mboost-dp1

Telenor ASA

CBB og BiBoB bliver til ét firma

- Via Comon - , redigeret af Net_Srak

Norske Telenor ejer de to lavpris-mobilselskaber CBB og BiBoB og har siden opkøbet af dem ladet dem køre som to selvstændige selskaber, men det er slut nu.

Ifølge Comon vil begge navne fortsætte, men kun på overfladen, da al bagvedliggende logistik, som regnskab og lignende, vil smelte sammen.

Det bliver BiBoB, som kommer ind under CBB’s vinger, hvor de i løbet af året blandt andet skal gå over til at anvende samme it-systemer som CBB. Regnskabsmæssigt vil de to selskaber bliver lagt sammen med tilbagevirkende kraft for den 1. januar i år.

BiBoB har gennem den seneste tid kæmpet med underskud, men Telenors direktør Lars Asger Petersen fortryder ikke købet, som dengang gav dem 69.000 nye kunder, et tal han oplyser siden er vokset med 10 %.

BiBoB og CBB bor i dag allerede i de samme lokaler.





Gå til bund
Gravatar #1 - k0ch
9. jun. 2010 13:36
Det skal nok blive spændende, som bibob kunde, om vores priser kommer til at ændre sig markant.
Gravatar #2 - milandt
9. jun. 2010 13:53
CBB er i forvejen meget billigt, så det bliver nok ikke markant dyrere.
Gravatar #3 - dragelarve
9. jun. 2010 13:54
k0ch (1) skrev:
Det skal nok blive spændende, som bibob kunde, om vores priser kommer til at ændre sig markant.


Hvis det sker, så forlader jeg BiBob og Telenor med det vuns.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
9. jun. 2010 13:54
laksemand (3) skrev:
Hvis det sker, så forlader jeg BiBob og Telenor med det vuns.

Ok.
Gravatar #5 - Daniel-Dane
9. jun. 2010 13:55
Undrer mig ikke, da de to firmaer ligner hinanden.
Gravatar #6 - milandt
9. jun. 2010 13:56
edit: link i stykker
Gravatar #7 - nyx
9. jun. 2010 14:25
#0
Lars Asger Petersen?! Han hedder Jon Erik Haug? Bevares, det er kort tid siden han blev gjort til direktør, men ham førhen hed Henrik Clausen...

Det kommer selvfølgelig an på om man mener Telenor DANMARK, eller bare Telenor, hvor han hedder Jon Fredrik Baksaas. Men så er vi ude i nogle helt andre størrelsesordner...

Nu er jeg ikke super skarp på alt det her med virksomheder og direktører, men sidst jeg læste EPN (og nu google) forholdt det sig ihvertfald sådan.

Fact-check plz :)
Gravatar #8 - ÅÅÅH
9. jun. 2010 14:54
#0 skrev:
Ifølge Comon vil begge navne fortsætte

godt de ikke fusionerer navnet. ellers ville B-kvoten være alt for høj. CBBiBBoBBB?
Gravatar #9 - Silverslith
9. jun. 2010 15:02
Mon ikke bare Frank Rasmussen laver et nyt firma som han gjorde med BiBob da Telmore blev opkøbt. Så kan man altid følge med derover hvis man vil have de laveste priser :)

Selvom CBB godt nok er det mest udbredte af de to skulle man næsten tro at de ville benytte chancen til at komme af med navnet "Club Blah Blah" :D
Gravatar #10 - reschat
9. jun. 2010 15:06
laksemand (3) skrev:
Hvis det sker, så forlader jeg BiBob og Telenor med det vuns.

Og går hvorhen? Det der ligner mest, er vel CBB :-P
Gravatar #11 - Daniel-Dane
9. jun. 2010 15:13
reschat (10) skrev:
Og går hvorhen? Det der ligner mest, er vel CBB :-P
M1?
Gravatar #12 - eliasr
9. jun. 2010 15:18
#10 happie
Gravatar #13 - f-style
9. jun. 2010 16:08
håber at bibob fortsætter med deres gode priser på mobilt bredbån. 50 kr. for 1GB download om måneden. Den har jeg ikke overskredet endnu. Det var en af de primære årsager til at jeg flyttede selvskab.
Især når man sammenligner mobil bredbånds priser med telia, 3, telenor, tdc etc. som ofte lige på et par hundrede kroner.
Gravatar #14 - ScOOp
9. jun. 2010 17:07
f-style (13) skrev:
håber at bibob fortsætter med deres gode priser på mobilt bredbån. 50 kr. for 1GB download om måneden. Den har jeg ikke overskredet endnu. Det var en af de primære årsager til at jeg flyttede selvskab.
Især når man sammenligner mobil bredbånds priser med telia, 3, telenor, tdc etc. som ofte lige på et par hundrede kroner.


