mboost-dp1

Flickr - xrayspx
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Musikstjernerne er kun mega rige fordi deres "vare" kan kopieres.
At varerne så også kan kopieres "forkert" det er jo bare en lidt ærgeligt biting som musikerne bare burde acceptere og så holde kæft.
EDIT: Nå den mening har Farnden osse :-p
At varerne så også kan kopieres "forkert" det er jo bare en lidt ærgeligt biting som musikerne bare burde acceptere og så holde kæft.
EDIT: Nå den mening har Farnden osse :-p
Musikindustrien er stadig i 1990'erne, og der var ikke engang musik butikker online hvor man kan købe musik som idag, hvis det ikke havde været for pirater, det hele skal tvinges ned i halsen på de gamle mennesker, måske skulle de flytte på plejehjem og lade nye kræfter komme til.
For bare engangskyld kunne det være rart at se musikindustrien revurdere sig selv lidt, måske her vi i 2010, og måske er der tid til en ændring af hvordan tingene fungere og bliver solgt på.
Måske skal vi væk fra at man skal være rig fordi man sælger laver / sælger musik.
For bare engangskyld kunne det være rart at se musikindustrien revurdere sig selv lidt, måske her vi i 2010, og måske er der tid til en ændring af hvordan tingene fungere og bliver solgt på.
Måske skal vi væk fra at man skal være rig fordi man sælger laver / sælger musik.
#13: Der er vel intet galt i at de tjener penge? Problemet ligger vel bare i at de ikke vil forny deres græsmarker, og lade alle os tyre (og kvier) æde græsset på den måde vi gør det bedst og mest effektivt (hvilket pt. gør at alle os firbenede skider på marken, og dermed på Bono).
Næh, giv os nye muligheder og bedre forhold - så skal de nok tjene styrteligt med penge og gøre os alle glade igen! :-)
Næh, giv os nye muligheder og bedre forhold - så skal de nok tjene styrteligt med penge og gøre os alle glade igen! :-)
Orange (1) skrev:Der er vist delte meninger om, hvor meget Bono faktisk ved om musik.
Lige hvad jeg sad og tænkte, da jeg læste artiklen.
Suduki (12) skrev:Hvis det var en gruppe ukendte kunstnere ville jeg tage det meget mere alvorligt, da det ikke er deres (nuværende) indtægtskilde.
Men når det kommer fra en der HAR nydt fedt på sit musik, lyder det bare som om at den 5. dødssynd er i spil.
Så jeg skal altså bare finde en ukendt kunstner der mener det samme, og så vil du også kæmpe for musikernes ret til selv at bestemme distributionsform?
mathiask (17) skrev:Suduki (12) skrev:Hvis det var en gruppe ukendte kunstnere ville jeg tage det meget mere alvorligt, da det ikke er deres (nuværende) indtægtskilde.
Men når det kommer fra en der HAR nydt fedt på sit musik, lyder det bare som om at den 5. dødssynd er i spil.
Så jeg skal altså bare finde en ukendt kunstner der mener det samme, og så vil du også kæmpe for musikernes ret til selv at bestemme distributionsform?
Find en ukendt kunstner der ikke kan udgive sit musik, på grund af at han ikke kan få samme omtale som en kendt kunstner.
Folk vil højsandsynligt gå til pirateri fordi de aldrig har hørt kunstnerens musik, og derfor ikke tør tage chancen.
I modsætning til Bono som får gratis reklame bare ved denne 'nyhed', fordi vi alle ved han er med i U2.
Jeg mener ikke at en ISP skal ty til så ekstreme midler, men jeg mener heller ikke at kunstnerne eller pladeselvskaberne skal tro at andre kan ordne deres 'problemer'.
Orange (1) skrev:Der er vist delte meninger om, hvor meget Bono faktisk ved om musik.
Man kan måle på hans pengetank at han ved en del om musik.
Der er derimod debat om hvor meget han egentlig ved om udviklingsbistand. Professor William Easterly kan således ikke lade være med at reagere satirisk hver gang Bono udtaler sig:
http://aidwatchers.com/2010/01/having-fixed-africa...
Jeg vil dog fortsat købe samtlige fremtidige albums fra U2.
Bono er en nar. Aldrig købt en af deres(U2) plader/cder og skal så også indrømme at jeg heller ikke finder dem så gode at jeg gider hente dem på div, torrentsider..U2 og Mr. Bono især har imo altid været mega overvurderet...
