mboost-dp1

unknown

Bill Gates fylder 50 år

- , redigeret af The-Lone-Gunman

Mangemilliardæren Bill Gates fylder i dag, fredag den 28. oktober, 50 år.

En formue på 46,5 milliarder dollar bringer Bill Gates på 1. pladsen som verdens rigeste mand.

William H. Gates III blev født i nærheden af Seattle, og startede i 1973 på Harvard University. Han færdiggjorde aldrig sit studium, men forlod Harvard og startede, sammen med Paul Allen, Microsoft i 1975.

Herefter fik Bill Gates en ordre fra IBM, på at udvikle et operativsystem til deres nye computere. Han købte rettighederne til QDOS, som senere blev til MS-DOS.





Gå til bund
Gravatar #1 - rahlff
28. okt. 2005 20:47
JAMEN TILLYKKE....

Nogle der kender hans Konto nr... vil sku da lige overfører en plov, så han kan tage ud og købe et eller andet han har lyst til...


Rahlff
Gravatar #2 - stelki
28. okt. 2005 20:48
Jamen tillykke da! -_-
Måske en nyhed man kunne være for uden, men lad det nu ligge.
Gravatar #3 - Hack4Crack
28. okt. 2005 20:56
Ja... Tillykke med det, gamle dreng =)

Hvornår er der party??
Gravatar #4 - toffe1001
28. okt. 2005 20:59
jaa.. tillykke billy...

går lige ind i mspaint og tegner et flag og sender det til ham :)
Gravatar #5 - Spiderboy
28. okt. 2005 20:59
Hmmm... Jeg troede faktisk han var ældre, men okay...
Gravatar #6 - ReVeR
28. okt. 2005 21:03
Jamen tillykke.

Gad vide hvad han har fået i fødselsdags gave :)

http://www.microsoft.com/billgates/ kunne være der kom billeder fra det party på den side? Eller måske ikke.
Gravatar #7 - mostwanted
28. okt. 2005 21:08
Ved du hvad, jeg tror sgu lige jeg smutter ind på https://shipit.ubuntu.com/ og sender ham nogle CD'er i fødselsdagsgave.
Gravatar #8 - bugger
28. okt. 2005 21:15
#7 Mon ikke Richard Stallman, Michael Robertson og Mark Shuttleworth allerede har sendt ham en "gave".

Hvad giver man verdens rigeste mand i gave? Sokker?
Gravatar #9 - atom
28. okt. 2005 21:16
#7
Heheh, good one.
Gravatar #10 - sorenbuus
28. okt. 2005 21:18
En sjælden *host* omtale af ham på newz.dk må da være gave nok i sig selv! ;-)
Gravatar #11 - freesoft
28. okt. 2005 21:21
Men tillykke da.

En års løn på en lille milliard siden man blev født er da ikke at sige nej tak til :)
Gravatar #12 - traCe
28. okt. 2005 21:25
Så går der vel ikke mange dage før vi ser SKANDALE fest billeder af ham på nettet. Helst noget med Jørgen Leth....mmmmm...
Gravatar #13 - Lobais
28. okt. 2005 21:34
#1
Nogle der kender hans Konto nr... vil sku da lige overfører en plov, så han kan tage ud og købe et eller andet han har lyst til...

