mboost-dp1

Flickr - LaertesCTB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Remmerboy (1) skrev:er det inkl fly og helikopter?
#1: Ja naturligvis. Plus det kan muligvis køre Crysis.
8.5 millioner kr? Tænk på hvor lidt det er i forhold til en grund i byen.
Mon ikke der findes nogle kreative mennesker som kan få sjov ud at lave det om til et museum, hotel, restaurant eller whatever? Så længe den ikke skal kunne sejle er motorerne jo ligemeget, og resten kan vel renoveres.
Mon ikke der findes nogle kreative mennesker som kan få sjov ud at lave det om til et museum, hotel, restaurant eller whatever? Så længe den ikke skal kunne sejle er motorerne jo ligemeget, og resten kan vel renoveres.
De gør i øvrigt også det samme i Norge. Sidste år, solgte de to minestrygere på finn.no (populært auktionssite i stil med QXL). De gik for tilsammen 5,3 millioner NOK. Jeg mener også, at de solgte nogle MTB'er (hurtiggående missiltorpedobåd), men jeg kan ikke lige finde artiklen.
8,5 millioner DKK kan sgu godt gå hen og blive en god investering. Der er jo uendelige muligheder. Flydende hotel og entertainmentcenter f.eks. Men, du får nok problemer med at skaffe kajplads i Nyhavn. :P
8,5 millioner DKK kan sgu godt gå hen og blive en god investering. Der er jo uendelige muligheder. Flydende hotel og entertainmentcenter f.eks. Men, du får nok problemer med at skaffe kajplads i Nyhavn. :P
#10: DrHybris skrev:Der er jo uendelige muligheder. Flydende hotel og entertainmentcenter f.eks.
En optimistisk tanke, men nej. Skibet bliver trukket til en strand i Indien eller Bangladesh hvor det så bliver ophugget af ludfattige arbejdere, mange af dem børn, under sindssyge arbejdsforhold, med primitiv værktøjer og uden nogen form for beskyttelse mod giftige kemikalier, så som asbest.
Hmm, ikke lige det som sker hver dag. At et hanharskib er sat til salg for sådan et beløb. Hele 10.000 ton metal - det er ikke så lidt.
Jonathan
<Link slettet - red.>
Jonathan
<Link slettet - red.>
#12
Ja, når det gælder et skib af denne størrelse, er jeg bange for at du har ret. Vi kan jo tage SS Norway som et eksempel. Det var i mange år verdens største passagerskib, og efter min mening en af de sidste virkelig pæne krydstogtskibe. Da det blev lagt for salg, var der rigtig mange interesserede købere. Nogle ville have det tilbage i norske hænder. Der var også snak om at gøre det til flydende hotel i Dubai.
Selvom der var rigtig mange gode bud, var det overhovedet ikke interessant for sælger, og det blev endelig solgt til skrot i Indien. Det med asbesten og arbejdsforholdene var også under stærk kritik, og mange organisationer forsøgte at blokere for salget, men det var sælger ret ligeglad med, og trak skibet ganske simpelt på grund. Tragisk.
Ja, når det gælder et skib af denne størrelse, er jeg bange for at du har ret. Vi kan jo tage SS Norway som et eksempel. Det var i mange år verdens største passagerskib, og efter min mening en af de sidste virkelig pæne krydstogtskibe. Da det blev lagt for salg, var der rigtig mange interesserede købere. Nogle ville have det tilbage i norske hænder. Der var også snak om at gøre det til flydende hotel i Dubai.
Selvom der var rigtig mange gode bud, var det overhovedet ikke interessant for sælger, og det blev endelig solgt til skrot i Indien. Det med asbesten og arbejdsforholdene var også under stærk kritik, og mange organisationer forsøgte at blokere for salget, men det var sælger ret ligeglad med, og trak skibet ganske simpelt på grund. Tragisk.
