mboost-dp1

newz Media ApS
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Wow...
Havde en mindre uheld hvor efter mit DK kort udløb og jeg tilmelde det nye igen, men data abbonement gik ikke automatisk med, så på 3 dage havde jeg brugt for 400 kr. data. Men CBB support var fuldstændig ligeglad, og sagde at man som kunde havde et ansvar selv.
Jeg forlod CBB og kommer aldrig tilbage.
Så er det bare der jeg spørger, hvordan kan det betale sig at få 400 kr. i stedet for en kunde (havde været der i flere år) stabilt? Og hvordan kan man købe data for 50 kr. om måneden og så megabyte prisen være så høj? I mit hoved er der bare noget som slet ikke hænger sammen der.
Havde en mindre uheld hvor efter mit DK kort udløb og jeg tilmelde det nye igen, men data abbonement gik ikke automatisk med, så på 3 dage havde jeg brugt for 400 kr. data. Men CBB support var fuldstændig ligeglad, og sagde at man som kunde havde et ansvar selv.
Jeg forlod CBB og kommer aldrig tilbage.
Så er det bare der jeg spørger, hvordan kan det betale sig at få 400 kr. i stedet for en kunde (havde været der i flere år) stabilt? Og hvordan kan man købe data for 50 kr. om måneden og så megabyte prisen være så høj? I mit hoved er der bare noget som slet ikke hænger sammen der.
contradel (2) skrev:Wow...
Havde en mindre uheld hvor efter mit DK kort udløb og jeg tilmelde det nye igen, men data abbonement gik ikke automatisk med, så på 3 dage havde jeg brugt for 400 kr. data. Men CBB support var fuldstændig ligeglad, og sagde at man som kunde havde et ansvar selv.
Jeg forlod CBB og kommer aldrig tilbage.
Har jeg misset noget, eller er der bare NADA sammenhæng i det du siger? Jeg forstår dig ikke.
Der er lidt to sider af dette. Hvis man er uheldig, kan der godt gå en uge før CBB får meldt fra udbyderne i USA at der er blevet brugt for meget data. Ligesom hvis en telefon er spærret, så er den da godt nok spærret med det samme på det danske netværk, men den slags kan nemt tage et døgn at blive meldt videre til udenlandske netværk.
Men der skulle nok højest gå 2 døgn. Stadigt er jeg nu noget enig i CBB. Hvis man køber et abonnement hos dem, så må man holde øje med sit forbrug. For det de lever på er jo når folk glemmer at betale osv, for så koster det penge dagligt at have underskud.
Og at tage til USA og tro at de samme betingelser gælder som i EU er også ret naivt.
Jeg har købt mig et specielt simkort til udenlands brug. Telestial hedder det vidst. Der kan man tanke op, og det er højest 5 kr. per MB i det meste af EU. Og tager man til USA, så får man et amerikansk nummer tilsendt per SMS, og ens sim kort fungere som et amerikansk nummer.
På den måde kan man sikre sig at der ikke bliver brugt flere penge i udlandet end man havde tænkt sig at bruge på data. Telefoni og SMS delen burde ikke kunne være helt så slem. Men der er steder hvor man kan koble på master i internationale farvande, f.eks. mellem Danmark og Sverige hvor det vidst koster 50 kr. per MB.
Så bare et døgn kan være rigeligt til at koste kassen. Havde han godt nok troet at 7 dage med data forbrug i USA ville koste under 450 kr? Han burde allerede have vidst noget var galt da han ikke blev spærret hele den uge.
Men der skulle nok højest gå 2 døgn. Stadigt er jeg nu noget enig i CBB. Hvis man køber et abonnement hos dem, så må man holde øje med sit forbrug. For det de lever på er jo når folk glemmer at betale osv, for så koster det penge dagligt at have underskud.
Og at tage til USA og tro at de samme betingelser gælder som i EU er også ret naivt.
Jeg har købt mig et specielt simkort til udenlands brug. Telestial hedder det vidst. Der kan man tanke op, og det er højest 5 kr. per MB i det meste af EU. Og tager man til USA, så får man et amerikansk nummer tilsendt per SMS, og ens sim kort fungere som et amerikansk nummer.
På den måde kan man sikre sig at der ikke bliver brugt flere penge i udlandet end man havde tænkt sig at bruge på data. Telefoni og SMS delen burde ikke kunne være helt så slem. Men der er steder hvor man kan koble på master i internationale farvande, f.eks. mellem Danmark og Sverige hvor det vidst koster 50 kr. per MB.
Så bare et døgn kan være rigeligt til at koste kassen. Havde han godt nok troet at 7 dage med data forbrug i USA ville koste under 450 kr? Han burde allerede have vidst noget var galt da han ikke blev spærret hele den uge.
Personligt køber jeg altid et lokalt simkort i det land jeg skal være i :P. Så undgår man trælse overraskelser og kan som regel købe ok datapakker i landet til en stadig fair pris uden at blive taget på pungen for penge.
3#
Lidt dårligt skrevet. Men min pointe: dummede mig en smule og virksomheden gad overhovedet ikke hjælpe, nærmest hånlig support (min opfattelse).
Og nu ved jeg godt nogle tænker: "du dummede dig, så må du også tage konsekvenserne". Men så synes jeg du skulle ansøge job hos et teleselskab som telenor eller noget i den stil, fordi du lyder til at kunne opfylde deres support-krav, og passe ind i deres forretningsstrategi.
Som kunde har jeg stort set altid haft en god oplevelse, også hvis jeg havde dummet mig. Og det har gjort jeg altid har kommet tilbage og købt flere ting, i stedet for at boycotte. Nogle af mine erfaringer:
- Ny iPod Touch efter vandskade af Apple, ingen applecare
- Ny MB Air efter knirkende mellemrums tast og 500 kr. i kompensation Apple igen
- Nyt bundkort for Topdata pc gratis da det gamle ikke virkede
- Ny xbox 360 tilsendt ved rrod direkte fra Microsoft (ven) + ekstra controller i dispensation
- 2x10 meter gratis højtalerkabel da jeg købte anlæg hos Hifiklubben http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hojttale...
- Købte knallert hos thansen.dk da jeg var yngre, og fik en hjelm værdi 400 kr. med da jeg skulle hente den, fordi mit visir var gået i stykker på den gamle og det regnede.
Ud over det kan jeg nævne tonsvis af gange hvor jeg har brugt returretten selv efter jeg havde brugt produktet (som dog har været i perfekt stand). Fx en Dell pc til 7-8000 kroner som jeg havde brugt i 10 dage. Et eksternt lydkort hos Komplett som var taget i brug. iPod nano. Kan ikke huske dem alle.
"For det de lever på er jo når folk glemmer at betale osv, for så koster det penge dagligt at have underskud."
Og du ser ikke et problem i dette?
Men hvad end mine erfaringer med CBB har været, så kudos til dem i denne her situation.
Lidt dårligt skrevet. Men min pointe: dummede mig en smule og virksomheden gad overhovedet ikke hjælpe, nærmest hånlig support (min opfattelse).
Og nu ved jeg godt nogle tænker: "du dummede dig, så må du også tage konsekvenserne". Men så synes jeg du skulle ansøge job hos et teleselskab som telenor eller noget i den stil, fordi du lyder til at kunne opfylde deres support-krav, og passe ind i deres forretningsstrategi.
Som kunde har jeg stort set altid haft en god oplevelse, også hvis jeg havde dummet mig. Og det har gjort jeg altid har kommet tilbage og købt flere ting, i stedet for at boycotte. Nogle af mine erfaringer:
- Ny iPod Touch efter vandskade af Apple, ingen applecare
- Ny MB Air efter knirkende mellemrums tast og 500 kr. i kompensation Apple igen
- Nyt bundkort for Topdata pc gratis da det gamle ikke virkede
- Ny xbox 360 tilsendt ved rrod direkte fra Microsoft (ven) + ekstra controller i dispensation
- 2x10 meter gratis højtalerkabel da jeg købte anlæg hos Hifiklubben http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hojttale...
- Købte knallert hos thansen.dk da jeg var yngre, og fik en hjelm værdi 400 kr. med da jeg skulle hente den, fordi mit visir var gået i stykker på den gamle og det regnede.