Ja det er vildt at tænke på hvor meget den mand har ofret sig for Verden. Tænk på hvor rig han kunne have været blevet, hvis han havde udgivet sin kode under nogen urimelige lukkede lisenser!
Gravatar #14 - rendbaek
28. okt. 2005 21:35
#12 HAHA :P
Gravatar #15 - Lovechild
28. okt. 2005 21:40
Tha makker, nu er glasset vist halvtomt.. Mon ikke det er tid til en midtvejskrise?
Gravatar #16 - Erroneus
28. okt. 2005 21:43
Ret sikker på han havde en midtvejskrise da de smed Windows ME ud :P
Gravatar #17 - Mr.Weasel
28. okt. 2005 21:46
Jaja, tillykke Billy Boy, jeg kan ikke li' din virksomheds produkter, men du har sgu klaret dig okay og jeg ville nok give en øl hvis jeg mødte dig.
Gravatar #18 - daelin
28. okt. 2005 22:03
Tja, man kan mene om ham hvad man vil, men siger det ikke en del om manden at han sandsynligvis nok er den eneste mand på kloden vis fødselsdag kan retfærdiggøre en artikel på newz.dk?
Prøv at tænke dig rigtig godt om du kan komme i tanke om nogen anden!
Og nej, udvikleren af Linux tæller ikke!
Gravatar #19 - rahlff
28. okt. 2005 22:16
Hmmm....
46,5 milliarder dollars...
279,80 milliarder danske kroner

20kr x ca. 6,5 milliarder (befolkning)

Dammm
Han har faktisk råd til at give en omgang øl, til hele verdenen.

SYGT

Rahlff (Anelse beruset!)
Gravatar #20 - davp
28. okt. 2005 22:23
Imponerende at være i sådan en position i en alder af 50 år. Det kan man ikke andet end at give ham.

Men personligt synes jeg han er ved at miste taget. Jeg vil gerne se hvor han står om 5-10 år.

Jovidst, hans pengepung er garanteret enorm, men jeg tror ikke på den samme "monopol-status" som Microsoft pt. har på deres respektive markeder.
Gravatar #21 - warren
28. okt. 2005 22:38
#19
Hvis vi siger en værtshus bajer koster 20 kroner, så vil jeg sige at han har råd til to omgange. Men han kunne osse bare opkøbe alle bryggerierne på engang, så ville han nok slippe lidt billigere, da han så får det til indkøb/produktions-pris.

Hvis jeg skulle gi' ham en gave, så ville jeg gi' ham en 'OS-for dummies bog'

ps, lad ham leve for evigt, man kan sige meget om ham, men han har altså bragt os ind i en helt ny tid-alder...
Gravatar #22 - wrune
28. okt. 2005 22:59
#19+21 Det er fandme den bedste nyhed jeg har hørt længe ... men hvad venter han på ????
-Wrune (også en andelse beruset)
Gravatar #23 - Bloonz
29. okt. 2005 02:02
hurra for billy boy!
Gravatar #24 - Spirir
29. okt. 2005 02:44
Uanset om man kan lide ham eller ej, så kommer man jo nok ikke uden om at manden har sat standarden som man enten kæmper "med" eller mod.
Gravatar #25 - LeonM
29. okt. 2005 07:51
#6 Jeg så det show der var på den side og er temmeligt forbløffet ogver at de 5-6 gange ikke kunne få lortet til at virke.

Men tillykke med fødselsdagen Bill Gates..

Mojn

:)LeonM
Gravatar #26 - mxee
29. okt. 2005 09:01
Så gir han nok en lille en, en lille en ;);)
Gravatar #27 - -xero-
29. okt. 2005 09:35
#1 haha good one..

kan sq ikke andet end at have respekt for den mand..

og CONGRATZ!!!!!!!
Gravatar #28 - kjaer
29. okt. 2005 09:35
Tillykke Bill...
Gravatar #29 - ZkiiFreak
29. okt. 2005 10:04
Jamen tillykke da!

Lad os da alle synge en fødselsdagssang for ham; Bill, du vælger lige tre instrumenter! Nåh, så gør jeg det for dig: vi tager alle i kor: ukulele, obo og fagot! "...og hør nu her, hvordan vi alle ukulele vil, og hør nu her..." Kom så alle på newz.dk, give it up for Billy Boy!
:-P

/Zkii
Gravatar #30 - DUdsen
29. okt. 2005 11:54
Hmm det betyder vel at han måske snart skal rigtigt på pension.