Farnden påpeger, at det ikke er fordi, de ikke kan gøre det, men de mener, det er et spørgsmål om privatliv og moral.
Maaske Farnden ogsaa skulle holde sig til noget han ved noget om ? Som at lede et selskab, og ikke selve teknikken selskabet involverer sig med ? :P
Ellers vil jeg da gerne se ham identificere min krypterede Shrek3 film :P
Men ellers har manden ret, man skal bare lige passe lidt paa med formuleringen ;)
Stakkels Bono, han får aldrig råd til sit eget land, hvis folk bliver ved med at kopiere hans musik.
Både Metallica og U2 har været de største pattebørn i hele internettets music-copyright historie.
Begge grupper var endda bedre da internettet ikke var her. ( Whiskey in the jar? Wtf? )
Det giver mere respekt når grupper som fx Rammstein og min gamle yndlingsgruppe Antiloop udtaler at de faktisk er glade for at folk kopierer musikken, fordi folk som normalt ikke hører den får en chance for at blive fans, og muligvis køber det fulde album.
Det var vel derfor Rammstein slog igennem hårdt ovre i Amerika?
(de interviews jeg har hørt med store navne, har altid påpeget at pengene ikke længere ligger i albums men i koncerter. Det har fx DJ's og technomusikere opdaget, og det er også derfor man ser Showtek og DJ Tiestö on-tour konstant.)
Tag for helvede og vågn op og indse at pengene ikke alene ligger i musikken.
Begge grupper var endda bedre da internettet ikke var her. ( Whiskey in the jar? Wtf? )
Det giver mere respekt når grupper som fx Rammstein og min gamle yndlingsgruppe Antiloop udtaler at de faktisk er glade for at folk kopierer musikken, fordi folk som normalt ikke hører den får en chance for at blive fans, og muligvis køber det fulde album.
Det var vel derfor Rammstein slog igennem hårdt ovre i Amerika?
(de interviews jeg har hørt med store navne, har altid påpeget at pengene ikke længere ligger i albums men i koncerter. Det har fx DJ's og technomusikere opdaget, og det er også derfor man ser Showtek og DJ Tiestö on-tour konstant.)
Tag for helvede og vågn op og indse at pengene ikke alene ligger i musikken.
Al' respekt til Farnden.
^^ Spot on
Darren Farnden skrev:Bono is simply demonstrating once again that these industries (namely music and news) do not understand the new distribution models that the Internet has provided and rather than attempt to adapt and embrace the new opportunities like many of his ambitious rivals have (e.g. Radiohead and Ash).
^^ Spot on
Man skulle tro at folk havde lært lektien efter Lars Ulrichs tur i internetmøllen.
Jeg troede egentlig Bono var en ok gut, men det er han så åbenbart ikke.
Jeg troede egentlig Bono var en ok gut, men det er han så åbenbart ikke.
Sidste gang jeg hørte bono pive igennem, købte han så vidt jeg husker en yatch til 17 mio dollars. Er sikker på at det var alle de fattige børn i afrika, eller måske bare så han kunne sidde og være pigesur i fred...
Det kan godt være at Bono er en hellig dobbeltmoralsk ko, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at der nok er flere i debatten her på newz, der lider af samme sygdom :)
Jeg tænker på dem, der siger at de køber musikken eller tager til koncerterne, hvis de synes om musikken. Får I lige gjort det altid? Og hvor meget skal man lige høre noget musik før man følger sig forpligtet til at betale for det? Det er som om, I mener, det skal være op til den enkeltes egen samvittighed, hvad man vil betale.
Jeg savner høre en alternativ model. Er det virkelig jeres alvor at man som musiker kun skal tjene på koncerter, og blot skal indspille musik og videoer for at promovere disse koncerter? Hvad med alle studiemusikerne og producerne, hvad skal de leve af? Og hvad med den musik der ikke er så koncertvenlig?
Jeg tænker på dem, der siger at de køber musikken eller tager til koncerterne, hvis de synes om musikken. Får I lige gjort det altid? Og hvor meget skal man lige høre noget musik før man følger sig forpligtet til at betale for det? Det er som om, I mener, det skal være op til den enkeltes egen samvittighed, hvad man vil betale.
Jeg savner høre en alternativ model. Er det virkelig jeres alvor at man som musiker kun skal tjene på koncerter, og blot skal indspille musik og videoer for at promovere disse koncerter? Hvad med alle studiemusikerne og producerne, hvad skal de leve af? Og hvad med den musik der ikke er så koncertvenlig?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.