Ud over det kan jeg nævne tonsvis af gange hvor jeg har brugt returretten selv efter jeg havde brugt produktet (som dog har været i perfekt stand). Fx en Dell pc til 7-8000 kroner som jeg havde brugt i 10 dage. Et eksternt lydkort hos Komplett som var taget i brug. iPod nano. Kan ikke huske dem alle.
"For det de lever på er jo når folk glemmer at betale osv, for så koster det penge dagligt at have underskud."
Og du ser ikke et problem i dette?
Men hvad end mine erfaringer med CBB har været, så kudos til dem i denne her situation.
#6
Alle de "gode oplevelser" du nævner der, tager jeg, i mere eller mindre grad, som en selvfølge, når man har brugt x-tusinde kroner på et produkt.
At du så den anden vej, vælger at skide på forretninger ved at bruge et produkt og sende det retur, må du så gøre op med din egen samvittighed.
On-topic
Det her er ikke en god gestus af CBB. Det var det eneste rigtige af dem at gøre - selvom der kan være tvivl om hvor fejlen ligger. De burde i deres system kunne sende en "alarm"-sms hvis forbruget ser faretruende dyrt ud. Det er i både i kundens og deres egen interesse.
Jeg selv slår al data fra på mobilen, når jeg rejser udenlands. Og hvis jeg ved, jeg for brug for data, så køber jeg et lokalt-simkort. Eneste ulempe ved et lokalt simkort er, at du er nødt til at formidle dit nye -midlertidige- nummer til de, som har brug for det.
Alle de "gode oplevelser" du nævner der, tager jeg, i mere eller mindre grad, som en selvfølge, når man har brugt x-tusinde kroner på et produkt.
At du så den anden vej, vælger at skide på forretninger ved at bruge et produkt og sende det retur, må du så gøre op med din egen samvittighed.
On-topic
Det her er ikke en god gestus af CBB. Det var det eneste rigtige af dem at gøre - selvom der kan være tvivl om hvor fejlen ligger. De burde i deres system kunne sende en "alarm"-sms hvis forbruget ser faretruende dyrt ud. Det er i både i kundens og deres egen interesse.
Jeg selv slår al data fra på mobilen, når jeg rejser udenlands. Og hvis jeg ved, jeg for brug for data, så køber jeg et lokalt-simkort. Eneste ulempe ved et lokalt simkort er, at du er nødt til at formidle dit nye -midlertidige- nummer til de, som har brug for det.
Jeg har siden 2005 været kunde hos CBB og kan ikke forestille mig at skifte fra dem. Det kører bare perfekt og har altid gjort det. Har jeg haft et problem, så har de været hurtige til at afhjælpe det. De er rigtig gode til at komme med informationer på deres Facebook-side, så man ved, hvad der er galt, hvis nu der eksempelvis kan være udfald i forbindelsen i perioder i forbindelse med eksempelvis vedligeholdelse. Jeg har kun positive oplevelser med CBB.
Man tager ikke sin telefon med til udlandet.
Man besøger en af de dertil indrettede butikker der er i næsten enhver lufthavn og køber en smidvæk telefon med et prepaid lokalt nummer.
Bliver skidtet væk i transport eller når man får stjålet sin baggage eller hvis man falder i vandet fordi man er en tåbelig turist, så står man ikke med lorten i hånden bagefter.
Man besøger en af de dertil indrettede butikker der er i næsten enhver lufthavn og køber en smidvæk telefon med et prepaid lokalt nummer.
Bliver skidtet væk i transport eller når man får stjålet sin baggage eller hvis man falder i vandet fordi man er en tåbelig turist, så står man ikke med lorten i hånden bagefter.
kblood (4) skrev:Og at tage til USA og tro at de samme betingelser gælder som i EU er også ret naivt.
Der står ikke, at det kun gælder EU:
http://www.cbb.dk/mobil/produkter-tjenester/tjenes...
http://www.cbb.dk/mobil/priser-og-vilkaar/generell...
Hvorfor er det naivt at tro, at alt andet end EU er ikke en del af udlandet?
#6
Jeg tvivler på du fanger Telenor i ikke at blokkere for din data selv hvis du er i USA. Telenor lever netop ikke af folks fejl når de bruger deres abonnement. Der betaler man for det man betaler for. Der er automatisk et maks forbrug på 450kr. eller en anden grænse hvis man vil have sat den op eller ned. Og i DK koster data højest 25 kr. om dagen, resten koster gratis, og det er uden overhovedet at have et data abonnement.
Så ved ikke lige hvorfor Telenor skulle indrages bare fordi at CBB har dårlige service vilkår. Det er den slags man må finde sig i når man vælger et lavpris selskab. Pengene skal de jo nok tjene ind på en eller anden måde. Det er ikke fordi de bare kan gøre alting billigere.
Lige præcis på det område som nyheden omhandler er sådan set et af de fordele der er ved at være Telenor kunde. Men hvis man selv vil sætte sig ind i sit abonnement og vilkårende, så kan det da gøres billigere med de små selskaber. Men så skal man oftest helst holde øje med sit forbrug, og kende til vilkårende, specielt hvis man rejser til udlandet.
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeser...
USA har så en MB pris på 110 kr. per minut, så man skal godt nok ikke bruge nettet særligt meget før loftet er overskredet. Men der står det så også på Telenors regning hvis de prøver at opkræve for mere end de 450kr. pga. en manglende spærring.
Det vil jo også give alt for meget dårlig omtale hvis man ikke gjorde, ligesom CBB nok har indset. Det er så også Telenors virksomhed, men denne slags formoder jeg de selv styrer.
Jeg tvivler på du fanger Telenor i ikke at blokkere for din data selv hvis du er i USA. Telenor lever netop ikke af folks fejl når de bruger deres abonnement. Der betaler man for det man betaler for. Der er automatisk et maks forbrug på 450kr. eller en anden grænse hvis man vil have sat den op eller ned. Og i DK koster data højest 25 kr. om dagen, resten koster gratis, og det er uden overhovedet at have et data abonnement.
Så ved ikke lige hvorfor Telenor skulle indrages bare fordi at CBB har dårlige service vilkår. Det er den slags man må finde sig i når man vælger et lavpris selskab. Pengene skal de jo nok tjene ind på en eller anden måde. Det er ikke fordi de bare kan gøre alting billigere.
Lige præcis på det område som nyheden omhandler er sådan set et af de fordele der er ved at være Telenor kunde. Men hvis man selv vil sætte sig ind i sit abonnement og vilkårende, så kan det da gøres billigere med de små selskaber. Men så skal man oftest helst holde øje med sit forbrug, og kende til vilkårende, specielt hvis man rejser til udlandet.
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeser...
USA har så en MB pris på 110 kr. per minut, så man skal godt nok ikke bruge nettet særligt meget før loftet er overskredet. Men der står det så også på Telenors regning hvis de prøver at opkræve for mere end de 450kr. pga. en manglende spærring.
Det vil jo også give alt for meget dårlig omtale hvis man ikke gjorde, ligesom CBB nok har indset. Det er så også Telenors virksomhed, men denne slags formoder jeg de selv styrer.
Mr_Mo (10) skrev:Der står ikke, at det kun gælder EU:
http://www.cbb.dk/mobil/produkter-tjenester/tjenes...
http://www.cbb.dk/mobil/priser-og-vilkaar/generell...
Hvorfor er det naivt at tro, at alt andet end EU er ikke en del af udlandet?
Hvad mener du? Der står da:
"Hvis du ikke ønsker data forbrugskontrol
Som udgangspunkt vil alle kunder blive tilmeldt data forbrugsloftet på datatrafik i EU. Hvis du ikke ønsker det skal du ringe til kundeservice på 33 46 01 01 eller sende en mail til [email protected]"
Men du vælger kun at læse halvdelen af siden måske?
Men det burde så helt klart stå på begge sider som du linkede. Det er da ikke ligefrem gjort voldsomt tydeligt at det kun gælder EU. Måske også en af grundende til at de vælger at betale for det.
#12
Hvorfor i alverden skulle man læse det afsnit, når man ønsker data forbrugskontrol?!
Derudover, det eneste den siger, er at du kan afmelde forbrugsloftet på datatrafik i EU, den siger intet om hvorvidt loftet eksisterer udenfor EU.
Manglende information og tvetydighed af beskrivelsen kan ikke være kundens fejl.