Det bliver rigtigt interessant at se hvordan Bill Gates Opføre sin når han endag ikke længere er bundet af at værre CEO for microsoft, men så igen kan det jo også godt værre at han lige som det er traditionen i vores hjemlige Møller-famillie bliver ved firmaet til hans dødsdag!
Gravatar #31 - SuX
29. okt. 2005 12:05
sprøgsmålet må være hvad man giver sådan en mand i fødselsdags gave
Gravatar #32 - dynamism
29. okt. 2005 13:25
#20:

Efter at have set Vista og Office 12, tror jeg nu ikke Microsoft får problemer med at opretholde makedsandele på de felter....
Gravatar #33 - d3c
29. okt. 2005 13:33
For sent, men tillykke til Bill Gates :) Han har sgu opnået meget i hans relativt korte liv.
Gravatar #34 - Norrah
29. okt. 2005 13:36
#32 har du modtaget beta'en? jeg har bestilt min, men har ikke fået i nu :S snøft
Gravatar #35 - B4Me
29. okt. 2005 14:41
Tilykke Bill
og nice du har dannet Windows meeen gi nu dine ansætte lidt ferie engang imellem ;)
Gravatar #36 - sKIDROw
29. okt. 2005 15:30
#32 dynamism

Det skal du jo sige... ;P
Hvis ikke formaets egne medarbejdere, kan lide at bruge produkterne, så ville det da først se skidt ud.... ;)
Gravatar #37 - Simm
29. okt. 2005 15:52
Tillykke Bill! :)

Ja, jeg vil da ikke ligefrem sige jeg ser op til manden, men han har været en stor pionér inden for IT-verdenen - der skal sq hjerne og ikke mindst en god potion snarrådighed til at få den position han og Microsoft har i dag. Det kan man kun respektere.

Det kan godt være nogen er blevet trådt over tæerne gennem tiden. Men det tror jeg ikke der er nogle succesrige personer der kan sige sig fri for. Det er jo business - og "survival of the fittest" som man siger.

Imidlertid tror jeg det er godt for Bill & Co. at de nu bliver presset af Open Source-"samfundets" succes til at udvikle bedre produkter og reagere hurtigere på ændringer på markedet. For Windows' og de perifære produkters popularitet var ved at være en sovepude, synes jeg det lod til.

Det mest horrible eksempel synes jeg var beslutningen om at nedprioritere udviklingen af Internet Explorer (det skal jeg jo sige som "webmand" :)). Det var utilgiveligt, når netop den browser besidder den største markedsandel .. men det lader da til, at der på det område er ved at ske noget igen. Takket være pres udefra.

Men ingen tvivl om at de næste 10-20 år bliver MEGET spændende for Microsoft.
Gravatar #38 - LeonM
29. okt. 2005 17:44
#31 Den er nem ! 3 blondiner på 24år med glatbarberede.......... ikoner som kan multitaske !

:)LeonM

NB: Ja ja ! VED godt at den var offtopic !
Gravatar #39 - ymer
29. okt. 2005 20:37
#36: ”Det skal du jo sige... ;P
Hvis ikke formaets egne medarbejdere, kan lide at bruge produkterne, så ville det da først se skidt ud.... ;)”


Haha, hvor sjovt. Men nu er det jo altså ikke sådan at Bill kommer og sparker din dør ind, vrider armen om på ryggen af dig og tvinger dig til at arbejde for Microsoft. Kunne det ikke tænkes, at #32 selv har valgt at arbejde for firmaet, simpelthen fordi han syntes godt om produkterne og firmaet – og følgelig gerne vil kommentere et indlæg ud fra hvad han mener om fremtiden for de produkter hans arbejdsplads producerer og dermed firmaets fremtid?

Nu er jeg ikke selv spiller, men hvis jeg skulle sætte penge på en hest, så ville jeg nok ikke vælge min vinder ud fra om jeg kunne lige farven på dyret eller ej, eller om den bed jockeyen i stalden, men snarere ud fra en mere objektiv vurdering af om jeg mente den kunne stå distancen ... hvis du forstår analogien? ;o)

Jeg skulle i hvert fald selv være rigtigt langt ned i lortet før jeg gad arbejde for et firma hvis produkter jeg i bund og grund ikke brød mig om.

