mboost-dp1

unknown

CBB udfordrer konkurrenter på prisen

- Via CBB - , redigeret af amokk

Flere mobilselskaber som fx TDC, Debitel og M1 begyndte for noget tid siden at sælge mobiltelefonabonnementer hvor de takserede pr. minut.

Det vil CBB nu også og har lanceret “CBB Minut” hvor prisen pr. minut er nede på 44 øre. Taksten gælder hele døgnet og både på opkald fra mobiltelefon til mobiltelefon og fra mobil til fastnettelefon.

Det kan ifølge CBB kun betale sig at benytte sig af abonnementet hvis gennemsnitslængden af ens samtaler er over 2 minutter og 17 sekunder.





Gå til bund
Gravatar #1 - jensj
19. jul. 2006 23:02
Det burde måske lige nævnes at opkaldsafgiften er 50 øre frem for 25 (går jeg ud fra)...

...samt at "samtaler over 2 minutter og 17 sekunder" jo 'bare' er at der er det altid billigere, hvis man altid snakker i f.eks. 110 sekunder er det også billigere...

[spoiler]Men hvem gider CBB anyway? :P[/spoiler]
Gravatar #2 - ztyle
19. jul. 2006 23:10
[spoiler]Hvis det ikke havde været for den elendige kundeservice, hvor der sidder folk der kænder mindre til mobiltraffik end min kærste, og det kan stå på en post-it[/spoiler]
Det her kan måske få gang i priskrigen igen, selskaberne har ligget stille meget længe
Gravatar #3 - SEJ
19. jul. 2006 23:32
#1 volapyk sætning.

Men ja, hvis du holder dig lige under 2 min så kan det også betale sig... Tror dog man får sagt sagt farvel på nogle underlige måder hvis man holder sig til det.
Gravatar #4 - jeldtoft
19. jul. 2006 23:59
En gut i tagwallen havde skrevet noget interessant på tagwallen. Kig selv efter. Han mener at CBB er bondefangeri.

http://newz.dk/forum/item/65651
Gravatar #5 - Mulpacha
20. jul. 2006 01:01
Jeg er tilfreds med mit CBB abbonement, jeg synes det er fair med denne nye form for taksering, når bare de er ærlige omkring det, og ikke prøver at føre nogle bag lyset.
Gravatar #6 - Chewy
20. jul. 2006 01:29
at sælge mobiltelefonabonnementer hvor de takserede pr. minut.


Skulle der ikke have stået "pr. påbegyndt minut" ;-)
Gravatar #7 - myplacedk
20. jul. 2006 05:47
#6
Skulle der ikke have stået "pr. påbegyndt minut" ;-)

Tænkte jeg også. Jeg har da ringet for minuttakst siden jeg var gammel nok til at telefonere. :)
Gravatar #8 - psn
20. jul. 2006 10:39
Interresant nok så ejes CBB Mobil faktisk af de samme som ejer Sonofon og CyberCity (Telenor Danmark Holding A/S):
http://www.sonofon.dk/om_sonofon/profil/selskabsst...
Gravatar #9 - walling
20. jul. 2006 11:36
Jeg er en tilfreds CBB kunde!

Jeg ringede til CBB og der fandt de ud af at mit samtaleforbrug på 318 kr de sidste tre måneder kun ville være 279 kr med CBB Minut (hvis det havde været der). Trods afregningen pr. minut kan det altså godt betale sig i nogle tilfælde, f.eks. i mit. Så nu skifter jeg til det. :-)
Gravatar #10 - OPY
20. jul. 2006 11:46
Så er det nu man skal lave et program der bipper hvergan der er 10 sekunder til der er gået minut mere
Gravatar #11 - Yilar
20. jul. 2006 11:58
For så lidt? Jeg har ikke noget mod at betale de ekstra kroner for at den ikke bipper mens jeg snakker.
Gravatar #12 - rauhe
20. jul. 2006 14:31
Hvem kan tage et mobil selskab, der startede som "Club Blah Blah", alvorligt?...;)
Gravatar #13 - MiniatureZeus
20. jul. 2006 15:13
#12 rauhe
åbenbart #9 walling.. :)
Gravatar #14 - lost-viking
20. jul. 2006 21:31
JEg har heller aldrig haft problemer med mit cbb... det er det bedste og mest hjælpsomme teleselskab jeg har haft.. jeg skal ikke have nyt..
Gravatar #15 - Per Dalbjerg
28. jul. 2006 00:41
#12 Tjaa det lyder da meget fedt. Men synes det er en bekymrende udvikling at teleselskaber laver minut takserede abb. det snyder ofte kunder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login