Hvorfor i alverden skulle man læse det afsnit, når man ønsker data forbrugskontrol?!
Derudover, det eneste den siger, er at du kan afmelde forbrugsloftet på datatrafik i EU, den siger intet om hvorvidt loftet eksisterer udenfor EU.
Manglende information og tvetydighed af beskrivelsen kan ikke være kundens fejl.
#13
Jo det er altid dit ansvar ikke deres og som andre skriver så skal man ikke bruge hovedet meget for at regne ud at 7 dag er over 450 Kr. og ser det som lidt dumt af CBB da folk vis de vil kan bruge den her sag som argument for deres sag ved CBB og så er det nok ikke kun 40000 det koster dem i alt
Jo det er altid dit ansvar ikke deres og som andre skriver så skal man ikke bruge hovedet meget for at regne ud at 7 dag er over 450 Kr. og ser det som lidt dumt af CBB da folk vis de vil kan bruge den her sag som argument for deres sag ved CBB og så er det nok ikke kun 40000 det koster dem i alt
#13
Men hvis information er tvetydig, så burde man jo nok dobbelt tjekke at man har forstået det rigtigt.
Og hvis han havde undersøgt noget som helst, så skulle han da nok først og fremmest have undesøgt prisen per mb på data i USA, inden han begyndte at bruge data i udlandet i første omgang.
Min pointe er jo netop at ved lavprisselskaber er tvetydigheg jo stort set en levevej. Hvis man ikke læser alt igennem, så havner man nok før eller siden i en af de huller der gør at man pludseligt får en noget større regning end man havde regnet med.
Men hvis information er tvetydig, så burde man jo nok dobbelt tjekke at man har forstået det rigtigt.
Og hvis han havde undersøgt noget som helst, så skulle han da nok først og fremmest have undesøgt prisen per mb på data i USA, inden han begyndte at bruge data i udlandet i første omgang.
Min pointe er jo netop at ved lavprisselskaber er tvetydigheg jo stort set en levevej. Hvis man ikke læser alt igennem, så havner man nok før eller siden i en af de huller der gør at man pludseligt får en noget større regning end man havde regnet med.
berador (14) skrev:Jo det er altid dit ansvar ikke deresMr_Mo (13) skrev:Manglende information og tvetydighed af beskrivelsen kan ikke være kundens fejl.
Lol. Hvis det var tilfældet ville samtlige firmaer undlade at skrive alle betingelser og skrive tvetydig, men juridisk set holder det ikke...
kblood (15) skrev:Men hvis information er tvetydig, så burde man jo nok dobbelt tjekke at man har forstået det rigtigt.
Ja, retrospektivt kan man godt se at det er tvetydig skrevet, ikke mens man læser det. Thank you, Captain Hindsight... Men igen, hvorfor læse en afsnit som omhandler "Hvis du ikke ønsker data forbrugskontrol". Set bort fra den afsnit, så er det ikke tvetydig, blot manglende information.
kblood (15) skrev:Og hvis han havde undersøgt noget som helst, så skulle han da nok først og fremmest have undesøgt prisen
Det havde han jo så gjort, 450 kr.
kblood (15) skrev:per mb på data i USA, inden han begyndte at bruge data i udlandet i første omgang.
De fleste mennesker har ikke en koncept om hvor mange MB de bruger. Så er 450 kr og ikke mere en relativ nem størrelse at forholde sig til. Hvis CBB tilbyder forbrugskontrol, kan man ikke kræve noget mere af kunden. Pointen med en sådan system er jo netop, at kunden ikke skal beregne hvor mange MB han kan bruge og hvor mange han har brugt indtil videre. Hvis folk gjorde det du beskriver, så ville det ikke være brug for forbrugskontrol..
kblood (15) skrev:Min pointe er jo netop at ved lavprisselskaber er tvetydigheg jo stort set en levevej. Hvis man ikke læser alt igennem, så havner man nok før eller siden i en af de huller der gør at man pludseligt får en noget større regning end man havde regnet med.
Igen, de nævner ikke at kun EU er omfattet, de ville derfor tabe en eventuel sag. Det er ikke kundens fejl.
Jeg kan ikke følge dit logik med, at det er naivt at tro at udland også omfatter lande udenfor EU.
Køber også lokalt simkort eller telefon. Kan få en telefon uden kontrakt med taletid for 25$ i USA inkl taletid med fri tale for ca 1$ om dagen de dage man bruger den. Derefter kan man tanke op på deres website.
#16
Nu har de så også betalt hele beløbet på nær de 450 kr., da de åbenbart godt kan se at de ikke har informeret tydeligt nok om det.
Men det som bedst kan betale sig er helt klart som #17 skriver. Købe et sim i udlandet. Jeg har så et udenlands taletids simkort, der kan fyldes op over nettet og bruges til ret gode data priser. 5 kr. per mbyte ser ud til at være en okay pris, og det gælder som jeg skrev i det meste af EU. Tyskland, England, Skandinavien er de vigtigste steder for mig, og så undersøger jeg selvfølgelig hvad prisen er andre steder hvis jeg rejser andre steder hen.
Jeg vil stadigt mene det er naivt at tro at han ikke overskred 450 kr. med sit data forbrug i USA. 87 kr. per mbyte er det vidst på hans abonnement, og han kom så lige til at bruge for 20.000 kr. Så fortjener han da egentlig at få regningen, men CBB valgte at give god kundeservice.
Og specielt ved et lavpris selskab som har det med at være tvetydige generelt og ofte tjener fedt på kundernes forglemmelser og overseelser, så har han godt nok været heldig vil jeg mene.
Nu har de så også betalt hele beløbet på nær de 450 kr., da de åbenbart godt kan se at de ikke har informeret tydeligt nok om det.
Men det som bedst kan betale sig er helt klart som #17 skriver. Købe et sim i udlandet. Jeg har så et udenlands taletids simkort, der kan fyldes op over nettet og bruges til ret gode data priser. 5 kr. per mbyte ser ud til at være en okay pris, og det gælder som jeg skrev i det meste af EU. Tyskland, England, Skandinavien er de vigtigste steder for mig, og så undersøger jeg selvfølgelig hvad prisen er andre steder hvis jeg rejser andre steder hen.
Jeg vil stadigt mene det er naivt at tro at han ikke overskred 450 kr. med sit data forbrug i USA. 87 kr. per mbyte er det vidst på hans abonnement, og han kom så lige til at bruge for 20.000 kr. Så fortjener han da egentlig at få regningen, men CBB valgte at give god kundeservice.
Og specielt ved et lavpris selskab som har det med at være tvetydige generelt og ofte tjener fedt på kundernes forglemmelser og overseelser, så har han godt nok været heldig vil jeg mene.
CBB erkendte fejlen, og kompenserede for det.
Hvor er nyhedsværdien? :S
Og hvorfor gik han til medierne?
Hvor er nyhedsværdien? :S
Og hvorfor gik han til medierne?
luuuuu (9) skrev:Man tager ikke sin telefon med til udlandet.
Man besøger en af de dertil indrettede butikker der er i næsten enhver lufthavn og køber en smidvæk telefon med et prepaid lokalt nummer.
Bliver skidtet væk i transport eller når man får stjålet sin baggage eller hvis man falder i vandet fordi man er en tåbelig turist, så står man ikke med lorten i hånden bagefter.
Jeg gider så ikke købe en eller anden lorte telefon billigt der kun kan ringe og sms'e. Tager som regel min egen ulåste og rootede telefon med og så køber jeg en datapakke på PAYG simkortet og så har jeg billig internet til den bærbare også ;)
idiotiskelogin (17) skrev:Køber også lokalt simkort eller telefon. Kan få en telefon uden kontrakt med taletid for 25$ i USA inkl taletid med fri tale for ca 1$ om dagen de dage man bruger den. Derefter kan man tanke op på deres website.
Nøjes så med at købe det lokale simkort og så bruge min normale telefon til det simkort og smider mit danske i den anden telefon jeg har med, som somregel bare er en eller anden lille nokia som folk så kan ringe eller skrive til.
OP skrev:Hvad der ikke fremgik var, at det kun gjaldt i EU, da det er lov.
Den sætning giver ingen mening. Det er direktivbestemt, at dataloftet gælder inden for EU. Der er INGEN regler om, hvad der gælder uden for EU.