Næ du, hvis ikke et tv-hold pludselig skulle komme af sted med, at fange Bill til et slumber-party med en abe og et håndfuld 8-årrige, så kunne jeg såmænd godt tro på, at manden og firmaet holder 50 år til ;P.

- og så selvfølgelig også et rigtigt varm tillykke herfra.
Gravatar #40 - sKIDROw
29. okt. 2005 21:42
#39 ymer

Hvis du har været længe nok på det hersens Internet, vil du have hørt om noget kaldet smileys. F.eks ;) smiley'en som jeg brugte, som hentyder til at sætningen var sagt med et glimt i øjet.

Om Microsoft overlever 50 år ud i fremtiden, det tør jeg ikke så om. Men det vil under alle omstændigheder, være et andet Microsoft. Hvis Microsoft kan tilpasse sig et ændret marked, og en anderledes tid, se det vil afgøre om de overlever, og i hvilken position de overlever. Jeg er nok mere tilbøjelig til at tro på firmaets overlevelse, end på at de kan bebeholde deres nuværende position / magt. Hvis der eksistere et Microsoft om 50 år, så tror jeg de er reduceret til et softwarehus som ethvert andet. Måske 20% af deres nuværende størrelse.

Men så igen det er som alt andet spådom, rent og skært gætværk.
Gravatar #41 - svenno
30. okt. 2005 01:53
Tror jeg vil give ham den splinternye Opera 9.0 browser i fødselsdagsgave, han trænger sgu også til at få skiftet sin gamle, udtjente internet explorer ud med en ny, lidt frækkere model.
Gravatar #42 - dynamism
30. okt. 2005 07:00
Ymer:
Tak!! :)

#41:
Du har nok ikke set IE7, hva?
Gravatar #43 - themuss
30. okt. 2005 10:45
#40 ja uden smiley er man helt på herrens mark.
Gravatar #44 - evol
30. okt. 2005 12:36
Ville lige tilføje at inden at MS købte QDOS forsøgte de at sælge et UNIX OS til IBM. Men IBM syntes at UNIX var for kraftigt til deres PC. Lidt sjovt egentlig.
Gravatar #45 - DUdsen
30. okt. 2005 12:37
#44 var det ikke det der senere blev til SCO unix, hvad var det egentligt MS oprindeligt kaldte det?
Og levede MS unix egentligt ikke helt frem til intel's 20386 cpu kom udaltså langt senere end QDOS blev solgt til IBM
Gravatar #46 - ymer
30. okt. 2005 15:05
#40: "Hvis du har været længe nok på det hersens Internet, vil du have hørt om noget kaldet smileys. F.eks ;) smiley'en som jeg brugte, som hentyder til at sætningen var sagt med et glimt i øjet."

Så du mener altså, at det er min manglende erfaring i brug af internettet der fik mig til at rate dit indlæg som "Sjov"?


At jeg alligevel skrev som jeg gjorde skyldes, at selv dine ”sjove” indlæg er farvede af din efterhånden velkendte aversion mod enhver form for proprietære produkter og lukkede systemer. Det er, min ven, den slags der har bragt fremgang og innovation her i verden som vi kender den i dag, på godt og ondt, og den form for nihilisme man konstant finder fortalere for her på newz, tyder mest af alt på eksistensen af en gruppe individer med en temmelig verdensfjern realitetsopfattelse.

Det lyder så godt, alt det med åbenhed og argumentationen om at alle frit kan bygge videre på det andre har lavet, men det er ikke sådan det fungerer. Ja, du kunne udrydde enhver form for industrispionage med et slag hvis det pludselig blev sådan, men hvad med incitamentet for at kaste millioner af kroner i en udvikling som andre blot kunne høste frugterne af? – hvor bliver det af?

