mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#1 De var aldrig kommet ned igen, for Duracell batterier bliver jo ved og ved ifølge reklamerne! Mmm.. Så måske en ny månelanding hvis de havde tætnet skroget lidt :)
Alligevel.. 160 styk AA batterier.. hvorfor så ik bare købe et bil batteri? Eller noget som "passer" ind i stedet for en masse små..
#4 De er nok genopladelige :) og industri AA batterier som er genopladelige koster 4.16 kr i nordiske dollar..
Alligevel.. 160 styk AA batterier.. hvorfor så ik bare købe et bil batteri? Eller noget som "passer" ind i stedet for en masse små..
#4 De er nok genopladelige :) og industri AA batterier som er genopladelige koster 4.16 kr i nordiske dollar..
Det er kun 40 pakker med 4 i hver
Hvis man køber BR batterier så er 1200 DKR for at flyve ca 400 meter blæret.
Hvis man køber BR batterier så er 1200 DKR for at flyve ca 400 meter blæret.
Jeg kan godt se fordele ved dette. Hvis jeg skal ned på tanken, så er der normalt ingen fly-ruter, men det problem ser jo ud til at være løst nu...
Dog ser det ud til at jeg skal mellemlande i rundkørslen, hvis jeg skal ned i Netto ;(
Dog ser det ud til at jeg skal mellemlande i rundkørslen, hvis jeg skal ned i Netto ;(
Min MP3-afspiller går til tider ud, selvom jeg lige har proppet nye batterier i... men der er jeg trods alt nede på jorden, når dét sker... :/
Når det kan lade sig gøre, mon ikke man så også kan lave samme fly med "rugbrødsmotor". Jeg mener... en slags luftcykel... Lance Armstrong bude da kunne slå et par batterier i energiudladning. ...
Kunne være ret fedt med en luftcykel.... bare ikke så fedt når kæden falder af :/
Kunne være ret fedt med en luftcykel.... bare ikke så fedt når kæden falder af :/
Når det kan lade sig gøre, mon ikke man så også kan lave samme fly med "rugbrødsmotor". Jeg mener... en slags luftcykel... Lance Armstrong bude da kunne slå et par batterier i energiudladning. ...
Sidder her med et genopladeligt batteri, med følgende data:
Type AA:
1,5 V
2000 mAH
Man kan altså trække 2 ampere på batteriet i én time ved 1,5 V.
Vi går ud fra at flyet har malket batterierne helt, så de altså er helt "tomme" når flyet lander igen.
Dette giver pr. batteri en effektomsætning på: 2*A*hour*1,5V/(60min/1min) = 180 watt
Og for alle batterierne: 180 watt * 160 = 28800 watt
Reelt er der måske kun blevet omsat 10000 watt under flyveturen, men ikke desto mindre er det laaangt mere, end en cykelrytter (selv dopet) kan klare :-)
Ellers forsøget sjovt nok, men nok urealiserbart, så længe man ikke kan lagre mere energi på mindre plads.
/EmailFX
#8:
Måske er det mere end hvad en cykelrytter kan klare, men nu findes der altså også fly helt uden motor :)
Måske er det mere end hvad en cykelrytter kan klare, men nu findes der altså også fly helt uden motor :)
#9
Det betyder ikke det helt vilde om det er 1,2 eller 1,5.
Det der betyder noget, er de kære små mAH.
Det hjælper jo heller ikke det vilde at have en kæmpe kanon, hvis man ikke har nogle granater...
Det betyder ikke det helt vilde om det er 1,2 eller 1,5.
Det der betyder noget, er de kære små mAH.
Det hjælper jo heller ikke det vilde at have en kæmpe kanon, hvis man ikke har nogle granater...
#12
Det betyder meget om det er 1,2V eller 1,5V. Der er 20% i forskel! Husk Ohm's Lov U = R x I og P = U x I.
I eksemplet med et 2000mAh (2Ah) batteri:
P = 1,2V x 2Ah = 2,4Wh
P = 1,5V x 2Ah = 3,0Wh
Men alle genopladelige batterier af typen NiCD eller NiMH (det er dem der normalt findes i str. AA) har en typisk afladespænding på 1,2V.