Problemet er vel, hvis CBB ikke har informeret korrekt på deres hjemmeside om hvor og hvordan loftet virker.
#18
Det er simpelthen naivt at tro man har et dataloft, naar nu man har koebt et dataloft?
Javel ja.
CBB valgte at give god kundeservice. Alternativet ville have vaeret en tur igennem forbrugerombudsmanden og en lang naese i aviserne.
Kudos til CBB, men ikke mere end det. De kan ikke indkraeve penge de ikke har krav paa.
Heldig og heldig. Han har faaet CBB til at levere det han har koebt.
Hvis det er heldigt, ville jeg nok overveje at revurdere min definition af held.
Jeg vil stadigt mene det er naivt at tro at han ikke overskred 450 kr. med sit data forbrug i USA. 87 kr. per mbyte er det vidst på hans abonnement, og han kom så lige til at bruge for 20.000 kr. Så fortjener han da egentlig at få regningen
Det er simpelthen naivt at tro man har et dataloft, naar nu man har koebt et dataloft?
Javel ja.
, men CBB valgte at give god kundeservice.
CBB valgte at give god kundeservice. Alternativet ville have vaeret en tur igennem forbrugerombudsmanden og en lang naese i aviserne.
Kudos til CBB, men ikke mere end det. De kan ikke indkraeve penge de ikke har krav paa.
Og specielt ved et lavpris selskab som har det med at være tvetydige generelt og ofte tjener fedt på kundernes forglemmelser og overseelser, så har han godt nok været heldig vil jeg mene.
Heldig og heldig. Han har faaet CBB til at levere det han har koebt.
Hvis det er heldigt, ville jeg nok overveje at revurdere min definition af held.
#22
Doesn't matter.
CBB skriver at der er dataloft. Om han saa er i Uganda eller Sverige er ligegyldigt.
Problemet er at CBB har solgt ham en datapakke der gaelder overalt i verden. Den maa CBB nu aede.
Hvis de endvidere oensker at opsige hans datapakke, saa skal de altsaa goere opmaerksom paa dette med opsigelsesfrist, etc, etc - hvis de overhovedet KAN opsige ham.
Han har ikke misligholdt sin aftale, saa principielt har han jo stadig ret til dataloft i hele verden :)
Den sætning giver ingen mening. Det er direktivbestemt, at dataloftet gælder inden for EU. Der er INGEN regler om, hvad der gælder uden for EU.
Doesn't matter.
CBB skriver at der er dataloft. Om han saa er i Uganda eller Sverige er ligegyldigt.
Problemet er vel, hvis CBB ikke har informeret korrekt på deres hjemmeside om hvor og hvordan loftet virker.
Problemet er at CBB har solgt ham en datapakke der gaelder overalt i verden. Den maa CBB nu aede.
Hvis de endvidere oensker at opsige hans datapakke, saa skal de altsaa goere opmaerksom paa dette med opsigelsesfrist, etc, etc - hvis de overhovedet KAN opsige ham.
Han har ikke misligholdt sin aftale, saa principielt har han jo stadig ret til dataloft i hele verden :)
kblood (4) skrev:Der er lidt to sider af dette. Hvis man er uheldig, kan der godt gå en uge før CBB får meldt fra udbyderne i USA at der er blevet brugt for meget data
Ja det er taksttelegrammerne, selve datatælleren har ikke noget med taksttelegrammerne at gøre. Der er flere steder du kan hente den data fra. Bla datasessioner i firewallen og i en proxy server. Afhængig af hvad telenor har af setup.
#23
Det er ikke naivt at tro at der er et dataloft. Det er naivt at tro at det er der efter man har brugt over 50mbyte data trafik i USA uden at tænke det var underligt at dataloftet ikke er ramt endnu.
Siden at CBB ikke har oplyst det bedre, så betaler de selvfølgelig. Men at det kommer som en overraskelse for ham at hans dataloft ikke var aktivt da han var i USA med det forbrug han har haft, det er da at være naiv og et tegn på at han ikke har prøvet at sætte sig ind i noget som helst. Hvis det stod tydeligt på deres hjemmeside at dataloftet ikke gælder udenfor EU, så var han da helt klart også selv kommet til at betale for sin brøler.
Fair nok at han tror der er data loft, men knap så fair at han ikke selv indser at han burde have ramt det loft allerede de første 2 dage med det forbrug han har haft. Det var næsten 200mbyte data han brugte.
Jeg har bare ikke meget respekt for folk der bare fralægger sig alt ansvar og trækker uvidenheds kortet. Det håber jeg da at han har lært til en anden gang.
Og så håber jeg da også at CBB har lært at entet få deres dataloft til at fungere så det sætter spærring på, eller rette deres informationer på hjemmesiden så det er tydeligt om udlands spærring gælder alle andre steder end DK, eller om det kun er i Norden + EU,
Det er ikke naivt at tro at der er et dataloft. Det er naivt at tro at det er der efter man har brugt over 50mbyte data trafik i USA uden at tænke det var underligt at dataloftet ikke er ramt endnu.
Siden at CBB ikke har oplyst det bedre, så betaler de selvfølgelig. Men at det kommer som en overraskelse for ham at hans dataloft ikke var aktivt da han var i USA med det forbrug han har haft, det er da at være naiv og et tegn på at han ikke har prøvet at sætte sig ind i noget som helst. Hvis det stod tydeligt på deres hjemmeside at dataloftet ikke gælder udenfor EU, så var han da helt klart også selv kommet til at betale for sin brøler.
Fair nok at han tror der er data loft, men knap så fair at han ikke selv indser at han burde have ramt det loft allerede de første 2 dage med det forbrug han har haft. Det var næsten 200mbyte data han brugte.
Jeg har bare ikke meget respekt for folk der bare fralægger sig alt ansvar og trækker uvidenheds kortet. Det håber jeg da at han har lært til en anden gang.
Og så håber jeg da også at CBB har lært at entet få deres dataloft til at fungere så det sætter spærring på, eller rette deres informationer på hjemmesiden så det er tydeligt om udlands spærring gælder alle andre steder end DK, eller om det kun er i Norden + EU,
#26
Hvorfor?
Han har koebt et dataloft. Han gaar da ud fra at datatrafikken stoppes naar han rammer det.
Hvorfor skulle han ellers koebe det?
Omvendt ville jeg da synes det er dumt at man er noed til at holde oeje med om det man har koebt nu ogsaa virker.
Nej, det vil jeg ikke mene det er.
Du maa meget gerne underbygge hvorfor det er naivt at gaa ud fra man faar hvad man betaler for.
Det er saa direkte forkert.
Han har tydeligvis gjort sig nogle overvejelser og valgt at faa et dataloft, netop saa han ikke skal bekymre sig om den slags.
Og saa havde han ogsaa vidst at det ikke galdt udenfor EU.
Men naar der staar "udlandet" saa siger min ordbog altsaa at USA ogsaa er daekket.
Og ?
Hvorfor skulle han holde styr paa det, naar han har koebt et dataloft?
- Jeg har 10GB data inkl. i mit abbonnement. Hvorfor skulle jeg holder oeje med om jeg rammer de 10GB?
Men han var ikke uvidende. Han har koebt dataloft i udlandet. At CBB ikke mener udlandet er USA, er ikke hans problem.
At du mener han skal gaette sig frem til at der er lande der ikke er daekket, paatrods af hvad de skriver, finder jeg bare underligt.
Praecis.
Hvordan skulle han vide at det IKKE galdt i USA?
Det er ikke naivt at tro at der er et dataloft. Det er naivt at tro at det er der efter man har brugt over 50mbyte data trafik i USA uden at tænke det var underligt at dataloftet ikke er ramt endnu.
Hvorfor?
Han har koebt et dataloft. Han gaar da ud fra at datatrafikken stoppes naar han rammer det.
Hvorfor skulle han ellers koebe det?
Omvendt ville jeg da synes det er dumt at man er noed til at holde oeje med om det man har koebt nu ogsaa virker.
Men at det kommer som en overraskelse for ham at hans dataloft ikke var aktivt da han var i USA med det forbrug han har haft, det er da at være naiv
Nej, det vil jeg ikke mene det er.
Du maa meget gerne underbygge hvorfor det er naivt at gaa ud fra man faar hvad man betaler for.
og et tegn på at han ikke har prøvet at sætte sig ind i noget som helst.
