mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Man må sige at Blizzard har scoret på det spil, så det vil noget...!
Nu bliver det interessant at se hvad de kommer op med fremover.
Der har gået rygter om endnu et nyt spil siden begyndelsen på SC - Ghost, så det kan være vi ser endnu en fantastisk efterfølger? hmm
Kun tiden vil vise =)
(Nogen der kan regne det ud mht brugerne?
Jeg er ikke så skrap til statistik og til gennemsnits-regning, så mit gæt ville være 80 kr per bruger, da der er så mange der bruger gamecards...
3.5 millioner x 80kr om måneden, det er 280.000.000 kr.. tror I der går mere end en million om måneden på vedligeholdelse af servere..?
Nu er det så kun hvad, 2/4 som har mere end en måned ad gangen?
Nogen der kan give et realistisk bud?
Det er nok deres lønninger der er den største udgift, og de smider også om sig med "Wanted" signs over det hele, hvis man ellers gider flytte til Frankrig)
Nu bliver det interessant at se hvad de kommer op med fremover.
Der har gået rygter om endnu et nyt spil siden begyndelsen på SC - Ghost, så det kan være vi ser endnu en fantastisk efterfølger? hmm
Kun tiden vil vise =)
(Nogen der kan regne det ud mht brugerne?
Jeg er ikke så skrap til statistik og til gennemsnits-regning, så mit gæt ville være 80 kr per bruger, da der er så mange der bruger gamecards...
3.5 millioner x 80kr om måneden, det er 280.000.000 kr.. tror I der går mere end en million om måneden på vedligeholdelse af servere..?
Nu er det så kun hvad, 2/4 som har mere end en måned ad gangen?
Nogen der kan give et realistisk bud?
Det er nok deres lønninger der er den største udgift, og de smider også om sig med "Wanted" signs over det hele, hvis man ellers gider flytte til Frankrig)
#3
Med 2/4 mener du vel halvdelen ?
Og udgifterne til servere er nok lidt højere, der skal udvides, opdateres, betales strøm, forbindelse, hubs osv osv.
De scorer ikke 279.000.000 om måneden uden lønninger.
Men et sådan spil giver et dejligt overskud, mit gæt ville være at de måske laver 10.000.000 om måneden i overskud.
Deres udvidelse til at Kina skulle med har jo krævet server opdateringer, promoting, servere osv..
At bruger mængden stiger med ~40% øger presset på serverne og derfor skal der opdateres og forberedes til sådanne forøgelser.
Med 2/4 mener du vel halvdelen ?
Og udgifterne til servere er nok lidt højere, der skal udvides, opdateres, betales strøm, forbindelse, hubs osv osv.
De scorer ikke 279.000.000 om måneden uden lønninger.
Men et sådan spil giver et dejligt overskud, mit gæt ville være at de måske laver 10.000.000 om måneden i overskud.
Deres udvidelse til at Kina skulle med har jo krævet server opdateringer, promoting, servere osv..
At bruger mængden stiger med ~40% øger presset på serverne og derfor skal der opdateres og forberedes til sådanne forøgelser.
Så vidt jeg ved så betaler asiaterne heller ikke lige så meget om måneden som US og EU folk gør ... men i US og EU betaler folk ca 15$ om måneden ... men mener vist at i asien betaler de ikke meget mere end en dollar .. men hæng mig ikke helt op i det .. er for doven til at undersøge det ;)
Ahh, så forstår jeg bedre der for nylig også kom en kinesisk klient til http://kalonline.com
#4 52.5 mil dollars om måneden grosser de ind og det må siges at være en ganske fin sjat. Hvor meget spillet så har i overskud ved jeg ikke men vil da påstå at de nok ikke laver noget endnu. At have programmører, server techs and god knows what rendende rundt i de 5 - 6 år det tager at lave spillet har ikke været billigt, det har været en stor investering for blizzard men som det ser ud nu ser det godt nok ud til at være en klog investering for det ville da være mærkeligt hvis spillet ikke kommer til at give et godt afkast efter 2 eller 3 år
#7
Der er ligeledes løbende udgifter :)
Men ja, det giver penge at lave sådan noget, specielt fordi det er vanedanende, så folk bliver ved med det.
Blizzard er geniale. De har skabt et behov for det produkt de har lavet, og det er det mest genialle man kan gøre som producent.
Der er ligeledes løbende udgifter :)
Men ja, det giver penge at lave sådan noget, specielt fordi det er vanedanende, så folk bliver ved med det.
Blizzard er geniale. De har skabt et behov for det produkt de har lavet, og det er det mest genialle man kan gøre som producent.
Som #8 skriver til #7 at det giver penge at lave sådan noget, fordi det er vanedanende.
Det er jo et skræmmende syn, at man bliver nød til at lave spil, som folk bliver afhængige af, for aat deres budget kan løbe rundt.
Ikke fordi jeg har noget imod spil. har selv været dybt inde i spille verden, hvor jeg spillede hver dag jeg kom hjem fra skole. men nok om mig.
Synes sgu bare at det er et trist syn.
Det er jo et skræmmende syn, at man bliver nød til at lave spil, som folk bliver afhængige af, for aat deres budget kan løbe rundt.
Ikke fordi jeg har noget imod spil. har selv været dybt inde i spille verden, hvor jeg spillede hver dag jeg kom hjem fra skole. men nok om mig.
Synes sgu bare at det er et trist syn.
#10 det er da bare godt at de har fulgt med udviklingen og fundet en effektiv måde at få folk til rent faktisk og købe spillene, og i dette tilfælde løbende betale for det.
jeg vil da hellere spille et vanedannende multiplayer end et vanedannede singleplayer, der kan man i det mindste være social samtidig :)
(og hvis i ikke mener man kan være social igennem et spil så kan i bare putte af :) )
(og hvis i ikke mener man kan være social igennem et spil så kan i bare putte af :) )
#11
Ganske korrekt, det er faktisk en lidt sørgelig udvikling.
Men man skal ligeledes se på den positive effekt.
De unge spillere kan jo uvikle deres sociale adfærd og lære ikke at dømme på udseenet men på hvordan folk opfører sig og snakker til hinanden, engelsk kundskaber kan ligeledes udvikles.
Man skal dog ikke overdrive disse spil, det er vigtigt at man ligeledes indgår i et fysisk socialt miljø.
Computerspil er fint, men man skal stadig være i stand til at føre en samtale som ikke starter "How R U m8?".
Ganske korrekt, det er faktisk en lidt sørgelig udvikling.
Men man skal ligeledes se på den positive effekt.
De unge spillere kan jo uvikle deres sociale adfærd og lære ikke at dømme på udseenet men på hvordan folk opfører sig og snakker til hinanden, engelsk kundskaber kan ligeledes udvikles.
Man skal dog ikke overdrive disse spil, det er vigtigt at man ligeledes indgår i et fysisk socialt miljø.
Computerspil er fint, men man skal stadig være i stand til at føre en samtale som ikke starter "How R U m8?".
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.