mboost-dp1

Boeing
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Problemet med Concorde var jo blandt andet at de ikke måtte bryde lysmuren over London
Så jeg ser ikke værdien på en kort afstand.
Buenos Aires til Amsterdam på 2-3 timer vil være meget sjovere (cirka 13,5 timer i dag, længste direkte route fra Europa iirc)
Så jeg ser ikke værdien på en kort afstand.
Buenos Aires til Amsterdam på 2-3 timer vil være meget sjovere (cirka 13,5 timer i dag, længste direkte route fra Europa iirc)
Ja. Eller den kommer til at flyve direkt mellem Audtralia og EU. Lige nu tager det vist 24-25 timer at fæyve direkte. Jeg ville osse påskønne at den kom op og hænge imellem CPH og BkK når jeg skal besøge mit svigermekanik :D
Claus Jørgensen (1) skrev:Problemet med Concorde var jo blandt andet at de ikke måtte bryde lysmuren over London
Lysmuren, alligevel?
Jeg forstår sagtens, at de ikke må gå overlyds over land. Men det kan jo også løses ved at vente til man er over havet. Det er trods alt det længste stræk.
Brigadaus (4) skrev:I glemmer det Russiske Concordski fly som var klar med deres første prøveflyvning et par måneder før det franske Concord
Ja, den husker jeg godt. Jeg lå flad af grin af navnet som antyede at der var noget fy-ha indblandet. Og de små vinger ved siden af kokpittet... Hvad var det lige for noget?!? :D
Forresten, jeg håber ikke at Corcorden bruges som model. Den havde meget små sæder (jeg har været i den model Boeing har parkeret ved Boeing Field Museum of Flight i WA)
Med mindre at sådan et fly, på magisk vis bliver super billigt at flyve med, eller kan tage virkelig mange passagerer, så virker det usandsynligt, at det nogensinde bliver til noget.
Langt størstedelen af mennesker, vil hellere betale en brøkdel, og så flyve flere timer, hvor de alligevel kan arbejde eller sove, end de vil betale en formue, frem for at klare sådan en tur på 1,5 time.
Jeg synes at det var fedt at Concorden en gang var en mulighed, og jeg håber da bestemt også at min pessimisme ikke holder stik - For jeg så da gerne at et passagerfly som denne blev en realitet.
Langt størstedelen af mennesker, vil hellere betale en brøkdel, og så flyve flere timer, hvor de alligevel kan arbejde eller sove, end de vil betale en formue, frem for at klare sådan en tur på 1,5 time.
Jeg synes at det var fedt at Concorden en gang var en mulighed, og jeg håber da bestemt også at min pessimisme ikke holder stik - For jeg så da gerne at et passagerfly som denne blev en realitet.
#5 Svenskerne har også haft et fly med de der vinger http://www.airvectors.net/avcanfit_08.jpg
(redigeret) hov det her billede er af et amerikansk fly, som også har de vinger, kan ikke lige finde dem fra det svenske
(redigeret) hov det her billede er af et amerikansk fly, som også har de vinger, kan ikke lige finde dem fra det svenske
mrtb (9) skrev:Med mindre at sådan et fly, på magisk vis bliver super billigt at flyve med, eller kan tage virkelig mange passagerer, så virker det usandsynligt, at det nogensinde bliver til noget.
Langt størstedelen af mennesker, vil hellere betale en brøkdel, og så flyve flere timer, hvor de alligevel kan arbejde eller sove, end de vil betale en formue, frem for at klare sådan en tur på 1,5 time.
Jeg synes at det var fedt at Concorden en gang var en mulighed, og jeg håber da bestemt også at min pessimisme ikke holder stik - For jeg så da gerne at et passagerfly som denne blev en realitet.
Det bliver formentlig på linje med Concorden - noget med at man kan have et morgenmøde i London, et frokostmøde i NY, og tilbage til London til teatime og så hjem i seng.
Det bliver næppe et fly til masse-transport, men til forretningsfolk og folk med grills og grimme fingerringe.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.