mboost-dp1

unknown

Computerspil for 1,4 mia. kroner

- Via Jyllands-Posten - , redigeret af The-Lone-Gunman , indsendt af Pernicious

Igen i år kan spilbranchen i Danmark melde om en stor vækst. Omsætningen er, ifølge Multimedieforeningen, i det tredje år i træk steget, og igen i år med 20 %. Således runder salget af spil til PC’er og konsoller 1,4 milliarder kroner.

Brancheforeningen forventer dog ikke den høje vækst vil tage af. Foreningen forventer, at væksten vil fortsætte på mellem 20-30 % i det kommende år og forventer at Sonys PSP og PS3, samt Microsofts Xbox 360 vil holde salget af computerspil i vejret.





Gå til bund
Gravatar #1 - laimic
28. dec. 2005 13:50
Glæder mig vildt til at eje en ps3.
Har holdt mig lidt i skindet med xbox360,da den er
direkte grim i forhold til ps3.

#ON TOPIC#

ØØØØØHHH PAS :)
Gravatar #2 - Bundy
28. dec. 2005 13:50
ÅH NEJ PIRATKOPIERING ØDELÆGGER BRANCHEN!!!!1oneone
Gravatar #3 - Zagger
28. dec. 2005 13:53
Hehe, og så tuder anti-piratgruppen over at piratkopiering koster spilbranchen millioner af kr.
Har en lille fornemmelse om at de nok skal klare sig. ;)
Gravatar #4 - MenZa
28. dec. 2005 13:58
#3 Hvis det nu alligevel er sandt, så tænk på hvor mange penge de egentlig mister ved piratkopiering :o?

Tro endelig ikke jeg er med APG når jeg siger det her ;S
Gravatar #5 - x-cab-x
28. dec. 2005 14:00
#2 og 3

Prøv og tænk på hvor meget den kunne tjene hvis der ikke var piratkopiering. De ville have mange flere penge til at udvikle og skabe nye arbejdspladser.
Gravatar #6 - trylleklovn
28. dec. 2005 14:06
#5 og ingen ville kende spillene...
Gravatar #7 - x-cab-x
28. dec. 2005 14:09
#6

Ved godt at der er en god reklame værdi i det, men det giver ingen mening at diskutere noget der er i mod loven. Man skulle hellere kigger på om loven skulle laves om eller hvad der skulle gøres for at få et bedre salgstal (fx lavere priser, bedre fordele ved at købe produktet).
Gravatar #8 - Jazzy182
28. dec. 2005 14:25
#7

Helt enig, så længe vilkårene er så ringe vil piratkopieringen leve godt.

Men producenternes udregninger viser åbnebart at der er flere penge i en urimeligt høj pris pr. enhed og så sagsmål af alm. mennesker/skræmmekampagner end at sælge deres elendige produkter til rimelige priser.

Og det går jo fint kan vi se, EA har jo snart købt alle firmaer som er mindre end dem selv...
Gravatar #9 - fidomuh
28. dec. 2005 14:43
Hehe..

Min foerste tanke var ogsaa: "Hvornaar mon de saa piver over at piraterne forhindrer dem i at have en 10000% vaekst, saa de kun har 20% nu" :)

#7

.... Hvordan vil du stille dig imod noget i vores lovgivning som er uretfaerdigt, hvis du ikke vil diskutere det som loven forhindrer? Undrer mig bare lidt :)

Og det er naeppe reklamevaerdien folk piver over.. Et spil som WoW, som spilles online, er klart et af de spil folk betaler for.. Eller et spil som BF2.. Spil som generelt har stor multiplayer vaerdi, og derved ikke er vaerdiloese efter man har gennemfoert dem, vil klart vaere et stort plus for spilproducenterne.. Men hvis der reelt ikke er noget plus ved at koebe et spil, fremfor at kopiere det, saa vil der jo selvfoelgelig ikke blive solgt meget af dette spil :)

Saa producenterne skal bare laere at lave fede multiplayer spil :D
Gravatar #10 - inzano
28. dec. 2005 14:44
#8 Netop det er jo det samme med Musik, hvem gider give 150,- for 2 gode numre på en skive når man hurtigt og nemt selv kan hente dem på 2mins...

i hvert fald ikke mig..
Gravatar #11 - drbravo
28. dec. 2005 14:50
#8

Hvordan kan det være at piratkopiering er så udbredt hvis produkterne er "elendige" hvorfor kan lille "long john silver" så godt lide at spilde tid på at hente elendige ting ned fra nettet? ;)

#10
Så er det jo heldigt at der efterhånden er en masse musikbutikker online hvor musikken kan hentes hurtigt og billigt ;)
Gravatar #12 - Jazzy182
28. dec. 2005 15:27
#11

Nu skal du ikke kalde mig John.