#9
Nemmere end du tror. Alt hvad der kan gemmes bliver ikke skrottet, generelt kan du få 50-60 år gamle dele uden større problemer. Sådan er det når der bliver lavet relativt få af dem, så har folk en tendens til at gemme og restaurere dem :) Det er der gode penge i.
Vi har købt nogle dele til vores gamle pielstick motorer og har aldrig haft problemer med at finde dem, på trods af at motorerne er næsten 50 år gamle.
Når motorerne er taget ud er det fordi de stadig vil bruge dem, næppe fordi de er særligt hemmelige eller specielle, andet end for deres tid.
Nemmere end du tror. Alt hvad der kan gemmes bliver ikke skrottet, generelt kan du få 50-60 år gamle dele uden større problemer. Sådan er det når der bliver lavet relativt få af dem, så har folk en tendens til at gemme og restaurere dem :) Det er der gode penge i.
Vi har købt nogle dele til vores gamle pielstick motorer og har aldrig haft problemer med at finde dem, på trods af at motorerne er næsten 50 år gamle.
Når motorerne er taget ud er det fordi de stadig vil bruge dem, næppe fordi de er særligt hemmelige eller specielle, andet end for deres tid.
Hvorfor minder det her mig om det her:
En lille note, prisen der er styk pris ved køb af 48. ;)
http://www.tricom.se/PartDetail.aspx?q=p:10502631;...
En lille note, prisen der er styk pris ved køb af 48. ;)
http://www.tricom.se/PartDetail.aspx?q=p:10502631;...
#22: Uhhh! Og så til kun 725 millioner svenske kroner pr. stk?! Jeg bestiller to med det samme!
ShamblerDK (24) skrev:#22: Uhhh! Og så til kun 725 millioner svenske kroner pr. stk?! Jeg bestiller to med det samme!
Var jeg den eneste der så at de sender den pr. "Postorder" haha
daelin (12) skrev:Skibet bliver trukket til en strand i Indien eller Bangladesh hvor det så bliver ophugget af ludfattige arbejdere, mange af dem børn, under sindssyge arbejdsforhold, med primitiv værktøjer og uden nogen form for beskyttelse mod giftige kemikalier, så som asbest.
Not everybody can be winners!
HappyJaZZ (3) skrev:8.5 millioner kr? Tænk på hvor lidt det er i forhold til en grund i byen.
Mon ikke der findes nogle kreative mennesker som kan få sjov ud at lave det om til et museum, hotel, restaurant eller whatever? Så længe den ikke skal kunne sejle er motorerne jo ligemeget, og resten kan vel renoveres.
Hvor er det lige du vil ligge det skib gratis? Du skal de fleste steder betale ...
syska (27) skrev:HappyJaZZ (3) skrev:8.5 millioner kr? Tænk på hvor lidt det er i forhold til en grund i byen.
Mon ikke der findes nogle kreative mennesker som kan få sjov ud at lave det om til et museum, hotel, restaurant eller whatever? Så længe den ikke skal kunne sejle er motorerne jo ligemeget, og resten kan vel renoveres.
Hvor er det lige du vil ligge det skib gratis? Du skal de fleste steder betale ...
Er det ikke bare at parkere det inde ved Langelinie, så kan de jo prøvet at trække det væk hvis de vil ;)
#12, #30
Det skal skam ikke til indien. MoD gør ret meget for at skibet skal genbruges under ordentlige forhold. Den sidste større krydser røg til holand eller belgien hvor den blev genbrugt. Og med de krav der bliver sat til affaldshåndtering og sikkerhed tvivler jeg stærkt på at den ender i bangladesh..
Det skal skam ikke til indien. MoD gør ret meget for at skibet skal genbruges under ordentlige forhold. Den sidste større krydser røg til holand eller belgien hvor den blev genbrugt. Og med de krav der bliver sat til affaldshåndtering og sikkerhed tvivler jeg stærkt på at den ender i bangladesh..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.