Det er saa direkte forkert.
Han har tydeligvis gjort sig nogle overvejelser og valgt at faa et dataloft, netop saa han ikke skal bekymre sig om den slags.
Hvis det stod tydeligt på deres hjemmeside at dataloftet ikke gælder udenfor EU, så var han da helt klart også selv kommet til at betale for sin brøler.
Og saa havde han ogsaa vidst at det ikke galdt udenfor EU.
Men naar der staar "udlandet" saa siger min ordbog altsaa at USA ogsaa er daekket.
Fair nok at han tror der er data loft, men knap så fair at han ikke selv indser at han burde have ramt det loft allerede de første 2 dage med det forbrug han har haft. Det var næsten 200mbyte data han brugte.
Og ?
Hvorfor skulle han holde styr paa det, naar han har koebt et dataloft?
- Jeg har 10GB data inkl. i mit abbonnement. Hvorfor skulle jeg holder oeje med om jeg rammer de 10GB?
Jeg har bare ikke meget respekt for folk der bare fralægger sig alt ansvar og trækker uvidenheds kortet. Det håber jeg da at han har lært til en anden gang.
Men han var ikke uvidende. Han har koebt dataloft i udlandet. At CBB ikke mener udlandet er USA, er ikke hans problem.
At du mener han skal gaette sig frem til at der er lande der ikke er daekket, paatrods af hvad de skriver, finder jeg bare underligt.
Og så håber jeg da også at CBB har lært at entet få deres dataloft til at fungere så det sætter spærring på, eller rette deres informationer på hjemmesiden så det er tydeligt om udlands spærring gælder alle andre steder end DK, eller om det kun er i Norden + EU,
Praecis.
Hvordan skulle han vide at det IKKE galdt i USA?
#27
Hvis man er i udlandet, og ved at dataprisen er over 80 kr. per megabyte, så burde det ikke kræve advanceret hovedregning at finde ud af hvor hurtigt man vil ramme 450 kr.
Du mener han bare kan spille dum og frasige sig alt ansvar, og det gør han tydeligvis også. Jeg vil mene at når man tager udlandet, så bør man uanset omstændighederne sætte sig ind i den slags på forhånd.
Og så prøver du at sammenligne det med en 10gb grænse i DK. Prøv nu at få lidt realitets fornemmelse.
Han har ikke KØBT noget dataloft, det fulgte med i hans abonnement. At han forventer at kunne bruge data trafik en hel uge i udlandet uden at ramme dette dataloft, det er der hvor kæden hopper af. Om han så er lovet dataloft eller ej.
Nej, jeg har ikke meget respekt for folk der ikke sætter sig bare en smule ind i den slags hvis de vælger at bruge det.
Ville du måske tage til Afrika eller USA i en hel uge, og bruge din data trafik som altid, og forvente det holder en hel uge? For det er uanset hvad du påstår, ret naivt at tro.
Bare jeg rejser til Norge forventer jeg da at ramme dataloftet ret hurtigt. Ofte den første dag. Han har åbenbart aldrig været i udlandet før med sit dataabonnement et sted hvor data loftet virker, så burde han have opdaget hvor hurtigt det data loft bliver ramt med det forbrug. Hvis ikke, så er han da en smule undskyldt for at være så naiv som han var, men det gør ham stadigt ikke mindre naiv.
Hvis man er i udlandet, og ved at dataprisen er over 80 kr. per megabyte, så burde det ikke kræve advanceret hovedregning at finde ud af hvor hurtigt man vil ramme 450 kr.
Du mener han bare kan spille dum og frasige sig alt ansvar, og det gør han tydeligvis også. Jeg vil mene at når man tager udlandet, så bør man uanset omstændighederne sætte sig ind i den slags på forhånd.
Og så prøver du at sammenligne det med en 10gb grænse i DK. Prøv nu at få lidt realitets fornemmelse.
Han har ikke KØBT noget dataloft, det fulgte med i hans abonnement. At han forventer at kunne bruge data trafik en hel uge i udlandet uden at ramme dette dataloft, det er der hvor kæden hopper af. Om han så er lovet dataloft eller ej.
Nej, jeg har ikke meget respekt for folk der ikke sætter sig bare en smule ind i den slags hvis de vælger at bruge det.
Ville du måske tage til Afrika eller USA i en hel uge, og bruge din data trafik som altid, og forvente det holder en hel uge? For det er uanset hvad du påstår, ret naivt at tro.
Bare jeg rejser til Norge forventer jeg da at ramme dataloftet ret hurtigt. Ofte den første dag. Han har åbenbart aldrig været i udlandet før med sit dataabonnement et sted hvor data loftet virker, så burde han have opdaget hvor hurtigt det data loft bliver ramt med det forbrug. Hvis ikke, så er han da en smule undskyldt for at være så naiv som han var, men det gør ham stadigt ikke mindre naiv.
kblood (28) skrev:Hvis man er i udlandet, og ved at dataprisen er over 80 kr. per megabyte, så burde det ikke kræve advanceret hovedregning at finde ud af hvor hurtigt man vil ramme 450 kr.
Måske tror han, at det tager tid inden CBB får at vide at han har ramt de 450kr.? Han er med den aftale han har indgået ved at tegne abonnementet sikret til at ikke skulle betale en øre mere end 450 kr.
kblood (28) skrev:Du mener han bare kan spille dum og frasige sig alt ansvar, og det gør han tydeligvis også. Jeg vil mene at når man tager udlandet, så bør man uanset omstændighederne sætte sig ind i den slags på forhånd.
Han kunne også spille smart og sende ind aftalens vilkår, sammen med en regning på 19.550 kr. Efterfulgt af tre rykkere, når de nægter at betale også vinde sagen i retten. Ville det ændre på noget som helst, at han har sat sig ind i det eller om han bruger uvidenheds kortet?
Fat det nu. Det er CBBs fejl.
kblood (28) skrev:Han har ikke KØBT noget dataloft, det fulgte med i hans abonnement.
Om aftalen er betalt for eller gratis er ligemeget. Jeg tror at aftaleloven er meget klar på det punkt, om at aftaler er bindende og skal overholdes :)
kblood (28) skrev:Ville du måske tage til Afrika eller USA i en hel uge, og bruge din data trafik som altid, og forvente det holder en hel uge? For det er uanset hvad du påstår, ret naivt at tro.
Ja, såfremt jeg har en aftale der sikrer mig at maks skulle betale x antal kroner.
#29
Som sagt, så er du stadig naiv, og ja, det er stadigt CBBs fejl som jeg også har skrevet alle gange og derfor betaler de også.
Det ændre bare ikke på at han stadigt har dummet sig, kun hvem der betaler regningen.
Som sagt så burde et dataloft blive ramt inden for få dage hvis man støder på det. Og begrænser man ikke sit forbrug, så sker det nemt den første dag.
CBB har dummet sig er en ting, men han er stadigt pænt naiv ikke at have været opmærksom på at han burde have ramt det loft i starten af ugen, eller have ramt det overhovedet.
Som sagt, så er du stadig naiv, og ja, det er stadigt CBBs fejl som jeg også har skrevet alle gange og derfor betaler de også.
Det ændre bare ikke på at han stadigt har dummet sig, kun hvem der betaler regningen.
Som sagt så burde et dataloft blive ramt inden for få dage hvis man støder på det. Og begrænser man ikke sit forbrug, så sker det nemt den første dag.
CBB har dummet sig er en ting, men han er stadigt pænt naiv ikke at have været opmærksom på at han burde have ramt det loft i starten af ugen, eller have ramt det overhovedet.
#28
Ok? Ved han da det?
Ved han noget som helst andet, end at han har et loft paa 450kr ?
Det er jo saa bare loegn.
Han spiller ikke dum, faktisk direkte det modsatte.
Han har tjekket det inden og han fastholder det han har krav paa.
DET GJORDE HAN JO OGSAA?!
Realiteten er, at jeg har sat mig ind i at jeg har 10GB. Hvis jeg bruger 1000000GB en maaned og faar en ekstra regning, bliver de ogsaa bedt om at proppe den op i roeven.
Saaeh, du paastaar nu at hans abbonnement er gratis?
Mig bekendt betaler man nu faar alt hvad man faar, og ikke kun 1 ting.
