver lavet af vores programmerings hold.


Så de har simplehen et helt programmerings hold sidene og udvikle Android nice, trode det var Google der leveret disse opdateringere! :D
Gravatar #134 - Jakob Jakobsen
20. jun. 2013 18:49
#133

For at være fair, så skal Android jo tilpasses hardwaren, så lidt skal der da laves ved en opdatering.
At det så er 100% løgn fra Akkilus (Sohus) side er en anden ting.
Gravatar #135 - Hylle
21. jun. 2013 01:22
NeoNmaN (133) skrev:

Så de har simplehen et helt programmerings hold sidene og udvikle Android nice, trode det var Google der leveret disse opdateringere! :D


Jep, også har de sohu, praktikanten der ikke kan stave eller lave rimelig professionelle websider til kundekontakt (:

Helt ærligt, så det sgu okay hvis man vil prøve som folkeskoleelev at lave noget import, men man skal nok være lidt mere ærlig, og lave det mere professionelt fra starten.
Gravatar #136 - sohu
21. jun. 2013 08:31
NeoNmaN (133) skrev:
Elsker simplehen denne sætning

Så de har simplehen et helt programmerings hold sidene og udvikle Android nice, trode det var Google der leveret disse opdateringere! :D


Google laver kun en "hoved" opdatering. Der er ikke tilpasset nogen enheder.

Selv drivernes og libaries og meget andet.

Google levere ingen opdateringer til de enkelte enheder bortset fra dem de laver til Nexus enheder.
Gravatar #137 - sohu
21. jun. 2013 10:15
sohu (136) skrev:
.


Jeg glemte at nævne at udybe dette:

"Selve drivernes og libaries og meget andet."

Selv drivernes og libaries og meget andet, det skal vi selv stå for. Uden disse vil en opdatering ikke FUNGERE.
Gravatar #138 - Nåkja
21. jun. 2013 10:16
sohu (137) skrev:
Selv drivernes og libaries og meget andet, det skal vi selv Tagital stå for. Uden disse vil en opdatering ikke FUNGERE.

FYP :-)
Gravatar #139 - sohu
21. jun. 2013 11:07
478907111414718754684 (138) skrev:
FYP :-)


http://gyazo.com/92cf80a39889f34314ff793ef1b184bb

Vi er den eneste producent af denne slags tablet, der kører Jelly Bean 4.2.2.
Gravatar #140 - Lowkey
21. jun. 2013 11:09
Måske vi skulle få rettet overskriften til noget i retning af "8. klasses elev importerer tablets fra Kina" og så lade historien handle om unge iværksættere (eller udviklingshæmmede voksne - det er ikke til at sige hvad vi har at gøre med her).

Så bliver der sat en positiv vinkel på, i stedet for at det er et fesent forsøg på gratis reklame.
Gravatar #141 - Nåkja
21. jun. 2013 11:10
sohu (139) skrev:
Vi er den eneste producent af denne slags tablet, der kører Jelly Bean 4.2.2.


"I" er ikke producent, "I" er distributør. Og jeg stoler ikke en skid på at "I" selv laver softwaren. Du lyver jo så det driver af dig hele vejen igennem denne tråd og på hjemmesiden, og du/"I" forsøger at skjule din identitet, så du sætter ikke noget på spil ved at lyve.
Gravatar #142 - NeoNmaN
21. jun. 2013 11:18
#141) Mange tak, så var jeg fri for at skrive netop det som du skrev, thumbs op ;D hehe, løftet også lidt "øjnbryn" da han holder ved de er producent! :P
Gravatar #143 - Manofsciencemanoffaith
21. jun. 2013 11:53
sohu (137) skrev:
Jeg glemte at nævne at udybe dette:


Hahaha, det kan kun være med vilje det der.
Gravatar #144 - XorpiZ
21. jun. 2013 12:00
Jeg håber sohu troller os alle sammen. Der kan ikke findes folk med så lidt realitetssans.
Gravatar #145 - OxxY
21. jun. 2013 12:18
XorpiZ (144) skrev:
Jeg håber sohu troller os alle sammen. Der kan ikke findes folk med så lidt realitetssans.