CBB tager også 49,- om måneden for 1GB mobil data, så det kommer nok ikke til at ændre sig.
Gravatar #15 - bnm
9. jun. 2010 17:30
Vil det sige at indtil nu har de brugt forskellige IT systemer på trods af de boede på samme adresse? Imponerende.
Gravatar #16 - benz
9. jun. 2010 17:34
Jeg giver 99 kr for data om måneden hos Pay n Go, og det er vel at mærke med en hastighed på mellem 5-7 mbit. Det de andre tilbyder er godt nok for langsomt!
Gravatar #17 - Stevanx
9. jun. 2010 17:34
Det er vel omkring 6 måneder siden jeg havde CBB og en 3 stykker siden jeg havde BiBoB - Synes BiBoBs system og side generelt var meget bedre, mere overskuelig og havde de funktioner man forventede samt nogle ekstra features som var nice.. F.eks. at man kunne se den forventede kø på kundeservice live på siden.

Håber de tager sådanne ting med over på CBB og savner nogle af de ting ved Telenor også :)
Gravatar #18 - LordMike
9. jun. 2010 18:12
#15 ... Du stiller de rigtige spørgsmål :P
Gravatar #19 - nomissenrojb
9. jun. 2010 18:32
Jeg benytter selv CBB.
Her i sidste uge bestilte jeg en HTC Desire fra Bibob uden Abo.
Der blev jeg lidt forvirret
Selve bekræftelsen blev sendt fra CBB Mobil A/S <[email protected]> men underskrevet Med venlig hilsen BiBoB
Gravatar #20 - SF90
9. jun. 2010 20:11
Jeg TROR at telenor har lavet endnu et mobilselskab, der går under navnet Nanomobil. De har vanvittigt billige priser, derfor har jeg købt et abonnement hos dem. Håber firmaet holder, og at de ikke hæver prisen.
Gravatar #21 - XorpiZ
9. jun. 2010 20:28
#20

Kunne godt tyde på det.

http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/Display...

Undrer mig dog lidt at nanomobil.dk tilsyneladende er registreret af en privatperson?
Gravatar #22 - Taxwars
9. jun. 2010 21:10
Og det firma vil sikkert stadig kræve CPR nummer - som ikke vedkommer dem - så dem kommer jeg ikke til at handle med ej heller.
Gravatar #23 - DrHouseDK
9. jun. 2010 22:00
Taxwars (22) skrev:
Og det firma vil sikkert stadig kræve CPR nummer - som ikke vedkommer dem - så dem kommer jeg ikke til at handle med ej heller.


Nej, det var da også skrækkeligt at blive stillet til ansvar for sine eventuelle handlinger.
Gravatar #24 - TuXs
9. jun. 2010 22:35
Håber virkelig ikke det her kommer til at påvirke Bibobs priser.

Nanomobil ser ret fint ud. Træls at det er minutafregnet, men ellers super.
Gravatar #25 - esbenr
10. jun. 2010 06:21
faktisk har CBB også nogle rigtigt fede feautres.
F.eks. kan man optage både indgående og udgående samtaler og få dem som mp3-filer i sin mail. Det samme gælder beskeder på telefonsvareren. Så skal man ikke længere spilde opkald og tid på folk der ikke lægger beskeder, men bare lægger på.

Har haft CBB i MANGE og der har ALDRIG været skyggen af bøvl. Hverken hvad angår service eller support (den ene gang jeg har haft brug for det). Og priserne er jo heller ikke dyre - overhovedet.

Men kan sagtens forstå at Telenor også skal spare på udgiftsbudgetterne.
Gravatar #26 - reschat
10. jun. 2010 06:40
esbenr (25) skrev:
faktisk har CBB også nogle rigtigt fede feautres.
F.eks. kan man optage både indgående og udgående samtaler og få dem som mp3-filer i sin mail.

Lyder ret sejt. Har længe ønsket mig en sådan tjeneste.
Hvor tilmelder man sig? Kan ikke finde den på cbb.dk.
Gravatar #27 - BiBoB
10. jun. 2010 08:49

BiBoB forbliver BiBoB, så kort kan det skrives.