Det profitdrevne virksomheder gør klogt i, hvis de vil overleve, er at levere den vare som forbrugerne til enhver tid vil have. Det har Bill Gates, blandt mange andre – i mine øjne, erhvervsmæssige forbilleder – forstået at gøre. Det du og andre her konstant forsøger på, er at prakke folk noget på som størstedelen af dem tilsyneladende ikke er specielt begejstrede for, på trods af gratis-argumentet m.v.

Jeg har sågar set en påstand om, at programmører der udviklede i .NET var dårlige programmører, som led i en nedvurdering af Microsofts produkter!? Magen til tåbeligt sludder skal man sg* lede længe efter og sådan noget kan da ved gud kun være fremkommet fra en person der aldrig selv har sat sine ben på arbejdsplads.



#40: "Om Microsoft overlever 50 år ud i fremtiden, det tør jeg ikke så om." etc. etc.

Bemærkede du selv min smiley?
Gravatar #47 - Kjellerup
30. okt. 2005 16:51
#43

Smileys misbruges desværre bare ofte af folk der mener de kan fyre hvad som helst af, bare de placerer et par smileys i deres indlæg. Efterhånden mister de deres betydning.
Gravatar #48 - nemesis6
30. okt. 2005 20:39
Jeg kan lige forestille mig hans fødselsdagsgave: 20 konverterede linux-brugere og 10 hængte Firefox-brugere! :-)

Men seriøst, tillykke! Vi hader sgu ikke Windows XP <SÅ> meget, vel drenge? :-D
Gravatar #49 - ms-rulez
30. okt. 2005 21:04
Tillykke Bill.G!
Hvis du ikke havde været har vi slet ikke haft den bedste grafiskorienterede OS. Vi vil stadig kravle rundt i terminal og alt mulig andet gøjl.
Jeg er hvertfald virkelig taknemmelig for den "verden" du har ledt mig til med dit firma.
Du ikke alene forkuserer på dit firmas indtægt men sandelig hjælper du også verden med mange andre ting. F.eks. forskning/afrika/ osv... Det viser jo blot din barmhjertighed.

Længe leve Bill.G!
Hurraa Hurraa... og den laaannngggeeee Hurraaaaaaaaaaa!
Gravatar #50 - sKIDROw
30. okt. 2005 21:33
#46 Ymer

Så du mener altså, at det er min manglende erfaring i brug af internettet der fik mig til at rate dit indlæg som "Sjov"?


Lagde jeg så ikke mærke til.
Ikke altid jeg kigger hvem og hvad jeg bliver rated, med mindre jeg får en meget uretfærdig rating.

At jeg alligevel skrev som jeg gjorde skyldes, at selv dine ”sjove” indlæg er farvede af din efterhånden velkendte aversion mod enhver form for proprietære produkter og lukkede systemer.


Lidt farved er de fleste vel. Jeg prøver dog, ikke vise det for tydeligt. Som andre f.eks gør i disse tråde.

Det er, min ven, den slags der har bragt fremgang og innovation her i verden som vi kender den i dag, på godt og ondt, og den form for nihilisme man konstant finder fortalere for her på newz, tyder mest af alt på eksistensen af en gruppe individer med en temmelig verdensfjern realitetsopfattelse.


Det er så din farvethed tilgengæld.
Softwareverdenen har ændret sig en del, siden computerne begyndte at blive hvermandseje. Desværre på en ret trist facon. Hvor jeg sikkert ville give dig ret i, at den nuværende model har givet økonomiskud udbredelsesmæssig fremgang. Så prisen for disse resultater har været høj. At mine holdninger er i skarp kontrast, til både Bill og nogle folk herinde, er jeg hverken i tvivl over eller ked af. Ethvert at mine synspunkter, er noget jeg har tænkt meget over. Så jeg kan stå indefor dem til et punkt, hvor jeg ikke frygter velargumenteret kritik af dem. Modsat den kritik som blot kalder min vardensfjern.