Alternativt maa du udpege hvilke vilkaar du mener rent faktisk gaelder i den kontrakt han har indgaaet.
Han forventer at han kan bruge data indtil CBB siger stop. Alt andet er da idiotisk.
Men du kan ikke laese, saa det nytte ikke noget at gentage det igen.
Nej, det er det ikke.
Du maa, igen, uddybe hvad du mener er naivt.
JEg har betalt for et abbonnement. Jeg har betalt for at der er dataloft.
- Det forventer jeg da virker som der staar i den kontrakt vi har indgaaet.
HVad skulle jeg ellers goere?!
Tillykke.
Jeg forventer at faa en advarsel naar jeg kommer taet paa dataloftet. Hvis den ikke kommer, saa taenker jeg ikke over om jeg bruger 5MB eller 700000GB.
Det er lidt trist at du toerrer den af paa "Ej han ved da aabenbart ikke bedre", naar han tydeligvis har sat sig ind i den kontrakt han har indgaaet.
Det er ikke naivt.
Du boer starte med at slaa naiv op i en ordbog.
At vaere naiv kraever at han goer sig tanker om, hvorvidt han burde have naaet dataloftet. Ikke at bekymre sig om det, da man jo har tegnet en "failsafe"-aftale, er ikke naivt.
Hvis man er i udlandet, og ved at dataprisen er over 80 kr. per megabyte, så burde det ikke kræve advanceret hovedregning at finde ud af hvor hurtigt man vil ramme 450 kr.
Ok? Ved han da det?
Ved han noget som helst andet, end at han har et loft paa 450kr ?
Artiklen skrev:Før han tog hjemmefra, havde han dog set på CBB Mobils hjemmeside, at der var et dataloft på 450 kroner i udlandet, men der stod ikke noget om, at det kun gjaldt inden for EU's grænser.
Alligevel fik han i første omgang at vide, at CBB Mobil kun havde et dataloft inden for EU's grænser, som er lovpligtigt.
"Jeg forklarede dem så, at det stod der ikke noget om på deres hjemmeside. Så jeg fortalte, at jeg havde afmeldt den fra betalingsservice, men jeg ville godt betale for data op til dataloftet på 450 kroner," siger Andreas-David Balostiocki
Du mener han bare kan spille dum og frasige sig alt ansvar, og det gør han tydeligvis også.
Det er jo saa bare loegn.
Han spiller ikke dum, faktisk direkte det modsatte.
Han har tjekket det inden og han fastholder det han har krav paa.
Jeg vil mene at når man tager udlandet, så bør man uanset omstændighederne sætte sig ind i den slags på forhånd.
DET GJORDE HAN JO OGSAA?!
Og så prøver du at sammenligne det med en 10gb grænse i DK. Prøv nu at få lidt realitets fornemmelse.
Realiteten er, at jeg har sat mig ind i at jeg har 10GB. Hvis jeg bruger 1000000GB en maaned og faar en ekstra regning, bliver de ogsaa bedt om at proppe den op i roeven.
Han har ikke KØBT noget dataloft, det fulgte med i hans abonnement.
Saaeh, du paastaar nu at hans abbonnement er gratis?
Mig bekendt betaler man nu faar alt hvad man faar, og ikke kun 1 ting.
Alternativt maa du udpege hvilke vilkaar du mener rent faktisk gaelder i den kontrakt han har indgaaet.
At han forventer at kunne bruge data trafik en hel uge i udlandet uden at ramme dette dataloft, det er der hvor kæden hopper af. Om han så er lovet dataloft eller ej.
Han forventer at han kan bruge data indtil CBB siger stop. Alt andet er da idiotisk.
Nej, jeg har ikke meget respekt for folk der ikke sætter sig bare en smule ind i den slags hvis de vælger at bruge det.
Men du kan ikke laese, saa det nytte ikke noget at gentage det igen.
Ville du måske tage til Afrika eller USA i en hel uge, og bruge din data trafik som altid, og forvente det holder en hel uge? For det er uanset hvad du påstår, ret naivt at tro.
Nej, det er det ikke.
Du maa, igen, uddybe hvad du mener er naivt.
JEg har betalt for et abbonnement. Jeg har betalt for at der er dataloft.
- Det forventer jeg da virker som der staar i den kontrakt vi har indgaaet.
HVad skulle jeg ellers goere?!
Bare jeg rejser til Norge forventer jeg da at ramme dataloftet ret hurtigt.
Tillykke.
Jeg forventer at faa en advarsel naar jeg kommer taet paa dataloftet. Hvis den ikke kommer, saa taenker jeg ikke over om jeg bruger 5MB eller 700000GB.
Han har åbenbart aldrig været i udlandet før med sit dataabonnement et sted hvor data loftet virker, så burde han have opdaget hvor hurtigt det data loft bliver ramt med det forbrug.
Det er lidt trist at du toerrer den af paa "Ej han ved da aabenbart ikke bedre", naar han tydeligvis har sat sig ind i den kontrakt han har indgaaet.
Hvis ikke, så er han da en smule undskyldt for at være så naiv som han var, men det gør ham stadigt ikke mindre naiv.
Det er ikke naivt.
Du boer starte med at slaa naiv op i en ordbog.
At vaere naiv kraever at han goer sig tanker om, hvorvidt han burde have naaet dataloftet. Ikke at bekymre sig om det, da man jo har tegnet en "failsafe"-aftale, er ikke naivt.
#30
Hvis fejl det er, har ingen betydning for om det er naivt.
Det er stadig ikke naivt.
Jesus christ.
Hvordan har han dog dummet sig? Han har troet at CBB overholdt den kontrakt de indgik. Hvordan er det dumt?! Om noget er det da retarderet at forvente de IKKE overholder den, da han saa traekker dem i retten og sviner dem til i pressen?!
Oh my god.
Find en ordbog og laes hvad naiv betyder.
Som sagt, så er du stadig naiv, og ja, det er stadigt CBBs fejl som jeg også har skrevet alle gange og derfor betaler de også.
Hvis fejl det er, har ingen betydning for om det er naivt.
Det er stadig ikke naivt.
Jesus christ.
Det ændre bare ikke på at han stadigt har dummet sig, kun hvem der betaler regningen.
Hvordan har han dog dummet sig? Han har troet at CBB overholdt den kontrakt de indgik. Hvordan er det dumt?! Om noget er det da retarderet at forvente de IKKE overholder den, da han saa traekker dem i retten og sviner dem til i pressen?!
CBB har dummet sig er en ting, men han er stadigt pænt naiv ikke at have været opmærksom på
Oh my god.
Find en ordbog og laes hvad naiv betyder.
kblood (30) skrev:Som sagt, så er du stadig naiv, og ja, det er stadigt CBBs fejl som jeg også har skrevet alle gange og derfor betaler de også.
Ffs... Jeg har jeg sat mig ind i det, jeg har juraen på min side, hvorfor fanden er jeg naiv?
kblood (30) skrev:Det ændre bare ikke på at han stadigt har dummet sig, kun hvem der betaler regningen.
Hvordan er det lige at jeg dummer mig, ved at bruge den tjeneste der bliver stillet til rådighed til dens ydereste?
kblood (30) skrev:CBB har dummet sig er en ting, men han er stadigt pænt naiv ikke at have været opmærksom på at han burde have ramt det loft i starten af ugen, eller have ramt det overhovedet.
Hvorfor skal han bekymre sig om hvornår han rammer loftet, når han i værste fald kan risikere at betale 450 kr? Han er måske godt klar over det, men fuldstændig ligeglad, fordi han kender til abonnementens vilkår?
kblood (11) skrev:http://www.telenor.dk/..
USA har så en MB pris på 110 kr. per minut, så man skal godt nok ikke bruge nettet særligt meget før loftet er overskredet. Men der står det så også på Telenors regning hvis de prøver at opkræve for mere end de 450kr. pga. en manglende spærring.
Hvorfor står det på telenors regning? Var det ikke naivt at tro, at udlandet inkluderer lande udenfor EU? Hvorfor er det lige pludselig på telenors regning? Er det ikke naivt, at ikke holde øje med sit forbrug og burde man derfor ikke betale alt det man forbruger over de 450 kr?
Er det overhovedet noget sammenhæng mellem dit indlæg #11 og det du skriver nu?!? Geez...