Vi brænder for at give jer kunder den bedste teleoplevelse overhovedet. Det pressen skriver, er blot at vores regnskab nu lægges sammen med CBB, så BiBoB og vores ejer Telenor, ikke har ekstra omkostninger ved at få flere forskellige rapporteringer fra datterselskaberne. I praksis har det ingen konsekvenser for jer som kunder. Tværtimod har vi med sammenlægningen gjort det muligt, at BiBoB forretningen i næste regnskabsår kan få et positivt regnskab, så BiBoB også består i mange år fremover. Med den vækst vi har oplevet i kundetilgangen i 2010, er det meget der tyder på, at BiBoB har branchens bedste tilbud!

Vi vil fortsat være i front med at levere nye produkter og services, der er billige og til at forstå. Efter sommerferien vil I blandt andet opleve et website med bedre performance og hastighed, samt ikke mindst nye dataprodukter, til nogen af branchens bedste priser.
Gravatar #28 - MiniatureZeus
10. jun. 2010 09:08
#27
Kudos til at I følger med og deltager i netdiskussioner.
Gravatar #29 - CBB Mobil
10. jun. 2010 11:15
reschat (26) skrev:

Lyder ret sejt. Har længe ønsket mig en sådan tjeneste.
Hvor tilmelder man sig? Kan ikke finde den på cbb.dk.


Du kan læse om vores Call Recorder her:
http://www.cbb.dk/mobil/produkter-tjenester/tjenes...

Gravatar #30 - MiniatureZeus
10. jun. 2010 11:19
Hva satan! Så mangler vi bare telmore og M1, så kunne der komme en ren og skær tele-discount fest herinde!
Gravatar #31 - madeinrussia
10. jun. 2010 11:57
haha made me laugh..

har brugt CBB i extremt lang tid og kan kun sige at de aldrig nogensinde har skuffet, eneste minus var at nye kunder fik alle mulige tilbud mens os gamle bare sad og så alle de gode tilbud gå forbi vores næser :(
Gravatar #32 - XxX
10. jun. 2010 13:42
Ja og så er der jo heldigvis happiimpobil for os andre som også gerne vil have lave priser men ikke kan bruge telenor's netværk til en skid fordi det er hullet som en si hvor vi bor.

XxX
Gravatar #33 - MiniatureZeus
10. jun. 2010 14:41
XxX (32) skrev:
Ja og så er der jo heldigvis happiimpobil for os andre som også gerne vil have lave priser men ikke kan bruge telenor's netværk til en skid fordi det er hullet som en si hvor vi bor.

XxX

Havde mange problemer med Happii da jeg havde dem for noget tid siden..
Gravatar #34 - XxX
10. jun. 2010 18:12
MiniatureZeus (33) skrev:
XxX (32) skrev:
Ja og så er der jo heldigvis happiimpobil for os andre som også gerne vil have lave priser men ikke kan bruge telenor's netværk til en skid fordi det er hullet som en si hvor vi bor.

XxX

Havde mange problemer med Happii da jeg havde dem for noget tid siden..


Har så til gengæld ALDRIG haft problemer med dem.

Skiftede fra telmore fordi de havde 10 øre billigere minuttakst end telmore og så ikke mindst fordi de tager 8 øre for en SMS som telmore skulle have 20 øre for.

Det eneste jeg hører fra dem er en sms engang imellem med besked om at nu er der tanket automatisk op.

Telmore havde jeg nærmest siden de startede og det eneste bøvl jeg havde med dem var fruens telefon var blevet lukket fordi den var gået 35 øre i minus dagen efter vi tog på ferie i 14 dage og hun havde den liggende hjemme i skuffen og derfor ikke modtaget beskedder om at tanke op. (Før automatisk optankning).

Til Telmore's ros skal det dog siges at de droppede deres 100 kr i genåbningsgebyr rimeligt hurtigt efter jeg ringede ind og truede med at skifte selskab og ringe til kontant (Dog var der lige sådan ca 1 minut med "Regler er regler og hun må bare betale" )..

Skal også siges at da hun checked dagen før vi tog afsted var der 2-3 Kr på og den gik først i minus efter vi var taget afsted pga. lidt forsinkelse i opdateringen af kontoen.

Alt i alt får jeg nøjagtigt det samme produkt hos happii som jeg fik hos telmore med samme dækning selvfølgelig. Eneste forskel er at jeg sparer penge i forhold til telmore.

Bibob/cbb er samme prisniveau som happii men jeg har ingen muligheder for at bruge det qua telenor's ringe dækning i mit lokalområde.

XxX
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login