mboost-dp1

Post Danmark

Bestil på nettet kl. 22 – få pakken dagen efter med PostNord

-

I kampen om pakkerne går PostNord nu ind i en ny forretningsmodel – i et 31.000 kvm. stort postlager vil PostNord til at opbevare varerne, som webbutikkerne sædvandligvis sælger, for at kunne sende dem ud med posten om natten til modtagelse dagen efter.

Modellen forventes at give netbutikkerne en voldsom fordel frem for de fysiske butikker i og med, at det bliver mulighed for de fleste at handle ind, når de kommer hjem fra arbejde samtidig med, at varen stadig leveres dagen efter.

I alt har PostNord fire nye store terminaler, der skal fungere i den nye model; Herning, Aalborg, Aarhus og Køge. Modellen kendes allerede fra en række brancher, hvor der intet lokalt lager er, men hvor varerne sendes ud fra et fælles lager. Forskellen fra den model og dette er, at varerne opbevares af selve postselskabet.

For at kunne fungere kræver det, at webbutikkerne har en aftale med postnord om opbevaring af varerne, ligesom det må forventes, at det CMS, webbutikkerne benytter, skal kunne understøtte lager-information fra PostNord.





Gå til bund
Gravatar #1 - CBM
17. nov. 2016 09:44
Post nord skal vel også ud i noget ala dette for at kunne konkurrere?
Gravatar #2 - timeless
17. nov. 2016 10:27
Skal de ikke have styr på at levere de vare de allerede har, inden de begynder at udvide?
Gravatar #3 - Meremad
17. nov. 2016 10:46
timeless (2) skrev:
Skal de ikke have styr på at levere de vare de allerede har, inden de begynder at udvide?


Nu har jeg sendt og modtaget mange pakker fra både dengang det hed Post Danmark og nu som PostNord og jeg har sgu ikke meget at klage over.

Jeg synes det er på rette tidspunkt at gøre sig mere konkurrencedygtig på, og jeg glæder mig til at se, hvordan det her projekt kommer til at være.
Gravatar #4 - Ufomekaniker
17. nov. 2016 11:04
timeless (2) skrev:
Skal de ikke have styr på at levere de vare de allerede har, inden de begynder at udvide?


Enig. Jeg har fået en håndfuld breve forsinket med posten de sidste par måneder med bla fra NETs med NemID (2 gange fordi der gik laaang tid inden jeg fik den første med posten), en Internetregning som udviklede sig til en rykker, og en opskriving til et boligselskab.

Jeg må lige undersøge om jeg har en bermudatrekant inde i min postkasse hehe
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. nov. 2016 11:12
#2 #4

Nu har jeg sendt - og modtaget - utallige pakker gennem tiden, og jeg har kun haft problem en gang. Det var dog rimelig smertefrit, og jeg fik endda en større erstatning end jeg havde solgt varen for (men det bli'r lige mellem os, ikk'?)
Gravatar #6 - Ni
17. nov. 2016 11:46
Så mangler vi bare, at deres medarbejdere kan finde pakkerne... Gaaahhh

#3 og #5

Jeg har alt at klage over:
1) Deres bude forsøger ikke at levere pakker de køre rundt med
2) De forsøger at bringe pakker ud som ikke skal bringes ud
3) De forsøger at bringe pakker ud i arbejdstiden
4) Det er svært at få en kvittering for pakker man sender
5) Deres pakkeboksen er fulde 90% af gangene
6) Deres personale kan ikke finde rundt blandt pakkerne og betvivler ofte om man rent faktisk HAR en pakke til afhentning.

Konklusionen er, at postnord altid er 1 dag langsommere end GLS, fordi de skal have den ud at køre og at jeg 9/10 gange går frustreret fra posthuset, fordi personalet er direkte indkompetente.

Måske det bare er i aarhus at situationen er sådan, men jeg har flere gange fundet en anden webshop, fordi jeg ikke gider postnord. Det er simpelthen for besværligt sammenlignet med GLS. En enkelt gang har jeg skrevet til webshoppen, at jeg valgte dem fra på grund af postnord.

Jeg er overrasket over, at en ungmedarbejder med fokus på salg af pølser i 7/11 kan yde en service så langt over postnords niveau. Det er næsten altid en ny man bliver betjent af i 7/11, men de har fuldt styr på det.
Gravatar #7 - _tweak
17. nov. 2016 11:51
Jeg har oplevet GLS-posten smide en seddel i en dørtelefon (ud af vistnok 13) til et kollegie hvor der bor 1500 mennesker fordi man ikke ringede på - mens postdanmark ventede pænt på at kunne komme ind. Jeg har oplevet postdanmark smide en pakkeseddel i min postkasse uden at ringe på først.