"Elendige" er også et forkert ord, mange spil, film og meget musik er iorden - bare ikke til prisen.
Gravatar #13 - RMJdk
28. dec. 2005 15:27
#11 Fordi Piratkopiering ikke er særlig udbredt. Fordi det er noget firmaerne gerne vil tro. Fordi noget skal jo have skylden for deres kun sølle 20-30% mer salg.
Gravatar #14 - Cloud02
28. dec. 2005 15:36
Sidst jeg så, brokkkede APG sig over Film og musik, og netop ikke spil.
Gravatar #15 - Tesnjak
28. dec. 2005 17:44
De tal passer ikke helt.. Tallet ligger langt over 1.4 mia. de har ikke taget hensyn til online salg mm. f.eks. Steam osv.
Gravatar #16 - Luhmann
28. dec. 2005 17:49
Man må da håbe at flere øjner muligheden for at starte nye spiludviklingsinitiativer op i Danmark, nu hvor det går så godt for branchen. Det er jo netop i innovative vidensbaserede områder som disse, at vi bør være toneangivende. Nu siger man jo godt nok, at der mangler venturekapital fra udlandet for at realisere dette, men det kan ikke passe at der ikke kan findes kapital inden for grænserne, når markedet er så godt.
Gravatar #17 - kjaer
28. dec. 2005 18:17
Foreningen forventer, at væksten vil fortsætte på mellem 20-30 % i det kommende år og forventer at Sonys PSP og PS3, samt Microsofts Xbox 360 vil holde salget af computerspil i vejret.


Uhm... computerspil er da til computere, og ikke til konsoller?
Gravatar #18 - mowinckel
28. dec. 2005 19:01
#17 Siden hvornår har en konsol ikke været en computer??
Gravatar #19 - Norrah
28. dec. 2005 23:53
engelsk definition af "Computer games"

* Formally, a computer game is a game composed of a computer-controlled virtual universe that players may interact with in order to achieve a goal (or set of goals). A video game is a computer game where a video display is the primary feedback device.

#17-18 det burde svare på jeres "fight"
Gravatar #20 - nemesis6
28. dec. 2005 23:53
Var jeg den eneste der tænkte "prisen på de fleste konsol spil!" da jeg så tallet 1,4 mia. kroner?
Gravatar #21 - Beta
29. dec. 2005 00:09
hallo, gider sq da ikke betale så meget for et computer spil...
Gravatar #22 - rahlff
29. dec. 2005 02:03
#10
man kan jo købe enkelt numre til en lille pris (iforhold til mindste fagforeningsløn)(som #10 nævner), så dit argument med at købe en hel cd, for to enkelte numre holder ikke.

Hvorfor "tilside-sætter" folk altid andres´ iforhold til kunsterens , pris.... forstå mig ret. En mand laver et produkt (sang, program, spil, design, W.E.) og alle andre er hurtige til at sætte pris på det. Hvis forfatteren sætter en pris som han hun vil have, og vi andre ikke vil acceptere.
Så skal vi andre ikke bruge det.

Håber i forstår,
En træt <Rahlff>
Gravatar #23 - svappe
29. dec. 2005 08:40
#11
Jeg ville da græde snot over 90% af alle de spil jeg har prøvet(demo), hvor der ikke er en udvidet multiplayer del..

De bliver jeg gennemført på ca. 36 timer.
Fedest at betale mellem 400-600kr for 36 timers underholdning - Tag ikke fejl, det er immervæk god underholdning, men jeg synes ikke det er det værd :(

I modsætning til f.eks. guildwars, som jeg stadigt spiller og har spillet siden det udkom. Som koster det samme, men indeholder mange flere timers underholdning...

Konklusion på det:
Hvis de vil have mindre pirat kopiering, så må de jo lave noget bedre gameplay, som gør man ikke smider det skuffen efter 36 timer....


Hvad helv er det for nogle underlige spil de nævner???
"Det er ikke mindst spil som quizspillet Buzz, musikspillet Singstar og bevægelsesspillet Eyetoy, der har skæppet godt i kassen."

Og hvordan hænger det lige sammen med:
"»Det har været et flot år. Vi kan se, at det er de sociale spil, hvor man spiller flere ad gangen, der driver fremgangen,«" - Når jeg læser det tænker jeg, Ultima, WoW, Everquest, Anarchy, SWG og hvad de alle sammen hedder....
Gravatar #24 - Bundy
29. dec. 2005 09:10
#13:

Fordi Piratkopiering ikke er særlig udbredt. Fordi det er noget firmaerne gerne vil tro. Fordi noget skal jo have skylden for deres kun sølle 20-30% mer salg.


HAHA-hah! Hvad?! Hvilke kredse kommer du i?
Gravatar #25 - mat
29. dec. 2005 09:53
#23

Da jeg var i biffen og se King Kong gav jeg 105 kroner for 3 timers non-interaktiv underholdning (jeg kunne ikke engang pause den da jeg skulle tisse), så dine 4-600 kroner for 36 timer er billigt sluppet ;)

Når hun nævner "sociale" spil, så mener hun formentlig dem hvor man sidder sammen og spiller?

Men du har sikkert ret i at de store indtjenere må være abonnementspillene. Men det er ikke sikkert at de registrerer de salg i deres statistik, det kan være det kun er æsker langet over disken?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login