Desuden er det ikke genopladelige batterier de bruger, det er Oxyride batterier, og en hurtig søgning på google fortæller at det er en opdateret form for alkaline batterier.
Det betyder meget om det er 1,2V eller 1,5V. Der er 20% i forskel! Husk Ohm's Lov U = R x I og P = U x I.
I eksemplet med et 2000mAh (2Ah) batteri:
P = 1,2V x 2Ah = 2,4Wh
P = 1,5V x 2Ah = 3,0Wh
Men alle genopladelige batterier af typen NiCD eller NiMH (det er dem der normalt findes i str. AA) har en typisk afladespænding på 1,2V.
Desuden er det ikke genopladelige batterier de bruger, det er Oxyride batterier, og en hurtig søgning på google fortæller at det er en opdateret form for alkaline batterier.
#8
Øhh... watt er ikke et mængdemål for energi, men et mål for rarten på omsætning af energi (1 watt = 1 joule i et sekund).
Så du mener nok
(2Ah) x (1.5V) x (3600 sekunder) = 10800 Joule
(10800 Joule) x 160 Batterier= 1728kJ
Så det er 1728 kJ der omsættes under cykelturen.
(1728 kJ) / (59 sekunder) = ~ 29.3 Kw
Hvilket altså som du selv skrev giver en effekt på 29,3 Kw Og nej tror jeg læste et sted at Lance opretholdt en gennemsnits effekt på 400 watt (400 joule i sekundet),
Men som du også selv siger... der er garanteret et kæmpe energitab i brugen af de batterier.
Øhh... watt er ikke et mængdemål for energi, men et mål for rarten på omsætning af energi (1 watt = 1 joule i et sekund).
Så du mener nok
(2Ah) x (1.5V) x (3600 sekunder) = 10800 Joule
(10800 Joule) x 160 Batterier= 1728kJ
Så det er 1728 kJ der omsættes under cykelturen.
(1728 kJ) / (59 sekunder) = ~ 29.3 Kw
Hvilket altså som du selv skrev giver en effekt på 29,3 Kw Og nej tror jeg læste et sted at Lance opretholdt en gennemsnits effekt på 400 watt (400 joule i sekundet),
Men som du også selv siger... der er garanteret et kæmpe energitab i brugen af de batterier.
tsk er mester i at sætte AA-batterier i min lortefjernbetjening! sluger to AA-batterier om ugen ca. :S Men Bilka siger at "Det skal den gøre!"..?!
Hmm... Inden I selv forsøger jer med at bygge et batteri-drevet fly, er det måske værd at læse artiklen Lithium-Ion Batteries Linked to Airplane Fires hos Slashdot... :-)
#20 Øhh.. er det den nye med indbygget rumstation? :D
Selv min multifjernbetjening som lyser vel meget med nogle dioder, sluger ik' mere end 2 AA batterier på ca. et år?!..
[ontopic]
Det bliver spændende at se om de herefter har tænkt sig at gå over til en anden type batteri senere hen, som dog har lidt mere power at tage af..
Men altid godt med et proof of concept.. :) Der er sikkert nogen som har haft for meget tid og for mange penge sat i et væddemål..
Selv min multifjernbetjening som lyser vel meget med nogle dioder, sluger ik' mere end 2 AA batterier på ca. et år?!..
[ontopic]
Det bliver spændende at se om de herefter har tænkt sig at gå over til en anden type batteri senere hen, som dog har lidt mere power at tage af..
Men altid godt med et proof of concept.. :) Der er sikkert nogen som har haft for meget tid og for mange penge sat i et væddemål..
Hmmm, man kan undre sig efter alle jeres fine beregninger. Hvorfor bruger dette nye fly så meget energi, når man i 1979 kunne krydse den engelske kanal i et cykelfly, selvom man ikke er Lance Armstrong.
BTW - hvorfor kan man aldrig få at vide hvor mange ampere der er i batterier der ikke er opladelige ?
BTW - hvorfor kan man aldrig få at vide hvor mange ampere der er i batterier der ikke er opladelige ?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.