mboost-dp1

unknown

Blizzard nyder godt af Kinas internet boom

- Via Computerworld DK - , redigeret af Net_Srak

Kina er i rivende udvikling, og dette foregår ikke kun på industrialiseringsområdet, men i meget høj grad også på nettet.

103 mio. kinesere har nu adgang til internettet, og der strømmer flere til hver dag. Kina er kun overgået af USA som det land med flest indbyggere på internettet. Kina har med sit enorme befolkningsantal gode muligheder for snart at blive nummer 1, da de 103 mio. kinesere kun svarer til 8 % af befolkningen.

Spilproducenten Blizzard mærker dette boom, de kan konstatere at de efter 1 måned, allerede har registreret 1.5 mio. kinesere som spiller World of Warcraft. På verdensplan er der nu 3.5 mio. betalende brugere, der lever i Blizzards fantasiverden på nettet.





Gå til bund
Gravatar #1 - bjerh
25. jul. 2005 05:22
Shit det må siges at være noget af en omvæltning. :)
Gravatar #2 - jensendk
25. jul. 2005 06:17
En god sjat.. ~ 40% er en pæn sjat, der må være noget markedsøkonomi i de små banditter derover.
Gravatar #3 - smiley
25. jul. 2005 07:27
Man må sige at Blizzard har scoret på det spil, så det vil noget...!


Nu bliver det interessant at se hvad de kommer op med fremover.
Der har gået rygter om endnu et nyt spil siden begyndelsen på SC - Ghost, så det kan være vi ser endnu en fantastisk efterfølger? hmm

Kun tiden vil vise =)

(Nogen der kan regne det ud mht brugerne?
Jeg er ikke så skrap til statistik og til gennemsnits-regning, så mit gæt ville være 80 kr per bruger, da der er så mange der bruger gamecards...

3.5 millioner x 80kr om måneden, det er 280.000.000 kr.. tror I der går mere end en million om måneden på vedligeholdelse af servere..?

Nu er det så kun hvad, 2/4 som har mere end en måned ad gangen?
Nogen der kan give et realistisk bud?

Det er nok deres lønninger der er den største udgift, og de smider også om sig med "Wanted" signs over det hele, hvis man ellers gider flytte til Frankrig)
Gravatar #4 - ZM4573R
25. jul. 2005 08:56
#3
Med 2/4 mener du vel halvdelen ?

Og udgifterne til servere er nok lidt højere, der skal udvides, opdateres, betales strøm, forbindelse, hubs osv osv.
De scorer ikke 279.000.000 om måneden uden lønninger.
Men et sådan spil giver et dejligt overskud, mit gæt ville være at de måske laver 10.000.000 om måneden i overskud.

Deres udvidelse til at Kina skulle med har jo krævet server opdateringer, promoting, servere osv..
At bruger mængden stiger med ~40% øger presset på serverne og derfor skal der opdateres og forberedes til sådanne forøgelser.
Gravatar #5 - Miklos
25. jul. 2005 09:06
Så vidt jeg ved så betaler asiaterne heller ikke lige så meget om måneden som US og EU folk gør ... men i US og EU betaler folk ca 15$ om måneden ... men mener vist at i asien betaler de ikke meget mere end en dollar .. men hæng mig ikke helt op i det .. er for doven til at undersøge det ;)
Gravatar #6 - trylleklovn
25. jul. 2005 11:47
Ahh, så forstår jeg bedre der for nylig også kom en kinesisk klient til http://kalonline.com
Gravatar #7 - ghostface
25. jul. 2005 11:51
#4 52.5 mil dollars om måneden grosser de ind og det må siges at være en ganske fin sjat. Hvor meget spillet så har i overskud ved jeg ikke men vil da påstå at de nok ikke laver noget endnu. At have programmører, server techs and god knows what rendende rundt i de 5 - 6 år det tager at lave spillet har ikke været billigt, det har været en stor investering for blizzard men som det ser ud nu ser det godt nok ud til at være en klog investering for det ville da være mærkeligt hvis spillet ikke kommer til at give et godt afkast efter 2 eller 3 år
Gravatar #8 - ZM4573R
25. jul. 2005 13:43
#7
Der er ligeledes løbende udgifter :)
Men ja, det giver penge at lave sådan noget, specielt fordi det er vanedanende, så folk bliver ved med det.

Blizzard er geniale. De har skabt et behov for det produkt de har lavet, og det er det mest genialle man kan gøre som producent.
Gravatar #9 - Pakster
25. jul. 2005 18:21
Så har behovet nok været der i forvejen!
Gravatar #10 - ess^pe
25. jul. 2005 22:12
Som #8 skriver til #7 at det giver penge at lave sådan noget, fordi det er vanedanende.

Det er jo et skræmmende syn, at man bliver nød til at lave spil, som folk bliver afhængige af, for aat deres budget kan løbe rundt.

Ikke fordi jeg har noget imod spil. har selv været dybt inde i spille verden, hvor jeg spillede hver dag jeg kom hjem fra skole. men nok om mig.

Synes sgu bare at det er et trist syn.
Gravatar #11 - trylleklovn
26. jul. 2005 12:16
#10 det er da bare godt at de har fulgt med udviklingen og fundet en effektiv måde at få folk til rent faktisk og købe spillene, og i dette tilfælde løbende betale for det.
Gravatar #12 - addlcove
26. jul. 2005 16:45
jeg vil da hellere spille et vanedannende multiplayer end et vanedannede singleplayer, der kan man i det mindste være social samtidig :)

(og hvis i ikke mener man kan være social igennem et spil så kan i bare putte af :) )
Gravatar #13 - ZM4573R
26. jul. 2005 17:51
#11
Ganske korrekt, det er faktisk en lidt sørgelig udvikling.

Men man skal ligeledes se på den positive effekt.
De unge spillere kan jo uvikle deres sociale adfærd og lære ikke at dømme på udseenet men på hvordan folk opfører sig og snakker til hinanden, engelsk kundskaber kan ligeledes udvikles.
Man skal dog ikke overdrive disse spil, det er vigtigt at man ligeledes indgår i et fysisk socialt miljø.
Computerspil er fint, men man skal stadig være i stand til at føre en samtale som ikke starter "How R U m8?".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login