Så, jeg har det lidt blandet. Som beboer i København og i en etageejendom, var postdanmark irriterende. Som beboer i et villahus i Jylland og med bil, er postnord ganske fine.

Den her pakkeservice tror jeg dog godt kan komme til at blive lidt af en game-chancer for postnord. Det virker som en fantastisk ide, og det gør også det at drive webshop anderledes; pludselig er post og lager, et helt andet sted.
Gravatar #8 - Meremad
17. nov. 2016 12:08
#6

Har ikke oplevet én eneste af tingene før med Post danmark/Post Nord - og jeg bor selv i Aarhus og bruger altid deres posthus i Super Brugsen.

Derimod har jeg én gang oplevet, at GLS havde mistet min pakke, hvilket gjorde at jeg skulle vente over 2 uger før de ville erstatte den + at jeg var nødt til selv at ringe til dem for at få en opdatering. Det tog i alt 4 uger fra jeg bestilte til jeg fik min pakke. Dog var det et enkelt tilfælde - kan normalt ikke sætte en finger på GLS heller.

Dog som sagt tidligere, synes jeg, at det er et super spændende initiativ fra Post Nord og jeg glæder mig til at se, hvordan det kommer til at forløbe. For mig er det et spørgsmål om, at der er nok virskomheder, der tilmelder sig ordningen.
Gravatar #9 - lsv20
17. nov. 2016 12:25
Jeg ville egentlig gerne vide hvad PostNord skal have for denne mulighed.

Kan sagtens se fordelen for den lille webbutik som har fået en god idé og fået produceret en masse i kina - men ikke har et lager, så er det da en fremragende mulighed, også selvom PostNord skulle være 2 dage om at afsende varen.

Så det der med "efter kl 22 og få varen næste dag" synes jeg nu ikke skal være salgsmidlet, men mere den lille webshop kan nu også have lager varer
Gravatar #10 - Meremad
17. nov. 2016 13:09
#9 ekstern lager er meget normalt i DK.
Gravatar #11 - ToFFo
17. nov. 2016 13:13
"Bestil på nettet kl. 22 og få pakken dagen efter"...

Hvor kommer den information fra? Det står såvidt jeg kan se ikke i kilden.

Fra kilden:
"Vi kan modtage ordrer på vegne af netbutikkerne til langt ud på aftenen og have varen hos kunden allerede dagen efter."

Kl. 23 er vel også langt ud på aftenen :P
Gravatar #12 - _tweak
17. nov. 2016 17:20
lsv20 (9) skrev:
Så det der med "efter kl 22 og få varen næste dag" synes jeg nu ikke skal være salgsmidlet, men mere den lille webshop kan nu også have lager varer

Det er en rigtig vigtig salgspointe for børnefamilierne; hjem fra arbejde, hente børn - lave mad - putte unger - og bum klokken er 20 - ingen post sendes ud før dagen efter.

#11: Pas, det har enten stået direkte i kilden tidligere, eller i det facebook-opslag postnord lavede om samme. Jeg eftersætter. Min formodning er at kl. 22 som der stod tidligere ikke er et hardcut, men alt efter hvor langt man er fra den central der har varen.

Edit: kilden blev fundet, JyllandsPostens facebook-opslag. da JP og Finans er under samme hus, må man formode de har orienteret sig: http://imgur.com/a/7LoC3
Gravatar #13 - Claus Jørgensen
17. nov. 2016 18:39
shg (nu proshop) havde samme model. Komplett.se her i Stockholm har også samme model, alt de har på lager i Stockholm leveres dagen after :)
Gravatar #14 - gramps2
18. nov. 2016 06:56
Jeg bestilte et par varer fra CDON.com forleden. Afsender var "PostNord Fulfillment Center", så de har startet det op i Sverige.
Gravatar #15 - ToFFo
18. nov. 2016 09:20
_tweak (12) skrev:


Edit: kilden blev fundet, JyllandsPostens facebook-opslag. da JP og Finans er under samme hus, må man formode de har orienteret sig: http://imgur.com/a/7LoC3


Det er super. Takker!

Det skal nu nok passe. Det bliver spændende at se hvordan det går. Min bedste kammerat arbejder hos PostNord og har været der i årevis. Han har lige fortalt at den nye gigantiske sorteringsmaskine ikke er taget i drift og er bagud. De forventer, at den tages i brug første hverdag efter black friday. Hvilket i sig selv er dårlig timing. Det bliver kun endnu sjovere af, at de ikke kan lære maskinen at kende før den faktisk kører. Så de får satme travlt :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login