Siger du sohu er en sockpuppet for en gammel bruger, der troller os alle sammen alt for hårdt? I would laugh! Men så rar er verden ikke, dette er nok bare endnu et eksempel på hvordan tingene egentlig står til i verden.
Gravatar #146 - Hånter
21. jun. 2013 12:19
OxxY (145) skrev:
XorpiZ (144) skrev:
Jeg håber sohu troller os alle sammen. Der kan ikke findes folk med så lidt realitetssans.


Siger du sohu er en sockpuppet for en gammel bruger, der troller os alle sammen alt for hårdt? I would laugh! Men så rar er verden ikke, dette er nok bare endnu et eksempel på hvordan tingene egentlig står til i verden.


Tja... Lingu er jo lige vendt tilbage, sååå...
Gravatar #147 - sohu
21. jun. 2013 12:28
478907111414718754684 (141) skrev:
"I" er ikke producent, "I" er distributør. Og jeg stoler ikke en skid på at "I" selv laver softwaren. Du lyver jo så det driver af dig hele vejen igennem denne tråd og på hjemmesiden, og du/"I" forsøger at skjule din identitet, så du sætter ikke noget på spil ved at lyve.


Definition af: manufacturer (producent på dansk)
"
1. a person, group, or company that owns or runs a manufacturing plant. "

Eller:
"To make or process (a raw material) into a finished product, especially by means of a large-scale industrial operation."


Du ved ikke hvordan vi får dem produceret.

At du ikke stoler på os er en anden sag. Men så tænk, "Findes der andre tablets som denne der kører 4.2.2?"
Gravatar #148 - Hånter
21. jun. 2013 12:30
sohu (147) skrev:
478907111414718754684 (141) skrev:
"I" er ikke producent, "I" er distributør. Og jeg stoler ikke en skid på at "I" selv laver softwaren. Du lyver jo så det driver af dig hele vejen igennem denne tråd og på hjemmesiden, og du/"I" forsøger at skjule din identitet, så du sætter ikke noget på spil ved at lyve.


Definition af: manufacturer (producent på dansk)
"
1. a person, group, or company that owns or runs a manufacturing plant. "

Eller:
"To make or process (a raw material) into a finished product, especially by means of a large-scale industrial operation."


Du ved ikke hvordan vi får dem produceret.


Nej, men vi ved forfanden da, at I (du) ikke ejer en fabrik, hvor de spytter disse tablets ud i tusindvis. Det har du slet ikke kapital til - og slet ikke med de evner du har lagt for døren med din hjemmeside.

Du importerer lortet fra Kina som alle andre sælgere.

Gravatar #149 - sohu
21. jun. 2013 12:31


Nej, men vi ved forfanden da, at I (du) ikke ejer en fabrik, hvor de spytter disse tablets ud i tusindvis. Det har du slet ikke kapital til - og slet ikke med de evner du har lagt for døren med din hjemmeside.

Du importerer lortet fra Kina som alle andre sælgere.


Vi importere ikke fra Kina, for dit vedkommende. Så ville prisen aldrig kunne være 500kroner med told også videre.
Gravatar #150 - Hånter
21. jun. 2013 12:32
sohu (149) skrev:


Nej, men vi ved forfanden da, at I (du) ikke ejer en fabrik, hvor de spytter disse tablets ud i tusindvis. Det har du slet ikke kapital til - og slet ikke med de evner du har lagt for døren med din hjemmeside.

Du importerer lortet fra Kina som alle andre sælgere.


Vi importere ikke fra Kina, for dit vedkommende. Så ville prisen aldrig kunne være 500kroner med told også videre.


Nej, for i (du) importerer jo slet ikke, vel? I har jo en stor fabrik? Var det ikke det du lige skrev? Mon den ligger midt på Fyn, hvor virksomheden holder til, med alle jeres programører, designere osv.?

Stop nu bare dit pjat, det er til at blive skør af. Du er en fusker, og blev opdaget. Kom videre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login