#31+32
"som pga. manglende kløgt, omtanke eller erfaring handler letsindigt og nærer uforholdsmæssig stor tillid og optimisme"
Siden du åbenbart ikke ved hvad naiv betyder, så gjorde jeg det for dig. Hvis han ikke var naiv, så ville han vide at man ikke kan bruge et dansk mobil abonnement som han brugte det, uanset hvilket udland han er i, uden at støde på 450 kr. grænsen.
Jeg valgte ikke at være naiv, da jeg tog til udlandet, selvom jeg bare rejste til Norge. Og satte mig på forhånd ind i hvornår jeg skulle forvente at ramme de 450 kr. Det er da ikke retaderet at gøre, det er bare sund fornuft. I dette tilfælde kan jeg da give ham at det sikkert mest var manglende erfaring som gjorde at han ikke forventede at ramme de 450 kr. Hvis han før har prøvet at støde på det loft, så går det over i manglende omtanke eller kløgt.
"som pga. manglende kløgt, omtanke eller erfaring handler letsindigt og nærer uforholdsmæssig stor tillid og optimisme"
Siden du åbenbart ikke ved hvad naiv betyder, så gjorde jeg det for dig. Hvis han ikke var naiv, så ville han vide at man ikke kan bruge et dansk mobil abonnement som han brugte det, uanset hvilket udland han er i, uden at støde på 450 kr. grænsen.
Jeg valgte ikke at være naiv, da jeg tog til udlandet, selvom jeg bare rejste til Norge. Og satte mig på forhånd ind i hvornår jeg skulle forvente at ramme de 450 kr. Det er da ikke retaderet at gøre, det er bare sund fornuft. I dette tilfælde kan jeg da give ham at det sikkert mest var manglende erfaring som gjorde at han ikke forventede at ramme de 450 kr. Hvis han før har prøvet at støde på det loft, så går det over i manglende omtanke eller kløgt.
kblood (34) skrev:Hvis han ikke var naiv, så ville han vide at man ikke kan bruge et dansk mobil abonnement som han brugte det, uanset hvilket udland han er i, uden at støde på 450 kr. grænsen.
Ja, derfor han nægter at betale en øre mere end 450 kr., ergo er han ikke naiv.
#33
Ved at du var naiv og ikke satte dig ind i priserne eller hvornår du kunne forvente at nå den grænse.
Det ville stå på Telenors regning hvis det var et Telenor abonnement, da at Telenor også tæller USA med når de skriver udland. Det ville i begge tilfælde ikke som udgangspunkt være naivt at tro at USA er dækket af 450 kr. loftet. Men i begge tilfælde skulle man stadigt forvente at ramme det loft meget hurtigt.
Han var naiv at tro at ikke burde have ramt de 450 kr. den uge. Han var ikke naiv ved at tro at der burde være et 450 kr. loft. Det burde bare være gået op for ham tidligere at det ikke var der.
Ved at du var naiv og ikke satte dig ind i priserne eller hvornår du kunne forvente at nå den grænse.
Det ville stå på Telenors regning hvis det var et Telenor abonnement, da at Telenor også tæller USA med når de skriver udland. Det ville i begge tilfælde ikke som udgangspunkt være naivt at tro at USA er dækket af 450 kr. loftet. Men i begge tilfælde skulle man stadigt forvente at ramme det loft meget hurtigt.
Mr_Mo (35) skrev:Ja, derfor han nægter at betale en øre mere end 450 kr., ergo er han ikke naiv.
Han var naiv at tro at ikke burde have ramt de 450 kr. den uge. Han var ikke naiv ved at tro at der burde være et 450 kr. loft. Det burde bare være gået op for ham tidligere at det ikke var der.
kblood (36) skrev:Ved at du var naiv og ikke satte dig ind i priserne eller hvornår du kunne forvente at nå den grænse.
Jeg er da fuldstændig ligeglad med hvornår jeg ikke kan se sjove kattevideoer på youtube længere, det kan jeg gøre når jeg er hjemme igen. Hvorfor skulle jeg sætte mig ind i det, medmindre det var noget essentielt jeg brugte data til?
kblood (36) skrev:Det ville stå på Telenors regning hvis det var et Telenor abonnement, da at Telenor også tæller USA med når de skriver udland.
Jeg tror du er den eneste person i Danmark der kun medtager EU i betegnelsen udland. Den holder ikke, udland er udland (slå op i en ordbog igen), medmindre andet er specificeret - og det er det altså ikke her. Det danske lov gælder for både lavprisselskaber og selskaber som telenor. En aftale er en aftale. Med andre ord, er du mere naiv, når du siger at det er på telenors regning, fordi de ikke er en lavprisselskab.
kblood (11) skrev:Men der står det så også på Telenors regning hvis de prøver at opkræve for mere end de 450kr. pga. en manglende spærring.
Igen, hvorfor? Jeg kan eksempelvis nævne mig selv: Jeg valgte ikke at være naiv, da jeg tog til udlandet, selvom jeg bare rejste til Norge. Og satte mig på forhånd ind i hvornår jeg skulle forvente at ramme de 450 kr. Det er da ikke retaderet at gøre, det er bare sund fornuft. Så hvis du eksempelvis er langt over loftet, så ved du at der ikke er en loft. Alt andet ville være naiv.
kan du ikke selv se, at du modsiger dig?
#34
Han har hverken haft uforholdsmaessig stor optimisme, handlet letsindigt eller haft manglende kloegt.
Han har handlet indenfor hvad han har aftalt med CBB.
Nichts weider.
Det kan man tydeligvis godt.
Om han stoeder paa graensen eller ej, er ikke hans problem.
Han har betalt CBB for at holde styr paa det.
Det er ikke naivt at forvente at deres system virker.
OK? Til hvilken nytte?
Han har ikke sat sig ind i hvornaar han rammer 450kr, muligvis fordi han er ligeglad.
Det er ikke det, du argumenterer for.
Hvem siger at han ikke forventede det?
Nopes.
Det gaar over i "Jeg stenede facebook og forventede at den ville lukke nara jeg ramte graensen".
Alt andet er spekulationer fra din side af.
"som pga. manglende kløgt, omtanke eller erfaring handler letsindigt og nærer uforholdsmæssig stor tillid og optimisme"
Han har hverken haft uforholdsmaessig stor optimisme, handlet letsindigt eller haft manglende kloegt.
Han har handlet indenfor hvad han har aftalt med CBB.
Nichts weider.
Siden du åbenbart ikke ved hvad naiv betyder, så gjorde jeg det for dig. Hvis han ikke var naiv, så ville han vide at man ikke kan bruge et dansk mobil abonnement som han brugte det
Det kan man tydeligvis godt.
, uanset hvilket udland han er i, uden at støde på 450 kr. grænsen.
Om han stoeder paa graensen eller ej, er ikke hans problem.
Han har betalt CBB for at holde styr paa det.
Det er ikke naivt at forvente at deres system virker.
Jeg valgte ikke at være naiv, da jeg tog til udlandet, selvom jeg bare rejste til Norge. Og satte mig på forhånd ind i hvornår jeg skulle forvente at ramme de 450 kr.
OK? Til hvilken nytte?
Han har ikke sat sig ind i hvornaar han rammer 450kr, muligvis fordi han er ligeglad.
Det er da ikke retaderet at gøre, det er bare sund fornuft.
Det er ikke det, du argumenterer for.
I dette tilfælde kan jeg da give ham at det sikkert mest var manglende erfaring som gjorde at han ikke forventede at ramme de 450 kr.
Hvem siger at han ikke forventede det?
Hvis han før har prøvet at støde på det loft, så går det over i manglende omtanke eller kløgt.
Nopes.
Det gaar over i "Jeg stenede facebook og forventede at den ville lukke nara jeg ramte graensen".
Alt andet er spekulationer fra din side af.
#36
Igen, bullshit.
Han HAR sat sig ind i priserne.
Maks 450kr. Det har han jo betalt for.
Det er vel hamrende ligegyldigt, naar han har en graense?
Udland er udland. Det er fuldstaendigt ligegyldigt hvad Telenor eller CBB mener udland daekker over, hvis de ikke specificerer det.
Og i begge tilfaelde kommer det an paa om man har en forventning til at kunne bruge det meget eller lidt.