Det lyder så godt, alt det med åbenhed og argumentationen om at alle frit kan bygge videre på det andre har lavet, men det er ikke sådan det fungerer. Ja, du kunne udrydde enhver form for industrispionage med et slag hvis det pludselig blev sådan, men hvad med incitamentet for at kaste millioner af kroner i en udvikling som andre blot kunne høste frugterne af? – hvor bliver det af?


Nu bevæger vi os vist, lidt bredere end blot software. Jeg er ikke 100% sikker på, at vores gode erfaringer med fri software principperne, helt kan overføres til andre områder. Hvis jeg skal tale bredt, så er det lidt skammeligt, at se videskab handles om forskere i blodig krig med hinanden. Istedet for at tænke på, hvordan vi kan opnå de bedste resultater for verden. Det er faktisk for en stor dels vedkommende, modellen med tradesecrets skyld ast omkostningerne til udvikling af ting er så enorme. Så det kan sådan set ikke hidse mig op.
Kan dog kun udtale mig generelt, da jeg ikke nødvendigvis aner nok om de andre områder.

Det profitdrevne virksomheder gør klogt i, hvis de vil overleve, er at levere den vare som forbrugerne til enhver tid vil have. Det har Bill Gates, blandt mange andre – i mine øjne, erhvervsmæssige forbilleder – forstået at gøre. Det du og andre her konstant forsøger på, er at prakke folk noget på som størstedelen af dem tilsyneladende ikke er specielt begejstrede for, på trods af gratis-argumentet m.v.


Her overspiller du lidt Bill Gates rolle. Hvor meget credit kan du give nogen for deres markedsandel, når det længe ikke eksisterede andre valg?. Og de få valg der kom til, blev knust med metoder, som domstolene heldigvis har straffet dem for. Et firma med over 10års first to market fordel, tager det mange kræfter at indhente og konkurrere imod. Specielt når der bliver brugt ulovlige svinestreger. (Domstolenes og myndighedernes konklussion ikke min... ) Hvad angår vores alternativer?. Vores argument er ikke "gratis". Hvis nogen promoveret fri software sådan, så er det beklageligt. For det er slet ikke det, som på nogen måde er væsentligt. Og jo det lykkedes faktisk ret glimrende, at udbrede fri software såsom GNU/Linux og BSD'erne.
Stortset alle ISP'er bruger i større eller mindre grad frie UNIX'er til mailservere og andet. Brasilien, Indien og Peru tager GNU/Linux til sig i det offentlige. Og flere store europæiske byer og enkelte amerikanske byder har også enten taget skridtet. Wimbledon er drevet af GNU/Linux. Og store dele af den finansielle verdens infrastruktur kører på GNU/Linux. Og så har vi hollywoods renderfarme. Så jo det går faktisk ganske glimrende. Og jeg ser ikke noget, som indikere at denne udvikling ikke vil fortsætte.

Jeg har sågar set en påstand om, at programmører der udviklede i .NET var dårlige programmører, som led i en nedvurdering af Microsofts produkter!? Magen til tåbeligt sludder skal man sg* lede længe efter og sådan noget kan da ved gud kun være fremkommet fra en person der aldrig selv har sat sine ben på arbejdsplads.


Den kommentar vil jeg så bestemt heller ikke forsvare.

#40: "Om Microsoft overlever 50 år ud i fremtiden, det tør jeg ikke så om." etc. etc.

Bemærkede du selv min smiley?


Jo det gjorde jeg. Besvarede det dog alligevel.

#47 Kjellerup

Problemmet med skrift er, at ironi, sarkasme og lignende var tiltænkt. Med det taget i betragtning, så skal man dog alle dage, kunne forsvare sine udtalelser. Hvilket jeg da også altid har gjort, hvis det har været påkrævet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login