mboost-dp1

unknown

Behov for IT-ankenævn?

- , redigeret af ZOPTIKEREN

Vi har tidligere omtalt, at Forbrugerstyrelsen vil oprette et IT-ankenævn.

Nu har Dansk Handel og Service, som skal være en del af ankenævnet, meldt ud, at de ikke mener, der er behov for et særskilt IT-ankenævn.

Lars Quistgaard Bay fra Dansk Handel og Service siger, at de ikke tror på, at hver tiende forbruger klager over sin computer. De mener, at tallet kan være blevet så højt, fordi hotline-hjælp og computerservice bliver talt med som klager. Han mener også, at antallet af klagesager er steget fordi folk køber meget mere computerudstyr end tidligere, og ikke fordi servicen er blevet dårligere i branchen.





Gå til bund
Gravatar #1 - raz0
28. jan. 2005 00:14
Tjae, jeg har da allerede klaget over IT udstyr jeg havde købt over nettet to gange nu, og jeg har nok købt 10-15 ting over nettet. Det skal dog lige siges at det ikke var netbutikkens skyld, men defekt/dårlig produceret hardware fra producentents side. Jeg fik da også byttet hardwaren til noget nyt begge gange - uden problemer og uden regning.
Gravatar #2 - Dan
28. jan. 2005 00:19
#1, du siger altså at der ingen grund til et sådan nævn er?
Jeg har heller ikke selv haft problemer, men jeg har også kun handlet i velkendte og anerkendte web-butikker.
Gravatar #3 - Killer9863
28. jan. 2005 00:20
Så skal du prøve når en ½ år gammel bærbar ikke kan lade. DET ER SURT. Den er foresten købt i A-Z.
Gravatar #4 - T.A
28. jan. 2005 08:52
#3
Det er jo igen et stk defekt hardware fra producentens side så det er jo heller ikke meget grund til et klagenævn der (hvis A-Z da ikke brokker sig over at bytte den) Men så ville der jo alligevel være forbruger klagenævnet man kunne klage til.
Gravatar #5 - jass
28. jan. 2005 12:33
Jeg har studiejop i en computerforetning (Zitech)
Det er korrekt at der bliver klaget og at osse vi giver afslag engang imellem. Men nogle kunder klager også over ting som intet har med deres vare at gøre, fx. virus. Disse kunder ville få samme svar hos et sådan nævn som de får hos os. Jeg ser ingen grund til at særskildt nævn da forbruger klagenævnet jo allerede eksistere.
Gravatar #6 - buch
28. jan. 2005 14:15
igennem tidernes morgen har jeg haft 4 computere 2 af dem har været defekte den første fik vi uden problemer byttet til en 120 mhz computer(det var tider) men så købte vi en computer i fona desværre og hold kæft hvor jeg hader dem de er bare de største klaphatte der driver en butik computeren har været defekt 4 gange og den er det stadig men de vil bare ikke give mig mine penge tilbage selvom jeg har vist dem reglerne når man driver en butik der kunne jeg godt bruge det it-ankenævn!

jeg undskylder for mit sprog brug omkring Fona men de har ikke fortjent noget positiv omtale!
Gravatar #7 - brostenen
29. jan. 2005 10:53
Det var sgu da det jeg skrev i det tidligere indlæg!!!!
Gravatar #8 - FinnHolger
29. jan. 2005 12:07
#6 Trækker du nogensinde vejret, eller er dine tanker tilsluttet en printer-stream?
Gravatar #9 - buch
29. jan. 2005 14:50
#8 jeg er fra en anden planet og er ikke vandt til at trække vejret
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login