Forventer han at kunne bruge det indtil den lukker, saa er det ikke naivt selvom den ikke er lukket efter 1000 dage med 1GB om dagen.
OK, men han var ikke naiv, da han godt vidste at de 450kr ville poppe op naar han ramte den graense.
Hvorfor?
Det er ikke hans ansvar. Det er ikke hans problem. Det er ikke ham der betaler for det.
Du antager at han har brugt tid paa at taenke over hvor meget data han bruger, men det fremgaar ikke af artiklen elelr hans udtalelser.
Det eneste der er at forholde sig til, er at han har sat sig ind i maks prisen og at han ikke havde forventet at de ville traekke mere end der de havde ret til ifoelge kontrakten.
Ved at du var naiv og ikke satte dig ind i priserne
Igen, bullshit.
Han HAR sat sig ind i priserne.
Maks 450kr. Det har han jo betalt for.
eller hvornår du kunne forvente at nå den grænse.
Det er vel hamrende ligegyldigt, naar han har en graense?
Det ville stå på Telenors regning hvis det var et Telenor abonnement, da at Telenor også tæller USA med når de skriver udland.
Udland er udland. Det er fuldstaendigt ligegyldigt hvad Telenor eller CBB mener udland daekker over, hvis de ikke specificerer det.
Det ville i begge tilfælde ikke som udgangspunkt være naivt at tro at USA er dækket af 450 kr. loftet. Men i begge tilfælde skulle man stadigt forvente at ramme det loft meget hurtigt.
Og i begge tilfaelde kommer det an paa om man har en forventning til at kunne bruge det meget eller lidt.
Forventer han at kunne bruge det indtil den lukker, saa er det ikke naivt selvom den ikke er lukket efter 1000 dage med 1GB om dagen.
Han var naiv at tro at ikke burde have ramt de 450 kr. den uge.
OK, men han var ikke naiv, da han godt vidste at de 450kr ville poppe op naar han ramte den graense.
Han var ikke naiv ved at tro at der burde være et 450 kr. loft. Det burde bare være gået op for ham tidligere at det ikke var der.
Hvorfor?
Det er ikke hans ansvar. Det er ikke hans problem. Det er ikke ham der betaler for det.
Du antager at han har brugt tid paa at taenke over hvor meget data han bruger, men det fremgaar ikke af artiklen elelr hans udtalelser.
Det eneste der er at forholde sig til, er at han har sat sig ind i maks prisen og at han ikke havde forventet at de ville traekke mere end der de havde ret til ifoelge kontrakten.
Hvis CBBs direktør har ret, og at kunden ikke havde fået lagt den korrekte SoC på - er det forståeligt at CBB spiser regningen.
Men der står på Comon, at han har brugt kortfunktionen på hans iPhone, uden åbenbart at have hentet kort hjemmefra. Og vil siger at jeg syntes der er meget fokus i medierne på hvad det koster at bruge kort funktioner i udlandet hvert år op til sommeren. Så selv om jeg aldrig har brugt data i udlandet (slår altid roaming fra) så ved jeg godt at det med at stå og checke google maps, hurtigt rammer 450 kr.
Men der står på Comon, at han har brugt kortfunktionen på hans iPhone, uden åbenbart at have hentet kort hjemmefra. Og vil siger at jeg syntes der er meget fokus i medierne på hvad det koster at bruge kort funktioner i udlandet hvert år op til sommeren. Så selv om jeg aldrig har brugt data i udlandet (slår altid roaming fra) så ved jeg godt at det med at stå og checke google maps, hurtigt rammer 450 kr.
Athinira (1) skrev:Det var da fandme på tide at et firma gider at stå ved sine fejl. Tak for det!
Jeg kender en som fik en regning for databrug i udlandet på 15.000, men teleselskabet havde skrevet byte når det var bit, så han kunne lige smide en pænt chunk af regningen - man skal sku holde øje med hvad de foretager sig, ellers flår de dig
#39
Vi må åbenbart agree to disagree. Jeg syntes nu stadigt der skal ses på det positive i at han rent faktisk fik sine penge tilbage, på trods af at han havde lavet så sindsyg en regning som der jo ikke var nogen der tjente noget på.
Ud over grådige udbydere imellem USA og EU :P
Vi må åbenbart agree to disagree. Jeg syntes nu stadigt der skal ses på det positive i at han rent faktisk fik sine penge tilbage, på trods af at han havde lavet så sindsyg en regning som der jo ikke var nogen der tjente noget på.
Ud over grådige udbydere imellem USA og EU :P
#42
Jeg er da enig i at det er klart positivt at CBB har gjort som de skulle, jeg synes bare ikke det fortjener at blive blaest op til noget stort.
Det svarer lidt til at fejre at min arbejdsgiver har udbetalt mig loen i dag.
- Hvis ikke han gjorde det, ville min fagforening nok gaa paent meget amok paa ham :D
Jeg syntes nu stadigt der skal ses på det positive i at han rent faktisk fik sine penge tilbage, på trods af at han havde lavet så sindsyg en regning som der jo ikke var nogen der tjente noget på.
Jeg er da enig i at det er klart positivt at CBB har gjort som de skulle, jeg synes bare ikke det fortjener at blive blaest op til noget stort.
Det svarer lidt til at fejre at min arbejdsgiver har udbetalt mig loen i dag.
- Hvis ikke han gjorde det, ville min fagforening nok gaa paent meget amok paa ham :D
#44
Men da du ikke har paavist nogen dumhed, saa er det en ret ligegyldigt pointe.
Det goer han jo heller ikke.
Han har faaet praecis hvad han har betalt for.
Nyheden er, at man faar hvad man har krav paa. Kudos.
Jeg har ogsaa faaet den shawarma jeg betalte for. Great scott! :D
men min pointe er jo at det er relevant at folk lærer af denne persons dumhed...
Men da du ikke har paavist nogen dumhed, saa er det en ret ligegyldigt pointe.
Derfor er nyheden netop relevant. Man skal ikke bare forvente at kunne leve i en kravlegård hele sit liv.
Det goer han jo heller ikke.
Han har faaet praecis hvad han har betalt for.
Nyheden er, at man faar hvad man har krav paa. Kudos.
Jeg har ogsaa faaet den shawarma jeg betalte for. Great scott! :D
kblood (44) skrev:#42 men min pointe er jo at det er relevant at folk lærer af denne persons dumhed...
Derfor er nyheden netop relevant. Man skal ikke bare forvente at kunne leve i en kravlegård hele sit liv.
Men du har jo netop ikke lært noget. Som jeg skriver i #37, så modsiger du dig selv fuldstændig, ved at holde fast, at det er en forskel på telenor og cbb, selvom de har dybest set samme vilkår skrevet på deres hjemmeside. Du forventer at kunne at leve i en kravlegård, fordi du ikke er kunde hos en lavprisselskab.
Lov er lov, aftale er aftale, ligemeget hvad du betaler.
fidomuh (45) skrev:#44
Men da du ikke har paavist nogen dumhed, saa er det en ret ligegyldigt pointe.Derfor er nyheden netop relevant. Man skal ikke bare forvente at kunne leve i en kravlegård hele sit liv.
Det goer han jo heller ikke.
Han har faaet praecis hvad han har betalt for.
Nyheden er, at man faar hvad man har krav paa. Kudos.
Jeg har ogsaa faaet den shawarma jeg betalte for. Great scott! :D
Dumhed er mangel på viden som man kunne have fået sig. Det er et midlertidigt stadie, men man er oftest selv skyld i det i første omgang. Hvem andre skulle ellers være årsagen til at man ikke ved det?
#49
Det er saa bare forkert.
Tillykke.
Men han vidste det jo godt.
Saa hvad er din pointe?
Han har koebt en gris og faaet en gris.
Du forventede at han fik en lyseroed dildo.
Verden er heldigvis ikke smacktarded fuldstaendigt endnu.
Dumhed er mangel på viden som man kunne have fået sig.
Det er saa bare forkert.
Det er et midlertidigt stadie, men man er oftest selv skyld i det i første omgang.
Tillykke.
Hvem andre skulle ellers være årsagen til at man ikke ved det?
Men han vidste det jo godt.
Saa hvad er din pointe?
Han har koebt en gris og faaet en gris.
Du forventede at han fik en lyseroed dildo.
Verden er heldigvis ikke smacktarded fuldstaendigt endnu.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.